Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Partij voor de dieren

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Persberichten > Andere Partijen

Author Thread
Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Za 22 Mei 2004, 12:32 | Onderwerp: Partij voor de dieren  Reageer met quote   Naar boven

Dieren mogen niet stemmen, maar ze hebben bij de komende verkiezingen wél hun eigen partij. De Partij voor de Dieren (PvdD) is het absolute buitenbeentje op de kieslijsten. De PvdD komt enkel in de provincie Antwerpen op, en wil de 'Universele Verklaring van de Rechten van het Dier' bovenaan de politieke agenda plaatsen. Volgens voorzitter Jan Van Puyvelde is zijn partij nodig omdat dieren "de stemlozen zijn, de zwaksten van onze maatschappij". De PvdD pleit onder meer voor een verbod op het rapen van kievitseieren en wil dat bejaarden hun huisdieren niet moeten achterlaten als ze naar een home gaan.

In Nederland bestaat al sinds 2002 een Partij voor de Dieren. Ze nam tot nu toe één keer deel aan de verkiezingen en haalde bijna 50.000 stemmen.
Bericht: #386688

Rapporteer deze post

Advertentie
Maus
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 22 Mei 2004, 13:13 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Die 50.000 stemmen zijn er daar wel meer gekomen "als proteststem" tegen de "normale politieke partijen", dan als "dierenliefde".
Bericht: #386699

Rapporteer deze post

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Za 22 Mei 2004, 13:19 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Mogelijk gaan de dorpsstieren en de trekvogels daar wel voor stemmen hé ! Lol Lol Lol
Bericht: #386703

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Zo 23 Mei 2004, 14:41 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Mijn boerderijbeesten hebben nog geen van allemaal ne kiesbrief toegekregen.

Ze raken ongeduldig en dreigen 't een en 't ander te boycotten, en ik wil nie weten wat het nu weer zal worden (elke verkiezing weer van 't zelfste). Eek

Waar kan ik klacht neerleggen?? Mad Mad
Bericht: #386842

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Zo 23 Mei 2004, 14:43 | Onderwerp: Re: Partij voor de dieren  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Dieren mogen niet stemmen...
Zut!! Los over die eerste woorden gelezen. Redface Redface

Nu heb ik ne stok om te slaan. Terug arbeiten, varkens!! Cool
Bericht: #386844

Rapporteer deze post

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Wo 25 Aug 2004, 11:52 | Onderwerp: Re: Partij voor de dieren  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Dieren mogen niet stemmen, maar ze hebben bij de komende verkiezingen wél hun eigen partij. De Partij voor de Dieren (PvdD) is het absolute buitenbeentje op de kieslijsten. De PvdD komt enkel in de provincie Antwerpen op, en wil de 'Universele Verklaring van de Rechten van het Dier' bovenaan de politieke agenda plaatsen. Volgens voorzitter Jan Van Puyvelde is zijn partij nodig omdat dieren "de stemlozen zijn, de zwaksten van onze maatschappij". De PvdD pleit onder meer voor een verbod op het rapen van kievitseieren en wil dat bejaarden hun huisdieren niet moeten achterlaten als ze naar een home gaan.

In Nederland bestaat al sinds 2002 een Partij voor de Dieren. Ze nam tot nu toe één keer deel aan de verkiezingen en haalde bijna 50.000 stemmen.

Moest het niet zo slecht gaan in deze bananenmonarchie die meer en meer haar ware gelaat toont van een meerpartijendictatuur zou ik zelfs geneigd zijn op deze partij te stemmen, en niet als proteststem, maar uit overtuiging. Het gebeurt immers nog veel te veel dat dieren het slachtoffer worden van de uitbuiting van de mens en diens gevoel van oppermachtige Godheid.
Wat ik wel mis in de standpunten van PvdD is een degelijk uitgeschreven en uitgewerkt groenbeleid (dat mis ik overigens evenzeer bij het Blok), want zonder drastische ecologische wijzigingen kan men geen degelijk beleid uitstippelen. Noch mens, noch dier kunnen zonder een degelijk ecologisch groenbeleid, en als we verder gaan met onszelf te verzieken en uiteindelijk te vermoorden is politiek ook niet meer nodig... 't Zou trouwens niet meer mogelijk zijn Mr. Green

Maus schreef:
Die 50.000 stemmen zijn er daar wel meer gekomen "als proteststem" tegen de "normale politieke partijen", dan als "dierenliefde".
Jij weet dat ongetwijfeld he betweterige neushoorn Rolleyes
Bericht: #409247

Rapporteer deze post

Garfield
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Ma 7 Mrt 2005, 15:48 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Lol
Bericht: #467831

Rapporteer deze post

Ludo
PI Pro
PI Pro

Uit: de Kempen
Geplaatst: Ma 7 Mrt 2005, 16:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

KempensBoerke schreef:
Mijn boerderijbeesten hebben nog geen van allemaal ne kiesbrief toegekregen.

Ze raken ongeduldig en dreigen 't een en 't ander te boycotten, en ik wil nie weten wat het nu weer zal worden (elke verkiezing weer van 't zelfste). Eek

Waar kan ik klacht neerleggen?? Mad Mad

Inderdaad een schande! En zeggen dat die mestkevers WEL een kiesbrief krijgen!
Bericht: #467838

Rapporteer deze post

Evil Safan
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 15 Mei 2005, 19:40 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik zou nog overwegen om erop te stemmen, er is nog te veel dierenleed en meestal kunnen deze dieren er zelf niets aan doen...

In de onschuld van de mens geloof ik al lang niet meer! Shame on you
Bericht: #487265

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 6 Jul 2008, 00:12
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten SoLiDe: Stop politieke benoemingen Persberichten Zo 15 Mei 2005, 19:42
Evil Safan Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten moslim democratische partij tregnard Ma 7 Mrt 2005, 18:39
Garfield Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten PVDA: Ruim 4.000 tegen Bush Persberichten Ma 7 Mrt 2005, 15:37
Garfield Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten PVDA: Een ontwerpakkoord voor sociale achteruitgang Persberichten Do 24 Feb 2005, 16:46
Fra Ben Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten PVDA: Dirk Van Duppen scoort voor parlement Persberichten Do 27 Jan 2005, 17:59
Persberichten Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Partij van de Pechvogels Dina Za 22 Mei 2004, 18:15
borrel Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Liberaal appel en samenwerking met een andere partij. liberaaltje Zo 25 Mei 2003, 17:28
Guderian Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Liberaal appel wil confrontatie Urbain Wellens Ma 5 Mei 2003, 18:54
RAT Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief