borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 23:35 |
 |
|
 |
| Bericht: #765970 |
|
|
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Wo 30 Apr 2008, 10:14 |
 |
|
| aron bie schreef: |
| Lijkt het jullie wat, eenzame bejaarden te adopteren? |
Alléén m'n eigen ouders, de rest kan rustig verder wegkwijnen. Al genoeg last met hun gezaag...
Ze zijn echter nog niet bejaard en al helemaal niet eenzaam.
Ikke egoïstisch...oe komt da?  |
| Bericht: #765994 |
|
|
aron bie
PI Addict

|
| Geplaatst: Wo 30 Apr 2008, 15:08 |
 |
|
| KempensBoerke schreef: |
| aron bie schreef: |
| Lijkt het jullie wat, eenzame bejaarden te adopteren? |
Alléén m'n eigen ouders, de rest kan rustig verder wegkwijnen. Al genoeg last met hun gezaag...
Ze zijn echter nog niet bejaard en al helemaal niet eenzaam.
Ikke egoïstisch...oe komt da?  |
Een beetje dom ook: je kan je eigen ouders niet adopteren. |
| Bericht: #766035 |
|
|
toyota
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 11:49 |
 |
|
Moesten die eenzame oudjes die thuis zitten weg te kwijnen nu eens allemaal een breedband-abonnement en een eenvoudig pc'tje met webcam en skype hebben, zouden die zich dan niet minder eenzaam voelen? En voor de hardhorenden nog een headsetje. Er zou nogal op los gekletst worden denk ik. En het zou nog goed voor ze zijn ook, gezien de sociale controle zou stijgen.
Wat denken jullie? |
| Bericht: #766112 |
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 12:00 |
 |
|
| toyota schreef: |
Moesten die eenzame oudjes die thuis zitten weg te kwijnen nu eens allemaal een breedband-abonnement en een eenvoudig pc'tje met webcam en skype hebben, zouden die zich dan niet minder eenzaam voelen? En voor de hardhorenden nog een headsetje. Er zou nogal op los gekletst worden denk ik. En het zou nog goed voor ze zijn ook, gezien de sociale controle zou stijgen.
Wat denken jullie? |
kan als
tijdelijke
implementatie tegen eenzaamheid gelden, maar het probleem moet men niet artificieel oplossen.
Als het 15 jaar duurt om de sociale cohesie tussen de generaties terug te brengen, dan kan men eventueel deze 15 jaar eenzaamheid verzwakken via jouw voorstel
maar dit kan zeker niet de definitieve oplossing zijn! |
| Bericht: #766117 |
|
|
Blanche Neige
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 12:56 |
 |
|
Toen ik nog "thuis" woonde, woonde ik niet alleen bij m'n ouders, ook m'n grootouders leefden in hetzelfde huis. (Ik weet best wel grootouders, zijn niet zomaar bejaarden, je hebt er een band mee.)
Ik kan u zeggen een conflictloos huishouden, wordt het niet met 3 generaties onder één dak. Maar toch heb ik er eigenlijk vooral goede herrinneringen aan. Altijd volk in huis, als je ruzie hebt met de ene, heb je nog anderen genoeg , veel moderne dingen worden in vraag gesteld door de oudjes, ze hebben veel so-called "levenswijsheid", ... Ik geloof dat het best wel nuttig en "Goed" is voor zowel jonge/gezinnen als de oudjes.
Nuja, subsidie is natuurlijk nog een stap verder en houdt altijd het gevaar van misbruik in. |
| Bericht: #766134 |
|
|
aron bie
PI Addict

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 15:07 |
 |
|
| Blanche Neige schreef: |
Toen ik nog "thuis" woonde, woonde ik niet alleen bij m'n ouders, ook m'n grootouders leefden in hetzelfde huis. (Ik weet best wel grootouders, zijn niet zomaar bejaarden, je hebt er een band mee.)
Ik kan u zeggen een conflictloos huishouden, wordt het niet met 3 generaties onder één dak. Maar toch heb ik er eigenlijk vooral goede herrinneringen aan. Altijd volk in huis, als je ruzie hebt met de ene, heb je nog anderen genoeg , veel moderne dingen worden in vraag gesteld door de oudjes, ze hebben veel so-called "levenswijsheid", ... Ik geloof dat het best wel nuttig en "Goed" is voor zowel jonge/gezinnen als de oudjes.
Nuja, subsidie is natuurlijk nog een stap verder en houdt altijd het gevaar van misbruik in. |
Ik weet niet of ik mijn opvoeding wel zou overleefd hebben zonder mijn inwonende grootmoeder (in feite woonden "wij" bij haar in) |
| Bericht: #768138 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Za 11 Okt 2008, 01:20
|
|
|
|
|