Uit: De Varkensstraat
Geplaatst: Vr 7 Mrt 2008, 19:50
Nieuwe Volkswagen Scirocco vanaf augustus in showroom
Dit is 'm dan, de auto waar door de liefhebbers reikhalzend naar uit is gekeken: de Volkswagen Scirocco. De auto is een eerbetoon aan de eerste twee generaties Scirocco en is de spirituele opvolger van de Corrado.
Vier motoren
Voor de productieversie zijn vier motoren beschikbaar: een diesel en drie benzinemotoren. De basismotor is een 1,4-liter TSI van 122 pk en 200 Nm. Deze is goed voor een topsnelheid van 200 kilometer per uur. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 9,7 seconden. Dit is de zuinigste benzine-Scirocco: het gemiddeld verbruik van de basis-Scirocco bedraagt 6,1 liter per 100 kilometer. De basisversie is net als de andere Scirocco's standaard voorzien van een zesbak.
De middelste benzinemotor is een TSI met 160 pk. Op deze versie kan de klant een zeventraps DSG-transmissie bestellen. De handgeschakelde versie heeft een topsnelheid van 217 kilometer per uur. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 8,0 seconden.
De topversie heeft de 200 pk sterke TSI aan boord. Deze versie heeft de beschikking over een maximumkoppel van 280 Nm. De topsnelheid van de snelste Scirocco bedraagt 235 kilometer per uur. Ook deze topversie is te krijgen met een DSG-transmissie. Die heeft dan echter 'gewoon' zes versnellingen.
De nieuwe 2,0-liter commonrail-TDI van 140 pk is voorlopig de enige dieselmotor in Volkswagens compacte coupé. Het maximumkoppel van de diesel bedraagt 320 Nm. Deze Scirocco sprint in 9,3 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid is 207 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik van de diesel is 5,4 liter per 100 kilometer. Ook op deze versie heeft de DSG-bak zes versnellingen.
Persoonlijk vind ik dit een prachtige wagen.
Ik ben dan ook een liefhebber van niche wagens.
Sportieve aggressieve look vooral die snuit, daar hou ik wel van.
Knap vooral die insnijdingen op de motorkap die mooi naar de binnenkant van de lichten toegaat geeft 'em een extra dreigende look.
Verlagen en brede kleppers van velgen mé laag profiel-banden eronder, denk ik dat dit wel een wagen is waar met afgunst naar gekeken wordt.....maar dit is volgens het filmpke al standaard?
Mooi ook de prestaties, want niets zo zielig als ne uitgebouwde, verlaagde en van breed schoeisel voorziene "Johnny-bak" met een spoiler van hier tot in Tokyo......maar die ik met m'n A3 1.9 Tdi'ke d'er los afschud. Als bovendien het lawaai van de uitlaat omgekeerd evenredig is met de prestaties, zijt ge nie goe bezig.
Toen ik hem voor het eerst zag in het wit, vond ik hem eigenlijk een beetje teleurstellend. Maar toen doken er filmpjes waarop hij te zien is in het donkkerrood en het donkerblauw. Ik was meteen verkocht en ga er van de zomer zeker mee rijden.
Hij is in productie , de volledig electrisch aangedreven Amerikaanse sportwagen.
Ze zijn de Tesla , want zo noemt het merk , al een het produceren in GB bij Lotus. de volledige jaarproductie is al uitverkocht.
Ik begrijp niet waar de Europese fabrikanten blijven...
Laten ze door de Amerikanen de kaas van hun boterham halen ?
Hij is in productie , de volledig electrisch aangedreven Amerikaanse sportwagen.
Ze zijn de Tesla , want zo noemt het merk , al een het produceren in GB bij Lotus. de volledige jaarproductie is al uitverkocht.
Ik begrijp niet waar de Europese fabrikanten blijven...
Laten ze door de Amerikanen de kaas van hun boterham halen ?
Alfa's zijn voddenbakken waar ge veel te veel accidenten mee maakt.
misschien zit 't manneke achter 't stuur daar ook wel voor iet tussen
soit, Alfa of nie geef mij ene in mijn pollen....bescheiden testrit en hij zal wel effe wit smoren...of da zo goe is voor de moteur weet ik nie, ik zen gewoon de testafdeling éé
Uit: Islamabad aan de Dijle
Geplaatst: Zo 20 Apr 2008, 17:24
Thomas O'Malley schreef:
Thorgal schreef:
Thomas O'Malley schreef:
tuft gij mor verder in uw tank dutske
In alle geval veel minder kosten mee op termijn, én een zuinig dieselke. Hoeveel betaalde gij nu zo de kilometer Frogske?
Veul minder kosten op termijn?....Lot me ni lachen.....ik doen gien kilometers..minder km langere levensduur....ochot 20000 op just gien 3 jaar Minder km..minder onderhoud...... Onderhoud is al goekoper dan mee nen diesel....dus mokt oech rekening mor ne kie opternieft.
dan zwijg ik nog over de taxen etc....aanschaf in aankoop....etc
Laatst aangepast door Thorgal op Zo 20 Apr 2008, 17:27, in totaal 2 keer bewerkt
tuft gij mor verder in uw tank dutske
In alle geval veel minder kosten mee op termijn, én een zuinig dieselke. Hoeveel betaalde gij nu zo de kilometer Frogske?
Veul minder kosten op termijn?....Lot me ni lachen.....ik doen gien kilometers..minder km langere levensduur....ochot 20000 op just gien 3 jaar Minder km..minder onderhoud...... Onderhoud is al goekoper dan mee nen diesel....dus mokt oech rekening mor ne kie opternieft.
dan zwijg ik nog over de taxen etc....aanschaf in aankoop....etc
Allez, kort gezegd, da bakske is dus stifj doorgeroest tegen dat 'em 10 jaar is en heeft dan hoop en al 100.000 km oep z'n tellerke staan. De mijne is vijf jaar oud en bolt over 3.000 km de kaap van de 200.000 over. En deze zomer brengt die me weer trouw over de hoogste Alpentoppen.