Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Hugo Claus heeft zich ge-euthanaseerd

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
moedertje
PI Senior
PI Senior

Uit: rotselaar
Geplaatst: Zo 30 Mrt 2008, 22:09 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Oud premier sharon, is een goed voorbeeld van geld hebben en verzorgd "kunnen worden".
Bericht: #760437

Rapporteer deze post

Advertentie
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Zo 30 Mrt 2008, 22:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

moedertje schreef:
Oud premier sharon, is een goed voorbeeld van geld hebben en verzorgd "kunnen worden".

Inderdaad.
Die ligt sinds 04.01.2006 in coma.
Bericht: #760438

Rapporteer deze post

Strix
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 30 Mrt 2008, 23:51 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Roeland1 schreef:

Wat weet een vroegtijdige ondertekenaar overigens af van het momentumgebonden geluk dat men als demente mens nog kan hebben? Wat weet een vroegtijdige ondertekenaar af van de psyche van de demente mens? Niets.

Het gaat gewoon om een vroegtijdig van hogeraf opgelegd doodsvonnis dat wordt ondertekend door een bewuste maar gedesinformeerde mens. En misbruik zal gemaakt worden. Kinderen kunnen bvb hun dementerende rijke vader in huis nemen, documenten laten ondertekenen waar hij zelf geen besef van heeft, enkele jaren later laten opnemen en een spuitje laten indienen. Niemand zal ooit weten dat de man dement was toen hij de documenten ondertekende.

En wanneer het gaat om collectieve wetten (en dit is ons collectivistisch rechtssysteem dus steeds het geval), dan spreekt men inderdaad over 'door de maatschappij opgelegde handelingen'. Collectieve wetten impliceren dat het recht en de mening van de meerderheid wordt opgelegd aan het individu.

Een aanhanger van euthanasie bepleit zijn individuele mening - en zijn mening is deze van een meerderheid. Deze meerderheidsmening wordt opgelegd aan de voorhanden keuzes van het individu dat tegen euthanasie gekant is en aldus tot een niet aanhoorde minderheid behoord in de euthanasiewetgeving. Ik vindt dit immoreel dat deze individuen die een mening hebben die behoord tot de minderheid worden genegeerd en onderworpen aan de collectieve meerderheidswetten omtrent levensbeëindiging.

Misbruiken zullen voorkomen want het zal legaal zijn om het toe te passen op élk dementerend individu. Of denk je nu werkelijk dat élk oudje of zelfs élke volwassene goed genoeg bij zinnen is om dergelijk document te kunnen handtekenen?
Neen, euthanasie kan voor mij nog steeds enkel via zelfdoding, en beslist op middenlange termijn (dus niet korte termijn op het moment zelf, noch lange termijn veel op voorhand).

Hersenscans en quota's. Hetzelfde als bij mijn moeder - ze hebben haar eergisteren omwille van 'verwarring' gecolloceerd (dwz 1 jaar opgesloten in een instelling met gekken; dwangbuistypes) - de 'verwarring' zou gediagnoseerd zijn door een hersenscan en een cijfer dat ze behaalde; dit terwijl de verwarrende indruk enkel kwam door een samenloop van omstandigheden. Ge moest die psychiater van haar daar zien zitten beargumenteren Evil ... die psychiater was volgens mij zelf psychotisch. Mabon, we steken in onze maatschappij liever mensen weg, kiezen zonder enige terughoudendheid voor misbruiken voor colloceringen of euthanasie. Walgelijk en immoreel is deze maatschappij geworden. Weet u waarom mijn moeder is opgesloten in een instelling?
Omdat ze veel leed heeft gehad, in de put zit, manisch depressief is en in elkaar is geklopt door ne gewelddadige vent. Weet u waarom ze u later misschien zullen opsluiten via collectivistische wetten zoals u aanhangt?
Om misschien dezelfde redenen. Weet u waarom ze u later misschien zullen euthanaseren?
Zelfbehoud bestaat niet meer in deze samenleving. Wat niet deugt steken we hier weg, op aanvraag van pschotische psychiaters, machtsgeile rechters en eventueel materialistische kinderen. Euthanasie gaat dezelfden toer op. De collocering van mijn moeder is waarschijnlijk levenslang (verlengingen van de opsluiting zijn volgens haar advocaat de meest waarschijnlijke handelingen) - louter omdat ze haar uit bescherming tegen haar gewelddenaar en haar manische depressie en psychische problemen willen wegsteken, dit terwijl de staat niet eens haar veiligheid of zijn opsluiting kan garanderen nadat deze crimineel het contactverbod met meppen heeft vebroken.

Ik wordt ziek van mensen die denken omwille van hun meerderheidsmening collectieve wetten te kunnen opleggen die misbruik toelaat aan individuen met een misschien andere mening. Zij zijn diegenen die dergelijke misbruiken toelaten. Het hoger beroep zal toch niets uitmaken.
Uw meerderheidsfantasietje en uw negatie dat er geen misbruiken kunnen voorkomen zorgt voor wetten die er voor zorgen dat mijn moeder nu een jaar vastzit tussen dwangbuisgekken, dit omwille van een samenloop van omstandigheden in haar leven en haar psychotische en machtsgeile psychiater.

Wie zal er later uw dementie vaststellen? Vraag je je dat niet af? Wie weet zal je nog bewust zijn wanneer ze tot uw euthanasie overgaan... maar zullen je psychiaters omwille van uw toekomstige hogere graad van verwarring er geen rekening mee houden of gewoon niet opmerken.

Graag een antwoord op mijn laatste vraag : vertrouw jij de psychiater die uw dementie zal vaststellen en de rechter die de handeling zal ondertekenen?

Nu hebt u mooi praten - maar wacht maar totdat u de verkeerde rechter tegenkomt, de verkeerde psychiater tegenkomt, en wie weet wat nog allemaal.

M.i. de beste en meest ter zake doende reactie in deze uitgebreide discutie.
Bericht: #760455

Rapporteer deze post

kweetnie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 31 Mrt 2008, 00:00 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:
moedertje schreef:

Inderdaad.

Van een goed en leefbaar leven gesproken..........
Bericht: #760459

Rapporteer deze post

Strix
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 31 Mrt 2008, 00:13 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

kweetnie schreef:
Blauwvoet schreef:
moedertje schreef:

Inderdaad.

Het gaat hier ook gedeeltelijk om een "politieke" situatie.

b.t.w. : De Palestijnen vinden dat OK.
Bericht: #760461

Rapporteer deze post

kweetnie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 31 Mrt 2008, 00:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Strix schreef:
kweetnie schreef:
Blauwvoet schreef:
moedertje schreef:

Inderdaad.

Het gaat hier ook gedeeltelijk om een "politieke" situatie.

b.t.w. : De Palestijnen vinden dat OK.

Eentje minder die hen den duvel kan aandoen met of zonder euthanasie.
Bericht: #760462

Rapporteer deze post

wittmann
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 31 Mrt 2008, 13:10 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Moedertje is duidelijk gefrustreerd.Ieder doet zijn goesting met zijn eigen leven maar moedertje schijnt dat blijkbaar te irriteren. Lol
Bericht: #760489

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 6 Jul 2008, 16:34
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk [ Poll ] Filip Dewinter uit BRUGGE: 'Ik ben een Antwerpenaar!' the Piano Vr 26 Jan 2007, 16:27
vlijmscherp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Nobelprijs literatuur : Vlaming Hugo Claus alweer miskend! saeftinghe Vr 14 Okt 2005, 10:10
saeftinghe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Cordon sanitaire is overbodig geworden. the Piano Vr 30 Apr 2004, 14:32
Fox Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Toch spijtig hé Metser en C° ... Blauwvoet Vr 30 Apr 2004, 11:53
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Toch veel moeite gedaan..... Eugene Di 27 Apr 2004, 23:11
Goldwing Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Ik ben fier om te zeggen dat ik Vlaams Blokker ben De Prof Ma 26 Apr 2004, 00:46
NETWORK Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Ik ben racist en daar ben ik fier op joppe Za 24 Apr 2004, 09:43
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Ook Gent heeft zijn "Jahjah" De Prof Ma 30 Dec 2002, 15:29
Jan Hyoens Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief