Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Agalev en Ecolo willen stemmen over migrantenstemrecht. Punt

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Persberichten > Groen!

Author Thread
Redactie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 20 Feb 2002, 16:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Agalev en Ecolo willen stemmen over migrantenstemrecht. Punt. Uit.

Agalev en Ecolo zijn ten zeerste verbaasd over het standpunt van Louis Michel inzake stemrecht zoals hij dat vanmorgen voor aanvang van het kernkabinet heeft ingenomen. Als zelfverklaard overtuigd voorstander van het migrantenstemrecht vindt hij het plots niet meer nodig dat er over dat stemrecht in de senaat gestemd wordt. Dat in tegenstelling tot zijn eerdere talrijke uitlatingen pro het migrantenstemrecht.

Agalev en Ecolo blijven bij deze wisselende stellingnamen van de coalitiepartners formeel: er moet in de senaat kunnen gestemd worden over het migrantenstemrecht. Een dergelijke stemming staat totaal los van regeerakkoorden of vermeende overtuigingen contra het stemrecht bij de publieke opinie. Ze heeft alles te maken met fundamentele burgerrechten enerzijds en met de democratische werking van een parlement anderzijds.

Jos Geysels, Politiek secretaris Agalev

Jacques Bauduin, Secrétaire Fédérale Ecolo

Marie Nagy, fractievoorzitter Ecolo Senaat

Frans Lozie, fractievoorzitter Agalev Senaat
Bericht: #33237

Rapporteer deze post

Advertentie
bart
PI Master
PI Master

Uit: West-Vlaanderen
Geplaatst: Wo 20 Feb 2002, 20:54 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Dat de pro's maar oppassen dat het niet tegen zich keert.
De enige oplossing is: hou een referendum. En hou rekening met wat de meerderheid van de bevolking wil. Maar dan stelt zich ook weer het probleem tussen de 2 landsgedeelten. Stel dat de meerderheid der Vlamingen tegen is (zoals het nu is!) en de meerderheid der Walen voor. Tja. Dan gaan we daar weer.
Bericht: #33409

Rapporteer deze post

jefken
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Wo 20 Feb 2002, 21:07 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

ja,als de groen zien dat hunnen haring niet meer braadt bij de belgen,dan willen ze natuurlijk bij de nief (belgen) gaan vissen.
de sossen ook trouwens. Grin
Bericht: #33415

Rapporteer deze post

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 20 Feb 2002, 21:26 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Als allochtone ben ik TOTAAL TEGEN stemrecht voor migranten. Hoe kan men een "recht" geven aan een allochtoon, waar een autochtoon een "plicht" heeft ? Niet erg eerlijk, denk ik zo. Waar ik wel voorstander voor ben, is een "soort" stemplicht, om uit te maken wat er leeft tussen de allochtonen in Belgie/Vlaanderen, maar deze stemmen mogen geen doorslag geven op de eigenlijke "verplichte" stembusgang : gewoon een indicatie, niet meer en niet minder. Waarom in Godsnaam weer een wet en een selectie maken over wie mag en wie niet ? Gewoon de wet laten zoals die nu is ! De heren en dames politici moeten niet in mijn naam spreken en mij een "gunst" geven, waar ik die helemaal niet gevraagd heb....
Bericht: #33433

Rapporteer deze post

kruistochter
PI Addict
PI Addict

Uit: The West
Geplaatst: Do 21 Feb 2002, 07:26 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

1)Totaal akkoord met Whoopi als het er dan toch van zou komen, dan stemplicht.

2)De groenen , die zich toch zo demokratisch noemen, wil nu het migrantenstemrecht per se doordrukken, alhoewel zij verdomd goed weten dat "momenteel" het overgrote deel van de Vlaamse bevolking daar niet wil van weten ( en als zij het niet weten, dan vraag ik mij af wat ze in de politiek doen). Is dit zo demokratisch?
Praktisch gaat het voor groen een politieke zelfmoord zijn. Of willen zij recupereren met de stemmen die zij van de migranten krijgen, waarvan zij zelf zeggen dat het zo klein is dat het geen invloed zal hebben.
Rolleyes
Bericht: #33487

Rapporteer deze post

De Prof
PI Pro
PI Pro

Uit: vindingrijkheid
Geplaatst: Do 21 Feb 2002, 12:13 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

ik hoop dat de strijd ten top gedreven word

gevolg nieuwe verkiezingen

dat hebben we een volksraadpleging
alleen zullen de twee vechtende honden moeten zien hoe een derde hond met het bot zal gaan lopen
Bericht: #33640

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Do 21 Feb 2002, 16:27 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik denk dat we mogen aannemen dat in deze legislatuur het stemrecht er niet door komt...

Wat ik mij nu afvraag... waarom zet men bij de volgende verkiezingen niet een vakje méér op het stembiljet : Voor of tegen stemrecht (of plicht) voor migranten?

Dan weet men in één moeite hoe de Belgen hierover denken... en het vergt geen extra kosten.
Bericht: #33836

Rapporteer deze post

Ketter
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Do 21 Feb 2002, 17:13 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ecolo en PS gaan het migrantenstemrecht voor gemeente en provincie nu op waals niveau regelen. In Wallonië is er zeker een meerderheid.
Vlaanderen kan ook zelfstandig een stemming (of referendum) houden waarmee het probleem is opgelost.
Ander onderwerp.
Bericht: #33855

Rapporteer deze post

SchutzStaffel
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 22 Jul 2004, 00:03 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Een allochtoon de gunst van stemrecht geven ? Waarom ?
Als een grote dank-je-wel omdat gemeenten en steden hun handen vol hebben met het opruimen van hun sluikstorterij ?
Als een grote dank-je-wel omdat ze onze staatkas leegroven aan leefloon ?
Als een grote dank-je-wel voor de handtasroofplaag ?
Of is het eerder als dankbetuiging omdat ze een voorbijpasserende voetganger in de rug bespuwen omdat je blank bent en niet wil oprotten uit "hun" land ? (want zo ver is het reeds gekomen dat vele allochtonen België beschouwen als nieuw veroverd land)
Bericht: #402843

Rapporteer deze post

kruistochter
PI Addict
PI Addict

Uit: The West
Geplaatst: Zo 1 Aug 2004, 21:06 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wordt het nu eens geen tijd dat we de gechiedenis herstellen. Sinds de jaren 60 en na de onafhankelijkheid van Algerië zijn horden noord Afrikaanse immigranten Europa binnengestroomd. Frankrijk had alle controle verloren. Nu zitten wij er natuurlijk nog mee. Islam heeft nu ook zijn ware gezicht vertoond en verklaart als het ware de oorlog aan alle "ongelovigen".
Ik heb zelf twee jaar in Iran gewoond en weet waarover het gaat als het om Moslims gaat. Ik weet dat het gemeend is, mij heeft men letterlijk gezegd:"Met de wapens kunnen we tegen jullie niet winnen, maar veroveren doen we jullie en dat gaat niet zo heel lang meer duren."
En we zijn goed op weg in Europa om alles te verknoeien. Het anti-semitisme stijgt angstwekkend. Europa kiest voor de Palestijnen en neemt een zeer anti-Amerikaanse houding aan.
Wat als Uncle Sam ons beu wordt en Europa dumpt? Dan worden we plat gelopen door de Moslims en zeker als Turkije lid wordt van de EU en als springplank voor de Islam gaat dienen. Zoek maar eens op war de Heer Erdogan (president) gezegd heeft toen hij nog burgemeester van Istamboel was !!!
Persoonlijk denk ik dat Europa nu al hopeloos verloren is.
Wat immigratie betreft, waarom nemen we geen voorbeeld aan een beschaafd land als Australië. Ik nodig iedereen uit eens te proberen te immigreren naar Aussie zonder werkvisum en het nodige kapitaal.
Dus geen stemrecht maar terug naar een echt Europa. Enkel onze cultuur loont reeds de moeite bechermd te worden.
Bericht: #404523

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Za 30 Aug 2008, 15:27
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 50 Bekende Vlamingen lanceren "Groen! is nodig" demonen Za 17 Dec 2005, 09:09
casper Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Taalacademie blijft in Gent maar Huis Oombergen wordt verkoc Persberichten Do 16 Dec 2004, 18:45
Persberichten Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vlaams geld voor pilootprojecten psychiatrische patiënten Persberichten Di 7 Dec 2004, 12:20
Persberichten Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vl. regering moet investeringsbeloftes bij De Lijn waarmaken Persberichten Ma 22 Nov 2004, 20:56
condor Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Afbouw premies tijdskrediet kost Vlaams gezin tot 1900 euro Persberichten Di 16 Nov 2004, 18:25
Ludo Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Luchthaven Deurne: Vlaamse regering kiest voor het asfalt Persberichten Di 9 Nov 2004, 19:32
condor Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Minister Byttebier betaalt eerste zorgcheque uit Redactie Do 10 Jun 2004, 17:08
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Agalev en het basisinkomen Roland Duchâtelet Do 13 Feb 2003, 12:38
Gutch Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief