Uit: De Varkensstraat
Geplaatst: Wo 7 Feb 2007, 21:31
Hier kan u uw passie voor vierwielers kwijt.
Blitze sportwagens,SUV's,nieuwe modellen,doordeweekse wagens,nostalgische oldtimers,maakt niet uit.
Hoe meer hoe liever.
Een mooie opener is Bugatti Veyron:
De Bugatti Veyron 16.4 is één van de meest spraakmakende, legendarische en geavanceerde auto's ooit, het is tevens de snelste en duurste productieauto van het moment, en de snelste en duurste Franse auto ooit. De cijfers spreken voor zich. Om de top van 407 km/u te halen moet je een speciale sleutel omdraaien, anders is de topsnelheid begrensd op 'slechts' 375 km/u.
Vermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur)
Topsnelheid: 407,08 km/u (beperkt, eigenlijke topsnelheid is 411 km/u)
Motor: 8.0 Quad-turbo W16 (in feite twee V8-motoren naast elkaar gekoppeld)
0-100 km/u: 2,5 seconden
0-200 km/u: 6,6 seconden
0-300 km/u: 16,7 seconden
0-± 400 km/u: 55,0 seconden
400 mm karbon-keramische remschrijven
Vierwielaandrijving
Zeventraps DSG-versnellingsbak van Ricardo
10 radiatoren
Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheid is de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg
Lengte: 4,5 meter
Breedte: 2 meter
En een filmpje waar de topsnelheid van 407km/h effectief uitgetest wordt:
Uit: De Varkensstraat
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 21:12
Beelden Audi A5 én S5 gelekt
Normaal kwam de onthulling pas op het salon van Genève,maar de website van Audi heeft al zelf enkele beelden gelekt van deze pareltjes:
Audi A5
Twee weken voor de officiële onthulling zijn de eerste officiële beelden van de Audi A5 al opgedoken.
Gebaseerd op nieuwe A4
Audi had de nieuwe A5 pas op 6 maart op het Salon van Genève willen onthullen, maar nu zijn de eerste foto’s al via de eigen website gelekt. De A5 is gebaseerd op de volgende generatie A4 die dit najaar onthuld zal worden. De A5 luidt de terugkeer van de coupé in bij Audi. Tot 1996 werd nog de Audi Coupé gebouwd die sterk leunde op de Audi 80. Met de komst van de eerste generatie A4 in 1996 verdween ook de Coupé uit het Audi-gamma.
Vierpersoonscoupé
De Audi A5 is een volwaardige vierpersoonscoupé. Ook achterin is voor volwassenen voldoende ruimte beschikbaar, aldus Audi. Schakelen gaat via een handgeschakelde zesbak of een optionele DSG-transmmissie.
Motoren
Het motorenaanbod start met 2,0-liter TFSI-viercilinders met vermogens van 177 pk en 211 pk. Bovendien is er een 3,2-liter V6 met 265 pk. Verder zijn er drie TDI-motoren: een 2,0-liter met 170 pk, een 2,7-liter V6 met 190 pk en een 3,0-liter V6 met 238 pk. Iets later komt de S5, die over een 4,2-liter V8 FSI motor met tenminste 350 pk beschikt. Op de langere termijn volgt een RS5 met de 420 pk sterke 4,2-liter V8 uit de Audi RS4.
De nieuwe A5 zal vanaf juni dit jaar in de showroom staan. (autoweek.nl)
En de Audi S5
De S5 is zal op 6 maart gelijktijdig met de A5 zijn premiëre beleven op het Salon van Genève. Waar de A5 met louter vier- en zescilinder motor beschikbaar komt, zal de S5 kunnen beschikken over een 4,2-liter V8 FSI benzinekrachtbron. Het vermogen van deze krachtbron zal ongeveer 350 pk bedragen. De topsnelheid is zoals gebruikelijk gelimiteerd op 250 km/h. Voor de sprint van 0 naar 100 km/h zal de S5 om en nabij de 5,5 seconden benodigen.
Uiteraard is de S5 voorzien van quattro-aandrijving. Ten opzichte van de A5 zullen sommige componenten in carbon- of aluminium uitgevoerd worden om gewicht te besparen. (autoweek.nl)
Audi is goe bezig mijn gedacht,na de vernieuwing van de mooie TT,en de magistrale Q7.
De vormgeving van de nieuwe TT is inderdaad geslaagd te noemen. Daar waar het vorige model eerder een VW Beetle look bleek te hebben, heeft het nieuwe model een eerder stoere look meegekregen die kracht uitstraalt.
De lijnen van deze S5 deden mij trouwens ook watertanden toen ik de foto's voor de eerste maal kon bekijken.
Audi heeft voor wat mij betreft een voortreffelijk imago opgebouwd: degelijkheid, gecombineerd met een flinke portie sportiviteit. Een wagen waar je trouwens OVERAL mee kan komen.
Voor wie niet teveel langs de kassa wil passeren is dit een aanrader.
als ik de politie zou zijn, ik zou daar veel posten, op die banen gaat er dus niet te snel gereden worden. het wordt dus niet geverifieerd.
hm, in feite, ik kan dat dus ook !
Awel,dat systeem met die GPS macheert verdomd goed.
Mijn collega heeft in zijn GPS die data ingeladen van die flitspunten,en toen we in Nederland op de autostrades reden kregen we geregeld de melding dat we moesten oppassen.
Je moest écht zoeken naar die flitspalen,want je ziet ze niet staan.
Uiteindelijk bleken ze te hangen aan de achterkant van die grote verkeersborden die over de autostade hangen.
Smeerlappekes
In Engeland hebben ze tenminste een minder geniepige flitspolitiek.
Daar moeten de Gatso's duidelijk opgesteld staan,en gearceerd worden in zwart/geel (Vlaamse kleuren ).
Daar draait het om veiligheid,en niet om winstbejag.
Hier kan u uw passie voor vierwielers kwijt.
Blitze sportwagens,SUV's,nieuwe modellen,doordeweekse wagens,nostalgische oldtimers,maakt niet uit.
Hoe meer hoe liever.
Een mooie opener is Bugatti Veyron:
De Bugatti Veyron 16.4 is één van de meest spraakmakende, legendarische en geavanceerde auto's ooit, het is tevens de snelste en duurste productieauto van het moment, en de snelste en duurste Franse auto ooit. De cijfers spreken voor zich. Om de top van 407 km/u te halen moet je een speciale sleutel omdraaien, anders is de topsnelheid begrensd op 'slechts' 375 km/u.
Vermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur)
Topsnelheid: 407,08 km/u (beperkt, eigenlijke topsnelheid is 411 km/u)
Motor: 8.0 Quad-turbo W16 (in feite twee V8-motoren naast elkaar gekoppeld)
0-100 km/u: 2,5 seconden
0-200 km/u: 6,6 seconden
0-300 km/u: 16,7 seconden
0-± 400 km/u: 55,0 seconden
400 mm karbon-keramische remschrijven
Vierwielaandrijving
Zeventraps DSG-versnellingsbak van Ricardo
10 radiatoren
Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheid is de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg
Lengte: 4,5 meter
Breedte: 2 meter
En een filmpje waar de topsnelheid van 407km/h effectief uitgetest wordt: