Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Antidepressiva

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > De Achterkamer > Kletshoekje

Author Thread
Sundancer
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 27 Feb 2008, 08:14  Reageer met quote   Naar boven

Deze week is er in de internationale media veel te doen over antidepressiva o.a. heeft een Britse studie uitgewezen dat het gebruik van bv. Prozac bij licht-depressieven niet meer effect had dan het gebruik van een nep-pil (placebo). In het morgennieuws vandaag op France 2 hoor ik tot mijn grote verwondering en ik vertaal: "de Fransen met vijf miljoen slikkers van antidepressiva staan de 2e op de WERELD-ranglijst na de BELGEN". Dus kan ik daaruit besluiten dat den belgiek, zo vaak door onze politiekertjes voorgesteld als het land van honing, op wereldvlak percentsgewijze het meeste anti-depressiva slikkers telt. Amaai, wat een referentie voor dit apeland!
Bericht: #754081

hilde
PI Master
PI Master

Geplaatst: Wo 27 Feb 2008, 13:29  Reageer met quote   Naar boven

normaal dat de bevolking depressief is, waar wordt de bevolking( westers land) nog zo voor de gek gehouden en totaal genegeerd??
Zelfs op de laatste plaats gezet.
Bericht: #754126

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Wo 27 Feb 2008, 14:18  Reageer met quote   Naar boven

De recentste cijfers van de Algemeen Pharmaceutische Bond spreken van zo maar eventjes 860.000 gebruikers van antidepressieva.

Niet te geloven.
Dat is bijna 1 inwoner op 10 ... Eek

Alleen om die reden al durf ik vooropstellen dat artsen hun werk NIET goed doen.
Ik ken mensen die door die medicamenten pas écht ziek geworden zijn en nu als een wrak verder leven nadat ze die smeerlapperij voorgeschreven kregen bij een depressie.

Een goede raad : Laat nooit huisartsen zo'n medicatie voorschrijven. Zij hebben er geen opleiding voor genoten.
Echt depressieve mensen moeten door huisartsen doorverwezen worden naar psychiaters.
Bericht: #754136

Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Geplaatst: Wo 27 Feb 2008, 14:49  Reageer met quote   Naar boven

Ach, dat telt toch allemaal niet. We zijn welvarend, en dat is wat telt. Rolleyes
Bericht: #754148

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Do 16 Okt 2008, 00:22
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group