borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 16:34 |
 |
|
Zeker als men bij een BBQ staat  |
| Bericht: #767521 |
|
Advertentie
|
|
ArnGrimR
PI Addict

Uit: Warren, New Jersey |
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 16:38 |
 |
|
Het is niet de opwarming, maar de obsessieve dwang waarbij enkel de menselijke invloed wordt uitvergroot en aangewezen als enige schuldige.
Waarbij men oplossingen naar voor schuift die destructief voor milieu en maatschappij zijn.
 |
| Bericht: #767524 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 09:26 |
 |
|
Gij persoonlijk ziet ook nog eens overal olifanten vliegen.  |
| Bericht: #767578 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 12:33 |
 |
|
ArnGrimR slaat de bal lelijk mis.Alle factoren worden netjes becijferd.De menselijke factor wordt niet overdreven.
Van de oplossingen worden we alleen maar beter.
Sommigen zoals ArnGrimR willen gewoon niet van levenswijze veranderen en daarom gaan ze ook tekeer tegen de mens als oorzaak van de klimaatverandering. |
| Bericht: #767595 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

Uit: het verleden van PI |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 12:34 |
 |
|
| wittmann schreef: |
.
Sommigen zoals ArnGrimR willen gewoon niet van levenswijze veranderen en daarom gaan ze ook tekeer tegen de mens als oorzaak van de klimaatverandering. |
tuurlijk.. da's omdat Arngrimr en ikke betaald worden door exxonmobile, remember...  |
| Bericht: #767596 |
|
|
ArnGrimR
PI Addict

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:07 |
 |
|
Wittmann is zo zwart-wit dat de mogelijkheid van milieubewust EN skeptisch niet onmogelijk is, maar zelfs aan te raden.
Milieu is big business, en is een uiterst politiek thema. Jammer genoeg dikwijls niet om het welzijn van ons milieu, maar om andere redenen (soms gewoon onbenul en pogingen tot centrale planning in gelijk welke vorm).
Iemand al een wereldwijde campagne zien opzetten om mensen aan te manen het gebruik van contraceptieve en abortieve pillen te matigen? Het kunstmatige oestrogeen daarin is zeer sterk actief, moeilijk afbreekbaar, en tast vispopulaties (en ook door het drinkwater de mannelijke bevolking onder mensen) op sommige plaatsen zwaar aan.
Neen, natuurlijk niet. Want die pillen behoren tot de prive-sfeer en zijn een uitdrukking van persoonlijke keuze en vrijheid, en zijn een noodzaak in onze maatschappij. (Leg dat uit aan de vispopulaties die aan het verdwijnen zijn in rivieren en meren.) Auto's zijn uiteraard niet noodzakelijk, en vertegenwoordigen op geen enkele manier persoonlijke vrijheid. Reguleren dus...
Moet er nog zand zijn? Milieu enkel omwille van het milieu? Vergeet dat maar mooi. Met deze hele klimaatheisa net hetzelfde. Je hebt mij NOOIT horen vertellen dat we maar lekker benzine moeten opstoken, de kolencentrales lekker nog wat hoger opstoken, en verder doen alsof we goed bezig zijn. Elke manier waarop we bestaande methodes en gewoontes milieubewuster kunnen maken ben ik voor. Maar niet uit een blind fanatisme, dat dikwijls achterliggende motieven verbergt.
Ergerlijk en irritant, nietwaar, iemand die het ballonnetje doorprikt van een simpele zwart-wit wereld van het grootkapitaal dat het milieu vernield uit winstbejag of gebrek aan inzicht of uit zorgeloosheid tegenover de 'groene jongens', die wetenschappelijk, verantwoordelijk en kleinschalig zijn. (Maar intussen wel prat gaan op hun 'groene' kledij die vervaardigd is van een plantensoort die men op een ander continent is moeten gaan halen).
De waarheid ligt hier ergens tussen. |
| Bericht: #767606 |
|
|
ArnGrimR
PI Addict

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:10 |
 |
|
McCain is trouwens een centrumfiguur, met zekere populistische trekjes. Zeker niet 'rechts' of 'conservatief' te noemen. Hij is zelfs -afgaand op zijn stemgedrag, ingediende wetsvoorstellen en rethoriek- zelfs moeilijk een 'Republican' te noemen...
Wat bewijst deze figur dan eigenlijk voor je, Wittmann?  |
| Bericht: #767607 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:07 |
 |
|
ArnGrimR neem ik niet al te ernstig.
Veel gemeenplaatsen maar weinig substantie.McCain is op vele vlakken wel degelijk rechts. McCain is het goede soort republikein,alleen al omwille van het feit dat hij meer milieubewust is dan de andere republikeinen. |
| Bericht: #767624 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

Uit: het verleden van PI |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:13 |
 |
|
| ArnGrimR neem ik niet al te ernstig.. |
Denk je dat iemand jou wél ernstig neemt?
 |
| Bericht: #767625 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:17 |
 |
|
| ArnGrimR neem ik niet al te ernstig. |
In 't Engels hebben ze daar 2 woorden voor:
"Who cares??"
|
| Bericht: #767626 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:56 |
 |
|
Op het vlak van de oorzaak en aanpak van de klimaatverandering bevind ik mij voor een keer bij de grote meerderheid.Wat een aantal marginalen op dit forum daarover denkt neem ik niet ernstig.Op het vlak van dit onderwerp spelen zij immers politiek gezien geen enkele rol.Klimaatnegationisten staan aan de zijlijn.Dat is maar goed ook.Het zijn gevaarlijke mensen.
Er moet gehandeld worden en gezaag van negationisten is niet meer dan achtergrondlawaai.
http://www.guardian.co.uk/environment/2008/may/12/climatechange.carbonemissions |
| Bericht: #767632 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 15:46 |
 |
|
| ...gezaag van negationisten is niet meer dan achtergrondlawaai. |
uw gezaag nie? da scheelt  |
| Bericht: #767637 |
|
|
ArnGrimR
PI Addict

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 16:43 |
 |
|
ArnGrimR neem ik niet al te ernstig.
Veel gemeenplaatsen maar weinig substantie.McCain is op vele vlakken wel degelijk rechts. McCain is het goede soort republikein,alleen al omwille van het feit dat hij meer milieubewust is dan de andere republikeinen. |
Laat me siberisch.
Verder: ik leef in de VS, heb een constante 'insiders look' in de politiek hier, en nu in het bijzonder in de presidentsverkiezingen.
Ik heb een klein vermoeden dat jij niet eens een gedegen begrip van de amerikaanse psyche hebt, laat staan dat je de politiek hier snapt, met de onderliggende stromingen die het sinds de revolutie hebben gedreven...
Je hebt verder hetgeen ik schreef over milieu-hypocrisie volkomen genegeerd. Heb je het niet gesnapt, of heb je geen verweer? Het verwijt aan gebrek aan substantie klinkt hol, een laatste redmiddel om gebrek aan inzicht en gevoel voor nuance te maskeren.
We gaan het eenvoudig houden:
Zie je dat er politieke en persoonlijke recuperatie is van het milieu-thema, niet uit zorg voor natuur maar uit persoonlijk winstbejag, verborgen agendas, etc?
Een simpel ja of nee is voldoende, meer mag uiteraard, zolang me met die ja of nee begint. |
| Bericht: #767643 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 13:02 |
 |
|
Het antwoord is duidelijk nee.Volgens ArngrimR kan men blijkbaar niet uit overtuiging voor een krachtig milieubeleid zijn.Zegt veel over zijn ingesteldheid maar dat is dan ook alles.
De waarheid is dat inzake het milieu de politiek steeds zeer laattijdig reageert laat staan dat men problemen zou overdrijven.
Men heeft inzake alle milieuproblemen veel te lang gewacht en de te grote invloed van het bedrijfsleven op sommige politici zit daar voor iets tussen .
Ondertussen wordt de situatie inzake het co2 gehalte in de atmosfeer nog steeds erger ook door het feit dat de capaciteit van de aarde om co2 te absorberen, vermindert.Reden temeer om klimaatnegationistisch geblaat als achtergrondgeluid te beschouwen.
http://www.guardian.co.uk/environment/2008/may/13/carbonemissions.climatechange |
| Bericht: #767703 |
|
|
ArnGrimR
PI Addict

| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 14:13 |
 |
|
Wittmann, je bent ziende blind.
Je leest wat er niet staat. Ik weet heus wel dat velen uit louter overtuiging voor het milieu zijn. Maar ik weet ook dat een deel dat hoegenaamd niet zijn.
Je fanatieke opstelling tegen alles dat niet direct met jouw visie overeenkomt maakt je blind voor hetgeen eigen aan de mens is.
Je vergeet dan een deel van de milieubeweging door een cryptocommunisme is gekaapt als wapen tegen het kapitalisme. Dat daarom het milieu niet een doel, maar een middel is geworden.
Dit niet willen inzien als een bestaand fenomeen maakt dat je hele discours word scheefgetrokken. Niet alles dat het label 'groen' draagt is onverdeelt begaan met de natuur. En daaruit volgt dat niet alle literatuur onbevooroordeeld is. |
| Bericht: #767708 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 17:18 |
 |
|
De wetenschappelijke literatuur is onbevooroordeeld .Het probleem van de globale opwarming bestaat net zoals de milieuproblemen in het algemeen.
Dat er hier of daar een extreemlinkse in een groene partij infiltreert ,doet absoluut niet terzake.
Er zijn veel meer zogenaamde klimaatnegationisten die dat alleen maar zijn uit ideologische overtuiging.Het gaat om aanhangers van het kapitalisme pur sang die tegen elke overheidstussenkomst zijn en in het algemeen milieuproblemen ontkennen of banaliseren.
Het gezaag van deze negationisten is gelukkig genoeg alleen maar achtergrondgeluid.Ik ga geen greintje verdraagzaamheid aan de dag leggen voor dat soort.Het probleem dat zij uit tegendradigheid of uit ultraliberale overtuiging ontkennen,is daarvoor te enstig. |
| Bericht: #767726 |
|
|
borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 17:21 |
 |
|
Hij meent het  |
| Bericht: #767727 |
|
|
ArnGrimR
PI Addict

| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 17:34 |
 |
|
| De wetenschappelijke literatuur is onbevooroordeeld. |
Tenzij uiteraard de opstellers betaald worden door Exxon. Dan is het waardeloos.
Je bent hypocriet in uw al dan niet aanvaarden van onderzoek als onbevooroordeeld.
Tenzij u meent dat alle wetenschappers idealisten zijn die enkel leven voor kennis, en dat trots, fondsen om onderzoek te plegen, rivaliteit, kortzichtigheid, enzovoorts bij deze klasse onbestaande is. |
| Bericht: #767730 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Ma 8 Sep 2008, 03:58
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |