Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Gerelateerde berichten

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Over het Politicsinfo.net Forum > Opmerkingen, suggesties, ...

Author Thread
DeLuucas
PI Pro
PI Pro

Uit: De Varkensstraat
Geplaatst: Za 30 Dec 2006, 23:34 | Onderwerp: Gerelateerde berichten  Reageer met quote   Naar boven

Sinds kort krijg je onderaan de pagina,aan het eind van een topic,verwijzingen naar "gerelateerde berichten".

Mooi initiatief,maarre die topics gaan over totaal iets anders Question

Bijvoorbeeld,aan het eind van de topic van de executie van Saddam,wordt er verwezen naar "Welke kleur van auto past het beste bij jou",ooit nog geschreven door Knut Noordland Lol
Bericht: #636488

Rapporteer deze post

Advertentie
condor
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Taxandrië
Geplaatst: Za 30 Dec 2006, 23:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Het automatisch vinden van werkelijk gerelateerde topics lijkt me voorlopig nog niet haalbaar. Als dit weer een (half verdoken) manier is om nog wat meer reclame op het scherm te hebben, dan kan misschien beter vrijwillige sponsoring door de forumleden overwogen worden?
Bericht: #636494

Rapporteer deze post

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Zo 31 Dec 2006, 12:51 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Pi is er bovendien ook niet sneller op geworden ...
Bericht: #636604

Rapporteer deze post

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 31 Dec 2006, 15:45 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

condor schreef:
Het automatisch vinden van werkelijk gerelateerde topics lijkt me voorlopig nog niet haalbaar. Als dit weer een (half verdoken) manier is om nog wat meer reclame op het scherm te hebben, dan kan misschien beter vrijwillige sponsoring door de forumleden overwogen worden?

Het zal wel om de reclame te doen zijn, maar zolang dat onderaan de berichten staat stoort het me niet. Aan sponsoring van de leden zou ik niet beginnen want ik vrees dat je dan niet veel geld in kas gaat krijgen.
Bericht: #636654

Rapporteer deze post

DeLuucas
PI Pro
PI Pro

Uit: De Varkensstraat
Geplaatst: Zo 31 Dec 2006, 15:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Al die oude berichten van the Piano worden terug bovengehaald d'oh!
Bericht: #636655

Rapporteer deze post

borrel
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Zo 31 Dec 2006, 19:30 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Den Adm. is verliefd op Piano Lol
Bericht: #636752

Rapporteer deze post

Flipgirl
PI Senior
PI Senior

Uit: Mechelen
Geplaatst: Di 2 Jan 2007, 12:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Gerelateerde berichten uit 2003 ... Jawadde. Stupid reclamemonsters!
Bericht: #636996

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Di 2 Jan 2007, 12:54 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

diene reklaam van álle kanten hangt stillekesaan mijne zak uit

maar ik zever er nie over

waarom? omda'k er gene rotte eurocent voor over heb

als dienenboel hier nie meer van z'n eigen kan blijven draaien, mag gelijk de stekker uitgetrokken worden
Bericht: #637003

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Za 20 Jan 2007, 20:04 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Samen met het inlassen van die gerelateerde topics is er ook een ingrijpende wijziging doorgevoerd aan de manier waarop de zoek-database wordt samengesteld.

Woorden van 3 of minder karakters worden niet meer toegevoegd aan de database, samen met 200 woorden die vaak in een tekst worden gebruikt, maar geen zoektermen zijn.

Dit zorgt ervoor dat de omvang van de database een pak kleiner is geworden.

Nadeel is wel dat hiervoor alle vroeger geïndexeerde zoekwoorden moesten worden verwijderd en dat de zoektabellen opnieuw moest worden herbouwd, post per post. Dit laatste is een langzaam en moeizaam proces, gezien aantal posts.

De oudste posts worden eerst geïndexeerd.

Totdat de zoekdatabase opnieuw volledig is, wordt naar gerelateerde berichten gezocht in de post die al geïndexeerd zijn. Vandaar dat nu nog de eerste berichten terug naar boven worden gehaald.

Wat ik wel moet toegeven, is dat de software op zoek gaat naar kernwoorden uit de titel en de openingspost. Graag had ik dit beperkt tot kernwoorden uit de titels alleen. Helaas ben ik niet opgeleid als programmeur...
Bericht: #641938

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Za 20 Jan 2007, 20:06 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

KempensBoerke schreef:

Ik heb hier al avatars en handtekeningen gezien waaraan ik mij veel meer ergerde dan de aanwezige 'reclam'.
Bericht: #641939

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Za 20 Jan 2007, 20:17 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

condor schreef:
Als dit weer een (half verdoken) manier is om nog wat meer reclame op het scherm te hebben, dan kan misschien beter vrijwillige sponsoring door de forumleden overwogen worden?

Het was voor mij op de eerste plaats een manier om een meerwaarde te geven aan de gearchiveerde posts. Alleen spijtig dat de toepassing niet zo nauwkeurig is als ik gehoopt had.

Op de tweede plaats is het een experiment met de Google advertentiedienst. Het vak dat voorzien is voor de advertenties is er eentje dat overeenstemt met een nieuw aanbod: video-ads .

Ik zie het als een experiment.

Er bestaat een optie die kan ingebouwd worden in de bestaande forumsoftware, waarbij de gebruikers die dit wensen een bijdrage kunnen leveren. Deze kunnen dan in een speciale gebruikersgroep toegevoegd worden. In combinatie met een andere aanpassing kan dit resulteren in advertenties die onzichtbaar worden voor de gebruiker die de bijdrage heeft geleverd.

Helaas vrees ik dat slechts een heel kleine groep hiervan gebruik wenst te maken, waarbij het sop dus de kolen niet waard is. Of vergis is me in dit laatste?
Bericht: #641944

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Za 20 Jan 2007, 20:31 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Bwa... ik vind het nog plezant dat ik onderaan soms oude topics tegenkom die ik me nog herinner en die ik dus nog graag eens herlees.
't Zijn wel dikwijls dezelfde topics, maar ik heb begrepen dat daaraan gewerkt wordt. Wink
Bericht: #641947

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 21 Jan 2007, 17:24 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
KempensBoerke schreef:

Ik heb hier al avatars en handtekeningen gezien waaraan ik mij veel meer ergerde dan de aanwezige 'reclam'.

die avatars en handtekeningen, da's iets waarbij de forumgebruiker best persoonlijk op wordt aangesproken

als gebruiker heb ik trouwens nog maar weinig last van die dingen

anderzijds zorgt diene 'reclam' ervoor dat de te laden pagina stevig wordt opgehouden

ik heb momenteel het meeste last met het volgende dat het tonen van de pagina zélf stevig vertraagt: http://pagead2.googlesyndication.com

is da nie diene reclamebalk aan de rechterkant van het scherm?

mijn excuses voor eventuele verkeerde plaatsingen van tags, maar da marcheert hier de laatste tijd ook van nul de kloten

Rolleyes [url][/url]
Bericht: #642255

Rapporteer deze post

Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Zo 21 Jan 2007, 20:13 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

KempensBoerke schreef:

mijn excuses voor eventuele verkeerde plaatsingen van tags, maar da marcheert hier de laatste tijd ook van nul de kloten

Rolleyes [url][/url]

Maak je gebruik van Firefox? Indien ja, ik ondervond hetzelfde probleem. Het zou nu moeten werken, ik heb een fix (herstelling) gezocht en ingebouwd...
Bericht: #642334

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Ma 26 Feb 2007, 01:29 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
KempensBoerke schreef:

Rolleyes [url][/url]

Maak je gebruik van Firefox? Indien ja, ik ondervond hetzelfde probleem. Het zou nu moeten werken, ik heb een fix (herstelling) gezocht en ingebouwd...

Ik gebruik inderdaad Firefox en het geklooi met die tags blijkt na deze fix niet meer voor te komen.

Als het goe is, zeggen we het ook hé. Wink
Bericht: #651105

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Za 30 Aug 2008, 10:42
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Open brief aan Jurgen Verstrepen De Prof Wo 19 Feb 2003, 14:16
Vicky Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten berichten C uit W Ma 17 Feb 2003, 19:12
Abramis Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Forumsoftware iets sneller. Iemand die problemen heeft? Administrator Vr 7 Feb 2003, 15:31
Herr Flick Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten "verplaatste" topic's niet echt verplaatsen De Prof Di 21 Jan 2003, 22:39
Dina Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Foutje bij de polls? bart Zo 19 Jan 2003, 13:08
KempensBoerke Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten vraagje aan iedereen Administrator Vr 17 Jan 2003, 11:36
KempensBoerke Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten En nog een foutje... tantist Di 7 Jan 2003, 13:34
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten nog eentje... als ik een reactie plaats... tantist Di 7 Jan 2003, 13:33
Administrator Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief