Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Net als Vivant is ook het Vlaams Blok meertalig

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Persberichten > Open Vld

Author Thread
Goldwing
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 19:26 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Toch niet.
Dat is de persoonlijke interpretatie (of wensen) van de leden/kiezers.
Lees er het programma op na en je kent het antwoord.
Bericht: #379878

Rapporteer deze post

Advertentie
bruggeveiligenleefbaar
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 11 Mei 2004, 09:19 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Luc Broes schreef:
Ik ook , en daarbij kan ik me in zekere mate behelpen in een paar andere

Je bedoelt nog de Blok-taal, iets heel speciaals... Lol Vooral bedoeld voor onderontwikkelden en mensen die denken vanuit de onderbuik. Rolleyes
Bericht: #384104

Rapporteer deze post

Focuss
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 11 Mei 2004, 17:44 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

bruggeveiligenleefbaar schreef:
Luc Broes schreef:
Ik ook , en daarbij kan ik me in zekere mate behelpen in een paar andere

Je bedoelt nog de Blok-taal, iets heel speciaals... Lol Vooral bedoeld voor onderontwikkelden en mensen die denken vanuit de onderbuik. Rolleyes

Als wij denken vanuit de onderbuik , van waaruit denk jij dan?
Je geeft geen indruk dat je een ontwikkeld mens bent...
Bericht: #384180

Rapporteer deze post

Luc Broes
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 11 Mei 2004, 21:07 | Onderwerp: Re: Net als Vivant is ook het Vlaams Blok meertalig  Reageer met quote   Naar boven

Luc Broes schreef:
De metser schreef:

De grootste bestaansreden voor het Blok is het separatisme.
Als het Blok aan de macht komt wordt België meteen opgedoekt, en wordt Vlaanderen onafhankelijk.
Het zal ook alle ‘ontstolen’ gebieden terugeisen. ‘ In totaal gaat het om 11 fusiegemeenten zoals Komen en Moeskroen, 30 deelgemeenten en nog eens 16 gehuchten en deelgemeenten. In deze gebieden wonen zo’n 140.000 inwoners’ . (Inventaris van Blokparlementslid Luc van Nieuwenhuysen).
Zal er naar die 140.000 hun mening gevraagd worden? Nee, dus. Het Vlaamse gemeenschapsbelang primeert volgens het Blok immers boven de keuze van de betrokken inwoners.
Anderstalige in deze gemeenten krijgen van het VB 30 jaar de tijd om zich volledig te assimileren. Wie dat niet doet vliegt eruit.
Er komt in die gebieden ook een Vlaamse ‘herbevolkingspolitiek’ met enkel personen waarvan de ‘ verbondenheid op taalkundig, cultureel en economisch vlak met het Vlaams karakter van de streek voldoen is aangetoond’ . (Joris van Hautem Blokparlementslid in ’92).

-----------------------------------------------------------------
Men gaat niet naar de onderhandelingstafel nadat men alles opgegeven heeft waarop men aanspraak zou kunnen maken.
En er zal naar ieders mening gevraagd worden. Het zal dus niet zijn zoals in de huidige Belgische staat waar niet naar de mening gevraagd wordt van 750.000 VB-ers en 700.000 Vlamingen die niet vertegenwoordigd zijn omdat een Vlaamse zetel zoveel meer stemmen kost dan een Vlaamse.[/quote]
Bericht: #384219

Rapporteer deze post

horus
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 21:58 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig  Reageer met quote   Naar boven

Luc Broes schreef:
Het standpunt van het Vlaams Blok ivm Brussel is duidelijk en realistisch:
Brussel (de 19 gemeenten) wordt de tweetalige hoofdstad van een zelfstandig Vlaanderen dat Nederlandstalig is.

Het is waanzinnig; ik ken geen Franstalige in Brussel die bereid is om burger te worden van een Vlaamse staat. Ik ben overtuigd dat ze liever zouden hebben om deel te maken van Frankrijk dan deel te maken van een land waar meeste (Vlaamse) partijen de Franstaligen op rechstreekse (VB en NVA) of onrechstreekse (de andere) wijze afschilderen als profiteurs of luieriken.

Feitelijk zijn de meeste brusselaars die ik ken voorstander van een federale europa waar Brussel de hoofdstad is.

Horus
Bericht: #391874

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:27 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig  Reageer met quote   Naar boven

horus schreef:
Luc Broes schreef:
Het standpunt van het Vlaams Blok ivm Brussel is duidelijk en realistisch:
Brussel (de 19 gemeenten) wordt de tweetalige hoofdstad van een zelfstandig Vlaanderen dat Nederlandstalig is.

Het is waanzinnig; ik ken geen Franstalige in Brussel die bereid is om burger te worden van een Vlaamse staat. Ik ben overtuigd dat ze liever zouden hebben om deel te maken van Frankrijk dan deel te maken van een land waar meeste (Vlaamse) partijen de Franstaligen op rechstreekse (VB en NVA) of onrechstreekse (de andere) wijze afschilderen als profiteurs of luieriken.

Feitelijk zijn de meeste brusselaars die ik ken voorstander van een federale europa waar Brussel de hoofdstad is.

Horus

Dan zullen dan wel franstaligen zijn die te "lui" zijn om het nederlands te leren. Mr. Green
Bericht: #391895

Rapporteer deze post

horus
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:35 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:

Dan zullen dan wel franstaligen zijn die te "lui" zijn om het nederlands te leren. Mr. Green

Ik ben franstalig maar na jullie te lezen ben ik niet van plan om me Nederlandstalig te voelen.

Horus
Bericht: #391901

Rapporteer deze post

horus
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:37 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:

Bovendien vind ik dat je je plaats van "moderator" niet verdient. Een moderator dient te "modereren", niet de gasten van dit forum te beledigen.

Horus
Bericht: #391904

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:40 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig  Reageer met quote   Naar boven

horus schreef:
Dina schreef:

Bovendien vind ik dat je je plaats van "moderator" niet verdient. Een moderator dient te "modereren", niet de gasten van dit forum te beledigen.

Horus

Aangezien jij het nederlands duidelijk machtig bent, kun je moeilijk stellen dat ik jou beledig.....
Bericht: #391907

Rapporteer deze post

horus
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 22:48 | Onderwerp: Re: Brussel tweetalig  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:

Aangezien jij het nederlands duidelijk machtig bent, kun je moeilijk stellen dat ik jou beledig.....

En ik bewijs de absurditeit van uw veralgemening.

Horus
Bericht: #391916

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Geplaatst: Wo 9 Jun 2004, 23:13 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik kan evengoed stellen dat het merendeel van de franstaligen die IK ken, liever bij een vlaamse staat zouden horen.... van waar haal jij je veralgemening?
Bericht: #391931

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Za 5 Jul 2008, 13:03
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Open Vld: Rik Daems wordt voorzitter van Liberaal Studiecentrum Persberichten Do 5 Jun 2008, 20:37
Turbo Taxpayer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Open Vld: Bart Somers: Het land heeft nood aan een regering Persberichten Za 1 Dec 2007, 18:08
Persberichten Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Open Vld: Patricia Ceysens: Half miljard euro voor meer competitiviteit Persberichten Za 1 Dec 2007, 18:04
Geen nieuwe berichten De fouten in het Vivant model paskal Za 28 Mei 2005, 11:24
condor Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Opheffing Chinees invoerverbod op Vlaams varkensvlees nakend Persberichten Ma 22 Nov 2004, 19:00
Geen nieuwe berichten VLD had de afgang kunnen voorkomen met Referenda Turbo Taxpayer Di 13 Jul 2004, 16:06
Magna Carta Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Nu ook al interesse voor Vivant-aanpak in Frankrijk. Eric Verhulst Wo 26 Mei 2004, 19:43
Eric Verhulst Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Cordon sanitaire rond Vivant? Roland Duchâtelet Ma 24 Mrt 2003, 09:20
basisinkomen Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief