4sake
PI Expert

Uit: de broek van onze pa. |
| Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 18:50 | Onderwerp: Opwarming van de aarde de nieuwe goudader van de 21 ste eeuw. |
 |
|
36,8 miljoen ton uitstootrechten verdeeld over 173 Vlaamse bedrijven
De 173 Vlaamse bedrijven die deelnemen aan de Europese handel in uitstootrechten weten eindelijk hoeveel rechten ze krijgen van de Vlaamse overheid. Vlaams minister van Leefmilieu en Energie Hilde Crevits (CD&V) gaf de lijst vandaag vrij.
Eén(1) uitstootrecht is vandaag op de uitstootmarkt ongeveer 25 euro waard.
En wie gaat dat betalen,juist wij !
de bedrijven rekenen gewoon door.
En zal de uitstoot er nu minder om worden en de opwarming afnemen?,
wel degeen die dat gelooft kan beter terug in St Niklaas geloven daar zit tenminste nog iets van realiteit in.
 |
| Bericht: #768056 |
|
Advertentie
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 16 Mei 2008, 21:32 | Onderwerp: |
 |
|
Er worden rechten toegekend om minder uit te stoten dan nu het geval is.Wie niet toekomt met zijn rechten omdat hij niet genoeg zijn uitstoot kan beperken,koopt er bij van wie meer de uitstoot kan verminderen en dus al zijn rechten niet nodig heeft.
Dit is een flexibel systeem dat toelaat het globale doel te bereiken zonder dat bepaalde sectoren teveel gepenaliseerd worden voor wie de beperking van de uitstoot moeilijk is.Wie meer doet ,wordt beloond. |
| Bericht: #768068 |
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 01:39 | Onderwerp: |
 |
|
Uitstootrechten zijn reeds lang een nieuwe handelswaar...
wat nogmaals impliceert dat het louter om een economische boost gaat, die klimaathype... anders zouden ze ook niet doorgaan met dit systeem.
Want wanneer een goed geld opbrengt (in dit geval uitstootsrechten), dan wil dit zeggen dat er bij gaat gemaakt worden
En wanneer méér uitstootsrechten verkocht worden, hoe vuiler de atmosfeer...
klimaathype en absurde denkpatronen... het gaat goed samen...
no offence hé wittmann  |
| Bericht: #768081 |
|
|
4sake
PI Expert

| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 02:32 | Onderwerp: |
 |
|
Ter informatie :
| Quote: |
Electrabel rekende 1 miljard te veel aan
BRUSSEL - Electrabel heeft de Belgische bedrijven tussen 2005 en 2007 meer dan een miljard euro doen betalen voor CO{-2}-uitstootrechten die het zelf gratis had gekregen.
De Creg, de federale instelling die toezicht moet houden op de elektriciteits- en gasmarkt in ons land, heeft in een recente studie berekend of in de periode 2005 tot en met 2007 de elektriciteitsprijzen in België omhoog werden gejaagd door CO{-2}-bijdragen. Na veel cijferwerk besluit de Creg dat dit inderdaad het geval is. Volgens de regulator hebben de twee Belgische elektriciteitsproducenten - Electrabel en SPE - in de periode 2005 tot en met 2007 ten minste 1,217 miljard euro extra aangerekend aan hun bedrijfsklanten. Dat komt voor de Belgische bedrijven neer op een meerprijs van 6,88 euro per megawattuur.
'Ik ben even moeten gaan zitten toen ik het bedrag zag', was gisteren al meteen te horen. Ds |
Die dan op hun beurt deze weer doorekenen aan hun klanten enz.....
plus btw daar bovenop en den boel draait weer op koste van de kleine man.
Dat het hier zuiver om kassa kassa gaat begrijpt het kleinste kind,want wees eerlijk de Us,Rusland en China,die de grootste vervuilers zijn zullen door hun uitstoot de opwarming niet doen stoppen,en ondertussen worden uw zakken leeggeplunderd.
 |
| Bericht: #768086 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 06:29 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 begrijpt duidelijk het systeem niet.In plaats van aan iedereen een lineaire doelstelling op te leggen inzake beperking van co2 uitstoot wordt aan de bedrijven een hoeveelheid uitstootrechten toegekend die minder is dan hun huidige uitstoot hetgeen erop neerkomt dat ze hun uitstoot moeten beperken met dien verstande dat men er ook kan bijkopen indien men zijn uitstoot niet voldoende kan beperken of het gewoon goedkoper is bij te kopen dan zelf te beperken.Uitstootrechten aankopen gebeurt bij anderen die uitstootrechten teveel hebben omdat zij de co2 uitstoot meer beperkt hebben dan de doelstelling.
Als eindresultaat wordt de doestelling bereikt alleen zal de één meer gedaan hetgeen hem geld opbrengt en de ander minder hetgeen geld kost(maar misschien minder dan de beperking van de uitstoot zou gekost hebben en dus kan ook dit nog winst betekenen in sommige gevallen).
De toegekende uitstootrechten zullen in de loop der jaren verminderen naarmate de te bereiken doelstellingen verscherpt worden.
http://www.climateregistry.be/NL/INTL/emissie.htm |
| Bericht: #768092 |
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 18:23 | Onderwerp: |
 |
|
| wittmann schreef: |
Roeland1 begrijpt duidelijk het systeem niet.In plaats van aan iedereen een lineaire doelstelling op te leggen inzake beperking van co2 uitstoot wordt aan de bedrijven een hoeveelheid uitstootrechten toegekend die minder is dan hun huidige uitstoot hetgeen erop neerkomt dat ze hun uitstoot moeten beperken met dien verstande dat men er ook kan bijkopen indien men zijn uitstoot niet voldoende kan beperken of het gewoon goedkoper is bij te kopen dan zelf te beperken.Uitstootrechten aankopen gebeurt bij anderen die uitstootrechten teveel hebben omdat zij de co2 uitstoot meer beperkt hebben dan de doelstelling.
Als eindresultaat wordt de doestelling bereikt alleen zal de één meer gedaan hetgeen hem geld opbrengt en de ander minder hetgeen geld kost(maar misschien minder dan de beperking van de uitstoot zou gekost hebben en dus kan ook dit nog winst betekenen in sommige gevallen).
De toegekende uitstootrechten zullen in de loop der jaren verminderen naarmate de te bereiken doelstellingen verscherpt worden.
http://www.climateregistry.be/NL/INTL/emissie.htm |
Jij begrijpt niet dat het om staatsmonopolies gaat. Die enkele bedrijven die te veel aan uitstootrechten hebben ontvangen, vanuit de overheid dus... 'omwille van goedkope uistootsvermindering'.
De overheid maakt uitstootsrechten aan, deelt ze uit aan de staatsmonopolies en de staatsbedrijven. Deze uitstootsrechten zijn geld waard.
Deze bedrijven ontvangen dus geld voor de uitstootrechten die ze doorverkopen.
Het gaat er niet om dat deze bedrijven worden gestimuleerd om minder uit te stoten, het gaat er om dat ze te veel emissierechten ontvangen, ten opzicht van hun uitstoot(svermindering).
Om jouw link te quoten :
Om aan voldoende rechten te komen, hebben de exploitanten dus de keuze tussen:
* niet méér uit te stoten dan het aantal verleende uitstootrechten, bijvoorbeeld door te investeren in energiebesparing,
* uitstootrechten te verwerven.
|
Hierin versta ik dat bedrijven kunnen kiezen voor ofwel een plafonduitstoot of voor het verwerven van uitstootrechten (wat ook opbrengt). Voor de bedrijven die louter kiezen voor de plafonduitstoot, zal er dus meer uitgestoten worden.
Daar valt heel uw huisje reeds ineen.
| Ondernemingen die erin slagen om hun uitstoot op een goedkope manier terug te dringen zullen er in slagen om een overschot aan uitstootrechten op te bouwen. Deze kunnen ze verkopen aan ondernemingen die hun uitstoot enkel tegen hoge kosten kunnen terugschroeven. Het gemeenschappelijke resultaat is hetzelfde, maar de totale kosten zijn lager. |
Voor wie zijn de kosten lager? Ze zijn hoger voor de burger, en lager voor de dikke bedrijven.
Vermits de kosten bij de (innoverende) bedrijven worden weggehaald, en worden doorgerekend naar de (niet innoverende) burgers - zullen deze bedrijven ook minder innoveren. Want deze bedrijven zullen pas innoveren (in schone energie) wanneer de kosten voor het uitstoten vele hoger ligt, zodat ze deze kosten zouden kunnen ontwijken.
Echter maakt men van 'het kwade' (de emissie) nu 'de deugd', door het te belonen vuiligheid de lucht in te sturen (ofwel : het uitstootplafond behalen - dus méér uitstoot - leidt tot minder bedrijfskosten.
De emissierechtenhandel heeft aldus een pervers effect op het vlak van innovatie van ontwikkeling schone energie (vertragingseffect). Er wordt slechts geïnnoveerd door dat kleine lijstje aan staatsmonopolies, en worden dan nog eens gestimuleerd om méér recht op uitstoot te hebben voor hun gematigde innovatie, terwijl die ontzettend lange lijst aan kleinere en vuilere bedrijven gewoon hun ultrahoge vuiligheidsplafon trachten te behalen (en dus méér uitstoten). |
| Bericht: #768198 |
|
|
casper
PI Master

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 19:25 | Onderwerp: |
 |
|
Na betalen voor de co2 uitstoot zal de volgende bijkomende stap zijn: betalen voor zuivere ingevoerde lucht vanuit Rusland met natuurlijk 21% BTW. |
| Bericht: #768207 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 21:05 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 begrijpt er duidelijk niets van.
In de eerste plaats wordt er bepaald hoeveel elk land van de EU mag uitstoten en dat niveau ligt in ieder geval lager dan de bestaande uitstoot want het is de bedoeling die te verminderen.
Binnen elk land worden uitstootrechten toegekend aan de bedrijven.Die zijn ook zoadanig dat er minder zal mogen uitgestoot worden.De verhandelbaarheid ervan zorgt ervoor dat bedrijven die niet toekomen met hun uitstootrechten of het goedkoper vinden niet hun eigen uitstoot te verminderen,rechten kopen van andere bedrijven die niet al hun rechten nodig hebben.De bedoeling van dit systeem is flexibilteit.Een lineaire vermindering voor iedereen zou voor sommige bedrijven nadelig zijn.Het eindresultaat blijft hetzelfde:een bepaalde vermindering wordt bereikt maar sommigen zullen meer verminderen dan anderen en voor de eerste brengt dat geld op.Investeren in innovatie kan hierdor terugverdiend worden.Ook dat schijnt roeland1 niet te begrijpen.
Dit ene zinnetje zegt al voldoende:'Hierin versta ik dat bedrijven kunnen kiezen voor ofwel een plafonduitstoot of voor het verwerven van uitstootrechten (wat ook opbrengt). Voor de bedrijven die louter kiezen voor de plafonduitstoot, zal er dus meer uitgestoten worden. '
Volgens hem brengt het verwerven(kopen) van uitstootrechten van anderen geld op;het is wel het omgekeerde.Bedrijven kiezen ervoor ofwel zoveel uit te stoten als ze rechten hebben,ofwel minder en dan kunnen ze er verkopen,ofwel meer en dan moeten ze er bijkopen.
Een bedrijf dat dus investeert en daardoor niet alleen zijn doelstelling haalt maar erzelf ondergaat kan zijn overschot aan rechten verkopen aan een ander bedrijf dat de doestelling niet kan halen of het gewoon goedkoper vindt rechten van een ander bedrijf te kopen dan zelf te investeren.Als de vraag naar rechten groot is en het aanbod klein zal de kostprijs van de rechten hoog zijn.Innoveren dus veel bedrijven maakt dat de rechten des te goedkoper voor degenen die dat niet voldioende willen of kunnen doen.
Die staatsmonopolies van roeland1 bestaan alleen in zijn eigen verbeelding. |
| Bericht: #768221 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 21:25 | Onderwerp: |
 |
|
Minister Crevits heeft zojuist de emissierechten verdeeld onder de vlaamse energie intensieve bedrijven die aan het systeem deelnemen.Er staat een link bij naar de lijst.Roeland1 mag hem eens lezen en dan eens goed wenen.
In het artikel kan men ook zien dat vlaanderen minder emissierechten kreeg dan het wilde.Zoals ik reeds gezegd heb,bepaalt de EU de inspanning van elk land en die maken dan nog eens een verdeling onder de bedrijven die ook moet goedgekeurd worden door de Eu.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_industrie/36_8_miljoen_ton_uitstootrechten_verdeeld_over_173_Vlaamse_bedrijven_.7216720-434.art
Zoals gewoonlijk blijkt dat Roeland1 te weinig leest en teveel fantaseert.Publieke vernedering is het gevolg. |
| Bericht: #768229 |
|
|
borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 22:20 | Onderwerp: |
 |
|
Minister Crevits heeft zojuist de emissierechten verdeeld onder de vlaamse energie intensieve bedrijven die aan het systeem deelnemen.Er staat een link bij naar de lijst.Roeland1 mag hem eens lezen en dan eens goed wenen.
In het artikel kan men ook zien dat vlaanderen minder emissierechten kreeg dan het wilde.Zoals ik reeds gezegd heb,bepaalt de EU de inspanning van elk land en die maken dan nog eens een verdeling onder de bedrijven die ook moet goedgekeurd worden door de Eu.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_industrie/36_8_miljoen_ton_uitstootrechten_verdeeld_over_173_Vlaamse_bedrijven_.7216720-434.art
Zoals gewoonlijk blijkt dat Roeland1 te weinig leest en teveel fantaseert.Publieke vernedering is het gevolg. |
Het wordt tijd dat ze jou in een dwangbuis steken  |
| Bericht: #768235 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 10:05 | Onderwerp: |
 |
|
Vandaag las ik in één en dezelfde krant volgende artikels :
"Steeds minder sneeuw in Zwitserse Alpen"
........
de laatste jaren heeft het hier veel minder gesneeuwd dan in het begin van de jaren '80,
zegt Christoph Mearty, onderzoeker aan het Federaal Instituut voor Landschapsondezoek in Davos.
Hij vreest dat de wintersporters in de regio in de toekomst veel zwarte sneeuw zullen zien:
We zullen nooit nog evenveel sneeuw krijgen als in de voorbije decennia
....... enz.enz.
"Langs sneeuwmuren over Gotthardpas"
..... Het beroemde alternatief voor de Gotthardtunnel werd dit jaar pas een week later dan normaal opengesteld
omwille van de aanhoudende sneeuwval. Volgens de plaatselijke autoriteiten hebben sneeuwruimers wekenlang moeten vechten tegen metershoge sneuwheuvels.
Bron : HLN
Wanneer gaan die mannen hun violen eens stemmen ?  |
| Bericht: #768623 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 10:41 | Onderwerp: |
 |
|
Juist Blauwvoet...goed opgemerkt
al die zeveraars die erin trappen, ik heb mijn mening in dit al eens geschreven, voor mij is het gewoon het veranderen van de stand van alle hemellichamen door het gedurig in beweging zijnde heelal.
Maar ja, er zijn er heel wat, zowel voor-en tegenstanders die er een aardig centje aan verdienen....en ze hebben er dus alle belang bij om dat centje vruchtbaar te houden... |
| Bericht: #768626 |
|
|
Privé-detective
PI Junior

Uit: Vlaamse kracht |
| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 12:42 | Onderwerp: |
 |
|
| hilde schreef: |
Juist Blauwvoet...goed opgemerkt
al die zeveraars die erin trappen, ik heb mijn mening in dit al eens geschreven, voor mij is het gewoon het veranderen van de stand van alle hemellichamen door het gedurig in beweging zijnde heelal.
Maar ja, er zijn er heel wat, zowel voor-en tegenstanders die er een aardig centje aan verdienen....en ze hebben er dus alle belang bij om dat centje vruchtbaar te houden... |
Juist. Let op mijn woorden: nog een jaartje of twee en het is gedaan. Hou ook de nieuwe automodellen in het oog, de uitstoot ervan blijft dalen  |
| Bericht: #768643 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 13:52 | Onderwerp: |
 |
|
Dat is dan UW VOOROORDEEL, ik trek alleen mijn mond open wanneer ik de kennis heb, en ga niet verder op reuters of bloomberg, die
rapporteren
enkel....wat mag..
Ik heb toegang tot KENNISBRONNEN waar u waarschijnlijk nooit toegang zal toe hebben, en niet enkel op economisch vlak....maar zekers ook op onderzoeks en wetenschappelijk vlak....en dit is geen bluf...zelfs kennis waarvan soms wordt besloten, ze niet kenbaar te maken...
dus fuck off...
ik maak er mij niet moe meer aan....de moeite niet..."
WIJZE PAUS
"  |
| Bericht: #768664 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 15:10 | Onderwerp: |
 |
|
Hilde probeert haar onwetendheid te verbergen achter een hoop gemeenplaatsen.Maakt geen indruk.Een zielig schouwspel. |
| Bericht: #768708 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 15:46 | Onderwerp: |
 |
|
| Hilde probeert haar onwetendheid te verbergen achter een hoop gemeenplaatsen.Maakt geen indruk.Een zielig schouwspel. |
Denkt ge nu echt dat HIER iemand "zelfs een domme" indruk op u wilt maken????
Grootheidswaanzin troef.... maar....heeft enkel een forum hebben om zich te affirmeren....zielige paus |
| Bericht: #768723 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 15:48 | Onderwerp: |
 |
|
Mevrouw probeert op nogal onnozele manier haar bewezen ionwetendheid te verstoppen.  |
| Bericht: #768724 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 15:49 | Onderwerp: |
 |
|
Mevrouw probeert op nogal onnozele manier haar bewezen ionwetendheid te verstoppen.  |
En wie bewijst die veronderstelde onwetendheid dan????
U doet me echt lachen, ik weet wie ik ben....en wie en wat ik ken.....
maar u mag uw plezier hebben hoor ik ben dan ook een domme vanwege een ECHTE witte te zijn... |
| Bericht: #768725 |
|
|
4sake
PI Expert

| Geplaatst: Do 22 Mei 2008, 16:23 | Onderwerp: |
 |
|
K'zal het u nog eens duidelijk maken hé wittekop,
dat de opwarming van de aarde er is ok,
dat dit toe te schrijven is aan de mensen nee teveel tegenstellingen daaromtrent.
Dat u alles gelooft wat u leest bewijst eens te meer dat u een naïeveling bent zelfs al bent u een rechtse of VB'er.
dat men de hype rond de opwarming staande moet houden heeft enkel te maken met geld voor de overheid om de put bij te vullen.
Rusland,China,de Us,Afrika enz ....
spuiten in de lucht en blijven dat doen,er zijn wel grenzen,
maar tot op heden hebben ze de vervuilde lucht van die landen hier nog niet kunnen tegenhouden,of dacht je dat die daar bleef hangen.
En als de regering hier zich bekommert om het milieu,dat ze dan auto's van meer dan vijf jaar die naar Afrika worden geëxporteerd de presbak in kieperen tot schroot,maar ja ook dat brengt op want de personen die daar in handelen betalen belastingen op hun winsten.
Ne grotere naïeveling als u heb ik nog niet meegemaakt tenzij je monopolie wilt hebben over de opwarming hier op Pi,hetgeen ik sterk vermoed.
 |
| Bericht: #768735 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 09:29
|
|
|
|