Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Wilders denkt aan fusie met Vlaanderen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 08:05 | Onderwerp: Wilders denkt aan fusie met Vlaanderen  Reageer met quote   Naar boven

Quote:
De optie van een fusie tussen Nederland en Vlaanderen moet overwogen worden. Dat zegt de Nederlandse PVV-leider Geert Wilders vandaag in een interview met De Telegraaf. Wilders zegt dat de Vlamingen en de Walen elkaar zat zijn. Een fusie zou bovendien economisch goed zijn.

"Nederland krijgt er de haven van Antwerpen bij, een luchthaven, we hebben cultureel veel met elkaar gemeen, het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, het zou ruimte geven, hun schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager", zegt Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV).

"Dus laat premier Balkenende eens met zijn Vlaamse collega gaan praten om te kijken of er een nieuwe unie kan ontstaan." De PVV-voorman benadrukt dat een fusie wel vrijwillig moet zijn. "Het is niet de bedoeling dat we een of ander korps naar het zuiden sturen." Wilders stelt voor een referendum uit te schrijven in Nederland en Vlaanderen.

Toenadering tussen de PVV en het Vlaams Belang ziet Wilders niet zitten. Hij zegt in de krant niets met deze partij te maken te hebben, 'helemaal niet met buitenlandse partijen'. Wel zegt Wilders dat zijn partij zich oriënteert op de Europese Verkiezingen van volgend jaar. Bij welke fractie de PVV past, weet hij nog niet.

In het interview gaat Wilders ook kort in op de verschillen tussen zijn partij en die van de populaire Rita Verdonk, de ex-minister voor Integratie, die uit de liberale VVD-fractie werd gegooid en onlangs haar eigen partij Trots op Nederland boven de doopvont hield. "Wij hebben een mening waarvoor we steun zoeken en niet andersom. De PVV staat ergens voor. Wij gaan niet onze mening veranderen als veel mensen dat plots doen." (novum/sps/mvdb)

Het idee is natuurlijk al meer geopperd en we hebben inderdaad meer gemeen met de Nederlanders dan met de Walen Maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat er geen verschillen zouden zijn. Of deze verschillen overbrugbaar zijn met een fusie is dan nog maar de vraag en ik heb dan ook ernstige twijfels bij zo'n fusie. Eeen verregaande samenwerking zie ik daarentegen veel mer zitten omdat elk land daarbij zijn eigenheid blijft behouden.
Bericht: #767441

Rapporteer deze post

Advertentie
Kabar
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 08:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Als ik mag kiezen tussen de Hollanders en de Walen, kies ik toch voor de Walen.
Bericht: #767442

Rapporteer deze post

kweetnie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 08:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Geen enkele nood aan Wilders in Vlaanderen. "Dat soort" kunnen we missen als kiespijn.
Bericht: #767443

Rapporteer deze post

albalonga
PI Master
PI Master

Uit: Aalst
Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 08:51 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik ben voorstander van het feit dat Vlaanderen en Nederland zich als één staat profileren en onderlinge akkoorden afsluiten.

Ik ben tegenstander ervan dat Vlaanderen gewoon bij het Nederlandse grondgebied wordt geannexeerd, niet omdat ik daar persoonlijk tegen ben, maar omdat ik vrees dat dezelfde onnozelen die nu nog op probelgische partijen stemmen dan weer voor problemen zullen zorgen.
Bericht: #767444

Rapporteer deze post

albalonga
PI Master
PI Master

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 08:53 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Kabar schreef:
Als ik mag kiezen tussen de Hollanders en de Walen, kies ik toch voor de Walen.

dus als je bvb een barbeque organiseert en er zit een Waals gezin en een Nederlands gezin, dan gaat gij bij de Walen zitten?
Bericht: #767445

Rapporteer deze post

Kabar
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 09:02 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

albalonga schreef:

dus als je bvb een barbeque organiseert en er zit een Waals gezin en een Nederlands gezin, dan gaat gij bij de Walen zitten?

Ja, ik ben allergisch aan Hollanders. Voor mijn verlof zoek ik ook hotels op waar geen Engelsen of Hollanders zijn. Vreselijk arrogant, verwaand en vulgair volk.
Bericht: #767446

Rapporteer deze post

4sake
PI Expert
PI Expert

Uit: de broek van onze pa.
Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 09:20 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Kabar schreef:

Ja, ik ben allergisch aan Hollanders. Voor mijn verlof zoek ik ook hotels op waar geen Engelsen of Hollanders zijn. Vreselijk arrogant, verwaand en vulgair volk.

En daar mag je dan de Duitsers ook bij tellen,
ik heb 12 jaar naar het Gardameer (noord Italie)geweest met mijne boot om te waterskiën als wij ergens gingen eten hoorden we steeds hetzelfde,
Vlamingen(ik zeg Vlamingen omdat men de walen op een hand kon tellen) zijn steeds welkom,
Hollanders en Duitsers zien ze daar liever buiten.
ik moet ze ook niet hebben onafhankelijk ok en samenwerkingsverbanden mij niet gelaten maar geen aansluiting met Nederland.

Rolleyes
Bericht: #767448

Rapporteer deze post

albalonga
PI Master
PI Master

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 09:33 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Als er een volk op de wereld bestaat dat arrogant en verwaand is, dan zullen het toch in de eerste plaats de Walen zijn he ? Rolleyes
Bericht: #767449

Rapporteer deze post

toyota
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 09:36 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Net als in iedere context kan je nooit alle 'Hollanders, Walen, Duitsers, ...' over de zelfde kam scheren. Er zitten overal uitersten, ook bij Vlamingen!

Wat niet betekent dat ik pro fusie zou zijn. Ik ben voor een verkozen staatshoofd, en dat hebben ze in Nederland ook niet.
Bericht: #767450

Rapporteer deze post

albalonga
PI Master
PI Master

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 09:56 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:
Net als in iedere context kan je nooit alle 'Hollanders, Walen, Duitsers, ...' over de zelfde kam scheren. Er zitten overal uitersten, ook bij Vlamingen!

Dat is juist. Nederlanders zijn over 't algemeen arroganter terwijl Vlamingen uitblinken in dhimmitude. Daardoor valt het zo op. Als ik Vlaanderen bij Nederland wil dan is het vooral omdat ik vind dat we ons zelfbewustzijn en onze trots moeten terugvinden.

Ik geloof niet dat een eigen Vlaamse staat dit kan bewerkstelligen. Gewoon omwille van de reden dat ze er gekomen is, namelijk de Vlaamse onmacht om haar meerderheid binnen België te verzilveren.

Quote:
Wat niet betekent dat ik pro fusie zou zijn. Ik ben voor een verkozen staatshoofd, en dat hebben ze in Nederland ook niet.

Dat zijn details vind ik waarop je een hereniging moeilijk kan laten afketsen.
Bericht: #767451

Rapporteer deze post

swasti..
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:08 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

wat is dhimmitude? Rolleyes
Bericht: #767452

Rapporteer deze post

albalonga
PI Master
PI Master

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:15 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik bedoel onderdanigheid.

Dhimmitude is daar een nieuw woord voor dat er gekomen is met de verrijking door de multiculturele samenleving.
Bericht: #767453

Rapporteer deze post

Kabar
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

albalonga schreef:
Quote:

Als er een volk op de wereld bestaat dat arrogant en verwaand is, dan zullen het toch in de eerste plaats de Walen zijn he ? Rolleyes

Een Waal is niet hetzelfde als een franstalige Brusselaar hé.
Bericht: #767454

Rapporteer deze post

swasti..
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:17 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

albalonga schreef:
Ik bedoel onderdanigheid.

Dhimmitude is daar een nieuw woord voor dat er gekomen is met de verrijking door de multiculturele samenleving.

Ik had het in de woordenboek opgezocht maar dat was tevergeefs.
Bericht: #767455

Rapporteer deze post

Kabar
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:35 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

En eigenlijk spreekt Wilders niet van een samengaan, maar van een overname door Nederland waarbij alle profijt die eruit voortkomt de Nederlanders ten goede komt. Wat er voor Vlaanderen inzit, laat hij in het midden. Van arrogantie gesproken.
Bericht: #767456

Rapporteer deze post

swasti..
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:37 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Kabar schreef:
En eigenlijk spreekt Wilders niet van een samengaan, maar van een overname door Nederland waarbij alle profijt die eruit voortkomt de Nederlanders ten goede komt. Wat er voor Vlaanderen inzit, laat hij in het midden. Van arrogantie gesproken.

het is en blijft een 'liberaal '
Bericht: #767459

Rapporteer deze post

wittmann
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:42 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Vlamingen en nederlanders zijn één volk dat ook staatkundig een eenheid moet vormen.
De verschillen zijn niet groter dan die binnen elk ander volk.Straf dat sommigen er zelfs in slagen racistische opmerkingen over onze volksgenoten te maken.Dat zou wel mogen strafbaar zijn.

Laatst aangepast door wittmann op Ma 12 Mei 2008, 10:44, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #767462

Rapporteer deze post

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop
Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:42 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

vanaf dat vlaanderen onafhankelijk is moet het samen met nederland (kwaad om opgedwongen EU-grondwet) en luxemburg (omwille van de teloorgang van haar redelijk hoorbare benelux-stem binnen de EU) uit de EU-federatie stappen en gezamenlijk een eigen confederatie oprichten. Vervolgens moeten zowel nederland als vlaanderen streven naar doorgedreven separatisme binnen deze confederatie, in functie van het kleinregionalisme.

Dit alternatief zal in eerste fase ook denemarken (EU-skeptisch), en misschien zelfs engeland (soevereiniteitsminnend), en zeker ierland (regionalisten), en in nog latere fase zelfs frankrijk (kwaad om opgedwongen implementatie EU-grondwet) bekoren. Wallonië zal dan wel terug worden ingesloten en aanpappen bij de confederatie. Razz
Bericht: #767463

Rapporteer deze post

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop
Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

wittmann schreef:
Vlamingen en nederlanders zijn één volk dat ook staatkundig een eenheid moet vormen.
De verschillen zijn niet groter dan die binnen elk ander volk.

Zelfs vlamingen zijn niet één volk. De 'vlaamse identiteit' is artificieel, zij het minder artificieel als de belgische. Net zoals de belgische identiteit minder artificieel is als de europese...

Men moet het territorium van de staat dusdanig laten verkleinen tot het principe 'volk' of identiteit niet meer staatsopgedwongen is of artificieel, maar vanuit het volk uit. Dat is de basis om conflict binnen het territorium weg te werken. Het spreekt voor zich dat de grootte van dit territorium - waar de identiteit niet meer artificieel is opgedwongen - de grootte is van een staat waar iedereen werkt en leeft op dezelfde plaats, en waar men zich kan vereenzelvigen mét elk aspect van het gedrag van de medeburger.
Bericht: #767464

Rapporteer deze post

wittmann
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Roeland1 is weer zo verward als van gewoonte.
Eén volk,één staat.Niets is simpeler dan dat.Die staat moet zeker geen confederatie zijn.Onder de nationale overheid zullen er provincies staan met niet al te grote bevoegdheden.
Bericht: #767465

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 5 Sep 2008, 09:32
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 2002: meer zelfmoorden dan verkeersdoden joppe Zo 13 Apr 2008, 18:56
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk [ Poll ] Filip Dewinter uit BRUGGE: 'Ik ben een Antwerpenaar!' the Piano Vr 26 Jan 2007, 16:27
vlijmscherp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Toch veel moeite gedaan..... Eugene Di 27 Apr 2004, 23:11
Goldwing Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Onderwerp Zwart of Wit: Vlaanderen onafhankelijk? UPDATE!! Zeno Zo 5 Jan 2003, 23:11
Ludo Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief