Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Politiek multikuldebat op 20 mei 2005

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Events > Events & Sites

Author Thread
Vlaamse Tempelier
PI Senior
PI Senior

Uit: Hoofdstad van Vlaanderen
Geplaatst: Za 21 Mei 2005, 12:45 | Onderwerp: Politiek multikuldebat op 20 mei 2005  Reageer met quote   Naar boven

Gisteren, vrijdag 20 mei 2005, vond er in het Anderlechtse een debat plaats onder de titel 'Zeg ons waarom wij Brusselaars zijn met een Magrebijns accent ?' en dit in de zaal Excelsior, Eloystraat 80, vanaf 18 u.
Marokkanen zouden er gaan vertellen wat zij onder integratie verstaan, tevens zou men nagaan of men de politiek ter attentie van de integratie van Marokkaanse migranten een succes kan noemen en zou men een film te zien krijgen die de geschiedenis van meer van 40 jaar Marokaanse migratie in België vertelt.
Ik heb het gedeelte voor de pauze hiervan bijgewoond (ca. 2 uur), daar ik om priveredenen niet heel deze debatavond heb kunnen uitzitten.
Een verslag hiervan zal volgen. Zeker de moeite lezen waard !
Bericht: #489118

Rapporteer deze post

Advertentie
Vlaamse Tempelier
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Za 21 Mei 2005, 13:01 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De avond bestond in feite uit 2 gedeelten, onderbroken door een pauze van 15 à 20 minuten. Het gedeelte voor de pauze bestond uit enkele speechen – voordrachten van onder meer Dirk De Block (coördinator van vzw.Centrum-West), Fadila Laanan (Minister van Cultuur, Audiovisuele Kunsten en Jeugd van de Franstalige Gemeenschap), & Isabelle Durant (senatrice ECOLO), gevolgd door een documentairefilm van ca. 45 min. waarin de geschiedenis van meer van 40 jaar Marokaanse migratie in België verteld werd door jongeren van de derde generatie.
In deze amateuristische docufilm kwam PS-burgemeester van St-Jans-Molenbeek, met name Phillipe Moureaux, ook even kort aan het woord.
Na de pauze was er een debat voorzien van ca. 1uur, gevolgd door een open dialoog van vraag en antwoord.

Wat me opviel is dat ondanks dit een tweetalig debatavond was, de franse taal beduidend overheerste waarbij het Nederlands slechts een tweederangstaal was. Dit laatste kwam dan ook opvallend minder aan bod in verhouding met de tijd dat er in het frans gesproken werd naar het aanwezige publiek toe.
Zo was de toespraak van zowel Fadila Laanan als van Isabelle Durant uiteraard ééntalig frans net als de 45 minuten durende film. Alhoewel de speech van SP.A’er Pascal Smet (Brussels Minister van Mobiliteit en Openbare Werken) daarentegen in het Vlaams was, benadrukte hij al van in het begin van zijn voordracht dat hij het Nederlands zou hanteren omdat het hem nu eenmaal gevraagd was in die taal te houden omwille van het behoud van het tweetalig aspect van deze debatavond. De intonatie in zijn stem toen hij dit mededeelde liet me onmiskenbaar verstaan dat hij persoonlijk liever het Frans gehanteerd had als aanspreektaal.

Hetgeen me persoonlijk het meest frappant overgekomen is als Vlaams Belanger tijdens het bijwonen van deze multikulavond waarbij de Marokaan als individu de grote ster was die geloofd en verheerlijkt werd in onze door politiek correcte indoctrinatie opgelegde multi-kulturele samenleving gebeurde tijdens de vertoning van het documentairefilmpje.
Op een gegeven moment werd daarin gesteld dat de Marokkanen, juist omwille van het feit dat zij een minderheid vormen binnen de ‘Belgische’ samenleving en daardoor alsdusdanig als minderheid (= lees ‘minderwaardig’) behandeld worden door de autochtone bevolking, op volkomen logische wijze handelen door expliciet geweld te gebruiken
Het vandalisme en geweld dat bij Marokkanen geuit wordt in de samenleving en dat de autochtone bevolking niet ontgaan is, is niet meer dan een logische volksopstand van de Marokaanse bevolking die als noodkreet moet fungeren om duidelijk te maken : “hey, wij bestaan, ondanks een procentuele minderheid onder de ‘Belgische’ bevolking, ook en eisen evenwaardig behandeld te worden als ieder niet-Marokaanse autochtoon”.
In feite kan men hier uit opmaken dat de politiek correctheidssyndroom zich reeds in een dusdanig ver gevorderd stadium bevindt dat het onaanvaardbaar gedrag van vele Marokkanen binnen de samenleving goedgepraat wordt doordat het de schuld is van racisme/negatie vanwege de autochtonen bevolking !
Dit is werkelijk de omgekeerde wereld. Pure waanzin ! Hoe het men ook draait of keert, allochtonen kunnen niets verkeerd doen.
Er werden enkele beelden vertoond waarbij allochtonen slaags geraakten met de politie. Dit wordt doodleuk van de hand gedaan als een logische opstand waarbij geweld gepaard gaat om rechten af te dwingen.
Ik kan hier niets anders onder verstaan dan het feit dat men hiermee allochtoons geweld promoot i.p.v. afkeurt.

Voorts werden de Marokkanen tijdens de WO II-periode afgeschilderd als dappere heldhaftige strijders tegen het Nazisme. Over Hitler’s goede verstandhouding met de grootmufti werd uiteraard geen woord gerept. Over het anti-semitisme dat aanwezig is bij de Islam werd uiteraard ook geen woord gerept.

Tussen de toespraak van Pascal Smet en de vertoning van het filmpje in was er nog een korte voordracht vanwege 2 Marokaanse jongeren, waarbij de ene in het Nederlands herhaalde wat de andere in het Frans zei.
Daarin gaven ze zelf toe dat het hypocriet van hunnerwege zou zijn niet te onderkennen dat er zich geen zekere haat in hun binnenste aanwezig bevond tegenover ‘België’!
(Een openlijke toegeving van blankracisme dus onder de Marokkaanse bevolking, maar voor het CGKR zal dit feit uiteraard van geen enkel belang zijn. Het CGKR viseert immers enkel de Vlamingen).

Voorts heb ik uit het bijwonen van deze avond begrepen dat zowel de Marokkanen zelf als de allochtonenknuffelaars, de politiek correcten, onder het woord ‘integratie’ iets heel anders verstaan dan wat het weldenkend deel van Vlaanderen onder ditzelfde woord verstaat.
Dit was voor mij trouwens ook de hoofdreden waarom ik dergelijke politiek getinte multikulavond persé wilde bijwonen in de eerste plaats : nl. eigenhandig aanhoren wat zij onder een succesvolle integratie verstaan.

De politiek correcten beschouwen integratie niet als een enkelrichting gegeven waarbij de allochtoon zich aanpast aan het land waar hij zich wil vestigen.
Neen, zij beschouwen integratie als een tweedelig luik : de allochtoon pas zich deels aan en vice versa, de autochtoon past zich deels aan. Assimilatie is dus volledig uit den boze en is één en al een racistische mentaliteit.
De Marokkanen zelf vinden dat integratie-voorwaarden niet opgelegd kunnen worden ; Ze willen gewoon zichzelf zijn zoals ze zijn zonder gedwongen te worden zich aan te passen naar hoe de autochtone bevolking hun kneden wil. M.a.w. : Een integratie-eis vanuit het gastland = discriminatie !

Het mag een ieder dan ook wel duidelijk zijn dat we hier met een groot mentaliteitsprobleem zitten van zowel Marokaanse allochtonen als vanwege multikullers, een mentaliteit waarbij enig respect voor eigen volk en behoud van eigen cultuur volledig afwezig is.

Voorts bestaat er een denigrerende kijk op de Vlaming, meer specifiek op de rechtsgeörienteerde Vlaming die als racist en onverdraagzaam bekeken wordt, hetgeen afgeleid kan worden uit volgende bestaande spreuk : « Être piere qu’un Flamand », hetgeen betekent wanneer dit gehanteerd wordt dat je wel een heel slechte persoon moet zijn, nog slechter dan een Vlaming.
Het was SP.A’er Pascal Smet die deze uitdrukking gebruikte in zijn toespraak, erbij vermeldend dat men niet alle Vlamingen als slechte personen moet beschouwen, maar er bestaan wel degelijk slechte Vlamingen.
Het is duidelijk waarmee hij hier op doelde : nl. de Vlaams Belangers.
Bericht: #489122

Rapporteer deze post

canis lupis
PI Master
PI Master

Uit: mijn immense afkeer van links profitariaat
Geplaatst: Ma 23 Mei 2005, 13:58 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Dat is voor mij een "vrijbrief" om op alles wat mij niet bevalt van allochtonen geweld te gebruiken!,als een groene of rooie wat zegt dat mij niet bevalt, mot ik er op, dat is dan de "filosofie" die ze zelf "promoten" tegen het eigen volk Evil Evil Mr. Green
Bericht: #489448

Rapporteer deze post

Vlaamse Tempelier
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Za 28 Mei 2005, 08:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Heb via een bron vernomen dat men in het gedeelte na de pauze excuses heeft aangeboden voor het duidelijk gebrek aan Nederlandse taalhantering in dit tweetalig debat, hetgeen te wijten zou zijn aan een gebrek qua voorbereidingstijd.
Bericht: #491119

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 04:24
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Donderdag 27 mei 2004 Vlaams-Nationale Debatclub Edegem Blauwvoet Di 25 Mei 2004, 11:07
Duvel Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten 6 Mei Herdenkingstocht Pim Fortuyn Rotterdam Ben Militant Wo 5 Mei 2004, 18:54
Ben Militant Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten 26/4-2/5 forumsessie met Den Duisteren Duikboot Den Duisteren Duikboot Ma 26 Apr 2004, 11:39
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Teken voor een onafhankelijk Vlaanderen! Instigator Zo 18 Apr 2004, 12:21
Kurt David Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Betoging voor een vrij, sterk en Europees Europa! Koenraad Maesschalck Zo 29 Feb 2004, 19:02
Koenraad Maesschalck Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Discussieavond met Hugo Coveliers Gilles Wo 11 Feb 2004, 00:32
Koenraad Maesschalck Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Is er nog toekomst voor FRIET! ? Verhofstadthater Wo 17 Dec 2003, 13:51
C uit W Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Chatsessie met Rik Daems en Stef Goris annavp Di 13 Mei 2003, 20:38
annavp Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief