casper
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 4 Jun 2004, 21:53 | Onderwerp: Els Van Weert maakt grapjes |
 |
|
Spirit-voorzitster Els Van Weert heeft geen goed oog in de terugkeer van mensen als Jean-Luc Dehaene. "Ik vrees dat we terugkeren naar de oude manier van politiek voeren, met de politici die met hun rug staan naar de kiezer en het debat weigeren. We moeten de mensen integendeel meer inspraak geven."
bron: het nieuwsblad 04/06/2004
Is Elske vergeten hoe men ons het stemrecht door de strot is gejaagd, terwijl de overgrote meerderheid tegen was? Of was dat ook met inspraak van de mensen? |
| Bericht: #390187 |
|
Advertentie
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Vr 4 Jun 2004, 21:59 | Onderwerp: |
 |
|
SP.a-Spirit moet niet naar de mensen luisteren hé, Steve 'God' Stevaert zal wel zeggen wat goed is voor de mensen. |
| Bericht: #390192 |
|
|
Coop
PI Newbie

|
| Geplaatst: Do 10 Jun 2004, 09:44 | Onderwerp: CD&V blijft CVP van vroeger |
 |
|
Je mag alles en iedereen niet over dezelfde kam scheren...Migrantenstemrecht...Misschien moest dit inderdaad op een andere manier aangepakt zijn! Maar zouden er veel mensen zin hebben in een referendum over migrantenstemrecht??
Ik steun Els van Weert volledig in haar uitspraak! Terugkeren naar de tijd waar politici zich beter voelen en het niet nodig vinden om uitleg te geven aan de burger...Waarom wil Dehaene geen debat aangaan met verhofstadt over Europa?? --> niet de reden die Dehaene opgeeft dat Verhofstadt toch niet zetelt, maar hij wil niet hebben dat er "dingen" gezegd kunnen worden die niet in het voordeel van CD&V spreken! Zeker niet met kartelpartner N-VA. We leven in een tijd van een verenigd Europa en wat wil het kartel en zeker N-VA??!! Vlaanderen onafhankelijk!! Daar wil men niet op gewezen worden en wil men niet hebben dat deze bedoelingen bij de burger ten ore komen! Dit is de CVP van vroeger en de CD&V van NU! Dan kies ik liever van de open debatcultuur van paars en paars-groen! |
| Bericht: #392025 |
|
|
Coop
PI Newbie

|
| Geplaatst: Do 10 Jun 2004, 09:44 | Onderwerp: CD&V blijft CVP van vroeger |
 |
|
Je mag alles en iedereen niet over dezelfde kam scheren...Migrantenstemrecht...Misschien moest dit inderdaad op een andere manier aangepakt zijn! Maar zouden er veel mensen zin hebben in een referendum over migrantenstemrecht??
Ik steun Els van Weert volledig in haar uitspraak! Terugkeren naar de tijd waar politici zich beter voelen en het niet nodig vinden om uitleg te geven aan de burger...Waarom wil Dehaene geen debat aangaan met verhofstadt over Europa?? --> niet de reden die Dehaene opgeeft dat Verhofstadt toch niet zetelt, maar hij wil niet hebben dat er "dingen" gezegd kunnen worden die niet in het voordeel van CD&V spreken! Zeker niet met kartelpartner N-VA. We leven in een tijd van een verenigd Europa en wat wil het kartel en zeker N-VA??!! Vlaanderen onafhankelijk!! Daar wil men niet op gewezen worden en wil men niet hebben dat deze bedoelingen bij de burger ten ore komen! Dit is de CVP van vroeger en de CD&V van NU! Dan kies ik liever van de open debatcultuur van paars en paars-groen! |
| Bericht: #392026 |
|
|
casper
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 11 Jun 2004, 16:09 | Onderwerp: |
 |
|
open debat cultuur, was dat voor dikke zever, als in de vld iemand voor zijn mening uitkomt wordt hij teruggefloten door Guy en bij spa zal stevaert wel zeggen wat goed is voor de mensen al zijn ministers van sp.a staan in vooropzeg dat heeft hij zo beslist. En Els van Weert die kraamt onzin. |
| Bericht: #392580 |
|
|
Rufio
PI Addict

Uit: Laakdal |
| Geplaatst: Vr 11 Jun 2004, 19:30 | Onderwerp: - |
 |
|
Ik vind de cultuur van de huidige regering waar iedereen zijn gedacht mag zeggen nog steeds verfrissend.
Ik zie hier ook vaak het idee opduiken dat Steve Stevaert de SP.A als een "god" bestuurt, maar in de praktijk is er veel inspraak van andere politici, van plaatselijke afdelingen, enzovoort. Alleen gebeurt die inspraak bij SP.A op voorhand en binnen het eigen huis, waardoor ze steeds met 1 stem kunnen spreken, das gewoon een verschil in partijcultuur.
Een goed artikel daarover vindt je op
http://www.demorgen.be/verkiezingen/spaspirit.html
, p. 7 en verder. |
| Bericht: #392677 |
|
|
WordsWorth
PI Newbie

Uit: Gent (Brugse Poort) |
| Geplaatst: Za 12 Jun 2004, 07:43 | Onderwerp: |
 |
|
Steve weet als geen ander dat elke politicus z'n vervaldatum heeft, hij houdt er nu al rekening mee en werkt volop aan zijn opvolging: dat blijkt uit de verjonging van de partij en uit de vervrouwelijking, twee goede tendensen. Steve is veel te slim om solo slim te spelen, hij kiest voor een ploeg en zet die ploeg samen op het veld, achter de mensen en voor de mensen. Sp.a - spirit: deze ploeg staat achter u! |
| Bericht: #392884 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 13:49
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |
Advertentie |