Geert G
PI Pro

Uit: Sint-Truiden |
| Geplaatst: Zo 13 Apr 2003, 20:58 |
 |
|
| Roland Duchâtelet schreef: |
Ik viel van mijn stoel toen ik het zag: een reklame- boekje van het Vlaams Blok in Brussel: perfect tweetalig.
De Brusselse kiezer wordt er in overtuigd dat het zeer slecht gaat met de criminaliteit (wat waar is) en met de “commerce” (wat ook waar is) en dat het allemaal de schuld is van de vreemdelingen (wat nog steeds de eenvoudige boodschap van het VB blijkt te zijn).
Het Blok is dus blijkbaar niet vies om frans te spreken in Brussel als het er op aan komt stemmen te winnen. Faciliteiten pour nos amis francophones, als het ware.
Het gaat zelfs zover dat het Vlaams Blok ook een franstalige website heeft die “Verhofstadtment.be noemt.
Persoonlijk ben ik er helemaal niet tegen dat het Vlaams Blok ook Frans spreekt, immers dan is Vivant niet meer de enige partij die in meerdere talen haar boodschap verkondigt.
In die publicatie zwijgt het Vlaams blok zedig over haar communautaire standpunten zoals faciliteiten, Brussel Vlaams, Vlaanderen (met Brussel) onafhankelijk...
Vraagje aan de Brusselse Blokkers: welke taal spreken jullie in de vergaderingen met jullie franstalige vrienden? |
Mijn sympathie win je niet door op het Vlaams Blok te kappen, meneer Duchatelet, kun je niet uitgaan van je eigen "sterkte" ? |
| Bericht: #240927 |
|
|
|
|
Roland Duchâtelet
PI Junior

|
| Geplaatst: Vr 16 Mei 2003, 17:17 |
 |
|
Het Vlaams Blok wordt nog meer Belgisch nu het ook opkomt in Henegouwen (Hainaut moet ik eigenlijk zeggen als we willen dat franstaligen niet Gand tegen Gent zeggen).
Dat staat in het verkiezingsdrukwerk van het Vlaams Blok. De "Eigen volk eerst krant" Editie nr 8.
Het Vlaams Blok ziet ook in, zoals Vivant, dat politiek verder moet gaan dan Vlaanderen alleen. Goed zo Vlaams Blok !
Vivant heeft wel al kernen in het buitenland (Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zwitzerland...) en we doen al overal mee in Wallonië. |
| Bericht: #254700 |
|
|
realist
PI Addict

|
| Geplaatst: Vr 16 Mei 2003, 23:19 |
 |
|
Roland,een kleine vraag voor u:
Wat ga je doen met Vivant indien je zondag minder stemmen haalt dan bij de vorige verkiezingen?Ga je dan op in een andere partij ?(dit is niet beledigend bedoeld ,maar de peilingen geven een dalende percentage) |
| Bericht: #254824 |
|
|
Roland Duchâtelet
PI Junior

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2003, 22:35 |
 |
|
Vorige keer hadden we ook bijna niet in de peilingen. Bij de verkiezingen hadden we een stemmenwinst die ongeveer even groot was als die van het Vlaams Blok.
We zullen morgen misschien wel iets zeggen over de beïnvloeding van de kiezer door dat soort praktijken en door de stemtest.
Nu hoe dan ook, gaat Vivant door. Het is echter zéér lastig als je niet eens de kans krijgt om op TV uit te leggen hoe het programma van Vivant in mekaar zit en de vragen van de mensen te beantwoorden. Dat is enkel mogelijk geweest op Zwart Wit. |
| Bericht: #255267 |
|
|
Knut Noordland
PI Expert

Uit: overtuiging |
| Geplaatst: Ma 4 Aug 2003, 11:01 |
 |
|
Zeg, hoe gaan julie dat doen met de lijsten?
De kiescomputer vraagt eerst de taal van de kiezer.
Afhankelijk daarvan krijgt hij de "Vlaamse" lijsten of de "Franse" lijsten.
Als jullie franstalige kiezers als taal frans invullen, dan komt voor hen het Vlaams Blok niet te voorschijn.
Wij zitten met Vivant met het zelfde probleem. Wij denken dat het niet anders zal gaan dan 2 lijsten in te dienen, een "franstalig " Vivant en een "Vlaams" Vivant |
Dat is dan ook een bewuste zet om het VB in Brussel wind uit de zeilen te halen.
Wat -helaas voor het politiek-correct gepeupel- niet gelukt is. |
| Bericht: #284813 |
|
|
Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Do 21 Aug 2003, 22:57 |
 |
|
| Koverras schreef: |
| Je suis flamand mais je peux parler français. En Belgique, parler les deux langues est nécessaire. Sans lui, ne comptez pas obtenir un travail à Bruxelles. Mais c'est économique, non politique. |
Moi, je pense que les Belges parlent 3 langues (le néerlandais, le français et l'allemand) et pour beaucoup de travaux l'anglais est aussi nécessaire! |
| Bericht: #292772 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Zo 23 Nov 2003, 18:01 |
 |
|
| toverzicht schreef: |
| Dina schreef: |
Het Vlaams Blok heeft nooit gezegd dat Brussel VLAAMS moet worden! Het Vlaams Blok erkent de tweetaligheid van Brussel.
|
Dat is nieuw ! Het Vlaams Blok erkent de tweetaligheid van Burssel. Voor alle zekerheid: je bent toch "de secretaresse" niet ? |
Ligt dat in België?
BTW, ik spreek vijf talen, mag dat als VB'er? Of wordt dat ook aan banden gelegd door onze tegenstanders! |
| Bericht: #326470 |
|
|
De metser
PI Master

Uit: 't Stad |
| Geplaatst: Zo 23 Nov 2003, 18:13 |
 |
|
Ik viel van mijn stoel toen ik het zag: een reklame- boekje van het Vlaams Blok in Brussel: perfect tweetalig.
De Brusselse kiezer wordt er in overtuigd dat het zeer slecht gaat met de criminaliteit (wat waar is) en met de “commerce” (wat ook waar is) en dat het allemaal de schuld is van de vreemdelingen (wat nog steeds de eenvoudige boodschap van het VB blijkt te zijn).
Het Blok is dus blijkbaar niet vies om frans te spreken in Brussel als het er op aan komt stemmen te winnen. Faciliteiten pour nos amis francophones, als het ware.
Het gaat zelfs zover dat het Vlaams Blok ook een franstalige website heeft die “Verhofstadtment.be noemt.
Persoonlijk ben ik er helemaal niet tegen dat het Vlaams Blok ook Frans spreekt, immers dan is Vivant niet meer de enige partij die in meerdere talen haar boodschap verkondigt.
In die publicatie zwijgt het Vlaams blok zedig over haar communautaire standpunten zoals faciliteiten, Brussel Vlaams, Vlaanderen (met Brussel) onafhankelijk...
Vraagje aan de Brusselse Blokkers: welke taal spreken jullie in de vergaderingen met jullie franstalige vrienden? |
(Tekst door mij 'vet' gemaakt.)
De grootste bestaansreden voor het Blok is het separatisme.
Als het Blok aan de macht komt wordt België meteen opgedoekt, en wordt Vlaanderen onafhankelijk.
Het zal ook alle ‘ontstolen’ gebieden terugeisen. ‘
In totaal gaat het om 11 fusiegemeenten zoals Komen en Moeskroen, 30 deelgemeenten en nog eens 16 gehuchten en deelgemeenten. In deze gebieden wonen zo’n 140.000 inwoners’
. (Inventaris van Blokparlementslid Luc van Nieuwenhuysen).
Zal er naar die 140.000 hun mening gevraagd worden? Nee, dus. Het Vlaamse gemeenschapsbelang primeert volgens het Blok immers boven de keuze van de betrokken inwoners.
Anderstalige in deze gemeenten krijgen van het VB 30 jaar de tijd om zich volledig te assimileren. Wie dat niet doet vliegt eruit.
Er komt in die gebieden ook een Vlaamse ‘herbevolkingspolitiek’ met enkel personen waarvan de ‘
verbondenheid op taalkundig, cultureel en economisch vlak met het Vlaams karakter van de streek voldoen is aangetoond’
. (Joris van Hautem Blokparlementslid in ’92). |
| Bericht: #326473 |
|
|
Luc Broes
PI Addict

|
| Geplaatst: Za 14 Feb 2004, 14:18 |
 |
|
Als het Blok aan de macht komt wordt België meteen opgedoekt, en wordt Vlaanderen onafhankelijk.
In totaal gaat het om 11 fusiegemeenten zoals Komen en Moeskroen, 30 deelgemeenten en nog eens 16 gehuchten en deelgemeenten. In deze gebieden wonen zo’n 140.000 inwoners’
Zal er naar die 140.000 hun mening gevraagd worden? Nee, dus. Het Vlaamse gemeenschapsbelang primeert volgens het Blok immers boven de keuze van de betrokken inwoners.
Anderstalige in deze gemeenten krijgen van het VB 30 jaar de tijd om zich volledig te assimileren. Wie dat niet doet vliegt eruit.
Er komt in die gebieden ook een Vlaamse ‘herbevolkingspolitiek’ met enkel personen waarvan de ‘
verbondenheid op taalkundig, cultureel en economisch vlak met het Vlaams karakter van de streek voldoen is aangetoond’
. (Joris van Hautem Blokparlementslid in ’92).[/quote]
Men gaat niet naar de onderhandelingstafel nadat men alles opgegeven heeft waarop men aanspraak zou kunnen maken.
En er zal naar ieders mening gevraagd worden. Het zal dus niet zijn zoals in de huidige Belgische staat waar niet naar de mening gevraagd wordt van 750.000 VB-ers en 700.000 Vlamingen die niet vertegenwoordigd zijn omdat een Vlaamse zetel zoveel meer stemmen kost dan een Vlaamse. |
| Bericht: #362493 |
|
|
Luc Broes
PI Addict

|
| Geplaatst: Za 14 Feb 2004, 14:20 |
 |
|
. (Joris van Hautem Blokparlementslid in ’92).[/quote]
Men gaat niet naar de onderhandelingstafel nadat men alles opgegeven heeft waarop men aanspraak zou kunnen maken.
En er zal naar ieders mening gevraagd worden. Het zal dus niet zijn zoals in de huidige Belgische staat waar niet naar de mening gevraagd wordt van 750.000 VB-ers en 700.000 Vlamingen die niet vertegenwoordigd zijn omdat een Vlaamse zetel zoveel meer stemmen kost dan een Vlaamse. |
| Bericht: #362494 |
|
|
sventunus
PI Newbie

Uit: Provincie Antwerpen |
| Geplaatst: Ma 15 Mrt 2004, 13:58 |
 |
|
Geachte heer Duchâtelet,
Onrechtstreeks kennen wij elkaar.
Meerbepaald mijn grootvader en nabije familie wonen in het u welbekende "Buitenland", en mijn vader heeft nog met u op de schoolbanken gezeten.
Dit maakt dat ik wel wat afweet over uw achtergrond, privé en zakelijk, en daarmee heeft u een grote bewondering bij mij afgedwongen.
Als jonge en bewuste kiezer heb ik al tig keren de programma's van de verschillende partijen doorlezen en voor mezelf geëvalueerd, waarbij er steeds 2 met kop en schouders boven de rest uitstaken qua duidelijke formulering, overtuigingskracht en motivatie: het programma van Vivant, en dit van het Vlaams Blok.
Als uiterst links georiënteerde partij komt het misschien vreemd over dat ik een gelijkenis zie in uw programma en dat van het Vlaams Blok? De gelijkenis zit hem in de ideologie die achter uw beider programma's schuilgaat: de ongedwongen welgemeende bedoeling om op te komen tegen onrechtvaardigheden in onze maatschappij, om recht te trekken wat er scheef zit, om "goed te doen voor de mensen" zoals Steve zou zeggen.
Het feit dat u persoonlijke rijkdom inlevert om deze ideologie over te brengen aan de bevolking van dit klein landje en dat u zoveel persoonlijke tijd steekt in de ontwikkeling van uw partij siert u, geeft aan dat het u menens is.
Ook uw ideeën zijn knap, ik denk niet dat enig weldenkend mens het daarover met u oneens kan zijn.
Dat maakt dat ik bij de vorige federale verkiezingen voor uw partij heb gestemd, in de hoop dat velen dit met mij zouden doen, en dat u een kans kreeg om aan te tonen dat er een maatschappelijk draagvlak bestaat voor waar u voor staat.
Helaas moet ik samen met u vaststellen dat het doel niet gehaald werd.
De ondemocratische kiesdrempel in combinatie met de gewoontestemmen en politieke desinteresse van een groot deel van onze bevolking hebben ervoor gezorgd dat u zelfs niet 1 zitje hebt kunnen bemachtigen.
Alle geld en moeite ten spijt staat u nog steeds bij af.
En dan komen we tot uw recente beslissing om een kartel te vormen met de VLD...
Politiek kan ik uw beslissing natuurlijk begrijpen, moreel echter niet! Hoe kan u uw partijprogramma nu rijmen met dat van een VLD?? Hoe denkt u in staat te zijn om ook maar enig gewicht in de schaal te kunnen leggen indien u 'dankzij' dit kartel kan deelnemen aan de macht na de volgende verkiezingen?
Guy Verhofstadt en u situeerden zich weliswaar in dezelfde kringen aan de universiteit, maar de wijze waarop u beiden zich ontwikkeld hebben na uw studies loopt toch sterk uiteen.
In mijn ogen was (en bent?) u een overtuigd idealist, visionair met een sterke wil.
Guy is geëvolueerd naar een autocratische machtswellusteling, gefixeerd op zijn positie, al zijn intelligentsia ten spijt.
Ik versta met de beste wil ter wereld niet hoe u zich hiermee kan vereenzelvigen...
En dan blijft er voor mij maar 1 partij over om op te stemmen: het Vlaams Blok.
Zij blijft de enige partij die rechtlijnig zegt waar het op staat, die luistert naar 'de wil van het volk', en die haar idealen als het hoogste goed beschouwt, koste wat kost.
Uiteraard heeft het Blok ook zijn fouten, zijnde de te zwakke reactie op overdreven extreme uitlatingen van sommige van haar leden, het gebrek aan kennis binnen de partij op economisch vlak mochten ze ooit mee een bestuur kunnen vormen, en de 'harde hand in eigen rangen'.
Maar deze partij neemt geen blad voor de mond en prostitueert (excuser le mot) zich niet wanneer dit goed zou uitkomen.
Ik beschouw mezelf als een ontwikkeld, niet-extremistisch mens met een diepgaande politieke interesse, en dus niet als 'marginaal kuddevee' waarvoor kiezers van het Blok vaak worden aanzien.
Helaas kan ik dit zelfs niet hardop zeggen op mijn werk, of ik word ontslagen.
En dat is wat er fout zit, dat is wat vele mensen voelen, en dat is wat de huidige machtspartijen er steeds meer proberen door te duwen, tegen wil en dank van de bevolking in: het opgedrongen 'politiek correcte' beeld van de 'zaligmakende multiculturele maatschappij' waarbij 'geen vuiltje aan de lucht is' en die we te danken hebben aan 'de inspanningen van paars'.
Het spijt me dit te moeten zeggen mijnheer Duchâtelet, maar uw aansluiting bij deze 'bende' stoot mij zwaar tegen de borst, en ik stel me luidop de vraag of u zich hier zelf nog goed bij kan voelen.
Ik heb hier niet genoeg plaats en heb niet de tijd om alles te zeggen wat ik zou willen, maar kort heb ik toch proberen over te brengen wat ik voel en wilde zeggen.
Nu meermaals bewezen is dat knuffelpolitiek niet werkt wordt het tijd voor een strenge opvoeding, tijd voor het Vlaams Blok!
Met de meeste hoogachting,
Sven |
| Bericht: #368614 |
|
|
Roland Duchâtelet
PI Junior

|
| Geplaatst: Di 23 Mrt 2004, 22:19 |
 |
|
Het is voor Vivant vanaf het begin de bedoeling geweest dat anderen onze ideeen zouden overnemen.
Dat doet de VLD: zij verdedigen mee de vervanging van belasting op werknemers door belasting op producten.
Dus is het logisch dat wij in kartel gaan met hen. Zo worden onze voorstellen sneller gerealiseerd. Het omgekeerde zou pas echt onbegrijpelijk zijn voor Vivant kiezers die willen dat het Vivant programma zo snel mogelijk gerealiseerd wordt.
Dank zij onder meer uw stem is dit kartel mogelijk geweest, omdat het aantal Vivant stemmen toch nog een beetje de moeite waard was.
Achteraf gezien kan men zeggen dat een Vivant-stem dus toch geen verloren stem was. |
| Bericht: #372040 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Vr 26 Mrt 2004, 20:50 |
 |
|
Hij begrijpt het niet, of heeft het slecht gelezen. Het is duidelijk, en het Vlaams Blok steekt het nergens onder stoelen of banken, dat ze de verdwaalde Vlamingen terug wil winnen.
Wat overigens het fabeltje, als zouden Vlaams Blokkers geen andere talen kennen ermee te maken heeft, snap ik ook niet.
Persoonlijk spreek ik vijf talen.
Nederlands
Engels
Duits
Frans
Spaans
Quien se pica ajos come...
|
| Bericht: #372854 |
|
|
Luc Broes
PI Addict

|
| Geplaatst: Vr 26 Mrt 2004, 21:34 |
 |
|
Ik ook , en daarbij kan ik me in zekere mate behelpen in een paar andere |
| Bericht: #372875 |
|
|
Roland Duchâtelet
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 15:04 |
 |
|
Met het verlaten van de franstalige Vlaams Blokkers uit Evere wordt nu wél de realiteit blootgelegd over de gespleten tong waarmee het Vlaams Blok in Brussels spreekt.
Gaan nu degenen die in deze thread van alles hebben zitten vertellen over de échte bedoelingen van het Blok in Brussel het VB verlaten, nu ze zien dat wat zij voorheen te horen kregen van het Blok niet klopt? |
| Bericht: #373122 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 15:37 |
 |
|
Met het verlaten van de franstalige Vlaams Blokkers uit Evere wordt nu wél de realiteit blootgelegd over de gespleten tong waarmee het Vlaams Blok in Brussels spreekt.
Gaan nu degenen die in deze thread van alles hebben zitten vertellen over de échte bedoelingen van het Blok in Brussel het VB verlaten, nu ze zien dat wat zij voorheen te horen kregen van het Blok niet klopt? |
Wat klopt er niet ?  |
| Bericht: #373131 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 16:34 |
 |
|
Gespleten tong? Het Vlaams Blok probeert niet meer of niet minder de verloren gelopen schapen terug op stal te krijgen.
Verfranste Vlamingen moeten op termijn terug Vlaming worden, dat is het enige doel, en heeft niets met 'gespleten tong' te maken. |
| Bericht: #373153 |
|
|
Luc Broes
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 18:35 |
 |
|
| Vicky schreef: |
Gespleten tong? Het Vlaams Blok probeert niet meer of niet minder de verloren gelopen schapen terug op stal te krijgen.
Verfranste Vlamingen moeten op termijn terug Vlaming worden, dat is het enige doel, en heeft niets met 'gespleten tong' te maken. |
Dit is fout. Het VB standpunt is:
Brussel(de 19) is tweetalig.
Franstaligen
moeten
niets. Zij hebben vrije keuze. Dat is de enige haalbare en democratische oplossing. |
| Bericht: #373182 |
|
|
Lekker Links!
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 22:01 |
 |
|
T valt op dat Roland VandeChalet hier in geen kilometers meer te bespeuren is.
Zeker van da Dina die nie per malheur heeft gebanned op IP?  |
| Bericht: #373219 |
|
|
Roland Duchâtelet
PI Junior

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 19:17 |
 |
|
Het duurt soms lang voordat ik reageer omdat ikweinig tijd heb. Soms kom ik eens binnenwandelen.
Nu wat mijn laatste posting betreft: de posting van Luc Broes zegt eigenlijk wat ik bedoel: sommige Blokkers beweren (ook hierboven) dat alle franstalige Brusselaars als nederlandstaligen moeten ingeburgerd worden in het Vlaams Blok paradijs.
Luc Broes zegt nu dat dit niet het geval is.
Dat is dus de gespleten tong van het Vlaams Blok. |
| Bericht: #379876 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Ma 13 Okt 2008, 08:39
|
|
|
|