4sake
PI Expert

Uit: de broek van onze pa. |
| Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 11:52 | Onderwerp: |
 |
|
| Sukkelaar13 schreef: |
| Hierbij moeten dan nog de cijfers over eutanasie gevoegd worden want dit is ook een vorm van zelfmoord |
En verdwenen mensen die ook zelfmoord hebben gepleegd met zich eerst in te graven.
 |
| Bericht: #692571 |
|
Advertentie
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 14:29 | Onderwerp: |
 |
|
vreemd dat vrouwen en mannen vrijwel evenwijdig lopen
zou zelfdoding dan misschien economisch gebonden zijn? |
| Bericht: #692615 |
|
|
the outlaw torn
PI Newbie

|
| Geplaatst: Za 27 Okt 2007, 00:12 | Onderwerp: |
 |
|
[quote="Abramis] Tijd voor wat duiding :
-----
Bent u uw leven moe ?
Ziet u het allemaal niet meer zitten ?
Ram eens een flitspaal ! U maakt er niet alleen uzelf gelukkig mee !
-----[/quote]
lol,  |
| Bericht: #713987 |
|
|
Blanche Neige
PI Addict

|
| Geplaatst: Wo 31 Okt 2007, 19:15 | Onderwerp: |
 |
|
[quote="Roeland1"]stijgende zelfmoordcijfers waren te verwachten in dit soort maatschappij
2) de stijgende hergroepering van zwakkeren, mentaal of fysiek, in verenigingen en steunorganisaties wat resulteert in betere overlevingskansen van deze zwakkeren => wet van Darwin is opgehouden met bestaan wat betreft de mens sinds een kleine 50 jaar. De wet van de sterkste is niet meer van tel, de wet van de zwakste heeft ook haar intrede gedaan. Dit resulteert in mee familiale depressies en in een stijgende zwakte binnen de bevolking (itt tot vroeger kunnen zwakken zich nu voortplanten, ze plegen minder zelfmoord, ze worden minder doodgemept op de kermis en ze planten zich meer voort). Dus meer zwakkeren binnen de bevolking resulteert in stijgend aantal wat betreft potentiële zelfmoordenaars.
Beste,
Reeds sinds de PREhistorie waar nog geen geschreven bronnen over bestaan, laat staan dat die mensen toen zelf al konden schrijven, is de mens reeds duidelijk altruďstisch. Men heeft namelijk skeletten gevonden van zwaar verwonde mensen (ledematen kapot, oog uit,...) die nog jaren verder leefden op de kosten van de groep. Dus dat de wet van Darwin is opgehouden te bestaan sinds de laatste 50 of 500 jaar is fout. De wet van Darwin (althans zoals jij hem ziet) is opgehouden te bestaan kort na het ontstaan van de mens.
Voor een andere visie op Darwin, raad ik u aan het boek "Darwin voor Links" ter hand te nemen. Het kan u blik alleen maar verruimen.
Mvg,
BN |
| Bericht: #718307 |
|
|
Blanche Neige
PI Addict

|
| Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 12:41 | Onderwerp: |
 |
|
de site die dit bewijs is Shanidar,
voor de volledigheid |
| Bericht: #721976 |
|
|
misantroop
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 17:52 | Onderwerp: |
 |
|
| vlijmscherp schreef: |
| joppe schreef: |
| vlijmscherp schreef: |
verkeersdoden
2005: 1.089
2006: 1.069
Zelfmoorden
2005: +- 2500
wat wil je nu bewijzen? Dat we zoals desmet altijd beweert hier toch in het paradijs leven? |
bewijzen? niets wil ik bewijzen. enkel zeggen dat dit een topic uit 2004 is....
maar is het omdat er zaken erger zijn dat je niet aan preventie moet doen?????
paradijs? neen,
hel? ook niet |
we hebben zowat het hoogste aantal zelfmoorden per miljoen inwonders van gans europa, de hel zal dus toch wel wat dichterbij zijn dan de hemel. |
allé, gaan we zo beginnen?
hier in België heb je de meeste kans om kanker te overleven, toch meer hemel als hel?  |
ikke meedoen dan
In belgie heb je ook de meeste kans om kanker op te lopen  |
| Bericht: #722108 |
|
|
Thorgal
Slimste mens van PI

Uit: Islamabad aan de Dijle |
| Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 17:55 | Onderwerp: |
 |
|
 |
| Bericht: #722109 |
|
|
SevasTra
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 10 Feb 2008, 17:40 | Onderwerp: |
 |
|
Simpel, men investeert in verkeersveiligheid, maar in de GGZ is er geen interesse. Men denkt steeds dat dit voor "gekken" is. Ik ben verre van pro-USA, maar één ding hebben sommigen daar wel ontdekt, dat de GGZ voor mensen met een klacht is en dus laagdrempelig kan zijn! |
| Bericht: #751341 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Zo 10 Feb 2008, 19:21 | Onderwerp: amnestie? |
 |
|
| Needa Brandt schreef: |
Denk er ook wel aan om het in dit kloteland af te bollen.
Maar zelfmoord is toch iets te drastisch  |
Nog een beetje geduld N.B.
De vlaamse republiek zal nochtans nog niet onmiddelijk alles oplossen. Wij kunnen niet zonder ervaren personen, die in
f***g corrupt Belgium gevormd werden.
(Dit had men ook in Irak moeten weten, waar alle leden van Saddam's republikeinse garde buiten-gekegeld werden om begrijpelijke redenen. Maar zo ontstond de chaos die we kennen. )
Ik pleit voor een vrij algemene amnestie voor de kleine vissen, de kleine volksverraders en andere vlaamse belgofonen, wanneer we onze onafhankelijkheid zullen veroverd hebben.
Leve het soevereine vlaamse volk! |
| Bericht: #751360 |
|
|
Dale
PI Senior

Uit: WWF (wild west of flanders) |
| Geplaatst: Ma 11 Feb 2008, 18:56 | Onderwerp: |
 |
|
we hebben zowat het hoogste aantal zelfmoorden per miljoen inwonders van gans europa, de hel zal dus toch wel wat dichterbij zijn dan de hemel. |
ga je dan ook besluiten dat het land met het laagste percentage zelfmoorden dichter bij het paradijs aanleunt?
Hier een greep uit de bodem van de lijst:
80. Greece
81. Tajikistan
82. Paraguay
83. Georgia
84. Philippines
84. Guatemala
86. Kuwait
87. Armenia
88. Azerbaijan
88. Bahamas
90. Săo Tomé and Príncipe
90. Peru
|
| Bericht: #751443 |
|
|
SevasTra
PI Junior

|
| Geplaatst: Ma 11 Feb 2008, 19:05 | Onderwerp: |
 |
|
Even tussendoor:
het aantal zelfmoorden staat omgekeerd evenredig aan het aantal moorden (en andere vormen van geweld door derden).
2 vb'en ter illustratie:
Japan kent een zéér hoog aantal zelfmoorden, maar zeer weinig moorden.
Amerika kent een hoog aantal moorden, maar een laag aantal zelfmoorden.
Dit alles in relatieve cijfers!
Mag ieder voort zich uitmaken wat voor hem een paradijs is. Maar het paradijs is veel ruimer dan enkel kijken naar het aantal zelfmoorden...
Laatst aangepast door SevasTra op Ma 11 Feb 2008, 19:34, in totaal 1 keer bewerkt |
| Bericht: #751447 |
|
|
Dale
PI Senior

Uit: WWF (wild west of flanders) |
| Geplaatst: Ma 11 Feb 2008, 19:15 | Onderwerp: |
 |
|
| SevasTra schreef: |
Even tussendoor:
het aantal zelfmoorden staat omgekeerd evenreedig aan het aantal moorden (en andere vormen van geweld door derden).
2 vb'en ter illustratie:
Japan kent een zéér hoog aantal zelfmoorden, maar zeer weinig moorden.
Amerika kent een hoog aantal moorden, maar een laag aantal zelfmoorden. |
Dacht ik ook net aan... Zelfregulerende rol van zelfmoord wanneer het té goed gaat in een samenleving...  |
| Bericht: #751448 |
|
|
SevasTra
PI Junior

|
| Geplaatst: Ma 11 Feb 2008, 19:39 | Onderwerp: |
 |
|
Ik denk eerder aan een sociaal patroon.
Er zijn landen waar men zijn emoties niet onder controle kan houden en dan grijpen naar geweld als een soort van afkoeltechniek (vb: Amerika, ea.)
Anderzijds zijn er landen waar emoties niet geuit kunnen worden, owv een bepaalde klasse-maatschappij / prestatie-maatschappij. Alles is gericht op productivitieit en niets mag dit in de weg staan. (vb: Japan)
Zelfregulatie zou mijn inziens wat te theoretisch en abstract zijn. Het kan een hypothese zijn, maar die zou men toch eens eerst moeten toetsen en onderzoeken. Ik sluit het dus niet uit, maar durf het wel in twijfel trekken. |
| Bericht: #751453 |
|
|
babylonia
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 13 Apr 2008, 18:34 | Onderwerp: |
 |
|
Wat betreft mensen met zware erfelijke ziekten zouden ethische/politieke debatten gevoer moeten worden wat betreft het recht op voorplanting, en dergelijke meer...
mmmmh een lumineus idee
wie zei dat ook al weer?
ja Hitler en zijn genetics theorien van Goering en Himmler.
wat je nu schrijft valt onder de noemer van fascisme, ik wil je niet beschuldigen, bewaar me,je meent het goed daar ben ik zeker van maar je hebt t zelf niet in de gaten of was je een grapje aan het maken?
Op die manier onder die noemer werden nl mongolen en gehandicapten in concentratiekampen gestoken, mensen gecastreerd en gesteriliseerd.
Daarom is er een grondwet om dat soort vrijheden te bewaken van mensen die ontsporen met hun ideen. |
| Bericht: #762833 |
|
|
joppe
PI Pro

Uit: bezorgdheid |
| Geplaatst: Zo 13 Apr 2008, 18:56 | Onderwerp: |
 |
|
| babylonia schreef: |
Wat betreft mensen met zware erfelijke ziekten zouden ethische/politieke debatten gevoer moeten worden wat betreft het recht op voorplanting, en dergelijke meer...
mmmmh een lumineus idee
wie zei dat ook al weer?
ja Hitler en zijn genetics theorien van Goering en Himmler.
wat je nu schrijft valt onder de noemer van fascisme, ik wil je niet beschuldigen, bewaar me,je meent het goed daar ben ik zeker van maar je hebt t zelf niet in de gaten of was je een grapje aan het maken?
Op die manier onder die noemer werden nl mongolen en gehandicapten in concentratiekampen gestoken, mensen gecastreerd en gesteriliseerd.
Daarom is er een grondwet om dat soort vrijheden te bewaken van mensen die ontsporen met hun ideen. |
Godwin |
| Bericht: #762839 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 4 Jul 2008, 07:53
|
|
|
|