Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Petitie tegen leeuwenvlag in Brugge

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
saeftinghe
PI Pro
PI Pro

Uit: brugge zekerst
Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 07:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Blanche Neige schreef:

Breydel en Deconinck zijn idd even Vlaams als ze Belgisch zijn. Het stamt dan ook van een tijd toen nationalisme nog niet bestond, of het zou moeten in Parijs geweest zijn.
De bloedprocessie is een atractie voor de Japaneesjes hé, net zoals Plopsaland een atractie is voor kindjes. Meer dan veel show en zever is dat niet.

zij dateren wel van een tijd waarin vlaanderen bestond, men vlaams sprak, en er franse bezetting was. noem dat geen nationalisme als je wil, maar van belgie, tricolore vodden en tutti quanti was er zeker geen sprake in 1302.

en de bloedprocessie gaat al uit sinds zeker de vijftiende eeuw. die japanners waren er al vroeg bij.
Bericht: #767438

Rapporteer deze post

Advertentie
Blanche Neige
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 11:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Roeland1 schreef:

over mijn beschuldiging aan hem wat betreft dat hij een grootgrondgebiedelijke nationalist is. Tja, de waarheid kwetst. Hij verweert er zich nu nog tegen, hopelijk zal hij ooit deze waarheid willen omarmen, als leerschool van het leven. Soms valt men jarenlang iets aan, waarna men beseft, dat men eigenlijk nét datgene was dat men feitelijk aanviel.

Kop op Blanche Neige, je komt er wel uit Wink

Je kan veel over mij zeggen, maar dat ik een nationalist ben, van welk soort dan ook= Lol
Bericht: #767470

Rapporteer deze post

Blanche Neige
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 11:15 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

saeftinghe schreef:

zij dateren wel van een tijd waarin vlaanderen bestond, men vlaams sprak, en er franse bezetting was. noem dat geen nationalisme als je wil, maar van belgie, tricolore vodden en tutti quanti was er zeker geen sprake in 1302.

en de bloedprocessie gaat al uit sinds zeker de vijftiende eeuw. die japanners waren er al vroeg bij.

1)Vlaanderen beston uit Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen. Niet echt het gebied wat de Vlaamse Leeuw NU representeert, dacht ik.
2) Hoewel ik het niet zeker ben durf ik er toch een klein kapitaaltje op inzetten dat de Graaf van Vlaanderen in die tijd wss een beter Franstalige was dan een "Vlaamstalige".
3) In de 15e eeuw betekende de Heilige Bloedprocessie nog iets, nu is het enkel geldgewin en toerisme.
Bericht: #767471

Rapporteer deze post

saeftinghe
PI Pro
PI Pro

Uit: brugge zekerst
Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 12:45 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Blanche Neige schreef:

1)Vlaanderen beston uit Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen. Niet echt het gebied wat de Vlaamse Leeuw NU representeert, dacht ik.
2) Hoewel ik het niet zeker ben durf ik er toch een klein kapitaaltje op inzetten dat de Graaf van Vlaanderen in die tijd wss een beter Franstalige was dan een "Vlaamstalige".
3) In de 15e eeuw betekende de Heilige Bloedprocessie nog iets, nu is het enkel geldgewin en toerisme.

1. en frans-vlaanderen en zeeuws-vlaanderen. nog altijd meer dan belgie.
2. het ging in 1302 dan ook helemaal niet om de graaf van vlaanderen, maar om de vlaamse steden, die het beu waren om hun zuurverdiende centen te moeten afstaan aan de koning van frankrijk.
3. veel geld wint brugge heus niet aan de bloedprocessie. één wedstrijd van club brugge trekt meer volk. en ik durf erop wedden dat die meer consumeren.
Bericht: #767493

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Do 21 Aug 2008, 23:36
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk [ Poll ] Filip Dewinter uit BRUGGE: 'Ik ben een Antwerpenaar!' the Piano Vr 26 Jan 2007, 16:27
vlijmscherp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vlaams Blok in Antwerpen boven de 40% !!! De Prof Di 27 Apr 2004, 13:42
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het gaat nog plezant worden voor ons . Blauwvoet Ma 26 Apr 2004, 22:18
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Een Vlaamse Reactie Thomas O'Malley Ma 26 Apr 2004, 19:41
New Statesman Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Klacht tegen Bruggeveiligenleefbaar Needa Brandt Ma 26 Apr 2004, 18:55
luqje Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het nieuwsblad is niet mals voor collegas en politici joppe Ma 26 Apr 2004, 11:12
Geen nieuwe berichten De vlaamse belhamel. joppe Ma 26 Apr 2004, 08:36
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief