Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

'Zonder akkoord op 15 juli dreigt crisis'

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
4sake
PI Expert
PI Expert

Uit: de broek van onze pa.
Geplaatst: Za 28 Jun 2008, 13:22  Reageer met quote   Naar boven

Quote:
BRUSSEL - Als er tegen 15 juli geen communautair akkoord is, dan dreigt een grote politieke crisis. Dat zegt Vlaams minister-president Kris Peeters naar aanleiding van zijn eerste jaar aan het hoofd van de Vlaamse regering.

'Ik ga ervan uit dat iedereen de ernst van de situatie goed kan inschatten en er dus alles aan gaat doen om voor 15 juli resultaat te boeken, want ik denk dat niemand nu kan voorspellen wat de situatie zal zijn als het mislukt', zegt Peeters.

'Ik hoop dat dit voldoende is om iedereen - Franstaligen en Vlamingen - ertoe aan te zetten hard te werken om de volgende weken absoluut tot een akkoord te komen.'

Als de onderhandelingen toch mislukken, acht Peeters alles mogelijk, ook vervroegde verkiezingen. 'Dan wil ik onderzoeken hoe we wél een staatshervorming kunnen realiseren', zegt Peeters. 'Mijn dialoog met de Waalse minister-president Rudy Demotte en zijn Brusselse collega Charles Picqué valt dan niet stil. Al zal er uit dat gesprek van deelstaat tot deelstaat ook niet meteen witte rook komen, maar ik ga me na 15 juli niet zomaar onrechtmatig bevoegdheden toe-eigenen. Ik ga niet de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen.'

Als Peeters na de Vlaamse verkiezingen van volgend jaar opnieuw de Vlaamse regering leidt, wil hij duidelijke afspraken over een afslanking van de kabinetten. Een precies cijfer zet hij er niet op, 'maar het moet drastisch zijn. Drastisch is niet tien procent. Het moet gaan over de helft of zo.'

In het resterende jaar van de Vlaamse legislatuur wil Peeters de ambitie van de Vlaamse regering als investeringsregering nog zoveel mogelijk waarmaken. De PPS-projecten voor schoolbouw moeten worden uitgevoerd en de BAM-projecten in Antwerpen moeten een maatschappelijk draagvlak krijgen. Ds

Quote:
Als Peeters na de Vlaamse verkiezingen van volgend jaar opnieuw de Vlaamse regering leidt, wil hij duidelijke afspraken over een afslanking van de kabinetten. Een precies cijfer zet hij er niet op, 'maar het moet drastisch zijn. Drastisch is niet tien procent. Het moet gaan over de helft of zo.

Maar dan ook (als dit apenland nog niet ontploft is) langs de kant van de walen en brussel zeker en vast,
we kunnen niet blijven opdraaien voor die kiekens en hanen.

En uiteindelijk zou hij de onafhankelijkheid van Vlaanderen moeten
uitroepen als we in een crisis komen,
en dan mag hij voor mij president van Vlaanderen worden de eerste vier jaar tot er terug verkiezingen zijn.
Bericht: #775582

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Za 28 Jun 2008, 14:16  Reageer met quote   Naar boven

Ik hoop het met heel mijn hart, maar wie gelooft een tsjeef nog?
Bericht: #775589

Kabar
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 28 Jun 2008, 14:21  Reageer met quote   Naar boven

Magna Carta schreef:
Ik hoop het met heel mijn hart, maar wie gelooft een tsjeef nog?

Ik
Bericht: #775592

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 28 Jun 2008, 14:27  Reageer met quote   Naar boven

Kabar schreef:

Ik
De laatste der mohicanen! Mogen we je op 16 juli citeren? Smile
Bericht: #775595

Duvel
PI Pro
PI Pro

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Za 28 Jun 2008, 15:55  Reageer met quote   Naar boven

t zal weer zijn van : "hou me tegen of ik doen malleure"

en dan "Vlaamse vrienden , met de dood in het hart .... blablabla , dit was de laatste keer .... blablabla "

kutpolitiekers Evil Evil
Bericht: #775603

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 28 Jun 2008, 15:58  Reageer met quote   Naar boven

Duvel schreef:
t zal weer zijn van : "hou me tegen of ik doen malleure"

en dan "Vlaamse vrienden , met de dood in het hart .... blablabla , dit was de laatste keer .... blablabla "

kutpolitiekers Evil Evil

Lees dit een keer of tien, Kabar. Lol K. de grootste naïeveling op dit forum.
Bericht: #775606

Sukkelaar13
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 20:08  Reageer met quote   Naar boven

Kabar ik begrijp dat je als CD&v-er zegt : IK. Maar wordt het eens geen tijd dat je van opinie gaat veranderen? Kris Peeters zegt in datzelfde interview dat hij de Vlaamse onafhankelijkheid niet gaat uitroepen. Wat gaat hij dan wel doen.
Vergeet ook niet dat je partij op voorhand al heeft verklaard dat zij aan de 12 mijard euro stroom van Vlaanderen niet zal raken. Wat gaat hij dan wel doen?

Ik ben eerder geneigd Duvel te geloven.
Bericht: #775860

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Ma 6 Okt 2008, 23:56
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group