Goldwing
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 00:33 |
 |
|
bron : zwartofwit
Is de vrije meningsuiting in gevaar? Tegenstanders van het Blok zeggen van niet, het Blok zegt van wel. Ik bekijk dit onderwerp heel nuchter en het is mijn dada sinds jaren. (16 jaar op radio en televisie welgeteld). Het arrest is tot stand gekomen op basis van uitingen via media en pers. Het uiten van een mening dus. Moet je het daar mee eens zijn? Neen. Moeten dergelijke meningen kunnen? Ja. Als radicale meningen, scherpe uitlatingen, spot en sarcasme niet meer mogen over een onderwerp zoals de 'migrantenproblematiek'... wat is dan het volgende verbod? De beoordeling volgens de rechtbank is nu: racisme. Is het vanaf nu ook verboden om te zeggen dat de Islam in vergelijking met het Christendom een achterlijke godsdienst is? Mag het nu ook niet meer als je zegt dat sommige buitenlanders zich niet willen aanpassen en beter oprotten? Zowel Arabieren als ex-Oostblokkers... waar ligt de grens? In de States mag de KluKluxClan haar -zeer zeker- racistische meningen uiten en zelfs verspreiden. In vergelijking met die mannen zijn de Blokkers maagdelijke koorknaapjes. In de States kan en mag dat..zolang je niet oproept tot acties die leiden tot moord, doodslag, relletjes of genocide. Lijkt me nogal logisch. Daar heb je het: er is inderdaad een grens en die is mondiaal in het weldenkende Westen duidelijk..zonder extra wetten, zonder beperkingen. Het verschil is natuurlijk dat de VS de 'freedom of speech by all means' als een basisrecht hebben ingeschreven en daar ook op een volwassen manier mee kunnen omgaan. In ons land niet. De vrije meningsuiting wordt door politiek België (met als drijvende kracht Waals België) aanzien als een minderwaardig iets. De politieke belangen hebben meer waarde dan die vrije meningsuiting. De vrije meningsuiting is de stem van de bevolking, de bevolking is dus ondergeschikt aan het machtsbelang. Dàt in combinatie met een politieke oppositiepartij buiten de wet proberen te zetten via rechtbanken en allerlei logetruuken ruikt naar facisme en dictatuur. Daar kan ik niet mee leven. Ik minacht dergelijk anti-democratisch gedrag.
Als afsluiter nog dit: de Waalse partijen hebben een wetsvoorstel klaar met als bottomline ' Economische activiteiten, zakenrelaties, personen en bedrijven die zaken doen met wegens racisme of extreemrechtse veroordeelde organisaties moeten vervolgd kunnen worden...' De inquisitie is gestart, de dictatuur nadert.
Dit is trouwens nog maar het begin. Als kersvers voorzitter van het comité voor de vrije meningsuiting reken ik op jullie burgerlijke steun opdat 'Alle meningen en gedachten zijn vrij' geen loos begrip wordt voor onze kinderen.
http://www.vrijemeningsuiting.org
jurgen verstrepen, 2004-04-24 20:31:00 |
| Bericht: #379301 |
|
|
|
|
NETWORK
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 01:15 |
 |
|
dat die walen een keer men grandioze kl*ten kussen ! |
| Bericht: #379327 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 04:10 |
 |
|
Yep, de eerste de beste Waal die mij in Vlaanderen nog aanspreekt om de weg te vragen, gaat eerst en vooral geen frans te horen krijgen. Het is genoeg geweest met m'n positieve aanpassende instelling tegenover deze arrogante zeikers.
Ten tweede zal ik hen wel de weg wijzen, maar per ongeluk 180° verkeerd. Ik zal ze eerst via Wijnegem naar Schilde sturen, dan komen ze uiteindelijk voorbij Malle om Vlimmeren en Beerse te passeren....en ja...dan uiteindelijk ben je in Sint-Niklaas aanbeland, mesjeu....het kaartje teken ik er gratis bij.  |
| Bericht: #379342 |
|
|
spotje
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 06:11 |
 |
|
Een vraag, Jurgen kunt u dit niet naar een paar kranten sturen die nu mischien ook stilletjes hun ogen open gaan.Want zoals u schreef moeten ze daar ook van op de hoogte zijn ,of niet?
Verofstadt heeft iets heel anders verklaard daags na de uitspraak over het vlaams blok .Dat over het wetsvoorstel heeft hij wijselijk verzwegen. |
| Bericht: #379350 |
|
|
stab
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 06:50 |
 |
|
Speciale wetten en grondwetwijzigingen op maat vh VB en gewild door Franstaligen.
Agendering vh proces op zelfde dag als het Dutroux proces door Onckelinckx.
Ultrasnelle afhandeling van de zittingen met 'goed gekozen' franskiljonse rechters.
CGKR direct ressorterend onder Verhofstadt.
Scheiding der machten? Een lachtertje! |
| Bericht: #379352 |
|
|
Focuss
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 07:31 |
 |
|
Het is echt genoeg geweest....we moeten op 13 juni onze tanden laten zien.
Genoeg aangepast en dergelijke.
Het zijn hier altijd dezelfden die water in de wijn moeten doen , op 13 juni word het BLOK day........... |
| Bericht: #379355 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 08:40 |
 |
|
| NETWORK schreef: |
| dat die walen een keer men grandioze kl*ten kussen ! |
Pas maar op, vriend, dat ze ze niet afbijten. Ze staan trouwens al te wachten. |
| Bericht: #379360 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 09:00 |
 |
|
Op korte termijn zitten we op rozen en kunnen we nog even lachen misschien met het kangoeroe-arrest van Gent. Als ik echter wat verder in de toekomst kijk, dan voel ik me ziek.
Voelen jullie niet dat het de walen en de vlaamse verraders, die het Belgisch regime bemeubelen, zitten te popelen om op basis van dit vod een in eeuwen niet meer geziene inquisitie te ontketenen? |
| Bericht: #379362 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 12:13 |
 |
|
Denk aan hetgeen Van Hecke zei : Voor elke Annemans , Dewinter of Van Hecke die ze hun burgerrechten zouden afnemen , staan er 10 Annemansen , Van Hecke's en Dewinters op...  |
| Bericht: #379384 |
|
|
stab
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 12:36 |
 |
|
| hans schreef: |
Op korte termijn zitten we op rozen en kunnen we nog even lachen misschien met het kangoeroe-arrest van Gent. Als ik echter wat verder in de toekomst kijk, dan voel ik me ziek.
Voelen jullie niet dat het de walen en de vlaamse verraders, die het Belgisch regime bemeubelen, zitten te popelen om op basis van dit vod een in eeuwen niet meer geziene inquisitie te ontketenen? |
Ben 48 en volg de politiek al 32 jaar : het is eveneens mijn aanvoelen dat op VL gebied paars het slechtste is van wat er ooit is geweest is in die periode. Tenzij Cassatie er anders over oordeelt, tenzij het VB een werkelijk heel goede uitslag behaalt - dingen waar ik twijfels over heb - krijgen wij idd in de toekomst Inquisitie, Repressie en Totalitarisme. |
| Bericht: #379388 |
|
|
Barki
PI Addict

Uit: Vlaanderen |
| Geplaatst: Zo 25 Apr 2004, 18:21 |
 |
|
Onze zogenaamde democraten hebben werkelijk de lessen geleerd van het Hitler regime maar ook dit van het Oostblok.
Binnenkort moet men opletten dat men zich niet verspreekt dat men tot het VB behoort of men wordt verraden door zijn buur, kennis of door gelijk wie.
VTM zond het toch voor enkel dagen uit op het nieuws dat wie lid was van het VB gestraft kon worden.
Snel de met schrik beladen kiezers ophalen.
- Er bestaan hier eerste rangsburgers met aan hun leiding nen hele hoop BV's, onbekwamen, overlopers en opkomende dictators met name de traditionele zogenaamde "democraten".
- Dan komen op de tweede plaats "de vreemdelingen" die zelf onrechtstreeks aan de basis liggen van al dit gedoe maar waar er nog geen enkele criminele daad en.....loop het rijtje maar af .....is gebeurd door het VB.
- En uiteindelijk het VB met zijn kiezers, die het eens zijn met het bestuur, op de allerlaatste plaats en die als veroordeelde racisten weldra eveneens in misschien reeds voorziene kampen zullen worden overgebracht.
Misschien is deze tekst heel overdreven maar hoe is het in andere landen begonnen.........en dan durf ik nog niet verder te denken hoor.
Het spelletje dat ze aan de top aan het spelen zijn zou men best stoppen en de 20% VB-ers Vlamingen laten waar ze zijn en gewoon samen het land, mits eventueel bepaalde compromissen te sluiten, op een vredige manier te besturen.
Maar in het buitenland de moraal van het zo voorbeeldige Belgie gaan uitdragen maar het zelf niet aankunnen ....... wordt daar momenteel ferm uitgelachen maar er wordt ook over nagedacht. |
| Bericht: #379464 |
|
|
Barki
PI Addict

Uit: Vlaanderen |
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 15:04 |
 |
|
Strijd tegen Blok niet alleen voor politiek
BRUSSEL - De partijvoorzitters Yves Leterme (CD&V), Dirk Sterckx (VLD) en Steve Stevaert (SP.A) hebben bedenkingen bij de manier waarop de media na het Blok-arrest omgaan met de partij. ,,De strijd tegen racisme is niet alleen iets voor de politiek, maar ook voor de media, de bedrijven, vakbonden en verenigingen'', stelde Sterckx. <br><br>
-------------------
Met deze krijg ik de indruk dat mijnheer Sterckx met zijn zacht en schijnbaarbaar vertrouwbaar stemmetje nog hatelijker, maar ook racistischer en discriminerender overkomt dan wat ik ooit van het VB heb gehoord.
Maar ook meer dictatorialer en ondemocratischer overkomt dan zijn voorganger Karel De GUCHT.
Wat veronderstel ik hiermee dat mijnheer STERKX ....... VTM volgend ....... al wie VB is buiten zoals in bovenvermeldde werkgelegenheden......en of dat geen opzetterij is en discriminatie, dan weet ik het niet meer ??????? |
| Bericht: #379843 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Wo 8 Okt 2008, 08:06
|
|
|
|
|
|