Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Efkes Voorstellen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > De Achterkamer > Kletshoekje

Author Thread
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Za 12 Apr 2008, 19:42  Reageer met quote   Naar boven

Thomas O'Malley schreef:
......We draaien ne knoop in uwe sossis. Daarna castratie met nen botten bijl, en dan zwieren we uw klokkenspel is ne bokaal met zout water, en die dumpen we aan ne loodzware steen in 't kanaal. Evil Evil Evil

naäper Razz
Bericht: #762703

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 12 Apr 2008, 22:30  Reageer met quote   Naar boven

misantroop schreef:
Thomas O'Malley schreef:
Loempe, da is geen vlees. d'oh! Evil

Les 1 in de anatomie der vissen

Quote:
Visvlees
Het grootste gedeelte van het lichaam bestaat eigenlijk uit twee grote lichaamsspieren, die via de huid en de wervelkolom de staartvin aandrijven. Deze lichaamsspieren zijn vaak voor het grootste gedeelte wit en opgebouwd uit segmenten die met elkaar door myosepten zijn verbonden. Aan de buitenkant van de lichaamsspier vlak onder de huid zit rood spierweefsel, dat een groot uithoudingsvermogen heeft.

Als vissen kalm zwemmen gebruiken ze alleen de rode spiervezels, in noodsituaties gebruiken ze ook de witte spiervezels. Dit is de reden dat vissen vrij snel vermoeid raken als ze voor een sleepnet uitvluchten, of als ze gehaakt zijn door een hengelaar. Er zijn echter ook veel vissen met alleen rode spiervezels als zalm, wilde karper en tonijn, die dan ook niet zo snel vermoeid raken. Het witte visvlees dient voor een groot gedeelt ook om de stroomlijn van het lichaam te optimaliseren.

Visvlees bevat weinig bindweefsel en is dus nooit taai. Het percentage vet kan enorm variëren (0.5 - 40%) per soort en per seizoen. Vanwege het grote percentage onverzadigde vetzuren is visvlees erg gezond, maar ook erg bederfelijk.

Ken uw vis zou ik zo zeggen Lol
Vissen zijn géén vlees meutten. Visvlees is vis, en geen vlees. d'oh! Vis is vis, een koei, da's vlees. Al de rest is kouwe kwatsj. Evil
Bericht: #762717

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 12 Apr 2008, 22:31  Reageer met quote   Naar boven

KempensBoerke schreef:
Thomas O'Malley schreef:
......We draaien ne knoop in uwe sossis. Daarna castratie met nen botten bijl, en dan zwieren we uw klokkenspel is ne bokaal met zout water, en die dumpen we aan ne loodzware steen in 't kanaal. Evil Evil Evil

naäper Razz
Huh? Confused
Wie heeft er dan nog zo'n geniale ideeën? Mr. Green
Die mag zich meteen aansluiten bij onze actiegroep. Dancing
Bericht: #762718

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 13 Apr 2008, 00:31  Reageer met quote   Naar boven

Thomas O'Malley schreef:
misantroop schreef:
Thomas O'Malley schreef:

Quote:
Visvlees
Het grootste gedeelte van het lichaam bestaat eigenlijk uit twee grote lichaamsspieren, die via de huid en de wervelkolom de staartvin aandrijven. Deze lichaamsspieren zijn vaak voor het grootste gedeelte wit en opgebouwd uit segmenten die met elkaar door myosepten zijn verbonden. Aan de buitenkant van de lichaamsspier vlak onder de huid zit rood spierweefsel, dat een groot uithoudingsvermogen heeft.

Als vissen kalm zwemmen gebruiken ze alleen de rode spiervezels, in noodsituaties gebruiken ze ook de witte spiervezels. Dit is de reden dat vissen vrij snel vermoeid raken als ze voor een sleepnet uitvluchten, of als ze gehaakt zijn door een hengelaar. Er zijn echter ook veel vissen met alleen rode spiervezels als zalm, wilde karper en tonijn, die dan ook niet zo snel vermoeid raken. Het witte visvlees dient voor een groot gedeelt ook om de stroomlijn van het lichaam te optimaliseren.

Visvlees bevat weinig bindweefsel en is dus nooit taai. Het percentage vet kan enorm variëren (0.5 - 40%) per soort en per seizoen. Vanwege het grote percentage onverzadigde vetzuren is visvlees erg gezond, maar ook erg bederfelijk.

Vissen zijn géén vlees meutten. Visvlees is vis, en geen vlees. d'oh! Vis is vis, een koei, da's vlees. Al de rest is kouwe kwatsj. Evil

nee vissen zijn geen vlees , ze hebben vlees en alst kouwe kwatsh is noemt het sashimi maar prefereer toch een gebakken viske

Bericht: #762743

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Zo 13 Apr 2008, 01:22  Reageer met quote   Naar boven

Ik eet enkel vis van Kapitein Iglo. Dancing
Bericht: #762745

DeLuucas
PI Pro
PI Pro

Uit: De Varkensstraat
Geplaatst: Zo 13 Apr 2008, 21:01  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:

Heeft de Jean-Marie die dan zelf gevangen in Oostende ? Mr. Green
Bericht: #762913

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Zo 13 Apr 2008, 22:02  Reageer met quote   Naar boven

DeLuucas schreef:
Blauwvoet schreef:

Heeft de Jean-Marie die dan zelf gevangen in Oostende ? Mr. Green

Die Jean-Marie uit Oostende is geen kapitein Luucas.
In de verste verte niet.
Dat is hoogstens een ordinaire zoetwatermatroos die het verschil niet kent tussen een fok en een preekstoel. Mr. Green
Bericht: #762931

Duvel
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 15 Apr 2008, 11:42  Reageer met quote   Naar boven

Thomas O'Malley schreef:
misantroop schreef:
Thomas O'Malley schreef:

Quote:
Visvlees

paardesteak is ook vlees en lekker vlees dan nog wel Drool Drool
Bericht: #763215

goe_poejer
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Wo 16 Apr 2008, 20:04  Reageer met quote   Naar boven

Volgens mij is die meneer Omallie in zijn jeugd aangerand door een visser of iets dergelijks Confused (of door een vis ? )
Bericht: #763636

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Wo 16 Apr 2008, 21:16  Reageer met quote   Naar boven

goe_poejer schreef:
Volgens mij is die meneer Omallie in zijn jeugd aangerand door een visser of iets dergelijks Confused (of door een vis ? )
Neen jongen, die Mijnheer geeft gewoon om het welzijn van onze dieren.
Bericht: #763641

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 17:15  Reageer met quote   Naar boven

Thomas O'Malley schreef:
goe_poejer schreef:

straks gade me nog wijsmaken da ge vegetarier zijt, nie zwansen hé Lol Lol Lol
Bericht: #763736

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 19:00  Reageer met quote   Naar boven

misantroop schreef:
Thomas O'Malley schreef:
goe_poejer schreef:
straks gade me nog wijsmaken da ge vegetarier zijt, nie zwansen hé Lol Lol Lol
Wie zegt dat je vegetariër moet zijn om van dieren te houden? d'oh!
Bericht: #763751

moedertje
PI Senior
PI Senior

Uit: rotselaar
Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 19:07  Reageer met quote   Naar boven

Zeg, de draad is hier : "efkens voorstellen". Wat heeft dat met die vissen te maken? Ik ken niets van vissen .
Bericht: #763757

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 19:41  Reageer met quote   Naar boven

moedertje schreef:
Zeg, de draad is hier : "efkens voorstellen". Wat heeft dat met die vissen te maken? Ik ken niets van vissen .
d'oh! Alstublief Moederke! Breek ze de bek niet open he. d'oh! Mr. Green
Bericht: #763762

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 20:45  Reageer met quote   Naar boven

moedertje schreef:
Ik ken niets van vissen .

Dan moet ge luisteren en zwijgen. Lol
Bericht: #763779

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 21:25  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
moedertje schreef:
Awel moederke, ik zal dat allemaal eens in geuren en kleuren uitleggen op de forummeeting zie.
Hier zou dat compleet misplaatst zijn want de visbarbaren zouden zich in de belangstelling voelen en dat is uitgerekend waar je ze niet wil hebben. Onthou voorlopig gewoon dat vissen een misdrijf is tegen het ongerepte en vredevol onderwaterleven der Vlaamse zoetwaterplassen.
Bericht: #763786

moedertje
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 21:33  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:
moedertje schreef:

Oké chef.. Mr. Green
Bericht: #763791

moedertje
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 21:35  Reageer met quote   Naar boven

Thomas O'Malley schreef:
Dina schreef:
moedertje schreef:
Awel moederke, ik zal dat allemaal eens in geuren en kleuren uitleggen op de forummeeting zie.
Hier zou dat compleet misplaatst zijn want de visbarbaren zouden zich in de belangstelling voelen en dat is uitgerekend waar je ze niet wil hebben. Onthou voorlopig gewoon dat vissen een misdrijf is tegen het ongerepte en vredevol onderwaterleven der Vlaamse zoetwaterplassen.

Dan ben ik uw vriendinnetje, want ik heb nog nooit gevist, laat staan een vislijn vastgehouden. Dancing
Bericht: #763792

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 23:24  Reageer met quote   Naar boven

moedertje schreef:
Thomas O'Malley schreef:
Dina schreef:
moedertje schreef:

Dan ben ik uw vriendinnetje, want ik heb nog nooit gevist, laat staan een vislijn vastgehouden. Dancing
Gij zijt een goeie. Je mag altijd lid worden van onze actiegroep als je wil. Wink Grin
Bericht: #763815

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Apr 2008, 23:25  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:
moedertje schreef:

OK, u ik weet dat moedertje aan de juiste kant staat, gaat gij vanaf nu luisteren en zwijgen Blue Pied, en wa beleefder zijn tegen haar, of ge krijgt het met mij aan de stok. Verstaan barbaar? Evil Evil Evil
Bericht: #763816

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Do 16 Okt 2008, 00:04
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group