kweetnie
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 11:33 | Onderwerp: |
 |
|
| Nordur Lódir schreef: |
Bedoel je pakweg de OCMW-ziekenhuizen in Brussel waar men het vertikt een woord Nederlands te praten? |
Oei, iemand die niet weet dat er buiten Brussel nog leven is. |
| Bericht: #767806 |
|
Advertentie
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

Uit: het verleden van PI |
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 11:33 | Onderwerp: |
 |
|
| kweetnie schreef: |
@ Nordur Lódir
Terug van Vlaanderen Actueel? Waar is de tijd dat je nooit meer op PI zou komen.  |
Zwakke poging om het debat te ontlopen, knaapje.
Maar zoals je ziet.. je gewauwel met de natte vinger haalt het niet tegen FEITEN en CIJFERS  |
| Bericht: #767807 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 11:34 | Onderwerp: |
 |
|
Oei, iemand die niet weet dat er buiten Brussel nog leven is. |
Weer niet ingaan op de feiten. Ben je dan echt zo'n inhoudsloze dommerik? |
| Bericht: #767808 |
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 11:35 | Onderwerp: |
 |
|
En jij stelt je tuin met veel plezier ter beschikking om de rotzooi duizende jaren op te slaan.  |
Ik stel voor dat er een kleine kerosinereserve wordt opgebouwd om die rotzooi de ruimte in te schieten. Misschien zelfs op de maan deponeren... dan zijn we zeker dat het niet in het tuintje van één of ander marsmannetje terecht komt  |
| Bericht: #767809 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 11:49 | Onderwerp: |
 |
|
Dus nog eens duidelijk:
Kweetnie weet het duidelijk niet. Misschien moet hij zijn dorp maar eens uitkomen.
In Belgie betaal je voor RON 95-ron 98 en diesel respectievelijk gemiddeld 1.531 eur - 1.540 eur - 1.331 eur
In Duitsland is dat 1.455 - 1.534 en 1.382 eur
In het dure Finland 1.445 1.473 en 1.274 eur
In buurland Frankrijk 1.384 1.422 en 1.291 eur
De Grieken tanken aan 1.141 1.306 en 1.124 eur
In Luxemburg betaal je 1.230 1.244 en 1.138 eur
In Oostenrijk 1.241 1.353 en 1.248 eur
Portugal : 1.409 1.554 en 1.265 eur
Slovenië doet nog beter met 1.083 1.099 en 1.160 eur
In Spanje betaal je 1.156 1.269 en 1.245 eur.
Alleen Nederland is duurder dan België.
Zo, nu kan Kweetnie ook eens weg vanonder zijn kerktoren zonder schrik te moeten hebben van een literke Sloveense naft |
| Bericht: #767811 |
|
|
kweetnie
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 11:51 | Onderwerp: |
 |
|
Weer niet ingaan op de feiten. Ben je dan echt zo'n inhoudsloze dommerik? |
Aanhalen dat er buiten (het ocmw ziekenhuis in) Brussel nog andere plaatsen zijn in België waar je wel kan genieten van een betaalbare verzorging geen feiten? Kortzichtig manneke! Maar dit lees je niet graag natuurlijk.
Ken je toevallig de prijs van brandstoffen in Zwitserland? Ik ga er na mijn wintervakantie binnenkort een tijdje op zomervakantie? Niet dat het voor mij veel uitmaakt, de prijs. Ik heb net zoals Blauwvoet geen probleem met tanken en verwarmen.
Toch spijtig dat Vlaanderen acuteel niet meer bestaat nietwaar?  |
| Bericht: #767812 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 11:54 | Onderwerp: |
 |
|
Ken je toevallig de prijs van brandstoffen in Zwitserland? Ik ga er na mijn wintervakantie binnenkort een tijdje op zomervakantie? |
Da's zeker dadde.... 1.87 zwitserse frank voor de 95 ron en 1.92 voor de 98 ron
Pak goedkoper dan in Belgie dus. 1.87 zwitserse frank is zowat 1.13 euro
Laatst aangepast door Nordur Lódir op Do 15 Mei 2008, 12:00, in totaal 1 keer bewerkt |
| Bericht: #767814 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 11:56 | Onderwerp: |
 |
|
Blijft dus natuurlijk het
feit
dat je in de meeste Europese landen inderdaad een pak goedkoper kan tanken dan in belgië; en dat zulks komt door de torenhoge accijnzen die de Belze staat heft op brandstof. |
| Bericht: #767815 |
|
|
kweetnie
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 12:09 | Onderwerp: |
 |
|
| Blijft dus natuurlijk het
feit
dat je in de meeste Europese landen inderdaad een pak goedkoper kan tanken dan in belgië; en dat zulks komt door de torenhoge accijnzen die de Belze staat heft op brandstof. |
En hoe zit het met het
feit
van de gezondheidszorgen elders in Europa in vergelijking met België? Die rijen wachtende Hollanders is ook niet omdat het hier duurder is vrees ik.
Dat België de accijnzen hoog moet houden is voor mij niet vreemd. Als ziet hoe ambetaren, betaald met belastingsgeld, hier van 's morgens tot 's avonds komen ronddolen op PI. Van
feiten
gesproken.  |
| Bericht: #767816 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 12:14 | Onderwerp: |
 |
|
En hoe zit het met het
feit
van de gezondheidszorgen elders in Europa in vergelijking met België?
|
Dat heeft weinig te maken met de voorspellingen van Ecclestone - toevallig toch wel onderwerp van deze draad zeker.
| Quote: |
Dat België de accijnzen hoog moet houden is voor mij niet vreemd. Als ziet hoe ambetaren, betaald met belastingsgeld, hier van 's morgens tot 's avonds komen ronddolen op PI. Van
feiten
gesproken.  |
Kan zijn, dat zou ik niet weten.
Ben jij een ambtenaar?
Ik alvast NIET.
En da's ook een
feit.
|
| Bericht: #767818 |
|
|
kweetnie
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 12:29 | Onderwerp: |
 |
|
Als Bruggedinges ergens reageert mag er afgeweken worden van het onderwerp en mogen de persoonlijke beledigingen hun vrije gang gaan.
Nu kan dit effe niet, past niet in de kraam van dit forum. Op 6 jaar is dit forum op dat gebied niets veranderd. Zou het aan de (rechtse) moderatoren kunnen liggen? Met grote zekerheid wel. |
| Bericht: #767819 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 12:43 | Onderwerp: |
 |
|
Hmmm.. hier kan ik nog steeds niet uit opmaken of jij al dan niet een ambtenaar met teveel tijd bent.  |
| Bericht: #767820 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 12:56 | Onderwerp: |
 |
|
| Op 6 jaar is dit forum op dat gebied niets veranderd. Zou het aan de (rechtse) moderatoren kunnen liggen? Met grote zekerheid wel. |
Natuurlijk.  |
| Bericht: #767822 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 13:36 | Onderwerp: |
 |
|
De olieprijs zal onvermijdelijk nog veel meer stijgen.De productie kan de vraag immers niet meer volgen.Dus stijgt de prijs.300 dollar per vat binnen 10 jaar is geen overdreven voorspelling.Het zal daar niet bij blijven
Eens temeer een goede reden om het verbruik van aardolie drastisch te beperken.Dat is de enige oplossing.Is ook goed voor het milieu.Veel minder rijden,zuiniger rijden en in het algemeen veel efficiënter met energie omgaan is de boodschap.Het zal van te moeten zijn ook voor degenen die niet willen.
Ecclestone heeft wel ongelijk als hij onze afgang voorspelt.Wij kunnen ons losmaken van de fossiele brandstoffen.De toenemende schaarste aan grondstoffen is een uitdaging die het westen aankan. |
| Bericht: #767833 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 13:41 | Onderwerp: |
 |
|
De consumptie van aardolie beperken door ontmoediging kan geen alleenzaligmakende oplossing zijn, wanneer er geen betaalbare alternatieven worden aangeboden. En die bestaan nog niet.
Dus EERST investeren in research en ontwikkeling van alternatieve krachtbronnen ! |
| Bericht: #767834 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 13:46 | Onderwerp: |
 |
|
Simpele ziel.Gebeurt al maar daarop kan men niet wachten.Door de stijgende prijs zal de gemiddelde burger trouwens geen andere keus hebben dan bezuinigen.Waarom trouwens meer energie verbruiken dan nodig?Is altijd dom.Onze verspillende levenswijze was altijd verkeerd.
De productie zal langzaam beginnen afnemen en dus zullen de prijzen al maar meer stijgen.Een onvermijdelijk proces. |
| Bericht: #767836 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 14:16 | Onderwerp: |
 |
|
| wittmann schreef: |
| Simpele ziel.. |
zei je iets, domme eikel?  |
| Bericht: #767838 |
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 14:31 | Onderwerp: |
 |
|
De oliereuzen zullen blijven verkopen, élke druppel die ze oppompen, tot ook dat verkocht is - zoals elk afstervend bedrijf dat doet met haar goederen.
Dit zal impliceren dat er een enorme crisis of een tweede oliedepressie aankomt.
Resultaat zal massale armoede, massaal protest en massale chaos zijn.
Dit leert de geschiedenis ons.
Net zoals bij het wegvallen van de patat tijdens de patatziekten - toen de patat het énige was waarop de europese samenlevingen draaiden - zo ook zal bij het wegvallen van goedkope olie - de populatie, onder de vorm van armoede, in ijltempo verdunnen, hetzij door regelrechte voedselschaarste, hetzij door massale emigratie, of zelfs een combinatie van de twee.
Dit scenario leert de geschiedenis ons.
Dan zal de sterke staat terug op de proppen komen, om de orde terug te brengen, ipv de chaos die er heersen zal. En dan zijn we dus allen weer onderworpen aan dat aloude systeem, van de sterke olligarchische continentale superstaat, een verdere centralisering van de EU zegmaar.
Dit scenario leert de geschiedenis ons.
Waarschijnlijk gaan ze de fout niet bij hun eigen kortzichtigheid en kortetermijnsdenken willen leggen maar bij bvb 'terreuraanvallen' op oliesupertankers en dergelijke; dit om van de situatie gebruik te kunnen maken als machtsverwervend orgaan.
Het is niet voor niets dat vele overheden en politici, en zelfs mensen uit de zakenwereld - steevast met kritiek afkomen op het implementeren van kernenergie, en nooit innoveren willen in research naar nieuwe bronnen van energie en research naar efficiëntere vormen van economie. |
| Bericht: #767840 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 15:37 | Onderwerp: |
 |
|
De dag dat roeland1 zoals een normaal mens zal spreken,zal een grote dag zijn.Weer de gebruikelijke grootspraak en overdrijvingen die met de werkelijkheid niets van doen hebben.Hij spreekt altijd over wat de geschiedenis leert maar wordt nooit concreet want hij kent niet veel van geschiedenis.
Wij kunnen zonder aardolie.De stijgende prijzen zullen die evolutie alleen maar versnellen.We hadden het allang veel zuiniger moeten doen.Nu zullen de meeste mensen wel moeten tenzij ze zich blauw willen betalen aan brandstof. |
| Bericht: #767845 |
|
|
Trucker
PI Addict

Uit: vlaamse ouders |
| Geplaatst: Do 15 Mei 2008, 19:28 | Onderwerp: |
 |
|
Waarom zou ik? Klaag ik? Vind ik het op een ander beter?
Als je hun leest hebben anderen meer een reden om te vertrekken precies  |
kweetnie zou beter zijn linkse provocerende klep dicjthouden, biezen pakken en emigrerern naar de kifkif ISLAMIETEN kruipersbende.
Dat weet ik dan wel onozele kwast. |
| Bericht: #767899 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 14:56
|
|
|
|