Jan Boeykens
PI Junior

|
| Geplaatst: Wo 5 Mrt 2003, 12:59 | Onderwerp: Belastingen hebben geen tijd voor controles... |
 |
|
Deze titel komt uit het Nieuwblad van 5 maart 2003.
Door onze steeds ingewikkeldere wetgeving wordt hun takenpallet steeds groter, en door de bezuinigingen moeten ze het steeds met minder mensen doen. Misschien moeten we binnenkort geen belastingen meer betalen???
En hoor ik van onze politici dat ze hier wat aan gaan doen? informatiseren? Tegen wanneer? Wie??
Misschien beter het Vivant-recept toepassen. Onnodige, versnipperde belastingen (die ongeveer evenveel kosten om ze te innen als wat er dan geïnd wordt) weg, loonsbelastingen weg, en dit compenseren door een torenhoge consumptiebelasting (kwestie van de balans in evenwicht te houden, zowel bij de consument (en loontrekkende) als bij de staat). En dit dan goed controleren! |
| Bericht: #228510 |
|
Advertentie
|
|
Turbo Taxpayer
PI Addict

|
| Geplaatst: Vr 28 Mei 2004, 20:26 | Onderwerp: |
 |
|
De belastingen woden voor loontrekkenden n og steeds gecontroleerd !
Zelf ondervonden , moest uitleg komen geven omdat ik geen vaste plaats v tewerkstelling had opgegeven voor de berekening vd beroepskosten (woon/werkverkeer) in de Antwerpese Haven .
Omdat het niet altijd aan dezelfde dokken was dat ik tewerkgesteld was , had ik de gemiddelde afstand opgegeven .
Die belastingscontroleur wilde dat niet aanvaarden ,daarom moest ik v mijn werkgever voor elke werkdag van de laatste 3 jaar een attest hebben met het addres waar ik die dag begonnen was met werken (soms begon ik in dok A en eindigde in dok B ) .
Ik heb hem het telefoon- en faxnr v m'n werkgever gegeven maar dat was niet goed ,ik moest zelf maar mijn plan trekken .
En grijnsde hij eens vals en zei " Als u nu in Brussel of Antwerpen gewoond had of BTW-plichtige was , dan had U niet zo streng gecontroleerd geweest , hier pakken we er onze tijd voor voor loontrekkenden die zijn het gemkkelijktst te pakken " .
Ik hoop dat er veel asbestdeeltjes in de lucht hangen in het bureau v die klootzak !
En dan lees je in de krant dat die Eurocraten voor het tekenen ve aanwezigheidslijst 262 Euro per dag krijgen en dan na het tekenen v die lijst direct een taxi pakken en daarbovenop krijgen ze de prijs v d duurste economy-class vliegtickets terugbetaald ook al vliegen met een el cheapo vliegmaatschappij !
En die gasten moeten geen tickets of bewijzen voorleggen ,wat ze vragen krijgen ze zonder controle en voor het overgrote deel belastingvrij .
En dan laten er zeker meer dan 30 hun vrouw ,kinderen ,verwanten of vrienden een wedde v kabinetsmedewerker uitbetalen !
Goed bezig zo ! |
| Bericht: #388216 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Za 17 Mei 2008, 17:00
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |