Goldwing
PI Junior

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 19:26 | Onderwerp: |
 |
|
Toch niet.
Dat is de persoonlijke interpretatie (of wensen) van de leden/kiezers.
Lees er het programma op na en je kent het antwoord. |
| Bericht: #379878 |
|
Advertentie
|
|
bruggeveiligenleefbaar
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 11 Mei 2004, 09:19 | Onderwerp: |
 |
|
| Luc Broes schreef: |
| Ik ook , en daarbij kan ik me in zekere mate behelpen in een paar andere |
Je bedoelt nog de Blok-taal, iets heel speciaals... Vooral bedoeld voor onderontwikkelden en mensen die denken vanuit de onderbuik.  |
| Bericht: #384104 |
|
|
Focuss
PI Addict

|
| Geplaatst: Di 11 Mei 2004, 17:44 | Onderwerp: |
 |
|
| bruggeveiligenleefbaar schreef: |
| Ik ook , en daarbij kan ik me in zekere mate behelpen in een paar andere |
Je bedoelt nog de Blok-taal, iets heel speciaals... Vooral bedoeld voor onderontwikkelden en mensen die denken vanuit de onderbuik.  |
Als wij denken vanuit de onderbuik , van waaruit denk jij dan?
Je geeft geen indruk dat je een ontwikkeld mens bent... |
| Bericht: #384180 |
|
|
Luc Broes
PI Addict

|
| Geplaatst: Di 11 Mei 2004, 21:07 | Onderwerp: Re: Net als Vivant is ook het Vlaams Blok meertalig |
 |
|
De grootste bestaansreden voor het Blok is het separatisme.
Als het Blok aan de macht komt wordt België meteen opgedoekt, en wordt Vlaanderen onafhankelijk.
Het zal ook alle ‘ontstolen’ gebieden terugeisen. ‘
In totaal gaat het om 11 fusiegemeenten zoals Komen en Moeskroen, 30 deelgemeenten en nog eens 16 gehuchten en deelgemeenten. In deze gebieden wonen zo’n 140.000 inwoners’
. (Inventaris van Blokparlementslid Luc van Nieuwenhuysen).
Zal er naar die 140.000 hun mening gevraagd worden? Nee, dus. Het Vlaamse gemeenschapsbelang primeert volgens het Blok immers boven de keuze van de betrokken inwoners.
Anderstalige in deze gemeenten krijgen van het VB 30 jaar de tijd om zich volledig te assimileren. Wie dat niet doet vliegt eruit.
Er komt in die gebieden ook een Vlaamse ‘herbevolkingspolitiek’ met enkel personen waarvan de ‘
verbondenheid op taalkundig, cultureel en economisch vlak met het Vlaams karakter van de streek voldoen is aangetoond’
. (Joris van Hautem Blokparlementslid in ’92). |
-----------------------------------------------------------------
Men gaat niet naar de onderhandelingstafel nadat men alles opgegeven heeft waarop men aanspraak zou kunnen maken.
En er zal naar ieders mening gevraagd worden. Het zal dus niet zijn zoals in de huidige Belgische staat waar niet naar de mening gevraagd wordt van 750.000 VB-ers en 700.000 Vlamingen die niet vertegenwoordigd zijn omdat een Vlaamse zetel zoveel meer stemmen kost dan een Vlaamse.[/quote] |
| Bericht: #384219 |
|
|
horus
PI Addict

|
| Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 21:58 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig |
 |
|
Het standpunt van het Vlaams Blok ivm Brussel is duidelijk en realistisch:
Brussel (de 19 gemeenten) wordt de tweetalige hoofdstad van een zelfstandig Vlaanderen dat Nederlandstalig is. |
Het is waanzinnig; ik ken geen Franstalige in Brussel die bereid is om burger te worden van een Vlaamse staat. Ik ben overtuigd dat ze liever zouden hebben om deel te maken van Frankrijk dan deel te maken van een land waar meeste (Vlaamse) partijen de Franstaligen op rechstreekse (VB en NVA) of onrechstreekse (de andere) wijze afschilderen als profiteurs of luieriken.
Feitelijk zijn de meeste brusselaars die ik ken voorstander van een federale europa waar Brussel de hoofdstad is.
Horus |
| Bericht: #391874 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:27 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig |
 |
|
| horus schreef: |
Het standpunt van het Vlaams Blok ivm Brussel is duidelijk en realistisch:
Brussel (de 19 gemeenten) wordt de tweetalige hoofdstad van een zelfstandig Vlaanderen dat Nederlandstalig is. |
Het is waanzinnig; ik ken geen Franstalige in Brussel die bereid is om burger te worden van een Vlaamse staat. Ik ben overtuigd dat ze liever zouden hebben om deel te maken van Frankrijk dan deel te maken van een land waar meeste (Vlaamse) partijen de Franstaligen op rechstreekse (VB en NVA) of onrechstreekse (de andere) wijze afschilderen als profiteurs of luieriken.
Feitelijk zijn de meeste brusselaars die ik ken voorstander van een federale europa waar Brussel de hoofdstad is.
Horus |
Dan zullen dan wel franstaligen zijn die te "lui" zijn om het nederlands te leren.  |
| Bericht: #391895 |
|
|
horus
PI Addict

|
| Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:35 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig |
 |
|
| Dina schreef: |
Dan zullen dan wel franstaligen zijn die te "lui" zijn om het nederlands te leren.  |
Ik ben franstalig maar na jullie te lezen ben ik niet van plan om me Nederlandstalig te voelen.
Horus |
| Bericht: #391901 |
|
|
horus
PI Addict

|
| Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:37 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig |
 |
|
Bovendien vind ik dat je je plaats van "moderator" niet verdient. Een moderator dient te "modereren", niet de gasten van dit forum te beledigen.
Horus |
| Bericht: #391904 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:40 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig |
 |
|
| horus schreef: |
Bovendien vind ik dat je je plaats van "moderator" niet verdient. Een moderator dient te "modereren", niet de gasten van dit forum te beledigen.
Horus |
Aangezien jij het nederlands duidelijk machtig bent, kun je moeilijk stellen dat ik jou beledig..... |
| Bericht: #391907 |
|
|
horus
PI Addict

|
| Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:48 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig |
 |
|
Aangezien jij het nederlands duidelijk machtig bent, kun je moeilijk stellen dat ik jou beledig..... |
En ik bewijs de absurditeit van uw veralgemening.
Horus |
| Bericht: #391916 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 23:13 | Onderwerp: |
 |
|
Ik kan evengoed stellen dat het merendeel van de franstaligen die IK ken, liever bij een vlaamse staat zouden horen.... van waar haal jij je veralgemening? |
| Bericht: #391931 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 4 Jul 2008, 22:31
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |