Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Filip Dewinter:"Het cordon sanitaire is goed voor ons'

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 12:43 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

antigone schreef:
Apart onderwijs voor allochtonen, was dat geen eis van de AEL en trouwens de joden hebben al jaren eigen scholen. Uw punt graag?

Je 'vergeet' het 'kleine verschil' te vermelden: "..met het oog op de begeleide terugkeer naar hun land van origine...", en dat 'mijn punt' dus.
Bericht: #233111

Rapporteer deze post

Advertentie
antigone
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 13:32 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Mensen die zich wetens en willens niet wensen te integreren zouden inderdaad beter terugkeren, wat het ael wil is een vorm van neokolonialisme, niets bijdragen aan dit land maar alle rechten opeisen en terzelfder tijd spuwen op hun gastland en hun bewoners, dit is pas puur en onversneden racisme.
Bericht: #233115

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 13:54 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

antigone schreef:
Mensen die zich wetens en willens niet wensen te integreren zouden inderdaad beter terugkeren, wat het ael wil is een vorm van neokolonialisme, niets bijdragen aan dit land maar alle rechten opeisen en terzelfder tijd spuwen op hun gastland en hun bewoners, dit is pas puur en onversneden racisme.

Het AEL telt naar hun eigen zeggen 400 leden in België. Hun enige wapenfeiten zijn twee manifestaties met de nodige glasbreuk als gevolg. Ik denk dat het gevaar buiten proportie wordt uitvergroot door het Vlaams Blok, met het doel ALLE vreemdelingen te kunnen discrimineren en het overgrote deel ervan uit te wijzen.

Het AEL vertegenwoordigt helemaal niet die 1,5 miljoen burgers van allochtone origine in België, en niet eens een fractie van de 350 duizend moslims die hier wonen. Je zou bv al eens kunnen beginnen met wat diversiteit in je betoog te lassen. Als je alle vreemdelingen wilt viseren met de zonden van AEL, maak je een er een potsierlijke grote leugen van Rolleyes
Bericht: #233123

Rapporteer deze post

C uit W
PI Master
PI Master

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 13:56 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Als je alle vb'ers wil viseren met de zonden van racisten, maak je een er ook een potsierlijke grote leugen van Rolleyes
Bericht: #233125

Rapporteer deze post

antigone
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 13:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Heb ik woord vreemdeling of moslim in de mond genomen, heb er alleen op gewezen dat één van de belangrijkste programmapunten van het AEL het oprichten van islamitische scholen is, dus dat het nogal hypocriet is steeds het Vlaams Blok met de vinger te wijzen. En ik denk niet dat ik lessen in genuanceerd denken van u hoef te krijgen, de pot verwijt de ketel...
Bericht: #233127

Rapporteer deze post

Pol De Mol
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 14:03 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Vicky schreef:

Jij gaat het Vlaams Blok toch niet vergelijken met Degrelle, zeker? Lol Lol

En waarom niet? Degrelle was OK. Mag ik je er trouwens eens op wijzen dat er ooit een verboden boek werd aangeslagen van Degrelle bij Dewinter. Het lag te koop op een standje van Dewinter. Niet hypocriet doen hé.
Bericht: #233131

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 14:36 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Pol De Mol schreef:
Vicky schreef:

Jij gaat het Vlaams Blok toch niet vergelijken met Degrelle, zeker? Lol Lol

En waarom niet? Degrelle was OK. Mag ik je er trouwens eens op wijzen dat er ooit een verboden boek werd aangeslagen van Degrelle bij Dewinter. Het lag te koop op een standje van Dewinter. Niet hypocriet doen hé.

De laatste interventie van Vicky was nochthans duidelijk genoeg:

Vicky schreef op Ma 3 Mrt 2003, 23:09 : "Ik praat principieel niet met moffen... Hier eindigt de discussie voor mij."

Sindsdien is ze in rook opgegaan.

Je kan natuurlijk wel tegen nazi-Duitsland zijn, maar om dan te besluiten dat alle hedendaagse Duitsers "moffen zijn waar ik niet mee praat" tjah, dan ga je weer de discriminerende toer op, en dan laat ze weer even in haar onverdaagzaam typisch Bloks hartkijken.

Enfin, het is goed dat er toch 1 rioolrat(tin) minder op dit forum rondschuimt Wink
Bericht: #233169

Rapporteer deze post

antigone
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 14:40 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Nu u nog buitenkrijgen Wink
Bericht: #233175

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 14:43 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

antigone schreef:
Nu u nog buitenkrijgen Wink

Ga eens kijken in De Schandpaal, hoeveel topics al aan mij zijn besteed? Je kan er misschien wat inspiratie opdoen Mr. Green
Bericht: #233179

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 14:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

antigone schreef:
Heb ik woord vreemdeling of moslim in de mond genomen, heb er alleen op gewezen dat één van de belangrijkste programmapunten van het AEL het oprichten van islamitische scholen is, dus dat het nogal hypocriet is steeds het Vlaams Blok met de vinger te wijzen. En ik denk niet dat ik lessen in genuanceerd denken van u hoef te krijgen, de pot verwijt de ketel...

Nee, maar de truuk is altijd dezelfde en bij sommigen nitwits die nooit een krant of boek lezen, werkt dit natuurlijk altijd: "Als je het over vreemdelingenproblematiek wilt hebben, begin dan altijd over het AEL , en doe alsof ze de pijlpunt zijn waarmee ALLE vreemdelingen in ons land de Westerse Christen beschaving willen vernietigen".
Bericht: #233183

Rapporteer deze post

antigone
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 14:48 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

there is only one thing in the world worse than being talked about, and that is not being talked about (oscar wilde), pianootje u geeft een nieuwe dimensie aan het woord egotripperij.
Bericht: #233186

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 14:54 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

antigone schreef:
there is only one thing in the world worse than being talked about, and that is not being talked about (oscar wilde), pianootje u geeft een nieuwe dimensie aan het woord egotripperij.

En nu nog een beetje inhoudelijke kommentaar antigoon, en we gaan misschien nog een zinnige discussie krijgen. Of wens je liever aan de kant van de scheldkanonnen te staan, ook goed maar dat mag je dan wel even duidelijk maken. Kwestie van mijn houding wat aan te passen Wink
Bericht: #233194

Rapporteer deze post

antigone
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 15:02 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Inhoudelijke commentaar: men kan niet ontkennen dat het AEL op vrij veel sympathie kan rekenen binnen de islamitisch allochtone gemeenschap, zelfs allochtone politici binnen de meerderheid zoals senator Kadçar (agelev) stellen dat Abu Jahjah gelijk heeft. Uit een enquête van het het Nederlandse programma netwerk, die afgenomen werd bij islamitische allochtonen, was meer dan 50% van de ondervraagden van magrebijnse oorsprong bereid te stemmen op de AEL indien ze in Nederland een partij zouden oprichten(bij de Turken lag het % iets lager), wat er toch wel op wijst dat de ideeën van de AEL leven bij een zeer groot deel van de islamitische bevolking.
Bericht: #233202

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 15:09 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

antigone schreef:
Inhoudelijke commentaar: men kan niet ontkennen dat het AEL op vrij veel sympathie kan rekenen binnen de islamitisch allochtone gemeenschap, zelfs allochtone politici binnen de meerderheid zoals senator Kadçar (agelev) stellen dat Abu Jahjah gelijk heeft. Uit een enquête van het het Nederlandse programma netwerk, die afgenomen werd bij islamitische allochtonen, was meer dan 50% van de ondervraagden van magrebijnse oorsprong bereid te stemmen op de AEL indien ze in Nederland een partij zouden oprichten(bij de Turken lag het % iets lager), wat er toch wel op wijst dat de ideeën van de AEL leven bij een zeer groot deel van de islamitische bevolking.

We zullen nà de verkiezingen eens kijken hoeveel stemmen de partij AEL zal behalen, die op 18 mei a.s. onder de naam Resist opkomt.

Maar toch dit meegeven: ik ben het eens met de analyse die het AEL maakt over de vreemdelingenproblematiek. En ook dat voor mij integratie voldoende is en niet de totale assimilatie die het Blok voorstaat. Tot daar mijn sympathie voor het AEL. Wanneer we het over hun methoden hebben, kies ik voor een andere.
Bericht: #233207

Rapporteer deze post

JAlverman
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 15:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Welke andere methode verkiest u ?
U bedoelt toch niet ...

Ik wou gewoon even duidelijk zijn als u ..Wink
Bericht: #233209

Rapporteer deze post

antigone
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 16 Mrt 2003, 15:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Het AEL verwerpt eveneens het integratiediscours net zoals de overkoepelende werkgroep van Marrokaanse vereningen, de voorzitter heeft ooit nog verklaard dat integratie onmenselijk is, Abu Jahjah betreurt het dat allochtone jongeren onder elkaar Nederlands spreken, en daarom vind ik dat waar de georganiseerde islimitische gemeenschap nu mee bezig is een vorm van neokolonisatie. Nog een uitsmijter van Kadçar:" ik wens de keuze tussen België en Turkije niet maken, als ik eerlijk ben voel ik mij meer Turks dan Belgisch."; wie een dergelijke uitspraak doet hoort naar mijn mening niet thuis in de Belgische senaat.
Bericht: #233211

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Ma 17 Mrt 2003, 19:30 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

antigone schreef:
Het AEL verwerpt eveneens het integratiediscours net zoals de overkoepelende werkgroep van Marrokaanse vereningen, de voorzitter heeft ooit nog verklaard dat integratie onmenselijk is, Abu Jahjah betreurt het dat allochtone jongeren onder elkaar Nederlands spreken, en daarom vind ik dat waar de georganiseerde islimitische gemeenschap nu mee bezig is een vorm van neokolonisatie. Nog een uitsmijter van Kadçar:" ik wens de keuze tussen België en Turkije niet maken, als ik eerlijk ben voel ik mij meer Turks dan Belgisch."; wie een dergelijke uitspraak doet hoort naar mijn mening niet thuis in de Belgische senaat.

Ik voel mij eerlijk gezegd ook meer Antwerpenaar dan Vlaming. Historisch maar ook psychologisch gezien, begint bij ons Antwerpenaren Vlaanderen aan de overkant van de Schelde (de linkeroever dus), en wij noemen hen "die boerkes van over 'twatere" Wink

Vlamingen dat zijn een ander volk, met een andere taal, andere mentaliteit en andere waarden en gewoonten. Bovendien kunnen de meeste Vlamingen geen Antwerpenaars uitstaan, en verslijten ze die steevast voor 'dikke nekken' enz..
Bericht: #233751

Rapporteer deze post

Ludo
PI Pro
PI Pro

Uit: de Kempen
Geplaatst: Ma 17 Mrt 2003, 21:21 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Piano Grande schreef:

Bovendien kunnen de meeste Vlamingen geen Antwerpenaars uitstaan, en verslijten ze die steevast voor 'dikke nekken' enz..

Ge neemt mij de woorden uit de mond!
Bericht: #233831

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Ma 17 Mrt 2003, 21:44 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ludo schreef:
Piano Grande schreef:

Bovendien kunnen de meeste Vlamingen geen Antwerpenaars uitstaan, en verslijten ze die steevast voor 'dikke nekken' enz..

Ge neemt mij de woorden uit de mond!

Gij zijt ook nen vlaming zeker? Mr. Green
Bericht: #233859

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Ma 19 Mei 2003, 10:35 | Onderwerp: Re: Filip Dewinter:"Het cordon sanitaire is goed voor o  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
Filip Dewinter:
"Het cordon sanitair is op demokratisch vlak een gesel, maar is in het verleden althans voor het Vlaams Blok een zegen geweest. Het heeft ons altijd behoed voor de avonturen die het LPF (Lijst Pim Fortuyn) de voorbije maanden heeft meegemaakt.
Wij zijn er in geslaagd om misschien ook door het cordon sanitair, na onze grote overwinningen half de jaren tachtig, niet te worden verplicht tot onmiddellijke deelname aan het beleid. Integendeel, ook door het cordon sanitair konden we onze uitbouw organiseren."

Louis Tobback die vanuit de studio de uitspraken van FDW aanhoorde replikeerde:
"Ik registreer zijn oproep om het cordon sanitair in stand te houden. Hij vraagt er nu zelf om. We zullen dat doen ."

Inderdaad Louis, we zullen dat cordon nog een beetje langer in stand houden Wink
Bericht: #256017

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Do 28 Aug 2008, 20:16
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 2002: meer zelfmoorden dan verkeersdoden joppe Zo 13 Apr 2008, 18:56
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk [ Poll ] Filip Dewinter uit BRUGGE: 'Ik ben een Antwerpenaar!' the Piano Vr 26 Jan 2007, 16:27
vlijmscherp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Toch veel moeite gedaan..... Eugene Di 27 Apr 2004, 23:11
Goldwing Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Manu Ruys en Cas Mudde over het proces Vicky Di 27 Apr 2004, 16:33
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief