Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Verhuis website naar een andere server

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Over het Politicsinfo.net Forum > Mededelingen

Author Thread
Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:32 | Onderwerp: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

Een tijdje geleden werd de volledige website al naar een andere server verhuisd (weliswaar zelfde ISP).

Ikzelf, en vele andere forumgebruikers hebben echter moeten vaststellen dat deze verhuis de verwachtingen niet kon inlossen; de snelheid van het posten en het lezen bleef (en is nog steeds) te traag. Met een naar mijn mening te ontoegankelijk forum tot gevolg.

Om die reden ben ik gaan onderhandelen met een andere ISP. Die onderhandelingen (met de nodige afspraken Wink ) zijn nu achter de rug.

Politicsinfo.net heeft er een partner bij: Lazernet.be. Tegelijk wil ik van de gelegenheid gebruik maken om de zaakvoerder van het bedrijf te bedanken voor de vlotte gesprekken.

*Reclame: http://www.lazernet.be*

Dit betekent wel dat er een nieuwe verhuis op de agenda staat. Dit keer zal de verhuis wel wat gevolgen hebben voor de forumgebruikers. Voordeel nu is dat ik de timing en de communicatie 100% kan controleren.

Ik bespaar jullie de technische uitleg en beperk me tot wat jullie zullen merken. Ik probeer ook uit te leggen waarom er op deze manier te werk wordt gegaan.

1. Binnen enkele dagen zal het forum voor een aantal uur worden afgesloten. Dit om te vermijden dat er twee databases ontstaan (een waarop verder wordt gepost op de oude server, en een database die wordt gebruikt om te verhuizen, maar die gedateerd zal zijn indien het oude forum open blijft).

2. U krijgt een melding te zien dat het forum er een tijdje uit zal liggen.

3. De database wordt intussen opgeslaan, overgezet naar de andere server en gebruiksklaar gemaakt.

4. Eens het forum op de andere server zonder fout draait, krijgen jullie hier een link te zien. Dit is een tijdelijke link die naar de nieuwe server verwijst en die gebruikt zal moeten worden totdat de domeinnaam www.politicsinfo.net verwijst naar de nieuwe server.

Ik kan niet inschatten hoelang de verhuis zal duren. Een belangrijke vertragende factor is de enorme omvang van de database van het forum.

Hoe dan ook; let's keep our fingers crossed. De ervaring leert me dat dit wel eens nodig zou kunnen zijn... Mr. Green

P.S.: En neen, dit forum zal niet gehacked worden, noch zijn de centen van de eigenaar van het forum op, noch... vul zelf maar verder in. Mr. Green

Een poging van mij om de roddels die onvermijdelijk overal zullen verschijnen nu al te ontkennen.
Bericht: #436091

Rapporteer deze post

Advertentie
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:38 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik blijf je krediet geven , maar niet in € hé ! Lol
Bericht: #436097

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:39 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:

In natura? Mr. Green
Bericht: #436098

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen
Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:40 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Aiai... Lazernet... Sad

Meer ga ik daar niet over zeggen. Broeder zal hier ook nog wel een woordje over placeren, denk ik... Mr. Green
Bericht: #436099

Rapporteer deze post

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:43 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
Blauwvoet schreef:

In natura? Mr. Green

Evil

Hoogstens een KitKat.
Méér moet je niet en nooit verwachten. Mr. Green
Bericht: #436100

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:49 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
Hoe dan ook; let's keep our fingers crossed. De ervaring leert me dat dit wel eens nodig zou kunnen zijn... Mr. Green

Terwijl ge Uw vingers kruist, houdt ge er intussen best óók nog een stuk hout bij vast, én raad ik ten stelligste aan om een ongelooflijk bombardement aan schietgebedjes af te vuren op de koop toe.

En dan nog zal er niet veel van overschieten, vrees ik... Confused

Be prepared for frequent down-times ! Of ze zouden daar bij Lazernet teenentander moeten bijgeleerd hebben 't laatste jaar.
Bericht: #436102

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:50 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
Een tijdje geleden werd de volledige website al naar een andere server verhuisd (weliswaar zelfde ISP).

Ikzelf, en vele andere forumgebruikers hebben echter moeten vaststellen dat deze verhuis de verwachtingen niet kon inlossen; de snelheid van het posten en het lezen bleef (en is nog steeds) te traag. Met een naar mijn mening te ontoegankelijk forum tot gevolg.

Om die reden ben ik gaan onderhandelen met een andere ISP. Die onderhandelingen (met de nodige afspraken Wink ) zijn nu achter de rug.

Politicsinfo.net heeft er een partner bij: Lazernet.be. Tegelijk wil ik van de gelegenheid gebruik maken om de zaakvoerder van het bedrijf te bedanken voor de vlotte gesprekken.

*Reclame: http://www.lazernet.be*

Dit betekent wel dat er een nieuwe verhuis op de agenda staat. Dit keer zal de verhuis wel wat gevolgen hebben voor de forumgebruikers. Voordeel nu is dat ik de timing en de communicatie 100% kan controleren.

Ik bespaar jullie de technische uitleg en beperk me tot wat jullie zullen merken. Ik probeer ook uit te leggen waarom er op deze manier te werk wordt gegaan.

1. Binnen enkele dagen zal het forum voor een aantal uur worden afgesloten. Dit om te vermijden dat er twee databases ontstaan (een waarop verder wordt gepost op de oude server, en een database die wordt gebruikt om te verhuizen, maar die gedateerd zal zijn indien het oude forum open blijft).

2. U krijgt een melding te zien dat het forum er een tijdje uit zal liggen.

3. De database wordt intussen opgeslaan, overgezet naar de andere server en gebruiksklaar gemaakt.

4. Eens het forum op de andere server zonder fout draait, krijgen jullie hier een link te zien. Dit is een tijdelijke link die naar de nieuwe server verwijst en die gebruikt zal moeten worden totdat de domeinnaam www.politicsinfo.net verwijst naar de nieuwe server.

Ik kan niet inschatten hoelang de verhuis zal duren. Een belangrijke vertragende factor is de enorme omvang van de database van het forum.

P.S.: En neen, dit forum zal niet gehacked worden, noch zijn de centen van de eigenaar van het forum op, noch... vul zelf maar verder in. Mr. Green

Een poging van mij om de roddels die onvermijdelijk overal zullen verschijnen nu al te ontkennen.

Vrij simpel op te lossen, gooi heel die handel in de vuilbak en schrap al de leden, die een bepaalde periode niet meer gepost hebben.
Bericht: #436105

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:54 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

En dan durven ze hier beweren dat ik ingrijpende veranderingen voorstel ! Eek

Lol Lol Lol
Bericht: #436106

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:57 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ha ja, ik zou het verdomd nog vergeten, zorg voor wat minder indelingen en plaats alles onder 1 hoofdstuk... Lol Lol Lol
Bericht: #436107

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 13:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

freelander schreef:
Ha ja, ik zou het verdomd nog vergeten, zorg voor wat minder indelingen en plaats alles onder 1 hoofdstuk... Lol Lol Lol

Lol Lol Applause
Bericht: #436110

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:01 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

Abramis schreef:
Be prepared for frequent down-times ! Of ze zouden daar bij Lazernet teenentander moeten bijgeleerd hebben 't laatste jaar.

Ik ben daarvan op de hoogte. Ik heb de indruk dat de downtime is afgenomen.

Ik ga ervan uit dat de problemen die we nu hebben serieuzer zijn dan de problemen die er met Lazernet zouden kunnen optreden.
Bericht: #436112

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:03 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
Abramis schreef:

Ik ben daarvan op de hoogte. Ik heb de indruk dat de downtime is afgenomen.

Ik ga ervan uit dat de problemen die we nu hebben serieuzer zijn dan de problemen die er met Lazernet zouden kunnen optreden.

zie pm
Bericht: #436114

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:04 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

...en zorg voor een knopke waarmee ik topics, zoals bepaalde kroegen, die in een verkeerd onderdeel staan , op 'ignore' kan plaatsen.
Nu het toch de cadeautjesmaand is moet dat maar kunnen... Grin
Bericht: #436115

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:06 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

freelander schreef:

Vrij simpel op te lossen, gooi heel die handel in de vuilbak en schrap al de leden, die een bepaalde periode niet meer gepost hebben.

Niet de onderverdelingen, structuur of de ledenlijst hebben een invloed op de enorme omvang van de database.

De posts zelf bepalen het overgrote deel van de data. En daar weiger ik aan te raken. Ik hou van de (weliswaar veelbesproken Mr. Green) geschiedenis waaruit dit forumpje hier bestaat.

Wissen = plastische chirurgie, een liposuctie uitvoeren op een persoon zonder lipo. Mr. Green
Bericht: #436117

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:10 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Applause Applause Applause

De database is inderdaad té kostbaar om weg te gooien.

Stel je voor : de rolstoeltopic weggooien ! d'oh!

Daar spreken ze binnen 20 jaar nóg over ! "Weet je nog, die keer dat de intussen geinterneerde Piano het had over die rolstoelpatient in de regen... " Lol Lol Lol
Bericht: #436119

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:10 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
freelander schreef:

Niet de onderverdelingen, structuur of de ledenlijst hebben een invloed op de enorme omvang van de database.

De posts zelf bepalen het overgrote deel van de data. En daar weiger ik aan te raken. Ik hou van de (weliswaar veelbesproken Mr. Green) geschiedenis waaruit dit forumpje hier bestaat.

Wissen = plastische chirurgie, een liposuctie uitvoeren op een persoon zonder lipo. Mr. Green

Awel, zet het op een disketje en kader het in om boven je bed te hangen.
Als je de rommel er allemaal uit zwiert houdt ge zelfs nog plaats over voor je avatar... Lol Lol
Bericht: #436120

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:17 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

freelander schreef:
[
Awel, zet het op een disketje en kader het in om boven je bed te hangen.

Een disketje? Mr. Green

Niet zipped past de database al niet meer op een CD-rom. Wink
Bericht: #436122

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:20 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

BTW : @ Admin : léés jij eigenlijk wel eens wat er allemaal aan zéér belangrijke boodschappen staat in "opmerkingen en suggesties" ? Evil

'k Had het beter in Pol&Actua gezet... Brood

Lol Lol Lol
Bericht: #436124

Rapporteer deze post

Den Broeder
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:20 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:

Een disketje? Mr. Green

Niet zipped past de database al niet meer op een CD-rom. Wink

Amai, moet je gans die handel zelf downloaden / uploaden ? Of gaan ze van Lazer uit met een script werken om de boel over te hevelen ?
Bericht: #436125

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:21 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ja, ik lees die zaken. Ik beantwoord die zelfs! Tongue
Bericht: #436126

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Za 30 Aug 2008, 17:39
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Mededeling: Politicsinfo Forum Rankings Administrator Di 22 Feb 2005, 21:45
Wee man Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Nieuw: De Politicsinfo.net Chat Administrator Vr 28 Jan 2005, 11:01
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Problemen met forumsoftware opgelost Administrator Do 8 Jul 2004, 21:03
condor Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Nieuwe moderator Moderator Zo 4 Jul 2004, 10:56
Geen nieuwe berichten Mededeling: Nieuwe categorie: Politieke Partijen Administrator Ma 17 Mei 2004, 16:35
Geen nieuwe berichten Mededeling: Nieuwe Folderafbeeldingen Administrator Zo 16 Mei 2004, 18:33
Wee man Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Strengere toepassing Forumreglement Politicsinfo.net Administrator Do 25 Mrt 2004, 00:07
Cartoons Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Regionale discussies samengevoegd met pol., actua & maat Administrator Vr 27 Feb 2004, 16:25
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief