Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Za 22 Mei 2004, 12:32 | Onderwerp: Partij voor de dieren |
 |
|
Dieren mogen niet stemmen, maar ze hebben bij de komende verkiezingen wél hun eigen partij. De Partij voor de Dieren (PvdD) is het absolute buitenbeentje op de kieslijsten. De PvdD komt enkel in de provincie Antwerpen op, en wil de 'Universele Verklaring van de Rechten van het Dier' bovenaan de politieke agenda plaatsen. Volgens voorzitter Jan Van Puyvelde is zijn partij nodig omdat dieren "de stemlozen zijn, de zwaksten van onze maatschappij". De PvdD pleit onder meer voor een verbod op het rapen van kievitseieren en wil dat bejaarden hun huisdieren niet moeten achterlaten als ze naar een home gaan.
In Nederland bestaat al sinds 2002 een Partij voor de Dieren. Ze nam tot nu toe één keer deel aan de verkiezingen en haalde bijna 50.000 stemmen. |
| Bericht: #386688 |
|
Advertentie
|
|
Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Za 22 Mei 2004, 13:13 | Onderwerp: |
 |
|
Die 50.000 stemmen zijn er daar wel meer gekomen "als proteststem" tegen de "normale politieke partijen", dan als "dierenliefde". |
| Bericht: #386699 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Za 22 Mei 2004, 13:19 | Onderwerp: |
 |
|
Mogelijk gaan de dorpsstieren en de trekvogels daar wel voor stemmen hé !  |
| Bericht: #386703 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Zo 23 Mei 2004, 14:41 | Onderwerp: |
 |
|
Mijn boerderijbeesten hebben nog geen van allemaal ne kiesbrief toegekregen.
Ze raken ongeduldig en dreigen 't een en 't ander te boycotten, en ik wil nie weten wat het nu weer zal worden (elke verkiezing weer van 't zelfste).
Waar kan ik klacht neerleggen??  |
| Bericht: #386842 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Zo 23 Mei 2004, 14:43 | Onderwerp: Re: Partij voor de dieren |
 |
|
| Dina schreef: |
| Dieren mogen niet stemmen... |
Zut!! Los over die eerste woorden gelezen.
Nu heb ik ne stok om te slaan. Terug arbeiten, varkens!!  |
| Bericht: #386844 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Wo 25 Aug 2004, 11:52 | Onderwerp: Re: Partij voor de dieren |
 |
|
| Dina schreef: |
Dieren mogen niet stemmen, maar ze hebben bij de komende verkiezingen wél hun eigen partij. De Partij voor de Dieren (PvdD) is het absolute buitenbeentje op de kieslijsten. De PvdD komt enkel in de provincie Antwerpen op, en wil de 'Universele Verklaring van de Rechten van het Dier' bovenaan de politieke agenda plaatsen. Volgens voorzitter Jan Van Puyvelde is zijn partij nodig omdat dieren "de stemlozen zijn, de zwaksten van onze maatschappij". De PvdD pleit onder meer voor een verbod op het rapen van kievitseieren en wil dat bejaarden hun huisdieren niet moeten achterlaten als ze naar een home gaan.
In Nederland bestaat al sinds 2002 een Partij voor de Dieren. Ze nam tot nu toe één keer deel aan de verkiezingen en haalde bijna 50.000 stemmen. |
Moest het niet zo slecht gaan in deze bananenmonarchie die meer en meer haar ware gelaat toont van een meerpartijendictatuur zou ik zelfs geneigd zijn op deze partij te stemmen, en niet als proteststem, maar uit overtuiging. Het gebeurt immers nog veel te veel dat dieren het slachtoffer worden van de uitbuiting van de mens en diens gevoel van oppermachtige Godheid.
Wat ik wel mis in de standpunten van PvdD is een degelijk uitgeschreven en uitgewerkt groenbeleid (dat mis ik overigens evenzeer bij het Blok), want zonder drastische ecologische wijzigingen kan men geen degelijk beleid uitstippelen. Noch mens, noch dier kunnen zonder een degelijk ecologisch groenbeleid, en als we verder gaan met onszelf te verzieken en uiteindelijk te vermoorden is politiek ook niet meer nodig... 't Zou trouwens niet meer mogelijk zijn
| Maus schreef: |
| Die 50.000 stemmen zijn er daar wel meer gekomen "als proteststem" tegen de "normale politieke partijen", dan als "dierenliefde". |
Jij weet dat ongetwijfeld he betweterige neushoorn  |
| Bericht: #409247 |
|
|
Garfield
PI Junior

|
| Geplaatst: Ma 7 Mrt 2005, 15:48 | Onderwerp: |
 |
|
 |
| Bericht: #467831 |
|
|
Ludo
PI Pro

Uit: de Kempen |
| Geplaatst: Ma 7 Mrt 2005, 16:16 | Onderwerp: |
 |
|
| KempensBoerke schreef: |
Mijn boerderijbeesten hebben nog geen van allemaal ne kiesbrief toegekregen.
Ze raken ongeduldig en dreigen 't een en 't ander te boycotten, en ik wil nie weten wat het nu weer zal worden (elke verkiezing weer van 't zelfste).
Waar kan ik klacht neerleggen??  |
Inderdaad een schande! En zeggen dat die mestkevers WEL een kiesbrief krijgen! |
| Bericht: #467838 |
|
|
Evil Safan
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 15 Mei 2005, 19:40 | Onderwerp: |
 |
|
Ik zou nog overwegen om erop te stemmen, er is nog te veel dierenleed en meestal kunnen deze dieren er zelf niets aan doen...
In de onschuld van de mens geloof ik al lang niet meer!  |
| Bericht: #487265 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Za 5 Jul 2008, 12:32
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |