Persberichten
PI Redactie

|
| Geplaatst: Di 8 Jul 2008, 19:43 | Onderwerp: Vlaams Belang: Filip Dewinter: Vlaams Parlement koopt kunstwerk van maar liefst 387.000 euro |
 |
|
In november organiseert het Vlaams Parlement het “Festival van de Politiek”. In het kader van dit festival heeft het Vlaams Parlement beslist om een kunstwerk aan te kopen van de kunstenaar Arne Quinze. Het betreft een houten constructie die de twee gebouwen (parlementsgebouw en huis der parlementsleden) van het Vlaams Parlement zal overkoepelen ter hoogte van de Leuvenseweg. Aan het kunstwerk hangt wel een kostenplaatje van maar liefst 378.000 euro vast.
De Vlaams Belangfractie gaat niet akkoord met de aankoop. Fractievoorzitter Dewinter benadrukt dat hij op geen enkel moment de kunstenaar wil viseren. Hij is zelfs onder de indruk van het werk van Arne Quinze, maar hij vindt dat het aankopen van kunst geen taak is van het Vlaams Parlement. Bovendien is het een totaal fout signaal. Filip Dewinter: “Ik vind dit geen goed signaal. Het is niet verstandig van het Vlaams Parlement om deze aankoop te doen in tijden van dalende koopkracht. Op een moment dat heel wat mensen wegens de stijgende prijzen het steeds moeilijker hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, geeft het Vlaams Parlement 387.000 euro uit aan een kunstwerk. Zoiets is een slag in het gezicht van de gewone man en vrouw in de straat.”
Bovendien stelt Dewinter zich vragen bij de kansen om het kunstwerk effectief te realiseren. Filip Dewinter vraagt zich af hoe het zit met de bouwvergunning voor het kunstwerk: “Voor de verbouwing van de Lokettenzaal in het Vlaams Parlement wilde het Brusselse Gewest geen bouwvergunning afleveren. Toen het Vlaams Parlement op eigen kosten de stoep voor het Huis van Vlaamse Volksvertegenwoordigers wilde verfraaien, stuitte het ook al op een njet van Brussel. Ik vraag me dan ook af of het Brussels Gewest deze keer wel inschikkelijker zal zijn, maar ik heb er mijn twijfels bij.”
Filip Dewinter
Vlaams parlementslid |
| Bericht: #777629 |
|
Advertentie
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 11:34
|
|