Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Lekker uitburgeren met de Kaukasus!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Events > Events & Sites

Author Thread
the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Zo 7 Mrt 2004, 16:14 | Onderwerp: Lekker uitburgeren met de Kaukasus!  Reageer met quote   Naar boven

Alle info op amarcord vzw: http://www.amarcord.be

Bericht: #366377

Rapporteer deze post

Advertentie
De metser
PI Master
PI Master

Uit: 't Stad
Geplaatst: Zo 7 Mrt 2004, 20:14 | Onderwerp: Re: Lekker uitburgeren met de Kaukasus!  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:

Hoewel ik zeer veel van Vlaamse pizza houdt sta ik ook open voor de internationale keuken.

Op de ‘Geuren en smaken uit de Kaukasus’ avonden kan je me dus verwachten.
En hoewel ik volgens de maatstaven van het Vlaams blok een rasechte Vlaming ben hoeft het voor mij niet veel te zijn, als het maar lekker is. Drool

toedeloe!

(µ)
Bericht: #366419

Rapporteer deze post

Luc Broes
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 11:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik woon in Brugge en stel wel belang in bovenstaande aankondiging, jammer dat het voor mij wel wat ver is. Ik veronderstel dat alles in Antwerpen aangeboden wordt, maar juist waar wordt niet gemeld. Ik heb heel wat gezien van de wereld en er altijd erg van genoten. Maar deze landen zij me vrij onbekend.
Mag ik eraan toevoegen wat ik het hoogst eigenaardig vind, of zelfs een beetje ziekelijk: Piano en de Metser hebben meestal een grondige afkeer en zelfs haat tegenover alles wat maar iets te maken heeft met onze eigen kultuur. Gelijktijdig beelden ze zich in een normale belangstelling te hebben voor de cultuur van anderen.
Ik hoop maar voor hen dat ik alles verkeerd begrepen heb.
Bericht: #366594

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 12:01 | Onderwerp: Re: Lekker uitburgeren met de Kaukasus!  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:

Zijn de Georgise stinkmosselen (mét haar Eek ) ook in aanbieding?? Razz
Bericht: #366596

Rapporteer deze post

confucius
PI Addict
PI Addict

Uit: West Vlaanderen
Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 14:36 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Hangt rond dit hele gedoe met traditionele volksliederen, volksdansen, traditionele keuken enzo geen nationalistisch sfeertje ? Blijkbaar zijn de Georgiërs en Armeniërs trots op hun eigen cultuur en heeft the Piano daar geen enkele moeite mee. Dat in tegenstelling tot zijn houding tegenover de Vlaamse cultuur, waarover hij enkel smalend kan spreken en die volgens hem alleen geapprecieerd wordt door Vlaams Blok (lees NAZI) adepten.
Ik meen me te herinneren dat Soetkin Collier voor minder aan het Belgische kruis genageld werd toen ze traditionele muziek van eigen bodem bracht en zich daarbij niet schaamde over haar Vlaamse afkomst en overtuiging.
Of twee maten en twee gewichten.
Toch veel succes met de inrichting van dit evenement, want ik hou van folkmusic en dat uit elke kultuur waarbij ik de Vlaamse niet uitsluit !!!
Bericht: #366611

Rapporteer deze post

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 17:22 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the Piano zou beter "zijn volk" eind april eens laten kennismaken met het zangfeest.
De kultuur van een aantal Georgiërs kennen we al uit de kranten.
Zij die écht interesse hebben trekken wel naar ginder.
Vermits die Georgiërs zich hier vestigden, zijn zij waarschijnlijk zeer sterk geïnteresseerd in een stuk Vlaams cultuurleven.

Hier kan the Piano de nodige info vinden.

Zing met uw volk! - ANZ- Zangfeest in het Sportpaleis in Antwerpen
Zondag 25 april 2004 vanaf 14u30

Het Zangfeest groeit en bloeit! Ons trouwste publiek spreekt van de beste Zangfeesten ooit en het aantal aanwezigen stijgt opnieuw jaar na jaar. Nog nooit werden zoveel kinderkaarten verkocht!

Het ANZ gaat dus meer dan ooit op de ingeslagen weg verder: een kort en dynamisch Zangfeest, waarin samenzang centraal staat. En we rekenen opnieuw op een aanzienlijke groei van het aantal aanwezigen. Want waar anders dan op het Zangfeest kan men met gans het gezin nog samenzingen.

Op het Zangfeest zijn alle Vlamingen welkom, ongeacht hun filosofische of partijpolitieke overtuiging. Niet uitsluiten, maar aansluiten is onze boodschap, ten bate van de broodnodige eensgezindheid onder de Vlamingen. Het Zangfeest is op de vooravond van de verkiezingen ook dé gelegenheid om onze politieke vertegenwoordigers een krachtig signaal te geven.

Daarom is een ruime opkomst zeer belangrijk. Wij roepen alle bewuste Vlamingen dan ook op massaal aanwezig te zijn en in verbondenheid, fier en onbevangen te komen zingen: fier en onbevangen in ons Vlaming zijn, in verbondenheid omdat we samen streven naar de vorming van een Vlaamse Staat met het lied als vreedzaam wapen.

Dit jaar zal Frans De Meyer gehuldigd worden voor zijn jarenlange inzet voor het Vlaamse lied. Ook zal het ANZ ondermeer de eis voor de splitsing van het arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde blijven herhalen en de oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid in het kader van de verkiezingen blijven steunen.

Maar zingen blijft het hoofddoel van het Zangfeest: kinderliedjes, studentenliederen, strijdliederen, volksliedjes, kunstliederen, kleinkunstliedjes en als afsluiter de nationale liederen. Nieuw is de programmatie van enkele recente Nederlandstalige liederen. Liederen die vaak op de radio gedraaid worden en die iedereen kan meezingen. Op die manier wil het Zangfeest opnieuw aanknopen bij het liedrepertoire van de jeugd. In totaal dus meer dan 35 liederen die u uit volle borst kan meezingen. Waarom zou u niet van de gelegenheid gebruik maken om deze liederen reeds vooraf te oefenen met uw koor, in uw vereniging, in uw familie- en vriendenkring?

samenzangliederen:
Voor outer en heerd
Op de purp'ren hei
O mijn Kempen
Daglied
De Blauwvoet
Omdat ik Vlaming ben
Kempenland
Het Vendel
Suikerbossie
De Troubadour
Mijn zoetlief was een weverkijn
Als 't vaantje wappert, beiaardier
De boerkens smelten van vreugd' en plezier
Brussel Stad van de stokebranden
Brussel
Pieter Breugel in Brussel
Brabant
Dubbele Jan
Dag, Lieve juffrouw lente
Hé komaan
Dit is een lied alleen voor kinderen
De meeste dromen zijn bedrog
Laat me nu toch niet alleen
Laat ons liefste samen varen
Ik hou van u
Jij bent de zon
Het lied der Vlamingen
Vlaanderen (Paul Van Vliet)
Vlaanderen (Roelstrate)
Vlaanderen (Will Tura)
Lied van mijn land
't Zijn weiden als wiegende zeeën
Van Rijswijckmars
Gebed voor het Vaderland
Die Stem van Suid-Afrika
Het Wilhelmus
De Vlaamse Leeuw

Artistieke medewerkers

De Regie- en Programmacommissie van het Zangfeest, onder voorzitterschap van Paul Cordy, kan ter ondersteuning van de vele samenzangliederen een beroep doen op de volgende koren: Singhet Vro (Lovendegem), Cantemus Novum (Zoersel), Buisegemkoor (Edegem), Fugato (Wilrijk) en het Zangfeestkoor. Dirigenten van dienst zijn Anne Adriaensens, Ivo Van Gils, Peter Leys en Benny Vandenwijngaerden.

Het uitgebreid Noord-Kempisch Koperensemble en pianist Geert Callaert begeleiden de samenzang. De Thebaanse Trompetten en de jeugdmuziekkapel, bestaande uit leden van KSA en VNJ, verzorgen naar jaarlijkse traditie een taptoe. Kunstgroep Nele en de vendeliers en de volksdansgroepen van Danspunt zorgen tijdens het zingen voor beweging en kleur op het middenplein. Hun werk wordt gecoördineerd door choreograaf Oscar Van Malder.

Anton Aldi zorgt zoals steeds voor enkele gevatte teksten. Er zijn gastoptredens van de jonge folkgroep Kléan, het kinderkoor Neurimee (Schoten), de tenoren Gust Teugels en Jan Van Elsacker en Dimitri Van Toren.

Praktische Informatie

Kaarten
Prijzen : 33,00 EUR (rang 1), 17,00 EUR (rang 2), 14,00 EUR (rang 3) en 10,00 EUR (rang 4)

Kinderkaarten : kinderen jonger dan 12 jaar, vergezeld van hun ouders, betalen slechts 2,00 EUR.

Kortingen : leden van het Algemeen Nederlands Zangverbond en het Valeer Portierfonds, het Davidsfonds, de Vlaamse Volksbeweging, het Vlaams Nationaal Jeugdverbond, Het Vlaamse Kruis en het Vlaams Neutraal Ziekenfonds (236) genieten een korting van 3,00 EUR op alle rangen, met uitzondering van rang 1.

Resrevaties
ANZ-secretariaat
Duivelshofstraat 2 (hoek Gitschotellei)
2140 Antwerpen

Telefoon : 03/237.93.92
Fax : 03/322.58.77
E-post : info@anz.be

Rekeningnummer voor kaarten:
402-6179031-31 op naam van ANZ vzw

Ook tal van verenigingen en heel wat vrijwilligers over heel Vlaanderen verkopen kaarten, leggen bussen in en verdelen promotiemateriaal. Een volledig overzicht vindt u op onze webstek of kan aangevraagd worden op het ANZ-secretariaat.

Het ANZ rekent op u !

Het Vlaams Nationaal Zangfeest heeft steeds op de geëngageerde medewerking en financiële steun van heel wat Vlamingen kunnen rekenen. Zeker sinds het wegvallen van onze subsidies, hebben we die steun en medewerking broodnodig om de zingende traditie die het Vlaams Nationaal Zangfeest is, in stand te houden en verder uit te bouwen. Met een levenskrachtig Vlaams Nationaal Zangfeest dragen we, samen met duizenden Vlamingen, de zelfbestuurgedachte uit. De boodschap 'Zing met uw volk' moet als een krachtig signaal uitgedragen worden. Hiervoor rekenen wij op U.

U kan ons helpen :

1. Door deze raamaffiche uit te hangen op een goed zichtbare plaats. Ook grotere affiches (60 x 40 cm) kunnen u op eenvoudig verzoek toegestuurd worden. Wenst u extra affiches en folders om te verspreiden in uw gemeente of vereniging? Wij bezorgen ze u graag.

2. Door de informatie uit deze folder te laten opnemen in de plaatselijke pers en het tijdschrift van uw lokale vereniging. Wij stellen u graag persmappen en illustratiemateriaal ter beschikking.

[size= 24 ]3. Door uw familie, vrienden en kennissen te sensibiliseren en te motiveren naar het 67ste Vlaams Nationaal Zangfeest te komen. U kan nu reeds kaarten reserveren op het telefoonnummer 03/237.93.92.[/size]

4. Door het Vlaams Nationaal Zangfeest financieel te steunen en samen met zovele andere Vlamingen toe te treden tot het Valeer Portierfonds. U wordt Lid van het Valeer Portierfonds vanaf 30,00 EUR. U wordt Erelid van het Valeer Portierfonds vanaf 125,00 EUR. De ereledenlijst wordt opgenomen in het programmaboek van het Zangfeest. Voor giften vanaf 30 euro kunnen wij u, dankzij een overeenkomst met de VVB, een fiscaal attest bezorgen. U dient dan wel te storten op rekening 734-0106800-12 op naam van VVB-ANZ met de vermelding "gift Steun- & Beschermingscomité".

5. Door met uw firma of vereniging een advertentie te nemen in het programmaboek van het 67ste Vlaams Nationaal Zangfeest. Dit kan reeds vanaf 120,00 EUR. Het secretariaat bezorgt u graag het volledige advertentiedossier.

Toedeloe ! Razz
Bericht: #366635

Rapporteer deze post

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 17:44 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:
the Piano zou beter "zijn volk" eind april eens laten kennismaken met het zangfeest.
De kultuur van een aantal Georgiërs kennen we al uit de kranten.
Zij die écht interesse hebben trekken wel naar ginder.
Vermits die Georgiërs zich hier vestigden, zijn zij waarschijnlijk zeer sterk geïnteresseerd in een stuk Vlaams cultuurleven.

Hier kan the Piano de nodige info vinden.

Zing met uw volk! - ANZ- Zangfeest in het Sportpaleis in Antwerpen
Zondag 25 april 2004 vanaf 14u30

Het Zangfeest groeit en bloeit! Ons trouwste publiek spreekt van de beste Zangfeesten ooit en het aantal aanwezigen stijgt opnieuw jaar na jaar. Nog nooit werden zoveel kinderkaarten verkocht!

Het ANZ gaat dus meer dan ooit op de ingeslagen weg verder: een kort en dynamisch Zangfeest, waarin samenzang centraal staat. En we rekenen opnieuw op een aanzienlijke groei van het aantal aanwezigen. Want waar anders dan op het Zangfeest kan men met gans het gezin nog samenzingen.

Op het Zangfeest zijn alle Vlamingen welkom, ongeacht hun filosofische of partijpolitieke overtuiging. Niet uitsluiten, maar aansluiten is onze boodschap, ten bate van de broodnodige eensgezindheid onder de Vlamingen. Het Zangfeest is op de vooravond van de verkiezingen ook dé gelegenheid om onze politieke vertegenwoordigers een krachtig signaal te geven.

Daarom is een ruime opkomst zeer belangrijk. Wij roepen alle bewuste Vlamingen dan ook op massaal aanwezig te zijn en in verbondenheid, fier en onbevangen te komen zingen: fier en onbevangen in ons Vlaming zijn, in verbondenheid omdat we samen streven naar de vorming van een Vlaamse Staat met het lied als vreedzaam wapen.

Dit jaar zal Frans De Meyer gehuldigd worden voor zijn jarenlange inzet voor het Vlaamse lied. Ook zal het ANZ ondermeer de eis voor de splitsing van het arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde blijven herhalen en de oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid in het kader van de verkiezingen blijven steunen.

Maar zingen blijft het hoofddoel van het Zangfeest: kinderliedjes, studentenliederen, strijdliederen, volksliedjes, kunstliederen, kleinkunstliedjes en als afsluiter de nationale liederen. Nieuw is de programmatie van enkele recente Nederlandstalige liederen. Liederen die vaak op de radio gedraaid worden en die iedereen kan meezingen. Op die manier wil het Zangfeest opnieuw aanknopen bij het liedrepertoire van de jeugd. In totaal dus meer dan 35 liederen die u uit volle borst kan meezingen. Waarom zou u niet van de gelegenheid gebruik maken om deze liederen reeds vooraf te oefenen met uw koor, in uw vereniging, in uw familie- en vriendenkring?

samenzangliederen:
Voor outer en heerd
Op de purp'ren hei
O mijn Kempen
Daglied
De Blauwvoet
Omdat ik Vlaming ben
Kempenland
Het Vendel
Suikerbossie
De Troubadour
Mijn zoetlief was een weverkijn
Als 't vaantje wappert, beiaardier
De boerkens smelten van vreugd' en plezier
Brussel Stad van de stokebranden
Brussel
Pieter Breugel in Brussel
Brabant
Dubbele Jan
Dag, Lieve juffrouw lente
Hé komaan
Dit is een lied alleen voor kinderen
De meeste dromen zijn bedrog
Laat me nu toch niet alleen
Laat ons liefste samen varen
Ik hou van u
Jij bent de zon
Het lied der Vlamingen
Vlaanderen (Paul Van Vliet)
Vlaanderen (Roelstrate)
Vlaanderen (Will Tura)
Lied van mijn land
't Zijn weiden als wiegende zeeën
Van Rijswijckmars
Gebed voor het Vaderland
Die Stem van Suid-Afrika
Het Wilhelmus
De Vlaamse Leeuw

Artistieke medewerkers

De Regie- en Programmacommissie van het Zangfeest, onder voorzitterschap van Paul Cordy, kan ter ondersteuning van de vele samenzangliederen een beroep doen op de volgende koren: Singhet Vro (Lovendegem), Cantemus Novum (Zoersel), Buisegemkoor (Edegem), Fugato (Wilrijk) en het Zangfeestkoor. Dirigenten van dienst zijn Anne Adriaensens, Ivo Van Gils, Peter Leys en Benny Vandenwijngaerden.

Het uitgebreid Noord-Kempisch Koperensemble en pianist Geert Callaert begeleiden de samenzang. De Thebaanse Trompetten en de jeugdmuziekkapel, bestaande uit leden van KSA en VNJ, verzorgen naar jaarlijkse traditie een taptoe. Kunstgroep Nele en de vendeliers en de volksdansgroepen van Danspunt zorgen tijdens het zingen voor beweging en kleur op het middenplein. Hun werk wordt gecoördineerd door choreograaf Oscar Van Malder.

Anton Aldi zorgt zoals steeds voor enkele gevatte teksten. Er zijn gastoptredens van de jonge folkgroep Kléan, het kinderkoor Neurimee (Schoten), de tenoren Gust Teugels en Jan Van Elsacker en Dimitri Van Toren.

Praktische Informatie

Kaarten
Prijzen : 33,00 EUR (rang 1), 17,00 EUR (rang 2), 14,00 EUR (rang 3) en 10,00 EUR (rang 4)

Kinderkaarten : kinderen jonger dan 12 jaar, vergezeld van hun ouders, betalen slechts 2,00 EUR.

Kortingen : leden van het Algemeen Nederlands Zangverbond en het Valeer Portierfonds, het Davidsfonds, de Vlaamse Volksbeweging, het Vlaams Nationaal Jeugdverbond, Het Vlaamse Kruis en het Vlaams Neutraal Ziekenfonds (236) genieten een korting van 3,00 EUR op alle rangen, met uitzondering van rang 1.

Resrevaties
ANZ-secretariaat
Duivelshofstraat 2 (hoek Gitschotellei)
2140 Antwerpen

Telefoon : 03/237.93.92
Fax : 03/322.58.77
E-post : info@anz.be

Rekeningnummer voor kaarten:
402-6179031-31 op naam van ANZ vzw

Ook tal van verenigingen en heel wat vrijwilligers over heel Vlaanderen verkopen kaarten, leggen bussen in en verdelen promotiemateriaal. Een volledig overzicht vindt u op onze webstek of kan aangevraagd worden op het ANZ-secretariaat.

Het ANZ rekent op u !

Het Vlaams Nationaal Zangfeest heeft steeds op de geëngageerde medewerking en financiële steun van heel wat Vlamingen kunnen rekenen. Zeker sinds het wegvallen van onze subsidies, hebben we die steun en medewerking broodnodig om de zingende traditie die het Vlaams Nationaal Zangfeest is, in stand te houden en verder uit te bouwen. Met een levenskrachtig Vlaams Nationaal Zangfeest dragen we, samen met duizenden Vlamingen, de zelfbestuurgedachte uit. De boodschap 'Zing met uw volk' moet als een krachtig signaal uitgedragen worden. Hiervoor rekenen wij op U.

U kan ons helpen :

1. Door deze raamaffiche uit te hangen op een goed zichtbare plaats. Ook grotere affiches (60 x 40 cm) kunnen u op eenvoudig verzoek toegestuurd worden. Wenst u extra affiches en folders om te verspreiden in uw gemeente of vereniging? Wij bezorgen ze u graag.

2. Door de informatie uit deze folder te laten opnemen in de plaatselijke pers en het tijdschrift van uw lokale vereniging. Wij stellen u graag persmappen en illustratiemateriaal ter beschikking.

[size= 24 ]3. Door uw familie, vrienden en kennissen te sensibiliseren en te motiveren naar het 67ste Vlaams Nationaal Zangfeest te komen. U kan nu reeds kaarten reserveren op het telefoonnummer 03/237.93.92.[/size]

4. Door het Vlaams Nationaal Zangfeest financieel te steunen en samen met zovele andere Vlamingen toe te treden tot het Valeer Portierfonds. U wordt Lid van het Valeer Portierfonds vanaf 30,00 EUR. U wordt Erelid van het Valeer Portierfonds vanaf 125,00 EUR. De ereledenlijst wordt opgenomen in het programmaboek van het Zangfeest. Voor giften vanaf 30 euro kunnen wij u, dankzij een overeenkomst met de VVB, een fiscaal attest bezorgen. U dient dan wel te storten op rekening 734-0106800-12 op naam van VVB-ANZ met de vermelding "gift Steun- & Beschermingscomité".

5. Door met uw firma of vereniging een advertentie te nemen in het programmaboek van het 67ste Vlaams Nationaal Zangfeest. Dit kan reeds vanaf 120,00 EUR. Het secretariaat bezorgt u graag het volledige advertentiedossier.

Toedeloe ! Razz

Sinds Toots Thielemans daar is aangevallen door vb-kes kan dat soort van feestjes voor mij gestolen worden!!!
Bericht: #366638

Rapporteer deze post

Luc Broes
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 18:18 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Eugene, schuif je dat nu echt allemaal opzij voor enkele idiote blokkers?
En moet ik nu ook alle interesse laten varen voor Oost-europese cultuur omdat sommigen zich overvallen pleegden?
Dat is een onredelijke en onrechtvaardige kleinzielige houding.
Bericht: #366646

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 18:21 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

confucius schreef:
Hangt rond dit hele gedoe met traditionele volksliederen, volksdansen, traditionele keuken enzo geen nationalistisch sfeertje ? Blijkbaar zijn de Georgiërs en Armeniërs trots op hun eigen cultuur en heeft the Piano daar geen enkele moeite mee. Dat in tegenstelling tot zijn houding tegenover de Vlaamse cultuur, waarover hij enkel smalend kan spreken en die volgens hem alleen geapprecieerd wordt door Vlaams Blok (lees NAZI) adepten.

Flauwe kul. Ik heb alleen geen greintje respect voor wat ik neonazi en Eigen Volk Eerst cultuur noem. De 'vlaamse cultuur' zoals die ons voor de neus wordt gehouden door het racistische Vlaams Blok, daar bedank ik voor.

[url=http://users.pandora.be/amarcord/selys/] [/url]
Bericht: #366647

Rapporteer deze post

André F
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 18:32 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Er is zonder twijfel nog een plaatsje voor U in één van de Noord-Afrikaanse of Oost-Europese landen.
De autochtone bevolking aldaar zal zeer zeker het nodige respect opbrengen voor uw cultuur.
Zolang U geen respect kunt opbrengen voor "onze" cultuur, bent U het niet waard van alhier te verblijven.

Wanneer (niet "als") U vertrekt wil ik zelfs delen in uw ticket, zolang U belooft niet terug te keren.
Bericht: #366648

Rapporteer deze post

confucius
PI Addict
PI Addict

Uit: West Vlaanderen
Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 18:38 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Je bedoelt dat als je van uitheemse folk houdt, dat ok is omdat je dan links progressief goed bezig zijt. Als je van locale folk houdt dan be je een rechtse racist ?
Ik ga al vijftien jaar naar de schotse taptoe in Edinburgh in augustus en ik geniet iedere keer weer van de muziek en de uitingen van patriotisme en van de aanwezigheid van deelnemers uit alle landen uit de commonwealth. Bovenal is het een uiting van Schotse fierheid over hun volk en land. Het is echt een uiting van verbondenheid tussen mensen en landen met een gemeenschappelijke geschiedenis, die er geen rekening mee houdt dat Groot Brittannie in veel gevallen in het verleden een bezetter is geweest. Dat is daar op dat ogenblik ook niet belangrijk, het gaat om de sfeer en de goede muziek en dat is het belangrijkste. Zijn alle Schotten nu nationalisten en zijn ze daarom racisten ?
Sorry, Piano, ik bedoelde nu net dat je niet alles wat Vlaams patriotisch is in de verdomhoek moet duwen. Er is niets mis met Vlaamse fierheid en eigen politiek bewustzijn, zeker niet op cultureel vlak. Mensen als jij maken dat de Vlaming meent zich te moeten schamen voor zijn land en volk.
Bericht: #366650

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 21:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Luc Broes schreef:
En moet ik nu ook alle interesse laten varen voor Oost-europese cultuur omdat sommigen zich overvallen pleegden?

Het verschil is dat menselijke (Oost-Europese) organisaties wangedrag van wie dan ook afkeurt.
Het Vlaams Blok heeft dat in het geval van Toots niet gedaan. (In ander gevallen ook niet).

Een opmerking, maar geen argument Luc. Liar Shame on you
Bericht: #366681

Rapporteer deze post

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 22:21 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Luc Broes schreef:

Ik ga trouwens niet meer naar de ijzerbedevaart sinds de 'vlamingen' het beter vonden om met elkaar te vechten dan om met elkaar overeen te komen, en altijd heeft de andere het gedaan Confused Confused Cry Cry Cry . Kijk ik hou van onze rijke cultuur, tot we het nodig vinden om elkaars teut in te slaan, vanaf dan vind ik het armoe troef, spijtig genoeg he Cry Cry Cry
Bericht: #366694

Rapporteer deze post

Luc Broes
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 9 Mrt 2004, 22:25 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De metser schreef:
Luc Broes schreef:

Het verschil is dat menselijke (Oost-Europese) organisaties wangedrag van wie dan ook afkeurt.
Het Vlaams Blok heeft dat in het geval van Toots niet gedaan. (In ander gevallen ook niet).
Een opmerking, maar geen argument Luc. :^o [-X

Wat een wartaal. 'Menselijke oosteuropese organisaties keuren wangedrag van wie dan ook af'. Mogelijk, maar ik heb er nooit iets over vernomen.
Wat het VB met Toots te maken heeft weet ik ook niet. Ik zal het eens aan FVH vragen. Mogelijk stuurt die dan een pm uit om zich te verontschuldigen. En dan mogen we waarschijnlijk de Metser samen met Piano verwachten op he Zangfeest.
Tenzij één van die twee in zijn glazen bol ontdekt dat de Blokkers het niet echt menen en de verzuurde Vlamingen zand in de ogen strooien.
Bericht: #366697

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 13 Mrt 2004, 23:23 | Onderwerp: Re: Lekker uitburgeren met de Kaukasus!  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:

Om een paar avondjes uit te burgeren lijkt me dit wel wat. Grin
Bericht: #367854

Rapporteer deze post

Den Broeder
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 13 Mrt 2004, 23:25 | Onderwerp: Re: Lekker uitburgeren met de Kaukasus!  Reageer met quote   Naar boven

De metser schreef:
the Piano schreef:

Om een paar avondjes uit te burgeren lijkt me dit wel wat. Grin

Met andere woorden: als je maar gratis kan vreten !
ps: je doet dat goed, jezelf niet vergissen van IP ! Mr. Green
Bericht: #367856

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 22 Aug 2008, 01:35
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 26/4-2/5 forumsessie met Den Duisteren Duikboot Den Duisteren Duikboot Ma 26 Apr 2004, 11:39
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Woordvoerder Fervent Nationaal misbruikt VZW. Secretaris. Za 24 Apr 2004, 11:55
Rudy Van Nespen Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Gespreksavond met Ivan Mertens van VL² Ludo Di 16 Mrt 2004, 14:19
Ludo Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Forumsessies met Filip Dewinter (VB) en Jan Loones (N-VA) Maarten Malaise Ma 16 Feb 2004, 12:37
KempensBoerke Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Discussieavond met Hugo Coveliers Gilles Wo 11 Feb 2004, 00:32
Koenraad Maesschalck Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Morgen: NSV-Gent: gespreksavond met Roeland Raes! Koenraad Maesschalck Ma 9 Feb 2004, 22:02
Maus Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Lekker Links: Stem Niels! Lekker Links! Ma 22 Dec 2003, 21:31
whoisy Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Chatsessie met Rik Daems en Stef Goris annavp Di 13 Mei 2003, 20:38
annavp Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief