Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Doodrijder rijd zichzelf te pletter tegen boom

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 10:56 | Onderwerp: Doodrijder rijd zichzelf te pletter tegen boom  Reageer met quote   Naar boven

Op zich geen opmerkelijk nieuws en ook de titel zal je niet terugvinden in de kranten en toch hangt dit nieuwsitem me al gans de week mijn voeten uit. Het gaat immers niet over jan modaal die zich deze maal heeft doodgereden maar wel over François Sterchele, een of ander voetbalwonder en blijkbaar heeft dit een grote impact over de manier waarop men dit behandeld in de pers dan. De morgen van het ongeval was het al om te kotsen toen ik naar q-music luisterde op weg naar het werk, Toen men er ginds van wist konden de presentatoren hun medeleven niet genoeg betuigen in de vorm van hoe erg het wel niet was dat zo jong iemand op die mannier het leven moest laten, allemaal goed en wel maar in het nieuws dat daar op volgde kon men dan weer horen, nadat de dood van François Sterchele was vermeld natuurlijk, dat twee tieners vermist waren in een brand, achteraf bleek dat ze allebei waren omgekomen. Niemand van de presentatoren die dit feit blijkbaar erg vond men maakte er toch al zeker geen opmerkingen over achteraf. En nochtans zijn er significante verschillen tussen beide ongevallen, in het geval van Sterchele was de persoon in kwestie volledig zelf verantwoordelijk voor zijn ongeval, als je het wrak ziet weet je direct dat de man sneller reed dan 150 en sommige bronnen spreken zelf van over de 220 km, dat men het toxicologisch onderzoek niet wilt vrijgeven, zogenaamd om het geheim van het onderzoek niet te schenden laat daarenboven nog eens vermoeden dat de man gedronken had. Het is altijd spijtig als iemand het leven laat zelf al is dat door zijn eigen stommiteit. Het is dan wel jammer dat de kranten dit niet belichten ipv een beroemdheid direct op een pedestalletje te zetten alsof hij zelf niet aan de basis lag van zijn eigen ongeluk. Anderen zouden er misschien uit kunnen leren dat ook beroemdheden onderhevig zijn aan de wetten van de fysica of in simpele mensentaal dat ook zei niet als een halve wilde zich met hun wagen in het verkeer moeten begeven.
Bericht: #767218

Rapporteer deze post

Advertentie
Kabar
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 10:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Proficiat dat je het durft zeggen. Ik denk er ook zo over.
Bericht: #767219

Rapporteer deze post

albalonga
PI Master
PI Master

Uit: Aalst
Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 11:20 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

volledig mee eens. Het is natuurlijk jammer dat mensen zich zo onverantwoordelijk achter hun stuur gedragen maar eigenlijk mag je blij zijn dat er geen andere mensen bij betrokken zijn geraakt. En eerlijk gezegd heb ik al veel hardrijders toegewenst dat ze tegen een boom zouden knallen vooraleer ze slachtoffers kunnen maken.
Bericht: #767222

Rapporteer deze post

pluto
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 11:44 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Helemaal mee eens, jammer dat je zoiets nooit als column in een krant leest.
Bericht: #767224

Rapporteer deze post

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 11:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Misantroop geeft hier in ieder geval blijk van gezond verstand. Wink
Bericht: #767225

Rapporteer deze post

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop
Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 12:34 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:
Misantroop geeft hier in ieder geval blijk van gezond verstand. Wink

idd, maar zeg dat maar niet te luid, want sebiet hoort de man achter LijstIkke u nog Razz
Bericht: #767231

Rapporteer deze post

moedertje
PI Senior
PI Senior

Uit: rotselaar
Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 13:34 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Een icoon bekladt men nu eenmaal niet. Maar iedereen denkt er het zijne over. Eek

Laatst aangepast door moedertje op Za 10 Mei 2008, 13:37, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #767234

Rapporteer deze post

Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 13:35 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Rijden met verstand, en eigenlijk zou dit gegeven (nl. de dood van een populaire voetballer) de aanleiding moeten zijn van een campagne die dat bewust moet maken bij (vooral jonge) mensen.
Bericht: #767236

Rapporteer deze post

Sukkelaar13
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 15:48 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wee man schreef:
Rijden met verstand, en eigenlijk zou dit gegeven (nl. de dood van een populaire voetballer) de aanleiding moeten zijn van een campagne die dat bewust moet maken bij (vooral jonge) mensen.

Zo denk ik er ook over. De media had hiervan moeten gebruik maken om de hardrijdende motorbestuurders tot nadenken te bewegen. Maar neen, waarom zouden zij. Het was toch geen Vlaams Belanger hé.
Bericht: #767239

Rapporteer deze post

Korben
PI Addict
PI Addict

Uit: Brugge
Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 21:59 | Onderwerp: sportwagens verbieden  Reageer met quote   Naar boven

vandaag las ik in Het Laatste Nieuws een artikel waar men suggereerde dat men sportwagens zou moeten verbieden omdat men ermee kan verongelukken omdat ze hoge snelheden kunnen halen. Ik dacht dat ik misselijk werd. Niet dat ik een sportwagenliefhebber ben maar die bemoeizucht van sommige mensen lijkt oneindig. Daarbij komt dat het nog altijd de bestuurder is die zijn verantwoordelijkheid moet nemen en een geschikte lokatie moet zoeken om hoge snelheden te rijden met zijn sportwagen (bvb circuit van Zolder).

Er was dan nog ne pipo aan het woord die stelde dat de constructeurs verantwoordelijk waren omdat er een jonge snaak met onverantwoorde snelheid tegen een boom rijdt naar analogie van de sigarettenproducent en bijgevolg zouden ze op een auto een stickertje moeten hangen waarop volgende boodschap te lezen staat : "autorijden kan uw gezondheid schaden".

Deze vergelijking gaat helemaal niet op stelde een woordvoerder van een constructeur daar je sigaretten nu eenmaal niet verantwoord kunt gebruiken en sportwagens daarentegen wel. Deze laatste heeft mijn inziens gelijk ; het is alsof een producent van kettingzagen verantwoordelijk stellen omdat er één of ander idioot bij het jongleren met kettingzagen zijn arm heeft afgezaagd.

Maar om on-topic te reageren : had het idd een anonieme "rijkeluiszoontje" geweest dan zou het behandeld worden als een fait-divers ofwel een indirecte dat-komt-er-van-als-je-een-vuile-kapitalist-bent reactie met het nodige leedvermaak.
Bericht: #767265

Rapporteer deze post

4sake
PI Expert
PI Expert

Uit: de broek van onze pa.
Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 23:20 | Onderwerp: Re: Doodrijder rijd zichzelf te pletter tegen boom  Reageer met quote   Naar boven

misantroop schreef:
Op zich geen opmerkelijk nieuws en ook de titel zal je niet terugvinden in de kranten en toch hangt dit nieuwsitem me al gans de week mijn voeten uit. Het gaat immers niet over jan modaal die zich deze maal heeft doodgereden maar wel over François Sterchele, een of ander voetbalwonder en blijkbaar heeft dit een grote impact over de manier waarop men dit behandeld in de pers dan. De morgen van het ongeval was het al om te kotsen toen ik naar q-music luisterde op weg naar het werk, Toen men er ginds van wist konden de presentatoren hun medeleven niet genoeg betuigen in de vorm van hoe erg het wel niet was dat zo jong iemand op die mannier het leven moest laten, allemaal goed en wel maar in het nieuws dat daar op volgde kon men dan weer horen, nadat de dood van François Sterchele was vermeld natuurlijk, dat twee tieners vermist waren in een brand, achteraf bleek dat ze allebei waren omgekomen. Niemand van de presentatoren die dit feit blijkbaar erg vond men maakte er toch al zeker geen opmerkingen over achteraf. En nochtans zijn er significante verschillen tussen beide ongevallen, in het geval van Sterchele was de persoon in kwestie volledig zelf verantwoordelijk voor zijn ongeval, als je het wrak ziet weet je direct dat de man sneller reed dan 150 en sommige bronnen spreken zelf van over de 220 km, dat men het toxicologisch onderzoek niet wilt vrijgeven, zogenaamd om het geheim van het onderzoek niet te schenden laat daarenboven nog eens vermoeden dat de man gedronken had. Het is altijd spijtig als iemand het leven laat zelf al is dat door zijn eigen stommiteit. Het is dan wel jammer dat de kranten dit niet belichten ipv een beroemdheid direct op een pedestalletje te zetten alsof hij zelf niet aan de basis lag van zijn eigen ongeluk. Anderen zouden er misschien uit kunnen leren dat ook beroemdheden onderhevig zijn aan de wetten van de fysica of in simpele mensentaal dat ook zei niet als een halve wilde zich met hun wagen in het verkeer moeten begeven.

Juist vernomen van ne vriend vanavond die ook aanwezig was waar François Sterchele die beruchte avond-nacht was,en dat de drank er rijkelijk vloeide,hij verwonderde zich dan ook niet over het ongeval maar zei nog dat het een raar gevoel geeft als ge hem nog a live hebt gezien en enkel uren later verneem je dan dat hij passé is.
En wees gerust in de wereld van de voetbal word zelf door de elite gezopen dat het klettert,zelf persoonlijk ook meegemaakt,het enige dat die mannen kunnen is voetballen voor de rest heel simpel van geest,op enkele uitzonderingen na.
Ge moet mij dat wereldje niet leren kennen.
Rolleyes
Bericht: #767270

Rapporteer deze post

4sake
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 23:22 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

moedertje schreef:
Een icoon bekladt men nu eenmaal niet. Maar iedereen denkt er het zijne over. Eek

Een icoon schijt op ne wc pot zoals iedereen,
en die is niet veel meer als een ander zo denk ik erover.
Mr. Green
Bericht: #767272

Rapporteer deze post

4sake
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 23:26 | Onderwerp: Re: sportwagens verbieden  Reageer met quote   Naar boven

Korben schreef:
vandaag las ik in Het Laatste Nieuws een artikel waar men suggereerde dat men sportwagens zou moeten verbieden omdat men ermee kan verongelukken omdat ze hoge snelheden kunnen halen. Ik dacht dat ik misselijk werd. Niet dat ik een sportwagenliefhebber ben maar die bemoeizucht van sommige mensen lijkt oneindig. Daarbij komt dat het nog altijd de bestuurder is die zijn verantwoordelijkheid moet nemen en een geschikte lokatie moet zoeken om hoge snelheden te rijden met zijn sportwagen (bvb circuit van Zolder).

Er was dan nog ne pipo aan het woord die stelde dat de constructeurs verantwoordelijk waren omdat er een jonge snaak met onverantwoorde snelheid tegen een boom rijdt naar analogie van de sigarettenproducent en bijgevolg zouden ze op een auto een stickertje moeten hangen waarop volgende boodschap te lezen staat : "autorijden kan uw gezondheid schaden".

Deze vergelijking gaat helemaal niet op stelde een woordvoerder van een constructeur daar je sigaretten nu eenmaal niet verantwoord kunt gebruiken en sportwagens daarentegen wel. Deze laatste heeft mijn inziens gelijk ; het is alsof een producent van kettingzagen verantwoordelijk stellen omdat er één of ander idioot bij het jongleren met kettingzagen zijn arm heeft afgezaagd.

Maar om on-topic te reageren : had het idd een anonieme "rijkeluiszoontje" geweest dan zou het behandeld worden als een fait-divers ofwel een indirecte dat-komt-er-van-als-je-een-vuile-kapitalist-bent reactie met het nodige leedvermaak.

Misschien kunnen ze beter alle vrachtwagens afschaffen,want ik denk dat die jaarlijks meer doden op hun geweten hebben dan mensen die verongelukken met hun sportwagen.
Twee ik heb ook een sportwagen en die gaat ook lekker naar de 240/u
alleen moett ge wel weten wanneer dit kan,
en zeker niet als ge gezopen hebt.

Wink
Bericht: #767274

Rapporteer deze post

Turbo Taxpayer
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 00:26 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

misschien ook gas verbieden : er vallen elk jaar doden bij gasontploffingen .

Of trappen , hoevelen verongelukken er daar niet op ?

Of elektriciteit die mensen elektrocuteert of brand veroorzaakt door kortsluiting .

Of werken : hoeveel doden vallen er niet door arbeidsongevallen of door hart-en vaat-ziekten door stress ?

Kortom dan kunnen we beter in een grotje gaan wonen en hopen dat we niet verscheurd worden door wild beest of doodgaan v verveling .
Bericht: #767284

Rapporteer deze post

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 00:30 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Waarom gewoon het topvoetbal niet verbieden ? Rolleyes
Ook Ludo Coeck knalde in hoge snelheid met zijn BMW ergens tegenaan ...
Zonder die hoge inkomens als topvoetballers reden die mannen niet met een Porsche of sportwagen van BMW en zouden ze nog leven ...
Bericht: #767286

Rapporteer deze post

Turbo Taxpayer
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 01:04 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:
Actiegroep wil dat overheid bomen langs autoweg verbiedt

De actiegroep flits.bnet.be-Drive Safely wil dat bomen langs de Belgische autowegen verdwijnen of achter een vangrail komen.

"Dat zou heel wat dodelijke ongelukken voorkomen", stelt de pro-auto-organisatie.

Bomen zijn volgens flits.bnet.be-Drive Safely moordenaars. "Iedereen kent wel een beschadigde stam waar een kruisje of een foto aan hangt.
Talloze Belgische doorgangswegen zijn afgezoomd met dikke bomen. Ergers zelfs, dagelijks worden bij de heraanleg van wegen nieuwe bomen aangeplant”, stelt woordvoerder Tom Van Steertegem.

Kappen

Het comité eist een verbod op de aanplanting van nieuwe bomen naast wegen. Bestaande bomenrijen moeten gekapt, afgeschermd met motorvriendelijke vangrails of verplaatst worden.

“In Nederland hebben ze volwassen bomen verplaatst langs een snelweg, maar dat is heel duur. Kappen is het goedkoopst. De dood van François Sterchele moet de discussie op beleidsniveau op gang brengen. Als er groen moet staan, plant dan struiken. Maar bomen horen in een bos.”

Romeinen

De gewoonte om bomen te planten langs wegen dateert nog uit de tijd van de Romeinen.
Bomen moesten toen schaduw bieden aan marcherende soldaten.

Dat er nog nooit een boom voor een auto gesprongen is, vindt Van Steertegem geen argument.

“Verongelukken tegen een boom hoeft niet jóuw fout te zijn. Een uitwijkmanoeuvre voor een overstekende hond of een put in het wegdek kan al voldoende zijn.”

En wat met verlichtingspalen? “De nieuwe generatie kreukelpalen buigt mee. Een boom nooit.“

(Bron: Eigen berichtgeving)

Bron : http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={40B67625-2EF7-4209-ABCC-A733072CCB35}

Goed idee en beter voor de wegen ook : want dan kunnen boomwortels het wegdek ook niet meer omhoogdrukken met gevaarlijke bulten tot gevolg .

En ook veiliger : geen afwaaiende takken meer bij storm
Bericht: #767289

Rapporteer deze post

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 01:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:
Waarom gewoon het topvoetbal niet verbieden ? Rolleyes
Ook Ludo Coeck knalde in hoge snelheid met zijn BMW ergens tegenaan ...
Zonder die hoge inkomens als topvoetballers reden die mannen niet met een Porsche of sportwagen van BMW en zouden ze nog leven ...
Ja, en schaf dan gelijk de auto's af, want een ongeval zit altijd in een klein hoekje.
Terug met paard en kar... of neen, stel je voor dat je paard op hol slaat.
Vanaf morgen gaan we weer allemaal te voet.

Misantroop, chapeau dat je de waarheid durft te zeggen. Ook ik heb van getuigen gehoord hoe Sterchele in de auto is gestapt na een hele dag alcohol te hebben gedronken in de buurt van de Antwerpse Groenplaats. En een vriend van me was brandweerman van dienst en één van de eersten op de plaats van het ongeval en ook die wist me te vertellen dat er drank in het spel was en dat Sterchele laag moet gevlogen hebben. Wellicht dus een foutje gemaakt bij de landing.
Ik heb me er dus ook al een hele week in opgewonden, maar goed, dindag is de uitvaart en daarna horen we er niets meer van. Gelukkig maar.
Bericht: #767294

Rapporteer deze post

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 01:52 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

moedertje schreef:
Dat is geen icoon. Die gast had nog veel te bewijzen. Topschutter worden met amper 21 doelpunten zegt niets over zijn kwaliteiten. Daarenboven werden 80 procent van die goals hem op een presenteerblaadje aangeboden. Mijn grootmoeder had er net zo goed haar voet kunnen tegen zetten. Neen, Sterchele was niet de grote voetballer die men er nu van maakt. Verre van zelfs!
Bericht: #767295

Rapporteer deze post

Sukkelaar13
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 07:18 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Gelukkig zijn er nu toch kranten die de waarheid over het ongeval publiceren.
Bericht: #767317

Rapporteer deze post

Blanche Neige
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 08:07 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Kabar schreef:
Proficiat dat je het durft zeggen. Ik denk er ook zo over.

Los van het feit of ik met u akkoord ga of niet.
Moet je dat nu wel zeggen? Hij is nog niet helemaal koud!
Het is net als toen met de dood Hugo Claus. Er waren er hier ook een paar die "de waarheid dierven zeggen". Ik noemde ze toen respectlozen. Clowns die dansen op het graf...
Bericht: #767326

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 09:12
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 2002: meer zelfmoorden dan verkeersdoden joppe Zo 13 Apr 2008, 18:56
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Dit moeten we onthouden!!! De Prof Za 10 Nov 2007, 17:17
Roeland1 Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk [ Poll ] Filip Dewinter uit BRUGGE: 'Ik ben een Antwerpenaar!' the Piano Vr 26 Jan 2007, 16:27
vlijmscherp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Toch veel moeite gedaan..... Eugene Di 27 Apr 2004, 23:11
Goldwing Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief