Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

TV-vandaag. Frida (ABBA): "Ik was een Lebensbornkind'

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 11:28  Reageer met quote   Naar boven

Vanavond om 23u40 kan je op Nederland 3 "Het levensverhaal van Frida , één van de zangeressen van ABBA bekijken.

Het door Himmler bedachte programma ‘ Lebensborn ’ was bedoeld om een superieur ras te produceren. Vooral de Noorse vrouwen leken hiervoor perfect: lang, blond haar en blauwe ogen. Het Lebensborn-programma werd behalve in Duitsland dus ook in het bezette Noorwegen geïntroduceerd. Duitse soldaten werden aangemoedigd een relatie te beginnen met Noorse vrouwen met duidelijke Arische kenmerken, om zo superieure kinderen te baren.

Op die manier werden zo’n 10.000 tot 12.000 'lebensborn'-kinderen geboren in Noorwegen. Eén van hen is ABBA-zangeres Anni-Frid Lyngstad (Frida). Pas toen ze al lang en breed beroemd was, ontdekte ze wie haar vader is: de Duitse Alfred (foto). Gedurende de oorlog werden deze kinderen gekoesterd en verwend, maar na de oorlog werden ze behandeld als paria’s. De Noorse regering stuurde duizenden moeders de gevangenis in en bestempelde hen en hun kinderen als geestelijk gehandicapt. Honderden kinderen kwamen terecht in inrichtingen en werden daar lichamelijk en geestelijk mishandeld.

Dit schandaal is jarenlang geheim gehouden in Noorwegen, maar nu ziet de Noorse regering zich geconfronteerd met een enorme schadevergoedingsrechtszaak, waarin ze wordt aangeklaagd door de moeders en hun kinderen voor schending van de mensenrechten. Frida wist overigens te ontkomen aan de vervolging: haar moeder vluchtte met haar naar Zweden, kort na de bevrijding van Noorwegen – en de rest van haar geschiedenis is bekend.

ABBA-zangeres Frida (Anni-Frid Lyngstad)

Meer over Lebensborn ook op mijn website:
"Het Lebensborn-project, bizar programma van Himmler om een Arisch superras te kweken" http://users.pandora.be/amarcord/selys/lebens01.html

Laatst aangepast door the Piano op Di 27 Apr 2004, 13:13, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #380090

joppe
PI Pro
PI Pro

Uit: bezorgdheid
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:05  Reageer met quote   Naar boven

Nakomelingen van nazi-sympathisanten die enkel wegens hun afkomst worden achtergesteld en gestigmatiseerd door een links-neofascisitische overheid, het klinkt zeer vertrouwd.
Als het noorse voorbeeld ooit gevolg krijgt in andere landen dan zal er misschien eindelijk eens gerechtigheid gaan geschieden.
Bericht: #380097

De Prof
PI Pro
PI Pro

Uit: vindingrijkheid
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:21  Reageer met quote   Naar boven

Deze topic hoort thuis in de fora:
"Buitenlandse politiek"

Dina?
Bericht: #380100

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:25  Reageer met quote   Naar boven

De Prof schreef:
"Buitenlandse politiek"

Dina?

Klopt.
Bericht: #380102

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:30  Reageer met quote   Naar boven

De Prof schreef:
"Buitenlandse politiek"

Dina?

Onzin, Lebensbornhuizen waren er ook in België. Het is net zo goed een binnenlandse kwestie. Ken je geschiedenis. Alles wegmoffelen wat niet in de kraam van extreemrechts past is hier wel de gewoonte.
Bericht: #380103

De Prof
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:34  Reageer met quote   Naar boven

Geen probleem piano.

De tittel van deze fora heet:

Politicsinfo.net > Binnen- en buitenlandse politiek
Bericht: #380105

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:36  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
De Prof schreef:
"Buitenlandse politiek"

Dina?

Onzin, Lebensbornhuizen waren er ook in België. Het is net zo goed een binnenlandse kwestie. Ken je geschiedenis. Alles wegmoffelen wat niet in de kraam van extreemrechts past is hier wel de gewoonte.

Hier wordt niks weggemoffeld.
Integendeel, in deze rubriek zal je topic langer bovenaan blijven staan.
Bericht: #380107

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:36  Reageer met quote   Naar boven

De Prof schreef:
Geen probleem piano.

Mijn topic over Lebensborn is verplaatst naar Binnen-Buitenland rubriek. Die staat daar verkeerd. Ook in België bestonden er Lebensbornhuizen (vooral in Wallonië) en bovendien is het ook nog steeds een maatschappelijk probleem, vermits nog altijd kinderen (ook Belgische) op zoek zijn naar hun werkelijke ouders.

Vandaar dat het thuishoort in "Politiek, actualiteit en maatschappij "
Bericht: #380108

De Prof
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:46  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
De Prof schreef:
Geen probleem piano.

Mijn topic over Lebensborn is verplaatst naar Binnen-Buitenland rubriek. Die staat daar verkeerd. Ook in België bestonden er Lebensbornhuizen (vooral in Wallonië) en bovendien is het ook nog steeds een maatschappelijk probleem, vermits nog altijd kinderen (ook Belgische) op zoek zijn naar hun werkelijke ouders.

Ik zeg toch binnen en buitelandse... Rolleyes
Voor een "Waalse" fora, moet je meer naar het zuiden afzakken.

En zeg nu niet dat ik u niet help, om uw berichten steeds terug bovenaan te plaatsen.
Want naar mijn mening is het hoofdoel van deze topic, sluikreclame voor uwen website.
Bericht: #380112

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 12:50  Reageer met quote   Naar boven

De Prof schreef:
the Piano schreef:
De Prof schreef:
Geen probleem piano.

Ik zeg toch binnen en buitelandse... Rolleyes
Voor een "Waalse" fora, moet je meer naar het zuiden afzakken.

En zeg nu niet dat ik u niet help, om uw berichten steeds terug bovenaan te plaatsen.
Want naar mijn mening is het hoofdoel van deze topic, sluikreclame voor uwen website.

Nee, mijn hoofddoel is de mensen te wijzen op dat programma op TV, op één van de minder gekende maar zeer dramatische gebeurtenissen/gevolgen van de Tweede Wereldoorlog die tot op vandaag voortduren. En tweedens: niet vergeten om niet te moeten herhalen. Dàt is tegelijk ook het hoofddoel van mijn website: nooit vergeten.

Ps: en Wallonië ligt al 174 jaar in België
Bericht: #380113

De Prof
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 13:02  Reageer met quote   Naar boven

Als het hoofddoel is een verwijzing naar een TV programma, hoort het thuis in het "kletshoekje"

Maar omdat het over zowel binnen en buitenlandse politiek gaat, staat het hier ook op zen plaats.

Die reclame voor uwe website, wordt hier met de mantel der liefde toegestaan.

Dus we zijn de slechtse nog niet hé Wink

En nu ga ik genieten van het mooie weer in mijne tuin. Cool
Bericht: #380116

Geert G
PI Pro
PI Pro

Uit: Sint-Truiden
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 13:07  Reageer met quote   Naar boven

Niet zo'n gek idee van Heinrich: het resultaat mag er best wezen !
Lol Lol Lol
Bericht: #380117

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 13:11  Reageer met quote   Naar boven

Geert G schreef:
Lol Lol Lol

Zeg Geert, volgens mij zit jij alleen nog maar met een piano in je hoofd. Het is wel opvallend dat jij hier alleen nog maar komt als ik online ben geweest. Ben je soms stiekem verliefd geworden op mij? Razz
Bericht: #380119

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 13:12  Reageer met quote   Naar boven

De Prof schreef:
Als het hoofddoel is een verwijzing naar een TV programma, hoort het thuis in het "kletshoekje"

Maar omdat het over zowel binnen en buitenlandse politiek gaat, staat het hier ook op zen plaats.

Die reclame voor uwe website, wordt hier met de mantel der liefde toegestaan.

Dus we zijn de slechtse nog niet hé Wink

Ah? Ik wist niet dat jij ook deel uitmaakt van het moderatorsteam hier? Razz
Bericht: #380120

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 13:19  Reageer met quote   Naar boven

In deze rubriek staan zijn verhalen goed.

Hier kom ik toch bijna nooit. Cool
Bericht: #380122

Geert G
PI Pro
PI Pro

Uit: Sint-Truiden
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 13:20  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
Geert G schreef:
Lol Lol Lol

Zeg Geert, volgens mij zit jij alleen nog maar met een piano in je hoofd. Het is wel opvallend dat jij hier alleen nog maar komt als ik online ben geweest. Ben je soms stiekem verliefd geworden op mij? Razz

Foei Piano, je hebt me zelf verteld dat het Vlaams Blok daar tegen is. Grin
Bericht: #380123

Laocoön
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Di 4 Mei 2004, 09:39  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
Vanavond om 23u40 kan je op Nederland 3 "Het levensverhaal van Frida , één van de zangeressen van ABBA bekijken.

Het door Himmler bedachte programma ‘ Lebensborn ’ was bedoeld om een superieur ras te produceren. Vooral de Noorse vrouwen leken hiervoor perfect: lang, blond haar en blauwe ogen. Het Lebensborn-programma werd behalve in Duitsland dus ook in het bezette Noorwegen geïntroduceerd. Duitse soldaten werden aangemoedigd een relatie te beginnen met Noorse vrouwen met duidelijke Arische kenmerken, om zo superieure kinderen te baren.

Op die manier werden zo’n 10.000 tot 12.000 'lebensborn'-kinderen geboren in Noorwegen. Eén van hen is ABBA-zangeres Anni-Frid Lyngstad (Frida). Pas toen ze al lang en breed beroemd was, ontdekte ze wie haar vader is: de Duitse Alfred (foto). Gedurende de oorlog werden deze kinderen gekoesterd en verwend, maar na de oorlog werden ze behandeld als paria’s. De Noorse regering stuurde duizenden moeders de gevangenis in en bestempelde hen en hun kinderen als geestelijk gehandicapt. Honderden kinderen kwamen terecht in inrichtingen en werden daar lichamelijk en geestelijk mishandeld.

Dit schandaal is jarenlang geheim gehouden in Noorwegen, maar nu ziet de Noorse regering zich geconfronteerd met een enorme schadevergoedingsrechtszaak, waarin ze wordt aangeklaagd door de moeders en hun kinderen voor schending van de mensenrechten. Frida wist overigens te ontkomen aan de vervolging: haar moeder vluchtte met haar naar Zweden, kort na de bevrijding van Noorwegen – en de rest van haar geschiedenis is bekend.

"Het Lebensborn-project, bizar programma van Himmler om een Arisch superras te kweken" http://users.pandora.be/amarcord/selys/lebens01.html

Bedankt voor dit bericht, Piano! Een duidelijker bewijs dat operatie Lebensborn weldegelijk heeft gewerkt, is er niet! De dame van ABBA is met haar stem en muziek wereldberoemd geworden!!! Cool
Bericht: #382258

toverzicht
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 4 Mei 2004, 21:41  Reageer met quote   Naar boven

KempensBoerke schreef:
In deze rubriek staan zijn verhalen goed.

Hier kom ik toch bijna nooit. Cool

Ik begrijp dat je iets hebt tegen de piano. En dat mag.

Ik vond het artikel over Lebensborn best interessant.
Bericht: #382478

SchutzStaffel
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 26 Jul 2004, 15:14  Reageer met quote   Naar boven

Het Lebensborn project was op zich een goed idee, ware niet dat het zo bekrompen was van geest.
Had het Lebensborn project meer geweest dan louter te zorgen voor blonde blauwogende nakomelingen dan had het een bejuichend idee kunnen zijn.
Doch, dit idee een beetje aanpassen kan ervoor zorgen dat in onze huidige samenleving ons bloed niet meer bezoedeld wordt met bloed van vreemdelingen door geen nakomelingen meer te maken met een partner van allochtone afkomst.
Het in nieuw-kleedje-gestopte Lebensborn kan ervoor zorgen dat onze trotse genen zuiver en puur blijven en niet verzwakt en bevuild worden.
Ga het gevaar van defragmentatie tegen of niet alleen de maatschappij zal door vreemdelingen kapot gemaakt worden zoals nu reeds langzaam het geval is, maar ook onze genen zullen in de loops der tijd vernietigd worden en vervangen worden door verzwakte genen die het eens zo sterke lichaam begiftigen.
Iedereen is verantwoordelijk om het nieuwe Lebensborn principe hoog in het vaandel te houden.
Wees geen verrader van je eigen land en geen vernietiger van je eigen identiteit !
Bericht: #403785

rode arend
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 6 Mei 2007, 22:58  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:

ik vind dat wel een schoon meiske, die Frida...en dom ziet ze er ook niet uit.Als deze vrouw een representatief voorbeeld is van wat er in Lebensborn zoal geboren , en opgevoed , werd, is dat programma redelijk goed geslaagd, niet? Wat is er eigenlijk mis aan het zich onder elkaar laten voortplanten van zekere, bijzonder goed geslaagde exemplaren van een welbepaalde soort mensen ? Op voorwaarde dat dit op vrijwillige basis gebeurd natuurlijk...
Bij dieren doen we in ieder geval niets anders, en dit sinds duizenden jaren.Honden, katten, koeien, paarden en noem maar op, daar hebben we honderden verschillende, specifieke soorten, of rassen of noem het beest zoals je wil , van gekreëerd, en daar kraait geen haan naar.Maar als je zoiets bij mensen doet, is het schande.Of moeten blonde vrouwen voor u met wilde bosnegers trouwen, of woestijnbewoners uit het midden oosten , om genade te vinden in uw ogen?
Trouwens, naar wat ik er van gelezen heb indertijd, was die Lebensborn nog heel wat meer als gewoon een verzameling "kweekcentrums"...
Bericht: #666521

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Ma 13 Okt 2008, 21:21
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group