Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Adopteer eens een eenzame bejaarde

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Adopteer eens een eenzame bejaarde?
Reuzeleuk
30%
 30%  [ 4 ]
alleen dementen met veel geld
0%
 0%  [ 0 ]
ik pamper geen oude zagen
7%
 7%  [ 1 ]
ik wacht op meer subsidie
7%
 7%  [ 1 ]
geen goed ide
15%
 15%  [ 2 ]
te gek om los te lopen
30%
 30%  [ 4 ]
Ja, als ik een grote sociale woning krijg
7%
 7%  [ 1 ]
Total Votes : 13

Author Thread
aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 14:42  Reageer met quote   Naar boven

Vanackere (CD&V) - minister van Welzijn-maakt 75.OOO€ vrij voor een eerste experiment van het adopteren van eenzame bejaarden door jonge gezinnen.

Ik postuleer en hoop in aanmerking te komen, want binnenkort ga ik zelfs hier op deze virtuele site buitengescholden worden.

Lijkt het jullie wat, eenzame bejaarden te adopteren?
Bericht: #765858

Nordur Lódir
PI Addict
PI Addict

Uit: het verleden van PI
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 14:46  Reageer met quote   Naar boven

aron bie schreef:
Ik postuleer en hoop in aanmerking te komen

als eenzame senior? Dat moet wel lukken...
Bericht: #765861

Nordur Lódir
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 14:47  Reageer met quote   Naar boven

aron bie schreef:
ga ik zelfs hier op deze virtuele site buitengescholden worden.

de site zelf is niet virtueel he, groot licht.
Bericht: #765863

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 14:50  Reageer met quote   Naar boven

Nordur Lódir schreef:
aron bie schreef:
ga ik zelfs hier op deze virtuele site buitengescholden worden.

de site zelf is niet virtueel he, groot licht.

Nog niet door dat je met de virtuele werkelijkheid bezig bent hier?
Anoniem, en onder schuilnaam, alle virtualiteit erop en eraan, zaklampje.
Bericht: #765864

Nordur Lódir
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 15:00  Reageer met quote   Naar boven

Nog niet door dat de site waarop je virtueel bezig bent wel degelijk bestaat?

De site is dus niet virtueel. Jouw aanwezigheid hier gelukkig wel. Je verstand lijkt me ook virtueel te zijn.

Allez kom... probeer het nog eens met een Latijns citaatje vol taalfouten Mr. Green
Bericht: #765866

4sake
PI Expert
PI Expert

Uit: de broek van onze pa.
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 15:18  Reageer met quote   Naar boven

Ik heb op deze reuze leuk ingevuld,
ge moet voor uw ouderen van dagen meelevend zijn,en hoe hard ik ook kan zijn,ik en mijn ega zijn op dat vlak heel sociaal.
(dat wil niet zeggen dat ouderen van dagen hier op het forum al in hun handen moeten vrijven he,ik noem geen namen maar nen blauwe borrel ga ik er niet op pakken.)

Rolleyes
Bericht: #765867

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 15:22  Reageer met quote   Naar boven

Nordur Lódir schreef:
Nog niet door dat de site waarop je virtueel bezig bent wel degelijk bestaat?

De site is dus niet virtueel. Jouw aanwezigheid hier gelukkig wel. Je verstand lijkt me ook virtueel te zijn.

Allez kom... probeer het nog eens met een Latijns citaatje vol taalfouten Mr. Green

Quod erat demonstrandum

door een van de grote helden van het schelden.
Bericht: #765868

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 15:23  Reageer met quote   Naar boven

4sake schreef:
ge moet voor uw ouderen van dagen meelevend zijn,en hoe hard ik ook kan zijn,ik en mijn ega zijn op dat vlak heel sociaal.
(dat wil niet zeggen dat ouderen van dagen hier op het forum al in hun handen moeten vrijven he,ik noem geen namen maar nen blauwe borrel ga ik er niet op pakken.)

Rolleyes

Reuzeleuk.
Bericht: #765869

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 15:27  Reageer met quote   Naar boven

misschien een vriend, kan. Moet geen subsidie voor uitgetrokken worden; zal tot misbruik leiden, veelal in het nadeel van de bejaarde. Geen goed idee dus.

Langs den andere kant is het wel een leuk idee ; zo kan je met twee werkende ouders nog steeds een ouderling hebben die een oogje in het zeil houdt thuis, en eventueel een mentor kan zijn voor de kinderen.

Ik kan slechts aan één ding blijven denken : men moet niet streven naar sociale cohesie gestimuleerd via subsidies/geldprijzen... men moet er naar streven dat de sociale cohesie vanuit de mensen uitgaat.

Maar hoe doet men dat?

Simpel : kleinregionalisme, plaatselijk leven en werken, plaatselijk schoolgaan en universiteitsgaan, plaatselijk hobbyclubje en dergelijke meer...

steeds het probleem aan de bron aanpakken is de booschap : en in deze materie van verval van sociale opvang is de oorzakelijke bron het feit dat men niet meer regionaal in familiale sfeer leeft.

Deze 'ziekte' van verval van sociale opvang trachten te willen 'genezen' via betaalde adoptie lijkt me een brug te ver. Maar vindt het idee wel leuker als de idee van de rusthuizen...
Bericht: #765871

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 15:33  Reageer met quote   Naar boven

Roeland1 schreef:
misschien een vriend, kan. Moet geen subsidie voor uitgetrokken worden; zal tot misbruik leiden, veelal in het nadeel van de bejaarde. Geen goed idee dus.

Langs den andere kant is het wel een leuk idee ; zo kan je met twee werkende ouders nog steeds een ouderling hebben die een oogje in het zeil houdt thuis, en eventueel een mentor kan zijn voor de kinderen.

Ik kan slechts aan één ding blijven denken : men moet niet streven naar sociale cohesie gestimuleerd via subsidies/geldprijzen... men moet er naar streven dat de sociale cohesie vanuit de mensen uitgaat.

Maar hoe doet men dat?

Simpel : kleinregionalisme, plaatselijk leven en werken, plaatselijk schoolgaan en universiteitsgaan, plaatselijk hobbyclubje en dergelijke meer...

steeds het probleem aan de bron aanpakken is de booschap : en in deze materie van verval van sociale opvang is de oorzakelijke bron het feit dat men niet meer regionaal in familiale sfeer leeft.

Deze 'ziekte' van verval van sociale opvang trachten te willen 'genezen' via betaalde adoptie lijkt me een brug te ver. Maar vindt het idee wel leuker als de idee van de rusthuizen...

Wat wil je. Als de politiek iets doet, dan trekt ze daar geld voor uit, in de regel.

Of zou ze eens meer iets moeten doen, dat niets kost?

Isolement van bejaarden doorbreken op deze manier lijkt toch wel sympathiek.

Daar mag wel een prijskaartje aan vasthangen, als je weet hoe duur rusthuizenplaatsen zijn, die daarbij dus uitgespaard worden.
Bericht: #765874

4sake
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 15:37  Reageer met quote   Naar boven

Roeland1 schreef:

Maar hoe doet men dat?

Zo is dat Roeland1,
in mijn omgeving zijn enkele ouderen en als we ze op straat tegenkomen is het altijd een babbeltje,soms is een helpende hand
voor een klein jobke dat ze niet meer aankunnen ook welkom,of soms breng ik wat groenten mee uit mijne hof(gemeenten tuintje) en die zijn gelukkig man,wat enkele parei,slade en of selder al niet kan doen.
Ik word er niet armer van en ben rijker in mijn gevoel.
Maar eerst mijn eigen volk.
Wink
Bericht: #765876

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 15:38  Reageer met quote   Naar boven

aron bie schreef:
Roeland1 schreef:

Maar hoe doet men dat?

Wat wil je. Als de politiek iets doet, dan trekt ze daar geld voor uit, in de regel.

Of zou ze eens meer iets moeten doen, dat niets kost?

Isolement van bejaarden doorbreken op deze manier lijkt toch wel sympathiek.

Daar mag wel een prijskaartje aan vasthangen, als je weet hoe duur rusthuizenplaatsen zijn, die daarbij dus uitgespaard worden.

bij elke politieke beslissing moet men steeds denken aan alle mogelijke averechtse effecten. Bvb een gezin dat een ouderling adopateert, maar als stront zal behandelen, bvb enkel voor de subsidie te ontvangen. Of een ander gezin dat een ouderling tot de laatste frank plunderen zal ; als dat al zo vaak in gezinnen gebeurt, waarom zou dit dan niet gebeuren tussen gezinnen en wildvreemde ouderlingen? Of bvb een ouderling die opeens in een islamitisch gezin terechtkomt en daar een beetje veel onder lijden zal... enzovoorts.

De politiek moet idd kunnen handelen zonder geld uit te trekken. En dat doet ze door de problemen steeds aan de bron aan te pakken, zoals ik heb uitgelegd. Een leefbare en sociale samenleving is enkel mogelijk in de monoculturele kleine regio. Daar moet de politiek haar hoofdpunt van maken, en al de rest volgt wel automatisch...
Bericht: #765877

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 16:56  Reageer met quote   Naar boven

Quote:
Een leefbare en sociale samenleving is enkel mogelijk in de monoculturele kleine regio. Daar moet de politiek haar hoofdpunt van maken, en al de rest volgt wel automatisch...

Dat zal nog veel geld gaan kosten...
Bericht: #765897

Sukkelaar13
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 17:26  Reageer met quote   Naar boven

aron bie schreef:
Vanackere (CD&V) - minister van Welzijn-maakt 75.OOO€ vrij voor een eerste experiment van het adopteren van eenzame bejaarden door jonge gezinnen.

Ik postuleer en hoop in aanmerking te komen, want binnenkort ga ik zelfs hier op deze virtuele site buitengescholden worden.

Lijkt het jullie wat, eenzame bejaarden te adopteren?

Zou dat geld niet beter uitgeven aan jonge gezinnen die hun alleenstande ouder of grootouder adopteren.
Bericht: #765912

confucius
PI Addict
PI Addict

Uit: West Vlaanderen
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 18:06  Reageer met quote   Naar boven

Nordur Lódir schreef:
aron bie schreef:

Ik denk niet dat Blauwvoet het zal zien zitten om bij jou in te trekken. Mr. Green
Bericht: #765925

Marnix
PI Senior
PI Senior

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 18:10  Reageer met quote   Naar boven

confucius schreef:
Nordur Lódir schreef:
aron bie schreef:

Ik denk niet dat Blauwvoet het zal zien zitten om bij jou in te trekken. Mr. Green

Bij hém niet. Bij z'n Mieke daarentegen. Mr. Green
Bericht: #765927

Flipgirl
PI Senior
PI Senior

Uit: Mechelen
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 21:32  Reageer met quote   Naar boven

Ik werk, mijn vriend werkt. Er zijn geen kinderen. Die eenzame bejaarde zou dus - zelfs als wij hem adopteren - overdag nog altijd even eenzaam zijn. Beetje zinloos dus om hem dan te adopteren ...
Daarbij moeten we dan op zoek naar een groter appartement en da kost (veel) centjes.

Voor mij dus enkel eventueel een deftig plan voor bijvoorbeeld vrouwen (of mannen) die (gedeeltelijk) thuis blijven / niet werken / ... en er de ruimte en financiële middelen voor hebben.
Bericht: #765953

borrel
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 22:40  Reageer met quote   Naar boven

4sake schreef:

Rolleyes

Ik zal den afwas doen en Mieke masseren Lol
Bericht: #765959

hilde
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 23:12  Reageer met quote   Naar boven

sommige zaken van wat ik hier lees verbazen mij, o.a. het excuus van "uit werken gaan" en "kapitaalkrachtig" zijn. Personen die kapitaalkrachtig zijn hebben daar veelal zelf voor gezorgd en delen ook hun tijd wel in om voor ouderen te kunnen zorgen, dus kom daar niet mee af..
En het hoeft niet dadelijk "adopteren" te zijn, waarom niet eens regelmatig een eenzame oudere weduwe of weduwnaar gaan oppikken en op een etentje uit, vergasten, indien iederéén dat zou doen, zouden die eenzame ouderen al een beetje minder eenzaam zijn. Ik doe dat regelmatig, en neen niet mijn ouders want die zijn niet eenzaam, maar wel vrienden van mijn ouders die alleen gevallen zijn.
Al die goedkope excuses van "werk" etc...vind ik gewoon belachelijk en laat duidelijk een egoïstische aard vermoeden...plus nog eens een onderschatting van het verstand van de lezers op dit forum...
Dus voor mij is het antwoord: met veel plezier en zonder extra betaling daarvoor waar een wil is, is een weg...
Bericht: #765966

4sake
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 23:32  Reageer met quote   Naar boven

borrel schreef:
4sake schreef:

Rolleyes

Ik zal den afwas doen en Mieke masseren Lol

Gij gaat hier mijn werk niet afpakken zene Shame on you
Lol
Bericht: #765969

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Za 11 Okt 2008, 01:29
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group