Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Update forumsoftware 2.0.8 naar 2.0.11

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Over het Politicsinfo.net Forum > Mededelingen

Author Thread
Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 10:15  Reageer met quote   Naar boven

Gisteren kreeg, in een aantal stappen, de forumsoftware een update.

Na de update moest ook de database een kleine update krijgen. Daar is het gisteren verkeerd gelopen (zoals velen onder jullie gemerkt zullen hebben). De servertechnici hebben vervolgens alles gedaan om de grootste brokken te lijmen.

Helaas bleek dit niet voldoende te zijn en werd vandaag een rollback uitgevoerd. Dit wil zeggen dat een backup van de database werd teruggeplaatst.

Meer info heb ik tot op heden niet. Ik hou jullie verder op de hoogte.

Ik wil me wel excuseren voor het ongemak dat hieruit voortvloeit.
Bericht: #464839

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 11:53  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
...Ik wil me wel excuseren voor het ongemak dat hieruit voortvloeit.

No problem. We zijn al ouwe rotten in het (on)gemakkenvak. Dancing
Bericht: #464853

Flipgirl
PI Senior
PI Senior

Uit: Mechelen
Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 12:30  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
Gisteren kreeg, in een aantal stappen, de forumsoftware een update.

Na de update moest ook de database een kleine update krijgen. Daar is het gisteren verkeerd gelopen (zoals velen onder jullie gemerkt zullen hebben). De servertechnici hebben vervolgens alles gedaan om de grootste brokken te lijmen.

Helaas bleek dit niet voldoende te zijn en werd vandaag een rollback uitgevoerd. Dit wil zeggen dat een backup van de database werd teruggeplaatst.

Meer info heb ik tot op heden niet. Ik hou jullie verder op de hoogte.

Ik wil me wel excuseren voor het ongemak dat hieruit voortvloeit.

De rekening was weer juist betaald zeker Smile ?

"Centen binnen, nu gaan we wat spelen met die hun databases", zullen ze bij Combell gedacht hebben ...
Bericht: #464878

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 13:21  Reageer met quote   Naar boven

Ok, dit is wel straf:

Gisterenmiddag werd versie 2.0.12 gereleased. Mr. Green

Quote:
phpBB Group are pleased to announce the release of phpBB 2.0.12 the "Horray for Furrywood" release. This release addresses a number of bugs and a couple of potential exploits. It also adds a new feature in the form of an ACP based version checker (maintainers of language packages please take note of the need for the additional localised string!).
Bericht: #464912

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 13:22  Reageer met quote   Naar boven

Flipgirl schreef:
"Centen binnen, nu gaan we wat spelen met die hun databases", zullen ze bij Combell gedacht hebben ...

Combell heeft het probleem opgelost dat ikzelf via de update heb veroorzaakt. Het zou verkeerd zijn hen van iets te beschuldigen.
Bericht: #464914

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 14:17  Reageer met quote   Naar boven

Eén van de belangrijkste wijzigingen in de update van 2.0.10 naar 2.0.11 is het gebruik van de visuele confirmatie wanneer een nieuwe gebruiker zich registreert.

Het is een bijkomende check tijdens de registratie die helpt in de preventie van spam bot aanvallen (waar PI in het verleden al last van gehad heeft). Daarvoor moet een nieuwe gebruiker nu verplicht de cijfer/letter combinatie uit een afbeelding invoeren.
Bericht: #464923

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 14:18  Reageer met quote   Naar boven

Bestaat er een kans dat de berichten op één of andere manier teruggetoverd worden of zijn ze voorgoed verloren voor de mensheid? Sad
Bericht: #464924

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 14:30  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Bestaat er een kans dat de berichten op één of andere manier teruggetoverd worden of zijn ze voorgoed verloren voor de mensheid? Sad

De berichten van gisteren zijn helaas voorgoed verloren. Het was de beste oplossing, hoewel niet echt elegant, om het forum opnieuw volledig correct te doen functioneren.
Bericht: #464928

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 16:09  Reageer met quote   Naar boven

Ik heb hier eens geopperd om properkes te beginnen en al de rommel te wissen. Dat was blijkbaar een dom voorstel want er wordt toch zoveel waarde gehecht al de dubbele topics en het off-line gezwets.
Nu ja, ploeter nog een jaartje verder en "misschien" zal het tegen dan wel lukken om het hier behoorlijk te doen draaien... Rolleyes
Bericht: #464965

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 10 Okt 2008, 19:55
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group