Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Adopteer eens een eenzame bejaarde

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Adopteer eens een eenzame bejaarde?
Reuzeleuk
30%
 30%  [ 4 ]
alleen dementen met veel geld
0%
 0%  [ 0 ]
ik pamper geen oude zagen
7%
 7%  [ 1 ]
ik wacht op meer subsidie
7%
 7%  [ 1 ]
geen goed ide
15%
 15%  [ 2 ]
te gek om los te lopen
30%
 30%  [ 4 ]
Ja, als ik een grote sociale woning krijg
7%
 7%  [ 1 ]
Total Votes : 13

Author Thread
borrel
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Di 29 Apr 2008, 23:35 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Lol Lol Lol
Bericht: #765970

Rapporteer deze post

Advertentie
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Wo 30 Apr 2008, 10:14 | Onderwerp: Re: Adopteer eens een eenzame bejaarde  Reageer met quote   Naar boven

aron bie schreef:
Lijkt het jullie wat, eenzame bejaarden te adopteren?

Alléén m'n eigen ouders, de rest kan rustig verder wegkwijnen. Al genoeg last met hun gezaag...

Ze zijn echter nog niet bejaard en al helemaal niet eenzaam.

Ikke egoïstisch...oe komt da? Rolleyes
Bericht: #765994

Rapporteer deze post

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 30 Apr 2008, 15:08 | Onderwerp: Re: Adopteer eens een eenzame bejaarde  Reageer met quote   Naar boven

KempensBoerke schreef:
aron bie schreef:
Lijkt het jullie wat, eenzame bejaarden te adopteren?

Alléén m'n eigen ouders, de rest kan rustig verder wegkwijnen. Al genoeg last met hun gezaag...

Ze zijn echter nog niet bejaard en al helemaal niet eenzaam.

Ikke egoïstisch...oe komt da? Rolleyes

Een beetje dom ook: je kan je eigen ouders niet adopteren.
Bericht: #766035

Rapporteer deze post

toyota
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 11:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Moesten die eenzame oudjes die thuis zitten weg te kwijnen nu eens allemaal een breedband-abonnement en een eenvoudig pc'tje met webcam en skype hebben, zouden die zich dan niet minder eenzaam voelen? En voor de hardhorenden nog een headsetje. Er zou nogal op los gekletst worden denk ik. En het zou nog goed voor ze zijn ook, gezien de sociale controle zou stijgen.
Wat denken jullie?
Bericht: #766112

Rapporteer deze post

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop
Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 12:00 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

toyota schreef:
Moesten die eenzame oudjes die thuis zitten weg te kwijnen nu eens allemaal een breedband-abonnement en een eenvoudig pc'tje met webcam en skype hebben, zouden die zich dan niet minder eenzaam voelen? En voor de hardhorenden nog een headsetje. Er zou nogal op los gekletst worden denk ik. En het zou nog goed voor ze zijn ook, gezien de sociale controle zou stijgen.
Wat denken jullie?

kan als tijdelijke implementatie tegen eenzaamheid gelden, maar het probleem moet men niet artificieel oplossen.

Als het 15 jaar duurt om de sociale cohesie tussen de generaties terug te brengen, dan kan men eventueel deze 15 jaar eenzaamheid verzwakken via jouw voorstel Wink

maar dit kan zeker niet de definitieve oplossing zijn!
Bericht: #766117

Rapporteer deze post

Blanche Neige
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 12:56 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Toen ik nog "thuis" woonde, woonde ik niet alleen bij m'n ouders, ook m'n grootouders leefden in hetzelfde huis. (Ik weet best wel grootouders, zijn niet zomaar bejaarden, je hebt er een band mee.)
Ik kan u zeggen een conflictloos huishouden, wordt het niet met 3 generaties onder één dak. Maar toch heb ik er eigenlijk vooral goede herrinneringen aan. Altijd volk in huis, als je ruzie hebt met de ene, heb je nog anderen genoeg Lol , veel moderne dingen worden in vraag gesteld door de oudjes, ze hebben veel so-called "levenswijsheid", ... Ik geloof dat het best wel nuttig en "Goed" is voor zowel jonge/gezinnen als de oudjes.
Nuja, subsidie is natuurlijk nog een stap verder en houdt altijd het gevaar van misbruik in.
Bericht: #766134

Rapporteer deze post

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 15:07 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Blanche Neige schreef:
Toen ik nog "thuis" woonde, woonde ik niet alleen bij m'n ouders, ook m'n grootouders leefden in hetzelfde huis. (Ik weet best wel grootouders, zijn niet zomaar bejaarden, je hebt er een band mee.)
Ik kan u zeggen een conflictloos huishouden, wordt het niet met 3 generaties onder één dak. Maar toch heb ik er eigenlijk vooral goede herrinneringen aan. Altijd volk in huis, als je ruzie hebt met de ene, heb je nog anderen genoeg Lol , veel moderne dingen worden in vraag gesteld door de oudjes, ze hebben veel so-called "levenswijsheid", ... Ik geloof dat het best wel nuttig en "Goed" is voor zowel jonge/gezinnen als de oudjes.
Nuja, subsidie is natuurlijk nog een stap verder en houdt altijd het gevaar van misbruik in.

Ik weet niet of ik mijn opvoeding wel zou overleefd hebben zonder mijn inwonende grootmoeder (in feite woonden "wij" bij haar in)
Bericht: #768138

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 09:40
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Wat scheelt er met de VRT ? confucius Vr 6 Apr 2007, 16:38
Sukkelaar13 Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Waarom werd het Blok niet veroordeeld door een assisenjury? deanta Di 27 Apr 2004, 03:35
4sake Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Kogel is door de kerk: Storme stapt zelf op Thomas O'Malley Ma 26 Apr 2004, 23:33
NETWORK Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het gaat nog plezant worden voor ons . Blauwvoet Ma 26 Apr 2004, 22:18
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het nieuwsblad is niet mals voor collegas en politici joppe Ma 26 Apr 2004, 11:12
joppe Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief