Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
Knuppel
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Ma 17 Dec 2001, 23:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-12-17 20:44, schreef bart:
In Vlaanderen zijn enkel de S.P.A. en Agalev gewonnen voor het voorstel, de rest is tegen.

De Walen zijn volledig gewonnen voor het voorstel. Een meerderheid is dus perfect mogelijk, maar het zal wel een Waalse meerderheid worden. Agalev en S.P.A. willen niet in een volgende regering stappen zonder het akkoord en voor de VLD kan er geen sprake van zijn, en als de CD&V consequent is kan er van hen ook geen sprake van zijn. Zo zie je maar er zal nog een hartig woordje over gesproken worden.

Hoe dan ook de VLD is volledig tegen en indien het goedgekeurd wordt ontstaat er een ernstig politiek probleem (lees: val van de regering).

Perfecte analyse, Bartje. Nu gaan we zien wie het stijfste been heeft: Verhofstadt die letterlijk ALLES doet om de macht te behouden of Karel die iets verder kijkt dan zijn neus lang is.
Het gemeentelijk stemrecht voor migranten stond trouwens niet in het regeerakkoord als ik mij niet vergis. Bovendien weet Sp-aga dat zijn belangrijkste regeringspartner dit niet wil. Nu niet en later ook niet. Ik vind het gewoon onbeschoft iets door te duwen dat teveel anderen niet willen. Hier zie je weer eens de arrogantie van de linksen. Ik ben echt nieuwsgierig hoeveel stemmen die de volgende verkiezingen zullen....verliezen.
Bericht: #14675

Rapporteer deze post

Advertentie
the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 11:27 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Als het even meezit, krijgen straks de migranten stemrecht, ondanks de demonisering van de allochtonen door het racistische Vlaams Blok.

Karel de Gucht, zelf een voorstander van het stemrecht, maar als voorzitter zijn partij moet vertegenwoordigen, komt in nauwe schoentjes.

Ik ben benieuwd hoe hij zich hier uit gaat klappen Smile
Bericht: #315619

Rapporteer deze post

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 11:51 | Onderwerp: Re: Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.B  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
Ongelooflijk maar waar: Karel De Gucht die zelf een voorstander is voor het migrantenstemrecht, chanteert de overige regeringspartijen, door te stellen dat niet alleen in deze legislatuur maar ook in de volgende, migranten van buiten de EU (zo'n 300 000 personen) geen stemrecht krijgen.

En nu komt het strafste, het waarom dus: de publieke opinie is er tegen en een en ander zou koren zijn op de molen van het Vlaams Blok, dat hier maar enkel profijt en stemmenwinst zou uithalen.
Godverdommese Karel toch ! En zeggen dat ik voor U nog het meeste respect had in dat ganse circus dat zich Regering Verhofstadt heet.

De Gucht zwicht voor het Blok, dat slechts goed is voor 15% van de stemmen, en nog geen 10% van het Belgische kiezerskorps omvat.

Wel, voor mijn part mag daar nu eens een regering over vallen, de liberalen die hun agenda laten bepalen door extreem-rechts, Ward Beysen & Co halen hun slag thuis !

Als't er op aankomt is zelfs een Karel De Gucht de grootste opportunist die je je maar kan indenken.

Komaan Karel, tijd dat je laat zien dat je kloten aan je lijf hebt, en doe wat je vindt dat goed is en zeg mij na: "Vlaams Blok, de Pot Op !!"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: thePiano op 2001-12-17 19:19 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: thePiano op 2001-12-17 19:19 ]</font>

Piano, en daar gaat het echt nie mee stoppen zulle, want als we nog wa verder staan, zal hij nog tot zijn schade en schande moeten zien dat hij ze nodig zal hebben om zijn konijn opnieuw op de troon te kunnen zetten...
Bericht: #315633

Rapporteer deze post

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 11:56 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
Ward: "De Vlaming ..."

Spreek voor jezelf Ward, ik ben ook een Vlaming en naar mij heeft nog nooit en geen enkele vreemdeling gespuwd. Ik woon er nochthans middenin (Antwerps Statiekwartier).

Naar mij ook nie omdat ik ze anders perte total mep, Wink maar ik heb wel al gezien dat ze een totaal gebrek aan respect hebben voor ouderen, vrouwen, en mensen die niet geloven in de heilige pedofiel mohamed en zijn fictieve god Allah.

Nee, taal leren, werk zoeken naturailiseren integreren en dan mogen ze van mij stemmen, maar weete, ik heb van't weekend nog iet wreed interessant gezien, ...

Kende da tax free shoppen, ... da kunde enkel nog als ge van buiten den EEG zijt hé, ... awel ik heb van't weeken zo eenen zijn bonneke zien invullen zie, in ne winkel, ...
Ze betalen zelf geen belastingen, wat zou je ze dan stemrecht geven, ...
Bericht: #315636

Rapporteer deze post

Wilfried L
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 11:57 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:

Spreek voor jezelf Ward, ik ben ook een Vlaming en naar mij heeft nog nooit en geen enkele vreemdeling gespuwd. Ik woon er nochthans middenin (Antwerps Statiekwartier).

Dat is niet moeilijk, die verafkotsen je. Mr. Green
Bericht: #315637

Rapporteer deze post

Wilfried L
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 11:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ge Gucht solliciteert bij het Vlaams Blok om een postje in de volgende regering. Mr. Green
Bericht: #315639

Rapporteer deze post

Wilfried L
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 12:04 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Geert G schreef:
Bart:

"In Vlaanderen zijn enkel de S.P.A. en Agalev gewonnen voor het voorstel, de rest is tegen."

Ik zou eerder zeggen de SPA- en Agalevpartijtop, en natuurlijk ... the Piano.

the Piano is... SP-A top, heeft juist zijn visa-kaart gekregen. Mr. Green
Bericht: #315643

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 12:15 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
Als het even meezit, krijgen straks de migranten stemrecht, ondanks de demonisering van de allochtonen door het racistische Vlaams Blok.

Karel de Gucht, zelf een voorstander van het stemrecht, maar als voorzitter zijn partij moet vertegenwoordigen, komt in nauwe schoentjes.

Ik ben benieuwd hoe hij zich hier uit gaat klappen Smile

Lol Lol Lol
Ik zal je een paar citaten geven die ik VANDAAG uit Het Laatste Nieuws haal. Wink

Zit je goed vast? Mr. Green

- VLD brengt zware kanonnen in stelling, de strijd in Senaat kan beginnen
- "STEMRECHT VOOR MIGRANTEN KOMT ER NOOIT"
- "Alle hens aan dek tegen het migrantenstemrecht", zeggen de VLD-senatoren Jean Marie Dedecker, Hugo Coveliers en Jeanine Leduc
- "Met hand en tand zullen wij ons verzetten" klinkt het in oorlogstaal
- Voor een keer krijgt hij (JM Dedecker) de VOLLEDIGE steun van zijn partij.
- Karel De Gucht schaart zich wel volledig achter het voorstel van de twee senatoren om het Vlaams parlement de bevoegdheid te geven zelf te beslissen over het migrantenstemrecht. "Daar is geen grondwetsherziening voor nodig. Net zomin als dat nodig was om de wapenexport te regionaliseren".
- Voor Dedecker persoonlijk is het migrantenstemrecht een regeringscrisis waard : "We zullen in ieder geval alle middelen gebruiken. We zullen tweedracht zaaien bij de voorstanders. We zullen procedures gebruiken en hoorzittingen organiseren om het debat te rekken tot aan de Vlaamse verkiezingen in juni. Ik ben benieuwd of Stevaert het dan nog aan 'de mensen' zal willen uitleggen dat de SP.A hen migrantenstemrecht door de strot wil duwen".
- Dedecker heeft er geen problemen mee steun van het Vlams Blok te krijgen.

En tot slot (zo'n uitspraak kan alleen maar van een vrouw komen Cool ) : "U zult wel zien. Dat migrantenstemrecht komt er niet door. Toen niet, nu niet, nooit niet" (Jeanine Leduc)

Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Prettige dag verder! Wink
Bericht: #315658

Rapporteer deze post

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 12:21 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik denk trouwens da moesten ze het er doorkrijgen, het kot te klein gaat zijn, ...
Bericht: #315662

Rapporteer deze post

pol
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 12:57 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Karelke Deklucht, partijdictator, mestkever van de VLD, begint zijn kazak al te draaien want hij weet dat de volgende nederlaag eraankomt. In kazakkedraaien zijn ze allemaal goed bij de paarsgroenen, waarschijnlijk geleert van Big Snotter.
Bericht: #315677

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 13:03 | Onderwerp: Re: Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.B  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
Ongelooflijk maar waar: Karel De Gucht die zelf een voorstander is voor het migrantenstemrecht, chanteert de overige regeringspartijen, door te stellen dat niet alleen in deze legislatuur maar ook in de volgende, migranten van buiten de EU (zo'n 300 000 personen) geen stemrecht krijgen.

En nu komt het strafste, het waarom dus: de publieke opinie is er tegen en een en ander zou koren zijn op de molen van het Vlaams Blok, dat hier maar enkel profijt en stemmenwinst zou uithalen.
Godverdommese Karel toch ! En zeggen dat ik voor U nog het meeste respect had in dat ganse circus dat zich Regering Verhofstadt heet.

De Gucht zwicht voor het Blok, dat slechts goed is voor 15% van de stemmen, en nog geen 10% van het Belgische kiezerskorps omvat.

Wel, voor mijn part mag daar nu eens een regering over vallen, de liberalen die hun agenda laten bepalen door extreem-rechts, Ward Beysen & Co halen hun slag thuis !

Als't er op aankomt is zelfs een Karel De Gucht de grootste opportunist die je je maar kan indenken.

Komaan Karel, tijd dat je laat zien dat je kloten aan je lijf hebt, en doe wat je vindt dat goed is en zeg mij na: "Vlaams Blok, de Pot Op !!"

Jij vindt het dus "straf" dat een politici rekening houdt met wat de bevolking wil????? Eek
Jij schijnt te vergeten dat die politici door het VOLK zijn verkozen en niet zomaar carte blanche krijgen!
Politici MOETEN dus uitvoeren wat het VOLK heeft beslist, Mijnheer de Dictator! Evil DAT is democratie!
Bericht: #315681

Rapporteer deze post

casper
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 16:35 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De VLD is gewoon hypocriet t.o.v. het migrantenstemrecht, persoonlijk zijn ze er bijna allemaal voor, maar de partij is er tegen. De meeste VLD-ers durven niet zeggen dat ze tegen stemrecht voor migranten zijn, niet politiek correct.
Bericht: #315811

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 16:37 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Yep, casper.
Bericht: #315814

Rapporteer deze post

radicaal
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 16:57 | Onderwerp: Re: Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.B  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:

Mr. Green
Bericht: #315818

Rapporteer deze post

Joriske
PI Addict
PI Addict

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 20:50 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
Tjah maar, dat Karel De Gucht, de bedenker van de mestkever als koosnaampje voor de Vlaams Blokker, zich uiteindelijk laat gijzelen door diezelfden die hij minacht, dat gaat er bij niet goed in zenne Sad

Alstublieft zeg, het is absoluut niet onredelijk of racistisch of pro-Vlaams Blok om tegen vreemdelingenstemrecht te zijn. Ik ben zelf genaturaliseerd, en vierkant tegen. Rolleyes
Bericht: #315886

Rapporteer deze post

canis lupis
PI Master
PI Master

Uit: mijn immense afkeer van links profitariaat
Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 21:08 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

[quote="Wilfried L"]
the Piano schreef:

Dat is niet moeilijk, die verafkotsen je. Mr. Green

= de piano

als je nooit buiten komt kan je nooit bespuwd worden, Mr. Green
Bericht: #315891

Rapporteer deze post

De Prof
PI Pro
PI Pro

Uit: vindingrijkheid
Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 22:01 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

IK dacht al hier klopt iets niet in piano's topic..

Het VB met maar amper 15%...

Maar toen zag ik het ,een topic uit de prehistorie Lol Lol

Toch heb je deels gelijk, laat de regering hier maar over vallen,tenzij ze een volksraadpleging willen houden.[/i]
Bericht: #315933

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 23:10 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Heb ik iets gemist vandaag op PI-forum? Nee, de gebruikelijke zatte Blok praat. Allez tot morgen, wanneer iedereen weer nuchter is. Doei! Wink
Bericht: #315990

Rapporteer deze post

Vicky
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 23:27 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Belgianspidey schreef:
A propos, Wardjen,

welke mensen spugen op ons? Toch niet "DE vreemdeling" zeker?

Nee, maar wel DE Marokkaan!!! Confused
Bericht: #315993

Rapporteer deze post

Vicky
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 21 Okt 2003, 23:30 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Joriske schreef:
the Piano schreef:
Tjah maar, dat Karel De Gucht, de bedenker van de mestkever als koosnaampje voor de Vlaams Blokker, zich uiteindelijk laat gijzelen door diezelfden die hij minacht, dat gaat er bij niet goed in zenne Sad

Alstublieft zeg, het is absoluut niet onredelijk of racistisch of pro-Vlaams Blok om tegen vreemdelingenstemrecht te zijn. Ik ben zelf genaturaliseerd, en vierkant tegen. Rolleyes

Juist! Wink Dat is ook de enige manier om stemrecht te krijgen, of eerder stemplicht. Mr. Green
Bericht: #315995

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 5 Sep 2008, 21:56
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Dit moeten we onthouden!!! De Prof Za 10 Nov 2007, 17:17
Roeland1 Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Wat scheelt er met de VRT ? confucius Vr 6 Apr 2007, 16:38
Sukkelaar13 Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Toch veel moeite gedaan..... Eugene Di 27 Apr 2004, 23:11
Goldwing Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Manu Ruys en Cas Mudde over het proces Vicky Di 27 Apr 2004, 16:33
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vlaams Blok in Antwerpen boven de 40% !!! De Prof Di 27 Apr 2004, 13:42
joppe Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief