SevasTra
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 24 Feb 2008, 21:28 | Onderwerp: |
 |
|
Dan kan je er nog moeilijk omheen dat nederlandstalige nummers het bijna continu slecht doen en anderstalige niet. Deed nederlands het ook niet slecht al voor de uitbreiding van het aantal landen? En met vriendjespolitiek kan finland het nooit halen
Neenee, samen met het duits klinkt het nederlands echt niet zo mooi naar mijn subjectieve mening. |
| Bericht: #753630 |
|
Advertentie
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Zo 24 Feb 2008, 22:25 | Onderwerp: |
 |
|
| SevasTra schreef: |
Neenee, samen met het duits klinkt het nederlands echt niet zo mooi naar mijn subjectieve mening. |
Zingen doe je in je moedertaal en élke taal leent zich daarvoor even goed.
Johan Vernimmen schreef het volgende over dit onderwerp :
Het Nederlands zingt even goed als een andere taal. Het feit dat vele jonge liedjesmakers zich vandaag uiten in het Engels heeft meer te maken met marketing en dominantie van de Angelsaksische cultuur in de media dan met het klankonvermogen van de taal zelf. Vaak worden de lyrische mogelijkheden van onze taal schromelijk onderschat.
http://taalschrift.org/discussie/000552.html |
| Bericht: #753641 |
|
|
SevasTra
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 24 Feb 2008, 22:37 | Onderwerp: |
 |
|
Ik heb niet gezegd dat Engels zoveel beter is eh
Ik stel gewoon vast dat Nederlands precies niet zo goed klinkt als nederlandstaligen dit denken.
Een ander vb : denk maar aan opera's, franstalig, italiaans, wat dan ook. ik zou ze nooit in het nederlands willen horen. |
| Bericht: #753645 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 19:35
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |