Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

wie speelde de criminaliteitscijfers door aan het Blok?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Uit: giesbaargen
Geplaatst: Za 17 Nov 2001, 20:48  Reageer met quote   Naar boven

We zijn zover...Via het Blok, - en de cijfers zijn juist-, weten we wat Van San heeft kunnen constateren...
Quasi 43% van de Antwerpse criminaliteit wordt in 2000 afgeleverd door vreemdelingen...meer nog, In bepaalde klassen zijn de correlatiecijfers op zijn minst gezegd...onverwacht hoog...diefstal metgeweld of met wapens: 68%, autodiefstal: 52%, handtasroof: 47% en last but not least...gauwdiefstal: liefst 94%...
En dit zonder rekening te houden met de preventieve correcties, met de weggemoffelde gevallen...
Waar nu iedereen denkt dat er ergens toch in de media, in de politieke middens eindelijk eens zal worden toegegeven dat de vroegere analyse van het Blok terzake niet zo verkeerd was als altijd werd beweerd, ...vergeet het...
En dat men naar oplossingen zoekt...vergeet het nog meer...want hoe kan men iets doen aan iets dat men niet wil of wenst toe te geven...Neen, driewerf neen, het belangrijkste bij Detiege en co is nu uit te vissen wie de cijfers aan "de Bozen" hebben gelekt...die cijfers...kom nou...maar de boodschapper...die moet geviseerd...
Om een bekende beruchte BV de woorden uit de mond te nemen..."het is toch godgeklaagd..."
stef
Bericht: #8650

charlie
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Za 17 Nov 2001, 21:23  Reageer met quote   Naar boven

wel, wat een gezever en gezaag over die cijfers. Wat is de bedoeling? Mensen opjutten?! Straks nog op de autostrade een afficheke gezien op de voorlichtingspancardes van het Instituut voor verkeersveiligheid. Zo'n smerig stuk erop geplakt "stop islamterreur".
Wel, ik zeg "stop vlaams blok terreur". Ben dat gekots over migranten meer dan moe.
Mad
Bericht: #8653

WINGS
PI Pro
PI Pro

Uit: Zonhoven
Geplaatst: Za 17 Nov 2001, 21:46  Reageer met quote   Naar boven

Ben hun misdaden nog méér beu;Ik weet dat anderen ook misdaden plegen en dat accepteer Ik ook niet maar wel de cijfers en dat zouden blokhaters ook eens mogen leren;hoe komt het dat statistieken die de waarheid over migranten vertalen altijd genegeerd zouden moeten worden ... uit angst,die hebben nu ook vele mensen.?!!!
Bericht: #8658

stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 17 Nov 2001, 22:40  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-17 21:23, schreef charlie:
wel, wat een gezever en gezaag over die cijfers. Wat is de bedoeling? Mensen opjutten?! Straks nog op de autostrade een afficheke gezien op de voorlichtingspancardes van het Instituut voor verkeersveiligheid. Zo'n smerig stuk erop geplakt "stop islamterreur".
Wel, ik zeg "stop vlaams blok terreur". Ben dat gekots over migranten meer dan moe.
Mad

Charlie, moest ik nu niet weten dat ge Charly zijt vermits ge ondertekent met Charly ik zou zeggen dat ge Van Rossem zijt...zelfde gebral, zelfde woordgebruik, zelfde gerichte nepkritiek...
Prettig weekend,
stef
Bericht: #8671

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 17 Nov 2001, 22:56  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Mad

Wel Charlie, ik ben allochtone, en ik ben dat "gekots" over de migranten (ik noem ze liever : criminele en/of illegale allochtonen) ook beu. Ik ben het zeker niet eens met elke programmapunt van het "Blok", maar ik wil nog steeds wikken en wegen, mijn ogen en oren openen en zien wat er van Belgie/Vlaanderen geworden is. Ben jij akkoord met de huidige evolutie en gang van zaken ? Ik zeker niet ! ...Ik ben tot nader order "kleurloos" qua politieke partij, maar "terreur" vind je zowat ik elke politieke partij, die zich zo graag democratisch noemen. Wat mij betreft : weg met het cordon sanitair (afschuwelijk woord trouwens), een geef iedereen de kans om het te maken of te falen ! Jou leuze : Lak aan het Blok is jou mening, dewelke ik repecteer, maar wijs niet enkel het Blok met de vinger....Een di Rupo is veeeeeeeeel gevaarlijker in de huidige maatschappij, vind je ook niet ?

[ Dit Bericht is bewerkt door: whoopi op 2001-11-17 22:57 ]
Bericht: #8674

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 17 Nov 2001, 23:02  Reageer met quote   Naar boven

Hey Whoopi , je bent goed wakker zie ik, en hoe is het met je spul je weet wel??? heb je hem???
Maar je hebt gelijk , ik vind je als wijn hoe ouder hoe beter.Elke dag wordt jij alsmaar (nog slimmer). groetjes
Bericht: #8680

Ward
PI Pro
PI Pro

Uit: Stabroek
Geplaatst: Za 17 Nov 2001, 23:07  Reageer met quote   Naar boven

Groot gelijk, Whoopi. Wat weggemoffelt word komt vroeg of laat dubbel op de proppen. Als die cijfers van meetafaan zouden gepubliceert zijn, in de juiste context, zou er niet zo van geproffiteerd kunnen worden.
Blijkbaar is de oude politieke cultuur en de nieuwe zéééér hardleers.
Bericht: #8685

Knuppel
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 09:39  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Mad

Ik stoor mij ook aan dat eenzijdig ge-thematiseer van het VB. Maar.....

Indien deze cijfers er niet gekomen waren, indien zij VOORKOMEN waren, indien het probleem (want dat is nu dus bewezen!!!) niet met de mantel der allochtonen-liefde was toegedekt geweest, dan had het VB vandaag geen poot om op te staan.
Ik kan dus maar alleen besluiten met:
EIGEN SCHULD,DIKKE BULT.
Bericht: #8725

stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 10:44  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-18 09:39, schreef Knuppel:
Quote:

Mad

Ik stoor mij ook aan dat eenzijdig ge-thematiseer van het VB. Maar.....

Indien deze cijfers er niet gekomen waren, indien zij VOORKOMEN waren, indien het probleem (want dat is nu dus bewezen!!!) niet met de mantel der allochtonen-liefde was toegedekt geweest, dan had het VB vandaag geen poot om op te staan.
Ik kan dus maar alleen besluiten met:
EIGEN SCHULD,DIKKE BULT.

Ondertussen weten we nog altijd niet wie de cijfers heeft durven lekken naar het VB. Hadden ze niet gelekt geweest er was van een rapportresultaat in de eerste maanden geen sprake geweest...en we zouden zonder cijfers eerst nog eens naar de verkiezingen zijn gegaan...
Straks in de "zevende zever", dit ter info, een gesprek over allochtonen en criminaliteit...en ja, het wonder is gebeurd, er mag een Vlaams Blokker meedoen. We zullen eens pointeren hoelang hij, Gerolf Annemans, het woord krijgt en hoeveel keer hij onderbroken wordt...
Nu, toch al een resultaat...gevolg van de recente uitspraak van de geschillencommissie of het gevolg van onze menigvuldige mails die we naar Vadder en co richten ivm het oncorrecte gedoe bij de samenstelling van de pannels? Gaarne jullie mening over het debat na de show op deze stek liefst, anders wordt er nogal verwarrend doorheen gepraat?
OK?
stef
Bericht: #8737

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 10:46  Reageer met quote   Naar boven

Weet ge wat ik beken, ik heb het doorgegeven, zijn we nu happy, oei als moeke dat weet??????
Bericht: #8738

Spooky
PI Newbie
PI Newbie

Uit: Asse
Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 10:57  Reageer met quote   Naar boven

Enkele cijfers van het vlaams blok:

In 95' had 38% van de gevatte daders een vreemde nationaliteit, in 2000 was dit 43%, daarvan was in 95' 38% van Marokkaanse oorsprong, in 2000 is dat 37%, bij de Turken daalde dat percentage van 6,7 naar 5,6, bij de Afrikanen steeg het lichtjes van 12,2 naar 12,7, bij de Oost-Europeanen steeg het van 12,6 naar 32,8 percent.

Volgens Van San is het opmerkelijk dat hoe meer Marokkaanse jongeren zich 'assimileren' aan de Vlaamse cultuur, hoe 'crimineler' ze lijken te worden.

Over het onderzoek naar het mogelijk lek:

"Mocht blijken dat deze cijfers kloppen, wat ik overigens betwijfel, dan zal ik zeker een onderzoek laten verrichten naar het mogelijke lek." Dat zegt Leona Detiege in een reactie op de criminaliteitscijfers die het blok vrijgaf. Niet dat Detiege niet wil dat de cijfers bekend zouden zijn, maar wel dat sommige politiemensen het misschien nodig hebben gevonden om in opdracht van het blok te neuzen in politie rapporten.
Dan is er in hoofde van de betrokkene mogelijk sprake van heling, schending van het beroepsgeheim of misbruik van vertrouwen, en dat hoort niet bij de politie. Bovendien, schampte detiege, heeft het vlaams blok tijdens de vorige legislatuur nog klacht ingediend tegen een ambtenaar die rondneusde in de stedelijke computergegevens, en toen vond de racistische partij wel dat daartegen opgetreden moest worden.
Detiege was overigens niet onder de indruk van de gegevens die het vlaams blok had bekendgemaakt. Ze vond ze opvallend beperkt, in tegenstelling tot de erg gedetailleerde lijsten die ze zelf in 1995 had vrijgegeven. Dat dat niet meer gebeurt, is niet, zoals het blok beweert, het gevolg van een verbod van de burgemeester, maar van een andere manier van werken. De Antwerpse politie werkt nu met de statistische gegevens van de Algemene Politiedienst, zodat het niet meer nodig is eigen lijsten te maken. De gegevens zitten wel degelijk in de computer maar worden niet meer systematisch op jaarbasis gebundeld.

Bron: De Morgen, Donderdag 15 november 2001

Spooky
Bericht: #8739

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 11:06  Reageer met quote   Naar boven

Dat is een goei, misbruik van vertrouwen, dat is dan wel de moeite om de regering onder handen te nemen, die doen niets anders dan misbruik maken van alles en nog wat, en alles wegfoefelen, en achterhouden, en noem maar op , is dat wettelijk???Endie proberen ons dan nog te verslijten als dom.
Bericht: #8740

stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:30  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-18 11:06, schreef Miauw:
Dat is een goei, misbruik van vertrouwen, dat is dan wel de moeite om de regering onder handen te nemen, die doen niets anders dan misbruik maken van alles en nog wat, en alles wegfoefelen, en achterhouden, en noem maar op , is dat wettelijk???Endie proberen ons dan nog te verslijten als dom.

En als eerste maatregel om de criminaliteit tegen te gaan...is er een informatiestop afgekondigd bij de politie van 't stad...
Wat hebben we gisteren nog gezegd...?
In het "debat", dat nergens hoogten vertoonde blonk hoe dan ook de oude CVP weer uit door haar noch mossel noch vis dubbelzinnigheid...Van die partij weet ge nooit meer wat ze eigenlijk wil of bedoelt...
Triestig
stef
Bericht: #8812

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:33  Reageer met quote   Naar boven

Ja Stef, het staat ook in het zondagskrantje.
Bericht: #8814

stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 17:36  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-18 15:33, schreef Miauw:
Ja Stef, het staat ook in het zondagskrantje.

Miauw, is dat iets van bij jullie...Ik woon nogal ver van het gebeuren...tussen haakjes, vergeet niet Gerolf en Filip op het bal mijn groeten over te brengen...zoals gezegd er zal u en de polinfo bende wel een pint betaald worden...
stef
Bericht: #8845

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 10:00  Reageer met quote   Naar boven

Schol!

[ Dit Bericht is bewerkt door: hans op 2001-11-20 10:01 ]
Bericht: #9201

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 10:25  Reageer met quote   Naar boven

Stefke zal ik zeker doen, en wat dat krantje betreft, dat ligt bij ons Antwerpen en omstreken gratis bij de bakkers, en er staat altijd veel nieuws van de regio , reklame, advertentie's, allé het is een nuttig krantje, en het kost niets , ook lezersbrieven. Ik dacht dat het overal zo was??
Bericht: #9205

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Ma 13 Okt 2008, 08:44
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group