hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:30 | Onderwerp: |
 |
|
aan Vicky,
Wel mijn partner komt ook van over de "kleine plas", daar geboren
maar uit Indische ouders. Bij mij zijn er dus wel cultuurverschillen.
Indien U verwijst naar Engeland zal U wellicht op de hoogte zijn van de situatie aldaar, met mijn partner ( wij leven samen in Vlaanderen) heb ik geen problemen, maar toch trachten zijn ouders (van over de kleine plas) met alle middelen tussenbeide te komen omdat IK van een vreemde inferieure (in hun ogen) cultuur zou zijn. Dat zorgt dus wel voor problemen. Dus wie zorgt er nu voor een extra stem voor het zogenaamde extreem-rechts? |
| Bericht: #379716 |
|
Advertentie
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:36 | Onderwerp: |
 |
|
| hilde schreef: |
aan Vicky,
Wel mijn partner komt ook van over de "kleine plas", daar geboren
maar uit Indische ouders. Bij mij zijn er dus wel cultuurverschillen.
Indien U verwijst naar Engeland zal U wellicht op de hoogte zijn van de situatie aldaar, met mijn partner ( wij leven samen in Vlaanderen) heb ik geen problemen, maar toch trachten zijn ouders (van over de kleine plas) met alle middelen tussenbeide te komen omdat IK van een vreemde inferieure (in hun ogen) cultuur zou zijn. Dat zorgt dus wel voor problemen. Dus wie zorgt er nu voor een extra stem voor het zogenaamde extreem-rechts? |
Ja, dat is niet anders bij Turkse of Marokkaanse families. Meisjes blijven dikwijls liever ongehuwd dan met een man uit de landen van herkomst te trouwen, en als ze een man van hier kiezen, zetten ze zichzelf buiten de gemeenschap met alle gevolgen vandien.
Ik heb een tijd geleden zo'n meisje leren kennen. Ze is momenteel bezig met een scheiding uit een gedwongen huwelijk. Als je haar hoort vertellen??? Ze leeft nu ondergedoken.
Ik ken nogal wat Indiërs ook. We werden uitgenodigd om te gaan eten bij één van hen. Hij liet nu al altijd van die pikante harde koekjes bakken voor mij, omdat ik daar verzot op ben.
En hij weet dat ik Vlaams Blokker ben, en op de lijst voor de volgende verkiezingen sta. No problem. |
| Bericht: #379721 |
|
|
Ludo
PI Pro

Uit: de Kempen |
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:42 | Onderwerp: |
 |
|
Galgenlied
Er stonden drie galgen op't galgenveld,
de kraaien hebben het voortverteld.
En stom blauwden winterse bossen rondom,
zij kaatsten 't gekrijs van de kraaien wederom.
Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt:
drie mannen moesten opgeknoopt.
Drie rechters lazen het vonnis voor:
de bossen blauwden het na in koor.
Eén had in eigen macht geloofd,
hij moest het bekopen met zijn hoofd.
Eén had gehoopt op een nieuwe tijd,
dat was voor het heden een scherp verwijt.
Eén had de waarheid te zeer bemind,
daarvoor ging hij bengelen in de wind.
De kraaien krijsten: kwaad is kwaad.
De bossen echoden: haat is haat.
De kring van het volk werd enger en enger.
't gelaat van de rechters werd strenger en strenger...
Maar toen die koord in de hoogte ging,
in elke lus een rechter hing.
Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt,
drie rechters
werden opgeknoopt.
Eén had zijn eigen volk verraden.
Eén had zijn geldkist volgeladen.
Eén had de macht om haarzelf bemind.
Drie rechters bengelden in de wind,
de kraaien krijsten: kwaad is kwaad,
de bossen echoden: inderdaad.
door Karel Vertommen |
| Bericht: #379726 |
|
|
Kurt David
PI Newbie

|
| Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 19:41 | Onderwerp: Het onrecht dat de Vlaming is aangedaan.... |
 |
|
Eén van dé redenen om voor het Vlaams Blok te stemmen, zou er uit bestaan dat het 'vlaamse volk' al zoveel onrecht is aangedaan. Mijn eerste vraag is dan : welk onrecht? Vlaanderen is één van de welvarendste regio's ter wereld, zonder dat (volgens mij) ingebeelde onrecht zouden we wel de levensstandaard van Monaco evenaren, zonder ons te hoeven aantrekken van de minder bedeelden, net buiten onze grenzen. Dat het net dank zij een historische schuld tegenover de buitenwereld is dat we hier zo rijk zijn kunnen worden, wordt schromelijk over het hoofd gezien. Dat is in essentie wat 'eigen volk eerst' betekent.
En misschien bestaat het Vlaams Blok wel voor een groot deel uit beroepsklagers, die nooit of te nimmer iets goeds zien, en altijd een situatie vanuit zijn slechtse kant belichten. Dat er sedert enkele jaren minder verkeersdoden zijn, wordt verzwegen, maar er wordt wel gekankerd op het pesten van de automobilist. De files in en rond Antwerpen zijn inderdaad niet prettig, maar over de heraanleg van de leien zal er vanuit het Vlaams Blok zeker geen complimentje af kunnen. Er zijn inderdaad buurten waar er grote samenlevingsproblemen zijn, maar dat er ook wijken zijn waar alles goed gaat, dank zij hardwerkende en goedmenende mensen, dat wordt door het Blok er nooit bijverteld. Het kan best waar zijn dat er via de sociale bijdragen een geldstroom naar Walonië gaat, maar dat sedert de federalisatie van Belgë 4 keer meer ambtenaren moeten worden betaald, dat wordt niet vermeld. Het is onrechtvaardig dat het kiesarrondissement H-B-V nog steeds niet gesplitst is, maar ze vergeten er bij te vermelden dat het dankzij dat systeem is dat de Brusselaar op alle kandidaten van héél Vlaams-Brabant kan stemmen. Er zijn illegalen op Belgisch grondgebied, maar het is oorverdovend stil als er mensen worden teruggestuurd, zelfs al zijn het er maar twintig, ze zouden kunnen zeggen dat het goed is, maar te weinig, maar nee, zelfs dat niet.
Ze ontvangen ook zonder de minste scrupules dotaties van 'België', een instituut dat ze willen zien verdwijnen, dat is net zoals een werknemer van een bedrijf die met de centen van zijn baas, het hele bedrijf overneemt en laat kapot gaan, mooi is anders. Over het geld van het Blok nog dit in de kantlijn : terwijl alle andere partijen mensen in dienst nemen met dat geld van de overheid, doet het Blok dat (bijna) niet, want zo hebben ze meer om propaganda te maken. Is dat eigenbelang voor het algemene belang, of niet soms?
Als er dan toch één kenmerk aan de Vlaming moet worden gegeven, dan zou ik niet zijn vasthoudendheid, ook niet zijn ijverigheid, maar zijn onnavolgbare klagen zonder reden voordragen, want kom nu niet vertellen dat we het hier, in vergelijking met bijna alle landen van héél de wereld, het slecht hebben. Die karaktertrek is dé verantwoordelijkheid van de Blokstrategen, die enkel het ongenoegen willen vergroten, zonder ook maar één oplossing aan te reiken.
Misschien, heel misschien zou het Vlaams Blok al ietje overtuigender zijn als 'normale partij', als het eens met realistische alternatieven voor bestaande problemen voor de dag zou komen, zijn racistische praat achterwege zou laten, en tonen dat het begaan is met het belang van ALLE mensen die hier wonen en werken, zonder daarbij te vervallen in opruiend gebral. |
| Bericht: #380192 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 29 Aug 2008, 03:24
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |