Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Is het Kapitalisme naar de knoppen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 13:52  Reageer met quote   Naar boven

Blanche Neige schreef:
wittmann schreef:
Dat een nationalist onverschillig staat tegenover de toestand in Afrika zou niet mogen verbazen.
Afrika is gewoon onderontwikkeld en politiek onstabiel;dat is de oorzaak van de ellende.Ons economisch systeem heeft daar niets mee te maken.
Een sociaal,ecologisch en nationalistisch gecorrigeerde markteconomie is het beste systeem.Ons huidige economisch systeem is al een redelijk groot gedeelte van de waarheid.
Het zogenaamde systeem van roeland1 zal nooit bestaan.

Ik kan grotendeels akkoord gaan met jou. Maar als je spreekt van een gecorrigeerde markteconomie, dan ga je ervan uit dat er instanties ontstaan die machiger zijn dan grote bedrijven. Ik weet niet ofdat wel juist is.

Voorstander zijn van het huidige economische systeem wilt zeggen dat je voorstander bent van kinderarbeid, mensenhandel uitbuiting van mensen, het in stand houden van dictatoriale regimes, etc etc. Het wilt niet zeggen omdat u het niet ziet dat het huidige economisch systeem er niet vollop van profiteert.
Bericht: #766149

Blanche Neige
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 15:39  Reageer met quote   Naar boven

Ik krijg werkelijk de krul van mensen zoals misantroop en baby die doen alsof het kapitalisme voor veel achteruitgang heeft gezorgd. Dat er problemen zijn door de markteconomie, akkoord maar met correctie van de economie door gezaghebbende instanties (waarvan ik me afvraag of die wel nog bestaan) kunnen de uitwassen van de markteconomie worden teruggedrongen. Enfin, dat hoop ik tenminste.
Bericht: #766168

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 18:11  Reageer met quote   Naar boven

Blanche Neige schreef:
Ik krijg werkelijk de krul van mensen zoals misantroop en baby die doen alsof het kapitalisme voor veel achteruitgang heeft gezorgd. Dat er problemen zijn door de markteconomie, akkoord maar met correctie van de economie door gezaghebbende instanties (waarvan ik me afvraag of die wel nog bestaan) kunnen de uitwassen van de markteconomie worden teruggedrongen. Enfin, dat hoop ik tenminste.

Ik heb nergens gesteld dat het kapitalisme voor achteruitgang heeft gezorgd in onze contreien, langs de andere kant ontkend u nergen wat ik hierboven aanhaalde. Ik krijg dus werkelijk de krul van mensen die naast de boodschap heen praten en anderen woorden in de mond leggen die men nooit gezegd heeft om zodoende de discusie te ontwijken.
Bericht: #766187

Blanche Neige
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 19:37  Reageer met quote   Naar boven

misantroop schreef:
Blanche Neige schreef:

Ik heb nergens gesteld dat het kapitalisme voor achteruitgang heeft gezorgd in onze contreien, langs de andere kant ontkend u nergen wat ik hierboven aanhaalde. Ik krijg dus werkelijk de krul van mensen die naast de boodschap heen praten en anderen woorden in de mond leggen die men nooit gezegd heeft om zodoende de discusie te ontwijken.

1) ik had het niet over "onze contreien" maar ik het algemeen.
2) U stelt dat het huidig economisch systeem, wat we gerust kapitalistisch mogen noemen, (niet?) een oorzaak is van mensenhandel, kinderarbeid, edm. Mag ik het ontstaan van mensenhandel en kinderarbeid achteruigang noemen? Waar ga ik in de fout? Ik zou het graag weten want ik wilde in alle oprechtheid reageren op uw boodschap. Blijkbaar moet ik ze verkeerd begrepen hebben.

trouwens "ontkend u" is met een "t"
Wink
Bericht: #766217

4sake
PI Expert
PI Expert

Uit: de broek van onze pa.
Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 19:40  Reageer met quote   Naar boven

Rolleyes

zei terloops het schoolmeesterke van het Bso.
om toch maar wat inhoud te geven als antwoord.

Lol
Bericht: #766218

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 1 Mei 2008, 20:37  Reageer met quote   Naar boven

Blanche Neige schreef:
misantroop schreef:
Blanche Neige schreef:

2) U stelt dat het huidig economisch systeem, wat we gerust kapitalistisch mogen noemen, (niet?) een oorzaak is van mensenhandel, kinderarbeid, edm. Mag ik het ontstaan van mensenhandel en kinderarbeid achteruigang noemen? Waar ga ik in de fout? Ik zou het graag weten want ik wilde in alle oprechtheid reageren op uw boodschap. Blijkbaar moet ik ze verkeerd begrepen hebben.

Wink

Mensenhandel en kinderarbeid is van alle tijden, dat is dus geen achteruitgang. Het is wel degelijk zo dat het huidige kapitalistisch systeem deze symptomen in stand houden en er vollop van profiteert, als u dus stelt dat dit een goed systeem is gaat u akkoord met die symptomen.

Ach en voor ik het vergeet "maar ik het algemeen" is geen correcte zinsopbouw" ik zeg het maar omdat u blijkbaar erg begaan bent met een correct taalgebruik, doe voor de rest geen moeite om mij nog verder te wijzen op mijn typefouten, ik lig er niet wakker van en het gaat voor u een fulltime job worden want ik maak er nogal veel Lol
Bericht: #766224

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop
Geplaatst: Vr 2 Mei 2008, 01:52  Reageer met quote   Naar boven

wittmann schreef:
Dat een nationalist onverschillig staat tegenover de toestand in Afrika zou niet mogen verbazen.
Afrika is gewoon onderontwikkeld en politiek onstabiel;dat is de oorzaak van de ellende.Ons economisch systeem heeft daar niets mee te maken.
Een sociaal,ecologisch en nationalistisch gecorrigeerde markteconomie is het beste systeem.Ons huidige economisch systeem is al een redelijk groot gedeelte van de waarheid.
.

spijtig dat je er van uitgaat dat er nooit een beter systeem zal neergepend worden.

De mens is immers een ontzettend creatief wezen, dat dan nog eens gestuurd wordt door een moreel geweten op de koop toe - indien goed onderricht.

Als de mens capabel is kwantumfysische en 12dimensionale realiteitsbeschrijvingen uit te schrijven - dan acht ik de mens ook in staat een beter economuisch systeem te bedenken dan het huidige - zo moeilijk moet dat in vergelijking nu ook weer niet zijn...
Bericht: #766239

wittmann
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 2 Mei 2008, 07:06  Reageer met quote   Naar boven

Een sociaal,ecologisch en nationalistisch gecorrigeerde markteconomie is het juiste systeem.Roeland1 zal er geen beter kunnen uitvinden laat staan invoeren.
Bericht: #766249

Blanche Neige
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 2 Mei 2008, 08:50  Reageer met quote   Naar boven

misantroop schreef:
Blanche Neige schreef:
misantroop schreef:
Blanche Neige schreef:

Wink

Mensenhandel en kinderarbeid is van alle tijden, dat is dus geen achteruitgang. Het is wel degelijk zo dat het huidige kapitalistisch systeem deze symptomen in stand houden en er vollop van profiteert, als u dus stelt dat dit een goed systeem is gaat u akkoord met die symptomen.

Ach en voor ik het vergeet "maar ik het algemeen" is geen correcte zinsopbouw" ik zeg het maar omdat u blijkbaar erg begaan bent met een correct taalgebruik, doe voor de rest geen moeite om mij nog verder te wijzen op mijn typefouten, ik lig er niet wakker van en het gaat voor u een fulltime job worden want ik maak er nogal veel Lol

Ik ga er voorlopig nog steeds van uit dat dit systeem het best mogelijk systeem is, maar dat het verbetert kan worden door een regulierende overkoepelende, machtige organisatie.

Ohja, en de rest was maar voor jon te plagen wi.
Bericht: #766258

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 10:44  Reageer met quote   Naar boven

wittmann schreef:
Een sociaal,ecologisch en nationalistisch gecorrigeerde markteconomie is het juiste systeem.Roeland1 zal er geen beter kunnen uitvinden laat staan invoeren.

Ja, maar waarom nationalistisch? Alles is met alles verbonden tegenwoordig en de grenzen krijgen steeds minder belang.
Bericht: #767980

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 12:31  Reageer met quote   Naar boven

aron bie schreef:

Ja, maar waarom nationalistisch? Alles is met alles verbonden tegenwoordig en de grenzen krijgen steeds minder belang.

U vergist zich... de grenzen krijgen steeds meer en meer belang.

Er zijn drie soorten grenzen : integratiebeleid, tewerkstellingsbeleid en (al dan niet geografische) muren. Alvast de twee eerste zijn terug in opmars, reactionair op het aloude opengrenzenutopietje...

Ook globalisme is reeds milennia oud, itt wat velen denken...

Uw toekomstoptimisme zal binnen dit en enkele decennia uit overlevingsoverwegingen hoostwaarschijnlijk doordraaien naar protectionistisch religieus-olligarchisch grootregionialistisch (EU-Rijk) fascisme (wat niet mijn wens is) dat opt termijn méér en méér gedwongen herverdeling zal aan de dag weten te leggen (combinatie RFID-chipping van mensen, totalitarisering van overheidscontrole op het individu en automatische taxering via deze RFID-chips.

Wanneer deze superstaat haar machtswil (totalitarisering) oplegt, dan kan het evenwel zijn dat de grenzen openblijven - maar dan moet men wel alle cultuurprotectionisten, rechtsen en liberalen (voorstanders individuele vrijheid) en identaristen opsluiten of zelfs executeren.
Ik zie echter de grenzen terugkomen, uit protectionisme tegen het eeuwige verval van het globalisme.
In Noord-Amerika stimuleren ze dat zelfs vanuit de overheid, deze nieuwe grenzen, via de aanleg van enorme Noordamerikaanse hogesnelheids- en spoorwegen over het gehele continent, wat artificiële grenzen aanmaakt (tolbeleid). Ook een zeer interessante ontwikkeling...
Bericht: #767987

wittmann
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 13:03  Reageer met quote   Naar boven

Weer van dat bombastisch gedoe. d'oh!
Bericht: #768000

Nordur Lódir
PI Addict
PI Addict

Uit: het verleden van PI
Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 13:05  Reageer met quote   Naar boven

wittmann schreef:
Weer van dat bombastisch gedoe. d'oh!

een beetje zoals "De benzinegeur op een met napalm verbrande heuvel is de geur van de overwinning" ?
Bericht: #768001

wittmann
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 13:19  Reageer met quote   Naar boven

Is gewoon een citaat uit een film. Lol
Bericht: #768008

Nordur Lódir
PI Addict
PI Addict

Uit: het verleden van PI
Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 13:29  Reageer met quote   Naar boven

ge kijkt veel te bombastische films
Bericht: #768012

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 13:35  Reageer met quote   Naar boven

Boerke kijkt wel graag naar bombastische films, maar liefst zo weinig mogelijk napalm op de heuvel: slecht voor de co2, krijg je milieu-boelekes op uw dak Cool
Bericht: #768019

babylonia
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 16:59  Reageer met quote   Naar boven

Ik vind de analyse van het Kapitalisme van Naomi Klein heel interessant Ze werkt in een of andere economisceh denktank.
http://www.naomiklein.org/main

Haar filmpje staat ook op youtube.

"Klein may well have revealed the master narrative of our time."
-San Francisco Chronicle
Bericht: #768048

Roeland1
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 02:08  Reageer met quote   Naar boven

babylonia schreef:
Ik vind de analyse van het Kapitalisme van Naomi Klein heel interessant Ze werkt in een of andere economisceh denktank.
http://www.naomiklein.org/main

Haar filmpje staat ook op youtube.

"Klein may well have revealed the master narrative of our time."
-San Francisco Chronicle

Bedankt voor de tip!
Bericht: #768084

aron bie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 14:47  Reageer met quote   Naar boven

Kapitalisme wil zeggen vrij ondernemerschap met alle risico's vandien.

De mate waarin het bastion van het kapitalisme, het bankwezen, , zoals nu in de sub-prime-crisis, maar ook in het verleden telkens steeds weer door de overheid (lees: de belastingsbetaler) uit de prak moest gehaald worden (het zogenaamde Moral Hasard), wijst erop dat het goeie oude Kapitalisme op apegapen ligt of misschien al wel allang dood is.
Bericht: #768134

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 12 Okt 2008, 07:10
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group