De Prof
PI Pro

Uit: vindingrijkheid |
| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 17:03 | Onderwerp: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
Ik merk op dat de laatste tijd, de huidige moderators, steeds minder 'online' zijn.
En dat bepaalde topic's helemaal de mist ingaan, door scheldpartijen, of onzinnige reactie's.
Mss, dat de forumleiding, wat uitgebreid , of aangepast, mag worden.
Ik vindt dat de huisige moderators vrij neutraal zijn, maar een rechts accentje hebben.
Zou er de mogelijkheid bestaan, om iemand aan te kunnen duiden met een 'links' accentje.
Om toch een beetje het gevoel te krijgen, dat er iets meer 'tegengewicht' is. |
| Bericht: #558417 |
|
Advertentie
|
|
tramp
PI Junior

Uit: Vlaams-Brabant |
| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 17:51 | Onderwerp: |
 |
|
Jij zegt: 'een rechts accentje'???? Fanatieke VB-ers zeker? |
| Bericht: #558425 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 18:06 | Onderwerp: Re: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
| De Prof schreef: |
Ik merk op dat de laatste tijd, de huidige moderators, steeds minder 'online' zijn.
En dat bepaalde topic's helemaal de mist ingaan, door scheldpartijen, of onzinnige reactie's. |
Ik zou eerder pleiten voor meer fatsoen bij de forumleden als bepaalde topics de mist ingaan. *
* Zucht. |
| Bericht: #558427 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 18:22 | Onderwerp: |
 |
|
| tramp schreef: |
| Jij zegt: 'een rechts accentje'???? Fanatieke VB-ers zeker? |
Daar heb ik geen problemen bij, zolang ze zich maar neutraal opstellen. |
| Bericht: #558429 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 18:29 | Onderwerp: Re: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
| Blauwvoet schreef: |
En dat bepaalde topic's helemaal de mist ingaan, door scheldpartijen, of onzinnige reactie's. |
Ik zou eerder pleiten voor meer fatsoen bij de forumleden als bepaalde topics de mist ingaan.
|
Is het de taak van een moderator niet om daar op toe te zien?
Als er reeds 10 onzinnige berichten in één topic geplaatst zijn, is het dan geen tijd om op te treden, ipv maar te laten begaan...? |
| Bericht: #558432 |
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 18:32 | Onderwerp: |
 |
|
Onder meer omdat ik sinds een half jaar ofzo een heel pak minder tijd heb om op het forum te vertoeven, is er een nieuwe moderator gekozen, met name Blauwvoet. Het feit dat het 'weeral ne rechtse' is, weegt niet op tegenover zijn bekwaamheid. Wij zijn ook geen voorstander van een excuuslinkse. Jammer genoeg hebben we niemand die tijdens de werkuren kan opereren.
Verder zijn we ook niet van mening dat de moderatie dient om het niveau van de posts op te krikken.
Maar goed, dat is mijn gedacht. Opmerkingen blijven welkom. |
| Bericht: #558433 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 18:36 | Onderwerp: Re: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
Ik zou eerder pleiten voor meer fatsoen bij de forumleden als bepaalde topics de mist ingaan.
|
Is het de taak van een moderator niet om daar op toe te zien?
Als er reeds 10 onzinnige berichten in één topic geplaatst zijn, is het dan geen tijd om op te treden, ipv maar te laten begaan...? |
Hebben moderators ook al een opvoedende taak ?
Als er vandaag -in die topic van Bruggeveiligenleefbaar- een aantal forumleden zich bezondigden aan prietpraat kan en moest er inderdaad ingegrepen worden.
Ik had die topic kunnen afleiden naar het kletshoekje .
Wie zou daar het meest plezier aan hebben ?
De vraag stellen is ze beantwoorden. |
| Bericht: #558434 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 18:51 | Onderwerp: Re: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
Het is in feite nogal kras dat die kritiek juist nu naar boven komt.
Nooit voorheen zijn er zoveel waarschuwingen vertrokken naar forumleden om van een aantal uitsluitingen te zwijgen. |
| Bericht: #558443 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 18:52 | Onderwerp: |
 |
|
| condor schreef: |
Onder meer omdat ik sinds een half jaar ofzo een heel pak minder tijd heb om op het forum te vertoeven, is er een nieuwe moderator gekozen, met name Blauwvoet. Het feit dat het 'weeral ne rechtse' is, weegt niet op tegenover zijn bekwaamheid. Wij zijn ook geen voorstander van een excuuslinkse. Jammer genoeg hebben we niemand die tijdens de werkuren kan opereren.
Verder zijn we ook niet van mening dat de moderatie dient om het niveau van de posts op te krikken.
Maar goed, dat is mijn gedacht. Opmerkingen blijven welkom. |
Ik wens, of zie geen nut in een meeting van 'bewaamheid'.
Voor mij zen ze allemaal bewaam genoeg.
Of de mod. nu links of rechts gezind is, weegt soms weleens door, in het optreden naar sommige forumleden toe.
Het 'niveau' mag al eens afwijken, maar als het teveel omlaag gaat, wekt dit enkel nog meer provocatie op. |
| Bericht: #558445 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 18:59 | Onderwerp: Re: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
Als er vandaag -in die topic van Bruggeveiligenleefbaar- een aantal forumleden zich bezondigden aan prietpraat kan en moest er inderdaad ingegrepen worden.
Als ik het goed begrijp, vind jezelf dat je had moeten optreden.
Maar je deed het niet.
Omdat je je afvraagt wie daar het meetse 'plezier' aan zou hebben.
Toch een rare opmerking  |
| Bericht: #558447 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 19:01 | Onderwerp: Re: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
Nooit voorheen zijn er zoveel waarschuwingen vertrokken naar forumleden om van een aantal uitsluitingen te zwijgen. |
Sorry Blauwvoet, maar dat is interne keuken, daar kan of weet ik niets van. |
| Bericht: #558448 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 19:09 | Onderwerp: Re: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
Sorry Blauwvoet, maar dat is interne keuken, daar kan of weet ik niets van. |
Als je kritiek hebt , wat mag , moet je ook op de hoogte zijn van de interne keuken.
Dat ben je dus niet.
Ik verwijs je dan ook naar het reglement :
"D. Er wordt aan de forumleden gevraagd om zich niet op te stellen als moderator. Indien een forumlid een post of een situatie opmerkt die ingaat tegen de regels van dit reglement, dan mag dit gemeld worden aan de administrator en/of moderators via abuse@politicsinfo.net. Doe dit pas indien de moderatie niet heeft gereageerd binnen de 6 uur. Leden die zich voordurend als een moderator gedragen, zullen een waarschuwing ontvangen. |
| Bericht: #558451 |
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 19:10 | Onderwerp: |
 |
|
Ik wens, of zie geen nut in een meeting van 'bewaamheid'.
Voor mij zen ze allemaal bewaam genoeg.
Of de mod. nu links of rechts gezind is, weegt soms weleens door, in het optreden naar sommige forumleden toe.
|
Het verleden met de moderatorverkiezingen en de problemen met Pyramus hebben duidelijk gemaakt dat bekwaamheid zeker een issue is, en dat niet iedereen even verdraagzaam is t.o.v. andere meningen. Wat mij betreft is het voordeel aan een rechtse moderatie dat zij zeer goed weet hoe onderdrukking van je mening aanvoelt, en dus zeker niet dezelfde fout wil maken die de politieke correctheid maakt.
| Quote: |
Het 'niveau' mag al eens afwijken, maar als het teveel omlaag gaat, wekt dit enkel nog meer provocatie op. |
Er zijn nu eenmaal een hoop mensen die elkaar van geen kanten kunnen luchten. Hoewel het wellicht bevorderlijk zou zijn voor de discussie als de provocaties tegengegaan werden, heeft dit ook een hoog 'schoolmeestergehalte'. Volwassen mensen moeten zelf hun verantwoordelijkheid opnemen. |
| Bericht: #558452 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 19:11 | Onderwerp: Re: Nieuwe moderator gevraagd? |
 |
|
Als ik het goed begrijp, vind jezelf dat je had moeten optreden.
Maar je deed het niet.
Omdat je je afvraagt wie daar het meetse 'plezier' aan zou hebben.
Toch een rare opmerking  |
Ook hier verwijs ik naar het reglement :
" L. De adminstrator en/of moderators hebben het recht om elke post op elk moment aan te passen of te verwijderen. De bepaling of een post of een fragment van een post valt onder niet-reglementair, ontoelaatbaar, vulgair, onverantwoord of spam, valt onder de bevoegdheid van de administrator en/of moderator, niet van de forumgebruikers. " |
| Bericht: #558453 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 20:01 | Onderwerp: |
 |
|
Ik vind het eerlijk gezegd heel flauw om met dat forumregelement te staan zwaaien.
Het lijkt erop of dat regelement meer dient om de moderators te beschermen dan het forum opzich.
Men schermt graag met het woord "democratie", maar als het erop aankomt, dekt het 'regelement' alles, dat niet eens door een meerderheid van het forum is aangenomen.
Je moet men opmerkingen niet persoonlijk opvatten hoor Blauwvoet, maar die bewuste 'topic' was voor mij de "druppel".
Er zijn wel meer persoonlijke opmerkingen die ik vaststel.
Maar je kan gerust nagaan, dat ik niet om de haverklap u of de andere moderators hiermee lastig val.
Ik ben niet iemand die steeds naar de meester loopt, voor vanalles en nog wat.
Dat het liefst op een anonieme manier moet gebeuren volgens de 'regelementen.. .
Als ik iets te zeggen heb, mag iedereen dat weten en lezen.
Vandaar deze topic, naar het uit blijven van enige reactie of optreden in de bewuste topic van Bruggeveiligenleefbaar.
En ja, volgens het 'regelement' zit ik fout, maar ik ben niet iemand die correct alle regeltjes naleef.
Het benauwd de vrije meningsuiting teveel, volgens mij.
Het hoogste goed toch, en zeker hier, of niet soms?  |
| Bericht: #558457 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Do 16 Feb 2006, 20:25 | Onderwerp: |
 |
|
Het is een feit dat de huidige moderators en administrator wegens hun job overdag praktisch geen kans hebben aanwezig te zijn op het forum.
Een bijkomende moderator uit linkse hoek is geen bezwaar, maar.... ook geen vereiste. De eerste vereiste is om NEUTRAAL te modereren en dus heeft de politieke kleur van een moderator geen belang.
De tweede vereiste is om in nauw overleg met de overige moderators te kunnen (en te willen) SAMENwerken. Eén team te vormen. En dit zou nogal eens tot problemen kunnen leiden.
Eigenlijk hangt alles af van de PERSOONLIJKE ingesteldheid van een eventueel toekomstige moderator en zijn/haar visie met betrekking tot het forum.
Maar niets belet eventueel geïnteresseerden zich kandidaat te stellen he.  |
| Bericht: #558463 |
|
|
freelander
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 17 Feb 2006, 13:49 | Onderwerp: |
 |
|
wie
Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 12:50, in totaal 1 keer bewerkt |
| Bericht: #558556 |
|
|
vlijmscherp
PI Pro

Uit: Zele |
| Geplaatst: Vr 17 Feb 2006, 13:57 | Onderwerp: |
 |
|
| condor schreef: |
Het verleden met de moderatorverkiezingen en de problemen met Pyramus hebben duidelijk gemaakt dat bekwaamheid zeker een issue is, en dat niet iedereen even verdraagzaam is t.o.v. andere meningen. Wat mij betreft is het voordeel aan een rechtse moderatie dat zij zeer goed weet hoe onderdrukking van je mening aanvoelt, en dus zeker niet dezelfde fout wil maken die de politieke correctheid maakt.
|
das belachelijk, rechts noch links wordt verboden een mening te hebben. Trouwens, als je durft zeggen dat niet alle moslims slecht zijn, ben je nogal rap een geitenneuker, moslimvriend. Van onderdrukking van mening gesproken! |
| Bericht: #558557 |
|
|
freelander
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 17 Feb 2006, 13:58 | Onderwerp: |
 |
|
je tu
Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 12:49, in totaal 1 keer bewerkt |
| Bericht: #558558 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Vr 17 Feb 2006, 15:39 | Onderwerp: |
 |
|
| freelander schreef: |
Right between the eyes...
Welke waarde heeft een moderator, die zich verschuilt achter een (proest) reglement, waar hij zelf zijn kl*ten aan veegt...?
Het enige dat ze hier gemeen hebben is dat ze rond de pot kunnen draaien als de beste, zolang ze hun ongelijk maar niet moeten toegeven. En idd, ze weten dat reglement handig in hun voordeel te gebruiken...
Enige remedie...gewoon van het net keilen...
See you...  |
Eigenaardig toch dat jij blijft opduiken en vooral lezen...
Blijkbaar zit Pi bij jou nog steeds bij je favorieten.
Welke waarde heeft een Freelander die remedie's kent maar ze niet toepast ?
| Bericht: #558567 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Do 21 Aug 2008, 22:19
|
|
|
|