Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop
Geplaatst: Za 28 Jun 2008, 22:42 | Onderwerp: 70.000 islamitische betogers in Parijs eisen van de EU jihadi-steun, in het spoor van Brown (UK)
Quote:
HLN
70.000 Iranezen betogen in Parijs voor Moedjaheddin
De Iraanse oppositie in het buitenland heeft 70.000 mensen nabij Parijs bijeengebracht om van de Europese Unie te eisen dat zij de Moedjaheddin voor het Volk van de lijst van terreurorganisaties zou halen, enkele dagen nadat Londen reeds zo'n beslissing hadden genomen.
Europees voorzitter
De betoging, waaraan ook een delegatie uit België deelnam, werd in Frankrijk gehouden omdat dat land binnen enkele dagen het voorzitterschap van de Unie overneemt en altijd een eersterangsrol heeft gespeeld in de Iraanse crisis, aldus de organisatoren van de betoging.
Er werd gepleit voor een "vrij en democratisch" Iran. De Europese en Amerikaanse bewindslieden werd gevraagd de oppositie te helpen bij een "democratische verandering" in Iran. (belga/bf)
28/06/08 19u57
Geplaatst: Za 28 Jun 2008, 22:49 | Onderwerp:
Luister goed naar Blairs woorden. Globalisten denken maar aan één ding. Eén menselijk 'ras', één kudde, één taal, één olligarchisch leiderschap, één wet, één norm, één moraal, één ethische code, één regering, één wereldstaat.
Zij geloven dat deze doelen de middelen heiligen, en zijn bereid hiervoor - als we Blair mogen geloven, neen als we Blair MOETEN GELOVEN - de voltallige Europese Bevolking te Islamiseren.
Wij worden wakker!
De grenzen moeten gesloten worden! Nu! Het grootste monster ooit is aan het wakker worden, en sneller als het Verzet. Het is hoog tijd dat wij ons organiseren!
Roeland1 zou beter leren lezen.Het ging om een betoging van de tegenstanders van de fundamentalistische regering in Iran die een democratisch Iran willen.Ze willen dat het verzet niet meer als terroristen beschouwd worden.De titel wordt dus weer eens niet ondersteund door het geplaatste bericht.Schijnt hier een ziekte te worden.
Roeland1 blinkt weer uit in schromelijk overdrijven.
Roeland1 mag de volgende tekst eens lezen en dan wenen. De volksmujaheddin zijn de oppositie in Iran en voorstander van een democratisch en seculier Iran.
' 'Iraanse Volksmujahedin zijn geen terroristen'
De meerderheid van de Belgische senatoren wil de Organisatie van de Mujahedin van het Iraanse Volk (PMOI) van de lijst met terroristische organisaties halen. 36 senatoren ondertekenden hiervoor een petitie.
De Belgische senatoren vragen de Belgische regering en de Raad van de Europese Unie om de PMOI onmiddellijk van de zwarte lijst te schrappen. Ze zijn van mening dat een verandering van het regime in Iran dringend nodig is en enkel kan als de oppositie geen stokken in de wielen wordt gestoken. Met andere woorden, wanneer de belangrijkste oppositiepartij niet langer als terroristisch gelabeld staat. De PMOI is de grootste Iraanse verzetsbeweging en strijdt voor een seculiere democratische rechtsstaat.
'De PMOI zweert al sinds 2000 alle gewapend geweld af', zegt Patrik Vankrunkelsven (Open VLD). 'Er is geen enkele objectieve reden om de verzetsbeweging nog op de lijst te laten staan.'
Senator Dirk Claes (CD&V) die de petitie mee ondertekende geeft toe dat de PMOI in het verleden geweld heeft gebruikt. 'Maar er is ook een hele lobbygroep van het regime die onterecht gewelddaden in de schoenen van de Mujahedin wil schuiven', zegt Claes. 'Ook de Iraanse ambassade in ons land wil de PMOI zwart maken.'
'Diplomatie faalt'
Volgens Vankrunkelsven wordt de beweging als terroristisch bestempeld om diplomatieke redenen. 'De PMOI is op die zwarte lijst geplaatst in een politieke deal om het Iraanse regime welwillend te zijn en de lijnen tussen het Westen en Iran open te houden. Maar die beslissing is niet verantwoord. 'Wanneer we horen dat president Ahmadinejad de joden wil vervolgen en niet van plan is om zijn atoomprogramma stop te zetten, mogen we concluderen dat de diplomatie gefaald heeft.'
Het Europees Gerechtshof besliste al in 2006 dat de PMOI onwettig en onterecht op de lijst met terreurorganisaties staat. Nu noemt ook het Britse Hof van Beroep het op de zwarte lijst houden van de PMOI 'pervers'. De Britse regering zal binnenkort de PMOI van haar lijst met terreurbewegingen schrappen. Het is niet duidelijk wanneer de Europese Unie hetzelfde zal doen.
'Niet belangrijk genoeg'
'Nu heeft de Europese Commissie tijd gevraagd om te onderzoeken of het hier om een terreurbeweging gaat', zegt Vankrunkelsven. 'Er zal zeker een internationaal debat op gang komen en dan moet ons land een duidelijk standpunt innemen. Maar België vindt dit niet belangrijk genoeg om zijn nek uit te steken.'
Minister van Buitenlandse Zaken Karel de Gucht (Open VLD), die vorig jaar in de senaat nog opperde dat hij 'ervoor is dat de PMOI op de Europese lijst blijft staan', toont zich nu voorzichtiger. 'Wij wachten de beslissing van de Raad van de Europese Unie af', zei zijn woordvoerder. 'We zullen ons daarbij aansluiten.''
Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 11:51 | Onderwerp:
Die organisatie is een westers-islamitisch machtsinstrument. Zij zal gebruikt worden voor de Islamisering. Zij zal het religieuze front worden in onze contreien. Ben er vrij zeker van. Hopelijk vergis ik me.
Nu, kern van de zaak : tzijn allesbehalve democraten hé vent. Ze regelen gewoon hun zaakjes met het Westen die af en toe eens een andere dictator aan de macht willen zien.
Leugens worden waarheid, waarheid worden leugens, terroristen zijn eens vrijheidsstrijders, dan weer terroristen om vervolgens weer vrijheidsstrijders te worden, verdraaiingen, gelobby, enzovoorts... weet jij wie er gelijk heeft? Ik niet, maar ik weet dat ik me moet verzetten tegen de Islamisering.
En ik overdrijf niet, net als ik evenmin relativeer.
De Mojahedin wordt in 2002 als terroristisch bestempeld, 4 jaar later - na een ommezwaai naar gelobby door de organisatie, wordt ze weer als vrijheidsstrijdend bestempeld.
For more than 30 years, the Mujahedeen Khalq, or People's Mujahedeen, has survived and operated on the margins of history and the slivers of land that Saddam Hussein and French governments have proffered it. During the 1970's, while it was still an underground Iranian political movement, you could encounter some of its members on the streets of New York, waving pictures of torture victims of the shah's regime. In the 80's and 90's, after its leaders fled Iran, you could see them raising money and petitioning on university campuses around the United States, pumping photographs in the air of women mangled and tortured by the Islamic regime in Tehran. By then, they were also showing off other photographs, photographs that were in some ways more attention-grabbing: Iranian women in military uniforms who brandished guns, drove tanks and were ready to overthrow the Iranian government. Led by a charismatic husband-and-wife duo, Maryam and Massoud Rajavi, the Mujahedeen had transformed itself into the only army in the world with a commander corps composed mostly of women.
Until the United States invaded Iraq in March, the Mujahedeen survived for two decades under the patronage of Saddam Hussein. He gave the group money, weapons, jeeps and military bases along the Iran-Iraq border -- a convenient launching ground for its attacks against Iranian government figures. When U.S. forces toppled Saddam's regime, they were not sure how to handle the army of some 5,000 Mujahedeen fighters, many of them female and all of them fanatically loyal to the Rajavis. The U.S soldiers' confusion reflected confusion back home. The Mujahedeen has a sophisticated lobbying apparatus, and it has exploited the notion of female soldiers fighting the Islamic clerical rulers in Tehran to garner the support of dozens in Congress. But the group is also on the State Department's list of foreign terrorist organizations, placed there in 1997 as a goodwill gesture toward Iran's newly elected reform-minded president, Mohammad Khatami.
With the fall of Saddam and with a wave of antigovernment demonstrations across Iran last month, the Mujahedeen suddenly found itself thrown into the middle of Washington's foreign-policy battles over what to do about Iran. And now its fate hangs precariously between extinction and resurrection. A number of Pentagon hawks and policy makers are advocating that the Mujahedeen be removed from the terrorist list and recycled for future use against Iran. But the French have also stepped into the Persian fray on the side of the Iranian government -- who consider the Rajavis and their army a mortal enemy. In the early-morning hours of June 17, some 1,300 French police officers descended upon the town of Auvers-sur-Oise, where the Mujahedeen established its political headquarters. After offering the Iranian exiles sanctuary on and off for two decades and providing police protection to Maryam Rajavi, the French mysteriously arrested Rajavi along with 160 of her followers, claiming that the group was planning to move its military base to France and launch terrorist attacks on Iranian targets in Europe. Immediately, zealous Mujahedeen members in Paris, London and Rome staged hunger strikes, demanding the release of Maryam, and several set themselves ablaze.
Dus volgens de NYtimes zou volgens de Franse overheid de mujahedin haar revolutionair-marxistische gevechtsbasis in Frankrijk deponeren om daar aan terreuraanslagen uit te gaan voeren... 2003
Ik weet wat ik weten moet en dat is dat ik het niet weten kan (itt. tot jij met je glazen bol), maar dat ik wel weten kan dat onze eurocraten zo corrupt en machtsgeil aan het worden zijn dat ze steeds sterker voorstander worden van de totalitaire religieuze en collectivistische wereld-politiestaat.
Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 11:55 | Onderwerp:
En wittmann, het zijn geen democraten, het zijn - of neen beter - het waren marxistische revolutionaire guerrillastrijders, die opeens Lenin blijken te hebben ontdekt, en dus maar de collaborerende wereldstaatsaanhangende neoconservatieve krachten achter hun strijd hebben weten te verkrijgen, via lobbywerk.
Het zal me niet verwonderen dat deze organisatie binnen 10 jaar opeens weer terroristisch zal worden, en vervolgens weer een strijdmakker in 'de bevrijding van de wereld'.
Tzijn allemaal vuil globalisten en collectivisten.
Waar het om gaat is dat ze voor een sekulair Iran zijn.Ze hebben dus met islamisering van welke aard dan ook niets te zien en daar ging het om.De titel van het onderwerp had dus niets te maken met de inhoud.
Of ze nog terreurmethodes gebruiken of niet in hun strijd tegen de fundamentalisten laat mij koud.Tegenstanders van fundamentalisten vedienen onze steun.
Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 12:40 | Onderwerp:
wittmann schreef:
Roeland1 zou beter leren lezen.Het ging om een betoging van de tegenstanders van de fundamentalistische regering in Iran die een democratisch Iran willen.Ze willen dat het verzet niet meer als terroristen beschouwd worden.De titel wordt dus weer eens niet ondersteund door het geplaatste bericht.Schijnt hier een ziekte te worden.
Roeland1 blinkt weer uit in schromelijk overdrijven.
Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 12:42 | Onderwerp:
wittmann schreef:
Waar het om gaat is dat ze voor een sekulair Iran zijn.Ze hebben dus met islamisering van welke aard dan ook niets te zien en daar ging het om.De titel van het onderwerp had dus niets te maken met de inhoud.
Of ze nog terreurmethodes gebruiken of niet in hun strijd tegen de fundamentalisten laat mij koud.Tegenstanders van fundamentalisten vedienen onze steun.
verdedig jij nu de rode revolutie? of het rode gelobby? en seculier? Waarom zou je islamitisch politiek-geëngageerden méér vertrouwen op hun woord dan europese politiek-geëngageerden.
Verhofstadt zegt ook dat em ne liberaal is... ik zie hem zo het contract voor de religieuze staat nog tekenen...
Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 12:45 | Onderwerp:
wittmann schreef:
trouwens, de VS gaan deze 'seculiere' strijders gewoon gebruiken om dermee een overheid op te richten. Net zoals in Irak. Die mannen hebben de VS nodig om aan de macht te komen, net als de VS die mannen nodig heeft om ogenschijnlijk legitiem Iran te leiden. Bijna de hele Amerikaans opgezette Irak-regering bestond uit Mujahedin.
Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 13:01 | Onderwerp:
wittmann, ik weet niet waar je je tekst vandaan hebt gehaald dat ze sinds 2000 alle geweld hebben afgezworen, maar volgens de AIVD in Nederland was dit alleszinds niet het geval in 2001...
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum. Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief