Persberichten
PI Redactie

|
| Geplaatst: Do 24 Feb 2005, 15:11 | Onderwerp: Jong Groen!: Jong Groen! verkiest nieuwe woordvoerder |
 |
|
Meyrem Almaci (29) is de nieuwe woordvoerster van Jong Groen! Almaci volgt in deze functie Tinne Van der Straeten op. Jong Groen! is de politieke jongerenvereniging van moederpartij Groen!. Jong Groen! wil dé politieke spreekbuis zijn van, voor en door jongeren die opkomen voor meer rechtvaardigheid en een gezond leefmilieu. Jongeren die ijveren voor een leefbare samenleving op alle vlakken. Vanuit die optiek wil Jong Groen! zoveel mogelijk jongeren warm maken voor het groene gedachtegoed en de politiek.
Meyrem Almaci is het nieuwe gezicht. Ze werkt als onderzoekster aan de Vrije Universiteit Brussel en de KULeuven en is ook gemeenteraadslid voor Groen! in Sint-Gillis-Waas. Meyrem Almaci wordt bijgestaan door Jan Heynen (student rechten aan de KULeuven), die zorg draagt voor het communicatiebeleid en de nationale publicaties van Jong Groen!. Zegt Meyrem Almaci: "Ik wil werk maken van het verbreden van het draagvlak voor jongeren in de politiek, en het verbeteren van hun imago - de jeugd van tegenwoordig indachtig- in het algemeen. Jongeren moeten als groep de kansen krijgen ten volle aan de politieke besluitvorming te participeren."
Jong Groen! is ervan overtuigd met Meyrem Almaci een enthousiaste, kritische en dynamische woordvoerder te hebben verkozen, die zowel bij de moederpartij als in de politiek algemeen aandacht kan vragen voor thema's die voor jongeren belangrijk zijn, maar minder aan bod komen. Almaci: "Vanuit mijn ervaringen in het lokale jeugdwerk en als gemeenteraadslid heb ik geleerd dat jong zijn niet stopt bij thema's als fuiven, jeugdwerk en vrije tijd alleen. Ook onderwerpen als mobiliteit, het andersglobalisme, werkgelegenheid, cultuur… belangen ons aan, en ook daarover moeten we mee kunnen praten."
Meyrem wil zich de komende jaren voornamelijk bezighouden met het positioneren van Jong Groen! als een progressieve, inhoudelijk sterke en actieve politieke jongerenvereniging. "Door de eigen positie steeds verder te versterken, zullen we in staat zijn meer jongeren te bereiken én aan het woord te laten." De verdere professionalisering van Jong Groen dient ook een breder doel: "Door in onze boodschap telkens de nadruk te leggen op solidariteit, duurzaamheid en diversiteit wil ik Jong Groen! ook mee inzetten als tegengewicht voor de rechtsextremistische tendensen in de maatschappij." |
| Bericht: #465616 |
|
Advertentie
|
|
Fra Ben
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 24 Feb 2005, 16:31 | Onderwerp: |
 |
|
Das al bijna nen dertig plusser . Waren der echt geen ander plaatsen vrij of is het echt zo slecht gesteld met het groene hout .  |
| Bericht: #465664 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Do 21 Aug 2008, 13:51
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |
Advertentie |