KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 21:46 | Onderwerp: |
 |
|
| hilde schreef: |
| Het is inderdaad wansmakelijk, in mijn ogen zelfs totaal normeloos en ziekelijk... |
gelijk heb je, gelukkig zijn geen onschuldige slachtoffers gevallen door zijn wansmakelijke, normenloze en ziekelijke strapatsen.  |
| Bericht: #768072 |
|
Advertentie
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 23:29 | Onderwerp: |
 |
|
Het is MIJN mening en niemand moet daar mee akkoord gaan, ik voel het zo aan en heb er geen probleem mee om tegen de stroming in te zwemmen.
"Gelukkig"... en "als" en "etc"...allemaal hypothetisch...
elk week-end vinden jonge mensen op die wijze de dood, maar die worden er wel niet zo doorgesleurd als Sterchele....
Voilà dat is de andere zijde van de hypocrisie in deze draad...die in mijn ogen een tabloid waardig is...
Waarom dit ongeval niet hetzelfde behandelen als al de andere gelijkaardige (wekelijkse) ongevallen?
Sensatie of wat.... |
| Bericht: #768074 |
|
|
whoisy
PI Pro

Uit: Oost-Vlaanderen |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 00:08 | Onderwerp: |
 |
|
Het is MIJN mening en niemand moet daar mee akkoord gaan, ik voel het zo aan en heb er geen probleem mee om tegen de stroming in te zwemmen.
"Gelukkig"... en "als" en "etc"...allemaal hypothetisch...
elk week-end vinden jonge mensen op die wijze de dood, maar die worden er wel niet zo doorgesleurd als Sterchele....
Voilà dat is de andere zijde van de hypocrisie in deze draad...die in mijn ogen een tabloid waardig is...
Waarom dit ongeval niet hetzelfde behandelen als al de andere gelijkaardige (wekelijkse) ongevallen?
Sensatie of wat....
|
Inderdaad.
Heb je er al eens bij stilgestaan dat die "anderen" er niet zo worden doorgesleurd omdat ze in de media niet worden afgeschilderd als "helden"?
Vertel eens, Hilde, welke heldendaad heeft Sterchele zoal verricht?
Je hoeft er maar 1 te noemen, meer niet.
De hypocrisie ligt net bij de media.
Waarom schilderen ze iemand af als een held, iemand die het geluk heeft gehad redelijk op een bal te kunnen trappen?
Dag in, dag uit, werd zijn dood geëxploiteerd door de media. Dagelijks werd hij opgevoerd als een of andere mascotte, een nationaal symbool ofzoiets.
Zelfs zijn begrafenis for crying out loud!!!
Misschien is er 7 weken geleden wel iemand tegen een boom gevlogen met zijn auto, die niet de hele godganse week wordt afgeschilderd als een nationale held, nationale rouw?
Wie weet?
En wie weet had die iemand wel talent om met kinderen om te gaan? Of om op talentvolle wijze dartspijlen in een blok te werpen?
Of misschien gewoon iemand die eens een ander mens heeft gered?
13 jaar geleden verongelukten de schoonouders van een voetbalkameraad van me, terugkomend van Bergen Op Zoom.
Helaas zaten zijn 2 kleine kindjes ook in die auto.
Ik heb toen geen media gezien. Ik heb toen geen hele week lang het nieuws opgevuld gezien met verslaggeving over hun verschrikkelijke dood.
En ik heb al zeker hun begrafenis niet gezien op televisie.
Wat jij, Hilde? |
| Bericht: #768075 |
|
|
4sake
PI Expert

Uit: de broek van onze pa. |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 02:41 | Onderwerp: |
 |
|
In ieder geval nen sterchele boom.
 |
| Bericht: #768087 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 08:31 | Onderwerp: |
 |
|
@whoisy
Eerlijk, ik heb weinig gelezen over het ongeval van Sterchele, dus ik kan geen reactie geven over de media...
Neen hij was zekers geen held...gewoon een voetballer die mij niet tegenstak, ik dacht niet dat hij de glamour boy uithing zoals al de vele ex-missen etc...de zogenaamde BV's die Vlaanderen rijk is, (BV's....voor wat????? en die steken mij wel tegen) en waar hier in het kletshoekje eens een GROTE topic aan gewijd is...
Persoonlijk ga ik hier echt geen tirade voeren voor Sterchele...ik voel mij daar niet toe geroepen. Ik stel maar dat hij in mijn ogen enkel zichzelf (en die boom) schade heeft toegebracht en dat ik er echt geen plezier in put om hem daarom als "doodrijder" te classeren.
Maar het neemt niet weg dat ik die "poster-afbeelding" wansmakelijk, normeloos en ziekelijk vind... en de behoefte van natrappen hier duidelijk aanwezig, in mijn ogen ook nogal raar is...en ik niet begrijp waarom mensen daar nood aan hebben (alhoewel ik daar wel een idee over heb)
Ik heb meer moeite met het topic en de inhoud ervan dan met de dood van Sterchele... |
| Bericht: #768097 |
|
|
bruggeveiligenleefbaar
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 11:45 | Onderwerp: |
 |
|
@whoisy
Eerlijk, ik heb weinig gelezen over het ongeval van Sterchele, dus ik kan geen reactie geven over de media...
Neen hij was zekers geen held...gewoon een voetballer die mij niet tegenstak, ik dacht niet dat hij de glamour boy uithing zoals al de vele ex-missen etc...de zogenaamde BV's die Vlaanderen rijk is, (BV's....voor wat????? en die steken mij wel tegen) en waar hier in het kletshoekje eens een GROTE topic aan gewijd is...
Persoonlijk ga ik hier echt geen tirade voeren voor Sterchele...ik voel mij daar niet toe geroepen. Ik stel maar dat hij in mijn ogen enkel zichzelf (en die boom) schade heeft toegebracht en dat ik er echt geen plezier in put om hem daarom als "doodrijder" te classeren.
Maar het neemt niet weg dat ik die "poster-afbeelding" wansmakelijk, normeloos en ziekelijk vind... en de behoefte van natrappen hier duidelijk aanwezig, in mijn ogen ook nogal raar is...en ik niet begrijp waarom mensen daar nood aan hebben (alhoewel ik daar wel een idee over heb)
Ik heb meer moeite met het topic en de inhoud ervan dan met de dood van Sterchele.
.. |
Als ge moeite hebt met de topic moet ge ook moeite hebben met het Blok. Dezelfde zieke geesten amuseren zich hier, dezelfde verzuurden scheppen genoegen is dit soort amusement, dezelfde plezante mannen besturen uw partij.  |
| Bericht: #768119 |
|
|
pluto
PI Addict

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 12:37 | Onderwerp: |
 |
|
Verdomme ik moest ook lachen toen ik dat prentje zag  |
| Bericht: #768122 |
|
|
moedertje
PI Senior

Uit: rotselaar |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 12:59 | Onderwerp: |
 |
|
Die voetballer verdiende hier zelfs geen draad. Iemand ophemelen als hij 200 km per uur rijdt is toch al te gek. En meer hoeft daar niet over gezegd worden. Dat (volwassen) supporters het nodig vinden om zo iemand te verheerlijken getuigt van weinig volwassenheid. |
| Bericht: #768125 |
|
|
Alain Quataert
PI Newbie

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 13:50 | Onderwerp: |
 |
|
| moedertje schreef: |
| Die voetballer verdiende hier zelfs geen draad. |
Wel, daar geef ik je volledig gelijk in, daarom was ik ook verwonderd hier een topic over te zien, op een politiek forum. Enkel het dansen op zijn graf hier door sommigen heeft me erop doen reageren. Een politieke of maatschappelijke discussie wil ik er niet over voeren, enkel mijn afkeer uiten voor een maatschappij waar rouwenden niet gerespecteerd worden en de spot gedreven wordt met een verongelukte jongeman, die immens populair was bij tienduizenden.
Ik heb kinderen, jonge mannen, jonge vrouwen, leeftijdsgenoten M/V, ouderen M/V bij massa's zien huilen, maar de moraalridders en betweters hier moeten speciaal illustreren dat ze daarop neerkijken.
Bekijk als je wil onderstaande beelden en besef misschien eens dat het pretentieus is om dergelijke emotie te veroordelen als buitenstaander. Laat wie zich er betrokken bij voelt toch gewoon met rust ?
http://www.youtube.com/watch?v=XC61sU8r-hY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=KsB18nYvCa0&feature=related
En trouwens, worden er hier of elders geen politici verheerlijkt ? Iedereen heeft hier ook wel ergens zijn politieke held zeker, of die nu nog leeft of dood is, binnenlands, Europees of van nog verder ?
De reden dat er voor de gemiddelde politicus minder tranen geplengd zouden worden dan voor deze immens populaire sportman, dat ligt bij die politici zelf zeker ?
Voor onze huidige Vlaamse "staatsmannen" als Guy L of Guy V zou er wellicht minder maatschappelijk verdriet zijn, maar dat is niet de schuld van deze voetballer. |
| Bericht: #768128 |
|
|
misantroop
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 14:15 | Onderwerp: |
 |
|
| Alain Quataert schreef: |
Wel, daar geef ik je volledig gelijk in, daarom was ik ook verwonderd hier een topic over te zien, op een politiek forum. Enkel het dansen op zijn graf hier door sommigen heeft me erop doen reageren. Een politieke of maatschappelijke discussie wil ik er niet over voeren, enkel mijn afkeer uiten voor een maatschappij waar rouwenden niet gerespecteerd worden en de spot gedreven wordt met een verongelukte jongeman, die immens populair was bij tienduizenden.
Ik heb kinderen, jonge mannen, jonge vrouwen, leeftijdsgenoten M/V, ouderen M/V bij massa's zien huilen, maar de moraalridders en betweters hier moeten speciaal illustreren dat ze daarop neerkijken.
Bekijk als je wil onderstaande beelden en besef misschien eens dat het pretentieus is om dergelijke emotie te veroordelen als buitenstaander. Laat wie zich er betrokken bij voelt toch gewoon met rust ?
http://www.youtube.com/watch?v=XC61sU8r-hY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=KsB18nYvCa0&feature=related
En trouwens, worden er hier of elders geen politici verheerlijkt ? Levend of dood, binnenlands of buitenlands, iedereen heeft hier ook wel ergens zijn politieke held zeker ?
De reden dat er voor de gemiddelde politicus minder tranen geplengd zouden worden dan voor deze immens populaire sportman, dat ligt bij die politici zelf zeker ?
Voor onze huidige Vlaamse "staatsmannen" als Guy L of Guy V zou er wellicht minder maatschappelijk verdriet zijn, maar dat is niet de schuld van deze voetballer.[/b] |
Jongens toch voor een politieker te zijn ben je wel verdomd heel traag van begrip want ik heb al tot drie maal toe gezegd dat deze topic niet gaat over de voetballer in kwestie maar wel over de manier waarover men er berichtgeving over doet, blijkbaar vind u het dus normaal dat omdat iemand zichzelf te pletter rijd er plots ideeen worden geopperd om bepaalde auto's te verbieden bomen te gaan omkappen etc etc enkel en alleen omdat die bepaalde persoon een voetballer was. De dood van de voetballer was dus zeker geen topic waard , de manier waarop de pers ermee omsprong zeker wel. De pers moet op een zo objectief mogelijk manier aan berichtgeving doen en al het emo gedoe errond kan je gerust overlaten aan de roddelblaadjes.
Ach ja ik vind het nog steeds bijzonder hypocriet om tranen te gaan laten voor iemand die je nooit gekend hebt. |
| Bericht: #768133 |
|
|
moedertje
PI Senior

| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 15:57 | Onderwerp: |
 |
|
In europa is misschien het geloof wat afgekalfd, de idolen echter vieren hoogtij.......waaruit ik besluit dat de mens toch iemand nodig heeft om naar op te kijken. Is het God niet, dan is er wel ergens een voetballer of een zanger waar ze hemel en aarde voor verzetten.  |
| Bericht: #768152 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 16:01 | Onderwerp: |
 |
|
Sterke lee, was wslk toch niet zo sterk als hij zelf heeft gedacht.
Eigen schuld, dikke b...
Ik heb veel meer "compassie" voor iemand die op zijn weg zo een
over de berm gecatapulteerd wrak op zijn verdommenis krijgt.
Die kon er totaal niks aan doen of in de file een vrachtwagen in
zijn reet, en die is ook de sigaar.
verder geen commentaar. |
| Bericht: #768155 |
|
|
4sake
PI Expert

| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 16:09 | Onderwerp: |
 |
|
| moedertje schreef: |
In europa is misschien het geloof wat afgekalfd, de idolen echter vieren hoogtij.......waaruit ik besluit dat de mens toch iemand nodig heeft om naar op te kijken. Is het God niet, dan is er wel ergens een voetballer of een zanger waar ze hemel en aarde voor verzetten.  |
Waarom moet ge naar iemand opkijken ?
ben je gefrustreerd over je eigen kunnen,?
voel je u niet goed in uw vel ?
heb je complexen ?
doe is gewoon hé moeke,
ik kijk naar niemand op zelf niet naar de leiding van het VB,
dat wil daarvoor niet zeggen dat ik ze kan prijzen voor hun werk in de politiek.
Zulke mensen die opkijken naar anderen zijn mensen die altijd een polleke nodig hebben om door het leven te gaan en dat is schrijnend,zet die drie dagen in een onbekend bos en ze roepen op hun mama zelf al zijn ze volwassen.
 |
| Bericht: #768158 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 16:13 | Onderwerp: |
 |
|
Ik kijk ALLEEN op naar een mooi meisje in een kort rokje, en dan
alleen nog als ze boven op de trappen of balkon staat.  |
| Bericht: #768162 |
|
|
4sake
PI Expert

| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 16:16 | Onderwerp: |
 |
|
| Ward schreef: |
Ik kijk ALLEEN op naar een mooi meisje in een kort rokje, en dan
alleen nog als ze boven op de trappen of balkon staat.  |
ik eronder.
 |
| Bericht: #768164 |
|
|
moedertje
PI Senior

| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 16:37 | Onderwerp: |
 |
|
[quote="4sake"]
Ik had het niet over me zelf, 4sake, maar over al die mensen die in extase vallen voor een idool. Zo is moeke niet hoor. Ik kijk allang niet meer op naar één of andere mens (of geest). Daar energie insteken is aan mij niet besteed. Het leven nuchter bekijken met het nodige realisme en zelfs cynisme, is de beste manier om het nog leefbaar te houden. Ik snap dus hoegenaamd niet dat mensen naar die boom gaan kijken (en er bovendien nog iets achterlaten) of tranen met tuiten laten voor een voetbal idool. |
| Bericht: #768173 |
|
|
Trucker
PI Addict

Uit: vlaamse ouders |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 17:29 | Onderwerp: |
 |
|
Opkijken naar iemand is in mijn ogen een gebrek aan zelfzekerheid, hetzelfde voor diegenen die verslaafd zijn aan allerlei soort rotzooi op de kijkast en dan hun "helden" ophemelen, of andere onzin.
Heb ik geen last van, de laaste die ik naar opkeek was ik in mijn twintiger jaren was de Arnie (the Austrian oak) zoals Schwarzenegger in zijn compitiedagen werd genoemd, ik deed dan ook BB vandaar de reden.
Verafgoding is een typische uiting van de kuddegeest, is het best te merken bij sportmanifestaties of popkoncerten (en we praten hier over net zo goed over volwassenen, kinderen of pubers).
De meest rationele uitleg komt uit 4sake's reactie, denk ik krek hetzelfde over.
Ik gruw bij het ongebreidelde vreugdegeleuter als een Pelgisistische sporter iets wint, de moment dat zo een figuur de Vlaamse leeuw omhangt ipv de pelgische schotelvod zal ik er respect voor hebben maar niet meer hé, ik doe mijn beroep zo goed mogelijk, de forumleden die een aktiviteit uitoeffenen doen dit ook zo, worden wij in de bloemmetjes gezet door onze goede prestaties????????? Nee dus
Waarom iemand die sport doet als hoofdaktiviteit en eens iets wint beschouwen als een superwezen?????????
Kuddegeest, bah zovelen lijden eraan maar weten het blijkbaar niet van zichzelf.
Introspectie is de weg om je eigen te leren kennen, in goede en kwade zijn...........
Louteringsproces kan ook behulpzaam zijn, maar het is en oud zeer dat de meeste ZICHZELF niet willen kennen.
Hypocriet gedrag van alle tijden, ook kinderen hebben dit vlug onder de knie. |
| Bericht: #768188 |
|
|
moedertje
PI Senior

| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 17:33 | Onderwerp: |
 |
|
Zo is het trucker.  |
| Bericht: #768190 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 18:56 | Onderwerp: |
 |
|
| Ik heb meer moeite met het topic en de inhoud ervan dan met de dood van Sterchele... |
Ik heb eigenlijk bij geeneen van beiden moeite, maar met de dood van Sterchele heb ik eveneens nóg iets minder moeite, ja.  |
| Bericht: #768204 |
|
|
Alain Quataert
PI Newbie

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 22:22 | Onderwerp: |
 |
|
| misantroop schreef: |
Jongens toch voor een politieker te zijn ben je wel verdomd heel traag van begrip want ik heb al tot drie maal toe gezegd dat deze topic niet gaat over de voetballer in kwestie maar wel over de manier waarover men er berichtgeving over doet |
Als je me aanspreekt als "politieker" : ik heb hier proberen duidelijk te maken dat vele tienduizenden zich betrokken voelden en het dus normaal is dat ook de pers daar veel aandacht voor heeft.
Zo werkt dat. Als een onbekende burger verongelukt, dan is dat een drama voor de familie, in de privé-sfeer.
Als men van deze planeet aarde is, dan had men kunnen merken welke emotie de dood van deze persoon losgeweekt en misschien de vraag stellen waarom dit zo is, in plaats automatisch hoog boven de gewone man verheven over "kuddegeest" "domme verheerlijking" "doodrijder" te schrijven.
Het is dan ook terecht dat de media vertolkt wat er bij zoveel tienduizenden mensen leeft.
Ik ga niet naar het Werchtermuziekfestival, het zegt me niks, maar tienduizenden zijn daar wel door begeesterd dus mag de pers daarover schrijven.
François was een persoon die velen begeesterde en dus is zijn dood belangrijker medianieuws dan drama's in de privé-sfeer. Zo simpel is dat eigenlijk. Dat meer mensen rouwen om een begeesterende sportman dan wanneer een minister zou sterven, betekent misschien dat er geen begeesterende ministers zijn.
Politiek is meer dan puur besturen, ook daar win je de verkiezingen op charisma of hoe zou Dedecker anders stemmen halen ? Leterme won het ook op charisma maar dat ballonnetje is gauw doorprikt.
Berlusconi, Haider in zijn schaarse goeie dagen : charisma = stemmen. Charisma in de sport = supporters. Er zijn parallellen.
Ik heb ook liever een politicus met charisma dan een grijze mus.
Er mag best wat meer begeestering in de politiek, nu heb je regeerders met het charisma van een dode mus (CD&V zit er vol van) en daarom richt het volk zich eerder op begeesterende sportfiguren.
Anders wordt hier toch niet zo denigrerend geschreven over de man in de straat, het gewone volk, de kleine man e.d. Deze topic zit blijkbaar vol met elitaire figuren die boven de emotie van de gewone man staan ?
Schoonheid, grootsheid, gedrevenheid, het zijn zaken die iemand populair maken en daarom had ik groot respect voor deze Club Bruggespeler. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?
De politiek bekijk ik eerder rationeel, vandaar wel 100 % en compromisloos voor onmiddellijke Vlaamse onafhankelijkheid, maar voor mij geen vendelzwaaien. Met kaakslagflamingantisme worden we nooit onafhankelijk, met gebruik maken van onze numerieke bevolkingsmeerderheid als Vlamingen wel. Vijf minuten politieke moed zouden daarvoor volstaan. Zakelijk en rationeel in de politiek, emotioneel tegenover populaire sport en topsporters.
En ook : er liep blijkbaar een fazant over de autostrade, vandaar de afwijking van de weg en de botsing tegen de boom. Ik wil ieder's rijkunst hier eens bewonderen de dag dat ze aan maximumsnelheid van 120 (geen enkele forummer hier heeft vanzelfsprekend ooit eens te rap gereden of iets teveel promille in zijn bloed gehad, allemaal heiligen hier) op de autostrade tegen zo'n beest opbotsen.
Misschien moet ik eens naar de forummeeting afzakken, dan kan iedereen zijn gedacht persoonlijk tegen me zeggen zodat ik de mens achter de schuilnaam zie. En niet meer dan twee pintjes drinken als je nog moet rijden hé ! |
| Bericht: #768236 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 23:16
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |