Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Aanpassing forumreglement: Lees aandachtig!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Over het Politicsinfo.net Forum > Mededelingen

Author Thread
Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Wo 19 Jan 2005, 11:35 | Onderwerp: Aanpassing forumreglement: Lees aandachtig!  Reageer met quote   Naar boven

Er werd aan het forumreglement een regel toegevoegd:

D. Forumgebruikers die op regelmatige basis en op irrelevante plaatsen, mensen of bevolkingsgroepen van hun mensheid ontdoen, hetzij door ze dood of ziek te wensen, hetzij door ze te degraderen tot een lagere (dier-)soort, zullen een waarschuwing ontvangen.

http://www.politicsinfo.net/forum/reglement.htm

Laatst aangepast door Administrator op Wo 19 Jan 2005, 11:47, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #448430

Rapporteer deze post

Advertentie
Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Wo 19 Jan 2005, 11:42 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Oei. Abramis gaat niet content zijn. Shame on you
Niet alleen staat dit forumonderdeel te laag voor zijn "algemeen overzicht", deze topic staat nu ook nog eens helemaal onderaan het onderdeel.
Dat vindt hij nooit! Lol
Bericht: #448433

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Wo 19 Jan 2005, 11:48 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Oei. Abramis gaat niet content zijn. Shame on you

Ik heb de indruk dat hij met niet veel content is Wink Wat hem voor een stuk ook siert natuurlijk.

Dina schreef:
Niet alleen staat dit forumonderdeel te laag voor zijn "algemeen overzicht", deze topic staat nu ook nog eens helemaal onderaan het onderdeel.

Foutje van mij. Ik had hem sticky gezet ipv als mededeling. Is nu gecorrigeerd.

Dina schreef:
Dat vindt hij nooit! Lol
Wedden van wel? Smile
Bericht: #448435

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Taxandrië
Geplaatst: Wo 19 Jan 2005, 12:34 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Even enkele toelichtingen:

- Het uiten van dergelijke boodschappen levert over het algemeen geen enkele bijdrage tot een discussie, en vormt dan ook geen reële beperking van de vrije meningsuiting. Daarenboven kan zulke uiting wel in onderwerpen waar het relevant mocht zijn.
- Met een occasionele uitschuiver wordt in principe geen rekening gehouden. Enkel zij die constant zulke uitspraken doen, zullen gewaarschuwd worden.
- Iemands dood of ziekte toejuichen valt onder het dood of ziek wensen.
- Deze regel is een specificering van een reeds bestaande regel die stelt dat ontoelaatbare of vulgaire posts verwijderd kunnen worden. Ze schept meer duidelijkheid voor zowel forumleden als moderators.
Bericht: #448461

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 19 Jan 2005, 14:43 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

http://www.politicsinfo.net/forum/viewtopic.php?t=23889

Neen, het gaat niet over een dubbelpost... Lol Lol Lol Mr. Green
Bericht: #448528

Rapporteer deze post

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Wo 19 Jan 2005, 14:47 | Onderwerp: Re: Aanpassing forumreglement: Lees aandachtig!  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:

D. Forumgebruikers die op regelmatige basis en op irrelevante plaatsen, mensen of bevolkingsgroepen van hun mensheid ontdoen, hetzij door ze dood of ziek te wensen, hetzij door ze te degraderen tot een lagere (dier-)soort, zullen een waarschuwing ontvangen. ...
Worden wij nu ook al pc? Rolleyes Ik heb op zijn minst gemengde gevoelens over dit initiatief. d'oh!
Bericht: #448530

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Wo 19 Jan 2005, 15:07 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Het initiatief voor deze regel komt van mij, dus zal ik het ook proberen te motiveren.
De aanleiding is wellicht voor de meesten wel duidelijk, nl. de recente opkomst van twee neo-nazi sympathisanten onder de forumleden. Zij werden meermaals als linkse provocateurs beschouwd, en provoceren is ook wat ze doen. Mss zien zij het zelf niet zo, maar dat terzijde.
Dit is voor ons een probleem, gezien het de sfeer en het imago van het forum verziekt. Het is daarbij belangrijk op te merken dat linkse medeforummers, rechtsen steevast associëren met het meest extreme voorbeeld dat ze tegenkomen. U openlijk distantiëren is daarbij niet voldoende om hen het onderscheid te doen maken. Nu kun je zeggen, dat is dan hun probleem, maar het leidt zoiezo tot een extremer wordend forum.
Naar aanleiding van de veroordeling van het VB, staan wij allen zeer weigerachtig t.o.v. elke vorm van beperking van vrije meningsuiting, en politieke correctheid. Wij kiezen er dan ook duidelijk voor om ook de neo-nazi's openlijk toe te laten tot het forum, en hen niet te verplichten hun mening te verdoezelen.
Waar we wel tegen wensen op te treden is bepaalde vormen die deze meningsuiting kan aannemen. Je kunt zaken op veel manieren zeggen, en sommige zijn ronduit vulgair. Ik denk dat de meerderheid het toch ook wel eens is dat het toejuichen van moord enz. beneden alle peil is.
Het forumreglement voorzag reeds een regel die optreden tegen zulke posts mogelijk maakte. Het is echter in het belang van zowel de forumleden als de moderatie om een goed idee te hebben van wat als ontoelaatbaar beschouwd wordt en wat niet.
De nieuwe regel heeft normaalgezien op praktisch niemand invloed (tenzij de neo-nazi's dan, maar ook zij zullen hun meningen mogen blijven verkondingen, maar dan op een ordentelijke manier). In geval van betwisting zal het recht op vrije meningsuiting ook zeker meespelen.
Ik begrijp de schrik voor censuur maar al te goed, en velen onder jullie beschouwen dit wellicht als een gevaarlijk precedent. Ik zie het echter meer als een op papier zetten van een beslissingscriterium dat we impliciet toch al hanteerden.
Bericht: #448545

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 14:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Off-topic is naar kletshoekje verhuisd
Bericht: #448931

Rapporteer deze post

Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 16:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Flauweriken allemaal. Rolleyes

En wat met de vrijheid van mening?

Doodsbedreigingen en verwensingen akkoord, maar de rest...
Bericht: #448969

Rapporteer deze post

Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 16:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

En vervalt die regel als we het over de forumzot hebben?
Bericht: #448970

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 16:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wee man schreef:

Zijn er soms zaken die je zou willen kunnen zeggen, die nu niet meer gezegd kunnen worden?
Bericht: #448971

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 16:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wee man schreef:
En vervalt die regel als we het over de forumzot hebben?

Daar speelt in hoofdzaak de regel i.v.m. persoonlijke beledigingen een rol. Die regel kan in zo'n gevallen prioritair zijn boven deze regel. De situatie verandert daaromtrent dan ook niet.
Bericht: #448974

Rapporteer deze post

Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 16:56 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

condor schreef:
Wee man schreef:

Zijn er soms zaken die je zou willen kunnen zeggen, die nu niet meer gezegd kunnen worden?

Neen, helemaal niet, maar ik ben een voorstander van de vrije mening. Ook racistische taal versta ik onder een mening, al neem ik er wel afstand van. Meestal worden ook enkele uitdrukkingen gebruikt die niet helemaal serieus moeten genomen worden.

Uitspraken zoals "alle Joden of islamieten aan het gas" kunnen uiteraard niet getollereerd worden.
Kun je dat niet enkel beperken tot verwensingen, en oproepen tot dood en geweld. De rest kan door de beugel voor mij.
Bericht: #448977

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 16:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wee man schreef:

Neen, helemaal niet, maar ik ben een voorstander van de vrije mening. Ook racistische taal versta ik onder een mening, al neem ik er wel afstand van. Meestal worden ook enkele uitdrukkingen gebruikt die niet helemaal serieus moeten genomen worden.

Uitspraken zoals "alle Joden of islamieten aan het gas" kunnen uiteraard niet getollereerd worden.
Kun je dat niet enkel beperken tot verwensingen, en oproepen tot dood en geweld. De rest kan door de beugel voor mij.

Doodswensen en toejuichen van dood (en ziekte) is één component van de regel. De andere component is (regelmatig) over mensen spreken als zijnde apen, honden, Untermenschen enz. Dat is enkel een kwestie van elementaire beleefdheid en fatsoen.
Bericht: #448980

Rapporteer deze post

SchutzStaffel
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 23:36 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

condor schreef:
Wee man schreef:

Doodswensen en toejuichen van dood (en ziekte) is één component van de regel. De andere component is (regelmatig) over mensen spreken als zijnde apen, honden, Untermenschen enz. Dat is enkel een kwestie van elementaire beleefdheid en fatsoen.

Ik wil hier wel enkele toelichtingen doen ivm jouw nieuw aangemaakte regel, die blijkbaar duidelijk in het leven geroepen is speciaal tegen neo-nazi's omdat jij oa. niets met ons "soort" te maken wil hebben, zo komt het bij mij tenminste klaar en duidelijk over.
Ik zal dan ook mijn mening hieromtrent uiten, niet via privemail maar in deze thread opdat een ieder het lezen kan indien hij of zij dit wenst en er eventueel op kan reageren met zijn of haar interpretatie ervan.

Wat je aanhaalt over het verbieden van over mensen te spreken als zijnde apen, honden, ... of om het even welke diersoort, dat doet er niet aan toe, ... mag ik je erop wijzen dat de mens op zich ook een dier is in wezen, met het enige verschil dat we over grote intelligentie beschikken als unieke gave tenopzichte van alle andere dieren ?
Net als ieder dier planten we ons voort, eten we, schijten we, etc ...

Wat het woord Untermenschen betreft, is dit een bestaande term, net als het woord Übermenschen, niet door aliens van ver weg buiten ons zonnestelsel in het leven geroepen maar door mensen van vlees en bloed.
Deze termen zijn verbonden met de wetenschap, niet met religie.
Bericht: #449291

Rapporteer deze post

SchutzStaffel
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 20 Jan 2005, 23:58 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

condor schreef:
Het initiatief voor deze regel komt van mij, dus zal ik het ook proberen te motiveren.
De aanleiding is wellicht voor de meesten wel duidelijk, nl. de recente opkomst van twee neo-nazi sympathisanten onder de forumleden. Zij werden meermaals als linkse provocateurs beschouwd, en provoceren is ook wat ze doen. Mss zien zij het zelf niet zo, maar dat terzijde.
Dit is voor ons een probleem, gezien het de sfeer en het imago van het forum verziekt. Het is daarbij belangrijk op te merken dat linkse medeforummers, rechtsen steevast associëren met het meest extreme voorbeeld dat ze tegenkomen. U openlijk distantiëren is daarbij niet voldoende om hen het onderscheid te doen maken. Nu kun je zeggen, dat is dan hun probleem, maar het leidt zoiezo tot een extremer wordend forum.
Naar aanleiding van de veroordeling van het VB, staan wij allen zeer weigerachtig t.o.v. elke vorm van beperking van vrije meningsuiting, en politieke correctheid. Wij kiezen er dan ook duidelijk voor om ook de neo-nazi's openlijk toe te laten tot het forum, en hen niet te verplichten hun mening te verdoezelen.
Waar we wel tegen wensen op te treden is bepaalde vormen die deze meningsuiting kan aannemen. Je kunt zaken op veel manieren zeggen, en sommige zijn ronduit vulgair. Ik denk dat de meerderheid het toch ook wel eens is dat het toejuichen van moord enz. beneden alle peil is.
Het forumreglement voorzag reeds een regel die optreden tegen zulke posts mogelijk maakte. Het is echter in het belang van zowel de forumleden als de moderatie om een goed idee te hebben van wat als ontoelaatbaar beschouwd wordt en wat niet.
De nieuwe regel heeft normaalgezien op praktisch niemand invloed (tenzij de neo-nazi's dan, maar ook zij zullen hun meningen mogen blijven verkondingen, maar dan op een ordentelijke manier). In geval van betwisting zal het recht op vrije meningsuiting ook zeker meespelen.
Ik begrijp de schrik voor censuur maar al te goed, en velen onder jullie beschouwen dit wellicht als een gevaarlijk precedent. Ik zie het echter meer als een op papier zetten van een beslissingscriterium dat we impliciet toch al hanteerden.

Provoceren is helemaal niet mijn intentie wat je ook beweren mag.
Jij beziet me als een provocateur, terwijl ik in werkelijkheid niet meer of minder doe dan ieder ander forumlid hier, inclusief jijzelf Condor, nl. het uiten van mijn mening die volledig rechts getint is.
Het enige verschil zit erin dat ik mijn gedachten doodeerlijk verkondig ipv te willen verbloemen omwille van de linkse censuurdruk die binnen onze maatschappij heerst.
Ik zeg mijn gedacht zonder verbloeming en meen hetgeen ik schrijf ook, daar veel personen niet vrijuit durven spreken komt dit dan als ongewoon over.
Dus neemt men dan maar automatisch de houding aan van : "dat moet bedoeld zijn om te provoceren", of "hij moet wel een linkse undercover zijn, het kan niet anders".
Uiteraard lokt een onversneden mening heverige reacties uit dan een verbloemde mening (dit laatste soort mening beschouw ik als "halfleugen"), maar liever eerlijk spreken en daarbij 20 mensen tegen mij krijgen, dan m'n mening te onderdrukken en 1.000 mensen erdoor te verkrijgen die me steunen.
Eerlijkheid staat bij mij, net als trouwheid boven alles.
Als iemand me vraagt of ik zijn of haar nieuw gekochte kleed mooi vind, terwijl ik het niet mooi vind, dan zal ik ook rechtuit m'n gedacht zeggen dat ik het persoonlijk een aartslelijk kleed vind, ook al hoort die persoon dat niet graag en had die persoon dit niet verwacht.
De persoon in kwestie weet tenminste wat m'n mening daadwerkelijk is zonder zich achteraf te moeten afvragen of m'n reactie al dan niet uit beleefheid was of echt gemeend was.

En het feit dat je misschien niet verwacht had dat er een 2de neo-nazi kwam opdagen, zeg ik je het volgende : welcome in the real world. Als je denkt dat wij enkel in sprookjes, docu's en boeken bestaan, dan heb je het goed mis.
Als je denkt dat neo-nazi's maar heel sporadisch voorkomen in het leven, dan heb je het ook mis.
Wij maken deel uit van het echte leven zoals het is, dus is het ook niet verwonderlijk dat vroeg of laat "geestesgenoten" opduiken.
Bericht: #449351

Rapporteer deze post

SchutzStaffel
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 21 Jan 2005, 00:14 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

condor schreef:
Wee man schreef:

Dit is enkel een kwestie van elementaire beleefdheid en fatsoen ???
Ik zie praktisch dagelijks hoe "elementair beleefd en fatsoenlijk" allochtonen zich gedragen met m'n eigen ogen en dan verwacht je dat ik vol ontzag en bewondering over diezelfde personen ga schrijven na alles wat ik in tientallen jaren gezien heb rondom me heen ???
Wederom blijkt hieruit hoe ver gaand de linkse censuur overal begint door te dringen, zelfs op dit forum en in jouw gedachten Condor.
Allochtonen lijken alles gepermiteerd, terwijl een eerlijk werkende Vlaming nog maar weinig rechten heeft.
Je mag praktisch geen eerlijke terechte mening meer geven over een allochtoon wanneer dit niet in het politiek correct kraampje past of je wordt reeds als uitschot der Aarde beschouwd.
Ik mag morgen door een groep allochtonen op de meest vulgairste manier uitgescholden worden zonder aanleiding ertoe te hebben gegeven, daar kraait niemand naar, maar o wee als ik iets terug durf te roepen, dan ben je de grote boosdoener, de vulgaire racist, de onmens.
Jouw nieuw opgestelde regel past volledig binnen de nu overal al heersende politieke correctheid Condor.
Als je dat niet eens in je binnenste beseft, dan heeft links jouw reeds volledig in z'n greep.
Denk daar maar eens over na.
Bericht: #449380

Rapporteer deze post

SchutzStaffel
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 21 Jan 2005, 00:38 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wat je schrijft Condor, ivm met de veroordeling van het VB, deze veroordeling is totaal niets waard. Rechters staan onder invloed van dictatorisch links als marjonetten om het VB te laten veroordelen. Het rechtssysteem is gedeeltelijk een speelkaart van links geworden, dus de gedane gerechterlijke uitspraak is totaal nietszeggend.
Ik moet dan ook lachen met die zogenaamde Vb'ers die als de dood zijn dat linkies komen lezen wat er allemaal geschreven wordt, Vb'ers die angstvallig ieder woord van hun zin wikken en wegen alvorens op één of ander forum neer te zetten en dit allemaal uit schrik voor linksgezinden.
Wat je ook schrijft, linkies zullen toch steeds blijven demoniseren over je, hoe voorzichtig je ook mag zijn in je woorden, je woorden zijn voor een linkie toch steeds slecht.
En zulke Vb'ers durven dan nog denken trots te zijn een Vb'er te zijn, ... laat me niet lachen.
Ze hebben een lidkaart van het VB en stemmen erop, dus denken ze dat ze een rasechte VB'er zijn, djeezus, om je dood mee te lachen, zielig zelf. Vb'er zijn betekent wel heel wat meer dan de zogenaamde Vbforummers hier die stemmen en een lidkaart bezitten, maar voor de rest hun doen en laten laten overschaduwen door de linkse censuurdruk.
Een echte Vb'er geeft niet om z'n persoonlijke imago, maar neemt het op voor z'n volk en laat z'n mening/woorden niet beïnvloeden onder linkse druk.
Een echte Vb'er laat zich niet door links intimideren.
Bericht: #449417

Rapporteer deze post

SchutzStaffel
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 21 Jan 2005, 00:48 | Onderwerp: Re: Aanpassing forumreglement: Lees aandachtig!  Reageer met quote   Naar boven

Magna Carta schreef:
Administrator schreef:

D. Forumgebruikers die op regelmatige basis en op irrelevante plaatsen, mensen of bevolkingsgroepen van hun mensheid ontdoen, hetzij door ze dood of ziek te wensen, hetzij door ze te degraderen tot een lagere (dier-)soort, zullen een waarschuwing ontvangen. ...
Worden wij nu ook al pc? Rolleyes Ik heb op zijn minst gemengde gevoelens over dit initiatief. d'oh!

Het ziet er naar uit dat politiek correctheid inderdaad de reden is van dit initiatief. Deze regel is wederom een regel die tot doel heeft vrije meningsuiting aan banden te leggen.
Het ergste is nog dat er zeer waarschijnlijk Vb'ers hier zijn die er nog content mee zijn ook dat pc wederom zegeviert, en weet je waarom ?
"oei, oei, wat durft den die hier allemaal schrijven ? Wat gaan de linkies nu wel denken over ons ? Oei, oei, oei".
Juist ... , daarom !!!
Bericht: #449427

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Vr 21 Jan 2005, 15:15 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Het gaat hier in feite over de vorm van de meningsuiting, en niet om de inhoud van de meningen. Wij wensen enig fatsoen in de manier waarop hier meningen ge-uit worden. Dat wil niet zeggen dat we meningen als dusdanig wensen te censureren.
Het voorbeeld dat allochtonen zomaar mogen schelden en doen, geldt mss voor de dagdagelijkse praktijk, maar geldt niet op dit forum. Als een allochtoon zich als dusdanig hier gedraagt, dan wordt hij op een zelfde manier behandeld als een autochtoon. U moet niet denken dat we hier met twee maten en gewichten gaan werken, en allochtonen gaan beschermen.
De politieke correctheid stelt dat bepaalde meningen taboe zijn, niet kunnen. Daar distantiëren wij ons van. Alle meningen kunnen, alleen de manier waarop ze ge-uit worden moet aan elementaire fatsoenregels voldoen.
De reactie op vulgaire uitspraken van een deel van de forumbevolking is voor ons ook van belang. Wij zijn niet van mening dat "als ze het niet aankunnen, dat ze dan maar weg blijven". Een forum is voor een stuk ook een samenleving, en minder extreme individuen wensen ook wel eens met andere mensen te praten. Wij wensen in ieder geval geen forum waar enkel nog extreem-rechtsen zitten.
Bericht: #449711

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 10:24
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Mededeling: Verhuis forum (nr. 3) Lees aandachtig... Administrator Vr 25 Feb 2005, 20:42
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Aanpassing forumreglement: avatars Administrator Za 5 Feb 2005, 21:04
Thomas O'Malley Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Mededeling: Pas jouw favorieten / bookmarks aan: forum.politicsinfo.net Administrator Vr 17 Dec 2004, 12:07
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Nieuw: Optie verjaardag toegevoegd aan profiel Administrator Wo 14 Jul 2004, 16:18
Generaal Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Nieuw: aanpassing email nieuw PM Administrator Vr 9 Jul 2004, 15:16
Lekker Links! Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Mededeling: Aanpassing forumstructuur: Archief Administrator Ma 5 Jul 2004, 11:19
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Mededeling: Algemene waarschuwing Administrator Di 29 Jun 2004, 14:49
Geen nieuwe berichten Mededeling: Strengere toepassing Forumreglement Politicsinfo.net Administrator Do 25 Mrt 2004, 00:07
Cartoons Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief