oldspice
PI Addict

|
| Geplaatst: Di 6 Mei 2008, 12:31 | Onderwerp: Bewakingscamera's |
 |
|
Twee artikels in de Standaard trokken mijn aandacht. Beide gingen over bewakingscamera's. In Londen is deze geldverslindende Big Brother een fiasco. In Antwerpen worden tegenwoordig ook overal camera's geplaatst. Dit om in die buurten een beter veiligsgevoel te creëren. Ik heb al weet van 1 rechtzaak gebaseerd op deze camera's waarbij de verdachte werd vrijgesproken op basis van de wet op de privacy. Afwachten of onze belastingscentjes ons bezter gaan beschermen dan die van GB.
Winkeliers plaatsen massaal bewakingscamera's
BRUSSEL - Camera's moeten vooral winkeldieven stoppen, maar ze houden ook het personeel in de gaten.
Het aantal winkeliers dat er veel geld voor over heeft om de zaak beter te beveiligen, is de voorbije drie jaar spectaculair gestegen. Tegenwoordig investeren acht op de tien winkeliers in diefstalbeveiliging. Vooral bewakingscamera's doen het bijzonder goed. Ruim de helft van de Vlaamse winkeliers heeft er vrij recent een of meer gekocht.
Engelse camera's klissen weinig criminelen
LONDEN - De miljarden pond kostende inspanning van de Britse overheid om de misdaad te beteugelen door een heus Big Brother-systeem aan bewakingscamera's, heeft weinig tot geen vruchten opgeleverd.
Het netwerk van meer dan vier miljoen over het land verspreide videocamera's is 'een volkomen fiasco' gebleken, zo verklaart Mike Neville, de verantwoordelijke bij Scotland Yard voor videobewakingop BBC. Misdadigers hebben al lang geen schrik meer voor de camera's, aldus Neville op een veiligheidsconferentie in Londen. |
| Bericht: #766869 |
|
Advertentie
|
|
Sukkelaar13
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 8 Mei 2008, 17:02 | Onderwerp: |
 |
|
Toch hebben de camera's bijgedragen tot de oplossing van de moord in het centraal station van Brussel door 2 "Polen" |
| Bericht: #767108 |
|
|
Vorige
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 8 Mei 2008, 17:22 | Onderwerp: |
 |
|
| Sukkelaar13 schreef: |
| Toch hebben de camera's bijgedragen tot de oplossing van de moord in het centraal station van Brussel door 2 "Polen" |
maar wat voor een oplossing! |
| Bericht: #767110 |
|
|
4sake
PI Expert

Uit: de broek van onze pa. |
| Geplaatst: Do 8 Mei 2008, 22:53 | Onderwerp: |
 |
|
| Sukkelaar13 schreef: |
| Toch hebben de camera's bijgedragen tot de oplossing van de moord in het centraal station van Brussel door 2 "Polen" |
Met als gevolg de een loopt vrij rond de andere binnenkort.
Als ge zelf geconfronteerd word ineens de wet van de jungle toepassen en wettige zelfverdediging laten uitschijnen.
Geen camera's meer nodig en ne crimineel minder en voorbeeld voor de volgende.
Over 30 jaar dacht je wel twee keer na voor je op het crimineel pad begaf,nu hoeft dat niet meer,
één,er is geen plaats
Twee,een uitgesproken straf van zes maand dient niet meer uitgezeten te worden.
drie zelf bij zware criminaliteit loop je na 24 uur vrij rond.
Wat helpen die camera's dan nog ?
natuurlijk verhoog je daarmee de verkoop en de werkgelegenheid,
maar dit ten koste van de veiligheid van de burgers die al langer hoe meer inzien dat dit beleid nergens toe leid.
EN de slachtoffers van criminelen beter thuis kunnen blijven of ze
komen binnen de kortste tijd oog in oog te staan met hun agressor.
 |
| Bericht: #767133 |
|
|
Sukkelaar13
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 16:24 | Onderwerp: |
 |
|
| Vorige schreef: |
maar wat voor een oplossing! |
Wacht nog maar af; het is nog lang niet gedaan. |
| Bericht: #767250 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 19:34 | Onderwerp: |
 |
|
Bewakingscamera's zijn een goede zaak en indien nodig moet de wet op de privacy aangepast worden. |
| Bericht: #767259 |
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Za 10 Mei 2008, 19:58 | Onderwerp: |
 |
|
| wittmann schreef: |
| Bewakingscamera's zijn een goede zaak en indien nodig moet de wet op de privacy aangepast worden. |
Hey, Euro-nationalist... al aan het uitkijken naar het 4de Rijk? |
| Bericht: #767260 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 06:35 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 zit weer naast de kwestie te zeveren zoals gewoonlijk.
Bewakingscamera's bevorderen de veiligheid.Als er juridische hindernissen zijn voor het gebruik van de beelden ervan,worden die gewoon weggenomen. |
| Bericht: #767308 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 14:14 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 zit weer naast de kwestie te zeveren zoals gewoonlijk.
Bewakingscamera's bevorderen de veiligheid.
Als er juridische hindernissen zijn voor het gebruik van de beelden ervan,worden die gewoon weggenomen. |
Vreemd, de verantwoordelijke voor videocamerabewaking bij Scotland Yard beweert het tegenovergestelde...
Ach, de man zal er minder van af wijten als de wittmann - uiteraard.
Beseft u wel wat u zegt? 'als er juridische hindernissen zijn, worden die gewoon wel beter weggenomen'...
Vrijheid NA alles voor de heer wittmann?
Jij bent een Euronationalist van het laagste soort. U ben een eurocraat.
"Liever een totalitaire controle op het individu, om élke vorm van criminaliteit weg te werken, dan de individuele vrijheid..."
Gruwelijk is me dat. |
| Bericht: #767360 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 16:18 | Onderwerp: |
 |
|
Allé,nu is roeland1 ineens een ultraliberaal geworden.
Bewakingscamera's bevorderen de veiligheid en hebben al veel tot de oplossing van misdrijven bijgedragen.
De band tussen eurocraat zijn en voorstander zijn van bewakingscamera's bestaat alleen in het zieke brein van roeland1.  |
| Bericht: #767378 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 17:29 | Onderwerp: |
 |
|
Allé,nu is roeland1 ineens een ultraliberaal geworden.
Bewakingscamera's bevorderen de veiligheid en hebben al veel tot de oplossing van misdrijven bijgedragen.
De band tussen eurocraat zijn en voorstander zijn van bewakingscamera's bestaat alleen in het zieke brein van roeland1.  |
Eurocraat, nazist, fascist, communist, democraat, en zelfs aanhanger van de val van de sociaaldemocratie : één pot nat. Allen zijn het aanhangers van het collectivisme, allen zijn het aanhangers van de staatsmonopolisering van bezit, allen zijn het aanhangers van een overheid die de vrijheidsrechten overschrijdt, allen zijn het aanhangers van de onderwerping van het individu aan de wil van de olligarchen. Idd.
En voor alle duidelijkheid : ik ben altijd al ultraliberaal (hoewel ik dit woord niet graag gebruik) geweest (het is mij steeds om vrijheid te doen geweest) - maar zoals ik reeds zei, was ik even in de val getrapt van de angstpolitiek van LINKS, net zoals het merendeel van de rechtsen dit doen.
Ben ik blauw? allesbehalve! Ik ben immers géén democraat, en hoef niets te weten van het staatsapparaat dat groter uitgroeit dan de noodzakelijke ordenormering van de individuele vrijheidsrechten. Ook ben ik allesbehalve een kapitalist of sociaal-democraat. |
| Bericht: #767388 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 17:30 | Onderwerp: |
 |
|
Eigenlijk roeland1 niet wat hij is.  |
| Bericht: #767389 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 21:33 | Onderwerp: |
 |
|
Eigenlijk roeland1 niet wat hij is.  |
terwijl feitelijk wittmann niet wat hij schrijft.  |
| Bericht: #767422 |
|
|
4sake
PI Expert

Uit: de broek van onze pa. |
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2008, 22:26 | Onderwerp: |
 |
|
| Blauwvoet schreef: |
terwijl feitelijk wittmann niet wat hij schrijft.  |
hij wat hij
 |
| Bericht: #767428 |
|
|
oldspice
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 23:33 | Onderwerp: |
 |
|
Ik kan verkeerd zijn, maar waren het volgens de beelden van deze camera's geen Polen maar ... Weet je de hetze nog toen bleek dat het geen ... waren? De camera's hebben niets opgelost. Ze konen zelfs niet vaststellen wie gestoken had. |
| Bericht: #767548 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Ma 7 Jul 2008, 00:06
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |
Advertentie |