aron bie
PI Addict

|
| Geplaatst: Wo 30 Apr 2008, 15:15 |
 |
|
| Quote: |
| akkoord. Het geloof wordt aangetast. Elk geloof wordt nu eenmaal doorheen de tijd aangestast en maar goed ook |
Toch jammer dat de goede bedoelingen van het vooruitgangsgeloof zo aangetast raken.
Weet jij bv welke vooruitgang de gebroeders Wright voor ogen stond na de eerste geslaagde vlucht met de Kitty Hawk?
Waar ze in geloofden? |
| Bericht: #766037 |
|
|
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Wo 30 Apr 2008, 22:26 |
 |
|
| aron bie schreef: |
| Quote: |
| akkoord. Het geloof wordt aangetast. Elk geloof wordt nu eenmaal doorheen de tijd aangestast en maar goed ook |
Toch jammer dat de goede bedoelingen van het vooruitgangsgeloof zo aangetast raken.
Weet jij bv welke vooruitgang de gebroeders Wright voor ogen stond na de eerste geslaagde vlucht met de Kitty Hawk?
Waar ze in geloofden? |
geloven is nu eenmaal irrationeel
het is idd spijtig, maar het was hun fout in iets te geloven.
Ik probeer in niets te geloven - maar als mens lukt me dat niet erg goed... een mens heeft nu eenmaal dromen hé... ik doe mijn best en tracht mijn geloven te verwerpen of te alterneren in hoop  |
| Bericht: #766088 |
|
|
aron bie
PI Addict

|
| Geplaatst: Vr 2 Mei 2008, 10:34 |
 |
|
Shell gelooft ook al niet meer in de vooruitgang.
Het heeft zich teruggetrokken uit het al lopende eerste Engelse windmolenparkproject op de Noordzee.
Shell boekt reuzenwinsten uit de stijgende olieprijzen en blijft liever daarin investeren ipv in duurzame windenergie.
Dat staat zo ongeveer gelijk met het investeren in paard en kar, in een periode dat de nieuwe auto-technologie opkomt.... |
| Bericht: #766275 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Vr 2 Mei 2008, 11:43 |
 |
|
| aron bie schreef: |
Shell gelooft ook al niet meer in de vooruitgang.
Het heeft zich teruggetrokken uit het al lopende eerste Engelse windmolenparkproject op de Noordzee.
Shell boekt reuzenwinsten uit de stijgende olieprijzen en blijft liever daarin investeren ipv in duurzame windenergie.
Dat staat zo ongeveer gelijk met het investeren in paard en kar, in een periode dat de nieuwe auto-technologie opkomt.... |
Dat heeft met geloof in vooruitgang geen fluit te maken.
Het is zoveel gemakkelijker om anderen te laten investeren in onderzoek en ontwikkeling om dan, als de resultaten er zijn, zo'n bedrijven gewoon op te kopen met hun reuzewinsten.
Zo kunnen ze terug reuzewinsten maken. |
| Bericht: #766283 |
|
|
aron bie
PI Addict

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 15:03 |
 |
|
| Blauwvoet schreef: |
Dat heeft met geloof in vooruitgang geen fluit te maken.
Het is zoveel gemakkelijker om anderen te laten investeren in onderzoek en ontwikkeling om dan, als de resultaten er zijn, zo'n bedrijven gewoon op te kopen met hun reuzewinsten.
Zo kunnen ze terug reuzewinsten maken. |
Wat een parasitair soort geloof in de vooruitgang! |
| Bericht: #768137 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Di 7 Okt 2008, 10:21
|
|
|