Wee man
PI Zageman

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 22:42 | Onderwerp: |
 |
|
| otje schreef: |
| Blok schreef: |
Het VB haalde de vorige verkiezingen 20%, stel dat ze nu 24% halen, dan is dat geen 38% maar 26%. Je moet je nu ook niet gerust stellen met dat cordon sanitaire. Als zelfs het buitenland zich zorgen maakt om de democratie en vrije meningsuiting in belgië, dan zal het VB zeker mogen regeren wanneer zij simpelweg de grootste partij zijn.
Het buitenland heeft trouwens alle redenen om zich straks hiermee te moeien. Want men wil geen communistische dictatuur meer sinds de val van het ijzeren gordijn. Weet je wat de Amerikanen over belgië zeggen? Dat belgië het meest communistische land is in Europa. En neen, niet van de EU, maar over heel Europa, inclusief het Oostblok. |
Ik meen dat recent WEER bewezen is dat elders in Europa men ook niet gelukkig is met een rechtse regering. Dus zo vlug zullen andere landen zich hier niet komen moeien.
Enige tijd geleden Frankrijk bij de regionale verkiezingen en nu, gisteren OOSTENRIJK. President, al is dit "maar" een symbolische funktie, is geworden de linkse kandidaat, omwille van niet tevreden met het beleid aldaar.
En nogmaals, het blok wil een onafhankelijk Vlaanderen. Hier hebben ze wel meer nodig dan hun 10% die ze nu nationaal hebben. (Hier houdt het dus niet op met nog 26% te gaan maar, ge kunt toch goed tellen, reken het maar eens zelf uit.  |
Het gaat hier niet echt over politieke strekkingen, maar om democratie en democratische verkiezingen die in een echte democratie gerespecteerd moeten worden. Laat die strekkingen er dus even buiten. |
| Bericht: #380008 |
|
Advertentie
|
|
otje
PI Senior

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 22:50 | Onderwerp: |
 |
|
Het gaat hier niet echt over politieke strekkingen, maar om democratie en democratische verkiezingen die in een echte democratie gerespecteerd moeten worden. Laat die strekkingen er dus even buiten. |
"Democratische verkiezingen", weten ze bij het blok wat dit is?  |
| Bericht: #380010 |
|
|
Goldwing
PI Junior

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 22:55 | Onderwerp: |
 |
|
"Democratische verkiezingen", weten ze bij het blok wat dit is?  |
Ja!
Maar de "politiek correct partijen" niet.
Als een partij teveel stemmen naar hun zin haalt, en ze het niet eens zijn met het programma van die partij (niettegenstaande ze aan de lopende band al haar programmapunten één voor één uitvoeren), dan bouwen ze er een cordon sanitaire rond.
En als dat nog niet volstaat, slepen ze gewoon die partij voor de rechter en laten ze die partij verbieden.
Democratische verkiezingen? Weten ze bij de traditionele partijen wat dat is? |
| Bericht: #380011 |
|
|
luqje
PI Newbie

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:15 | Onderwerp: |
 |
|
De democratische partijen, zijn dat de partijen die zeggen dat er over het Blok moet worden gezwegen in de media, de partijen die staan te juichen na een opgeschorte uitspraak. Partijen die zelfs na die uitspraak op de nationale televisie de presentator van dienst beschuldigen mee te doen aan het in de schijnwerpers zetten van het VB...
tiens, er zitten hier met een zeer vreemde visie op democratie. |
| Bericht: #380014 |
|
|
Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:22 | Onderwerp: |
 |
|
Effe het woordje "democratie" opgezocht in Van Dale. Er wordt immers al een week over "gezeverd".
Democratie:
1. Staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2. Staat waarin het volk regeert.
Democratisch:
Volgens de, als (van) een democratie |
| Bericht: #380015 |
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:25 | Onderwerp: |
 |
|
Oei, in het voorgaand betoog is de term"democratische partijen" dus wel héél ongelukkig gekozen wanneer men het heeft over de traditionele partijen...  |
| Bericht: #380016 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:27 | Onderwerp: |
 |
|
| Maus schreef: |
Effe het woordje "democratie" opgezocht in Van Dale. Er wordt immers al een week over "gezeverd".
Democratie:
1. Staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
Democratisch:
En vertaal dat nu eens naar wat er in België allemaal gebeurt Maus... Voor één keer objectief graag. Ik geef je graag enkele sleutelwoorden:
Kartelvorming, arresten tegen - door democratische verkiezingen - verkozen partijen, postjes veiligstellen, cordon sanitair, 800.000 kiezers doodnegeren...
Allé, nu is't aan u om die definitie van Van Dale even om te zetten naar het Belgische democratische stelsel... Maak er eens een mooi opstelletje van, rekening houden met bovenstaande feiten/begrippen.
't Is aan u. |
| Bericht: #380017 |
|
|
Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:29 | Onderwerp: |
 |
|
Sorry, om half 1 's nachts ben ik niet echt objectief meer (geef dit zelf toe ): tzal dus voor morgen zijn, da opstelleke. |
| Bericht: #380018 |
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:32 | Onderwerp: |
 |
|
Sorry, om half 1 's nachts ben ik niet echt objectief meer (geef dit zelf toe ): tzal dus voor morgen zijn, da opstelleke. |
Anders ook niet, dus 't zal wel weer voor nooit zijn. 'k Voel het aan mijn water.
(Niet dat ik het niet begrijp. Ik zou vermoedelijk ook proberen om onder zo'n onmogelijke opdracht uit te MUIZEN. Then again : ik zou ook geen aanleiding geven om voor zo'n onmogelijke opdracht gesteld te worden, maar da's een ander paar mouwen. ) |
| Bericht: #380020 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:37 | Onderwerp: |
 |
|
Maak er je makkelijk vanaf Maus, voor dit je weer achtervolgt, en geef toe dat je met één post schaakmat staat.  |
| Bericht: #380024 |
|
|
Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:38 | Onderwerp: |
 |
|
| Thomas O'Malley schreef: |
Maak er je makkelijk vanaf Maus, voor dit je weer achtervolgt, en geef toe dat je met één post schaakmat staat.  |
Morgen of overmorgen mag je mijn opstel verwachten. Meestal kom ik gemaakte beloftes na.
Laatst aangepast door Maus op Ma 26 Apr 2004, 23:39, in totaal 1 keer bewerkt |
| Bericht: #380025 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 23:39 | Onderwerp: |
 |
|
Morgen of overmorgen mag je mijn opstel verwachten. |
Ik wacht vol ongeduld... Ik ben eens nieuwsgierig, maar ik vrees nu al dat het een billenkletser wordt  |
| Bericht: #380026 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Wo 28 Apr 2004, 00:25 | Onderwerp: |
 |
|
| Morgen of overmorgen mag je mijn opstel verwachten. Meestal kom ik gemaakte beloftes na. |
Nog 24 uren te gaan Maus... Ik wacht nog steeds.  |
| Bericht: #380379 |
|
|
NETWORK
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 28 Apr 2004, 01:22 | Onderwerp: |
 |
|
Democratie:
|
1. geen vlaams blok = geen door het volk gekozen vertegenwoordiging = geen democratie
2. de mensen zijn verkeerd , IK weet wat goed is voor de menseuuu .... quote steve steveart ... migrnatenstemrecht gestemd tegen de wil van 75% van de het volk . = geen democratie .
belgie = geen democratie !
duidelijk .  |
| Bericht: #380383 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Wo 28 Apr 2004, 06:57 | Onderwerp: |
 |
|
| Truder schreef: |
| Het zou ook zeer grof zijn als ze de stem van bijna 800.000 zouden negeren. |
800.000 op 10.000.000 = 8%
Waar maken ze zich druk om?  |
Dom Otje vergeet dat het hier om vlaamse verkiezingen gaat. Of zijn we al met 10 miljoen? |
| Bericht: #380384 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Do 29 Apr 2004, 00:46 | Onderwerp: |
 |
|
| Morgen of overmorgen mag je mijn opstel verwachten. Meestal kom ik gemaakte beloftes na. |
Je tijd is om. Je hebt je (nog maar eens) onsterfelijk belachelijk gemaakt.  |
| Bericht: #380717 |
|
|
NETWORK
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 29 Apr 2004, 00:56 | Onderwerp: |
 |
|
Je tijd is om. Je hebt je (nog maar eens) onsterfelijk belachelijk gemaakt.  |
maus is familie van verhofstadt zekers die komt zen gemaakte beloftes ook zelden na .
maar niet getreurd der zal hier weer een beestig goed excuus voor zijn zekers  |
| Bericht: #380718 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Do 29 Apr 2004, 09:02 | Onderwerp: |
 |
|
Democratie:
1. Staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers
uit eigen gelederen
.
2.Staat waarin het volk regeert.
Democratisch:
Goed werk Muis: tijd om de opvolgers van Pataer te bellen
Uit
eigen
gelederen? Hola! Foei! Moet de dikke Van Dale dan ook niet als
racistisch
veroordeeld worden? |
| Bericht: #380729 |
|
|
otje
PI Senior

|
| Geplaatst: Do 29 Apr 2004, 09:24 | Onderwerp: |
 |
|
| hans schreef: |
| Truder schreef: |
| Het zou ook zeer grof zijn als ze de stem van bijna 800.000 zouden negeren. |
800.000 op 10.000.000 = 8%
Waar maken ze zich druk om?  |
Dom Otje vergeet dat het hier om vlaamse verkiezingen gaat. Of zijn we al met 10 miljoen? |
Dom Hansje denkt dat het blok met hun 20% of een prul meer blinde volgers (in Vlaanderen hé hanske ) iets in de pap te brokken hebben. Er blijven nog altijd 75% , (3x of nog meer) kiezers over die NIET voor het blok stemden......
En gezien in een democratie de meerderheid beslist......  |
| Bericht: #380731 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Do 29 Apr 2004, 18:56 | Onderwerp: |
 |
|
Dom Hansje denkt dat het blok met hun 20% of een prul meer blinde volgers (in Vlaanderen hé hanske ) iets in de pap te brokken hebben. Er blijven nog altijd 75% , (3x of nog meer) kiezers over die NIET voor het blok stemden......
En gezien in een democratie de meerderheid beslist......  |
Goed om weten dat je zo kortzichtig redeneert. Hoeveel stemmen haalde SS-ertje ui Hàààààselt nu weer de laatste keer?
Goed, dus daar moet ook niet meer naar geluisterd worden  |
| Bericht: #380848 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 22 Aug 2008, 01:18
|
|
|
|