Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 12:06 |
 |
|
Antwerpenaar gooit zich voor wagen inbrekers
Een bewoner van een appartement in de Antwerpse Winterling hoorde donderdag
omstreeks 9 uur 45 gestommel aan de deur van zijn buren. Hij betrapte twee
inbrekers op heterdaad. Die inbrekers - een man en een vrouw - zetten het
onmiddellijk op een lopen. Buiten sprongen ze in een klaarstaande auto.
De buurman liet het daar niet bij en ging voor de startende wagen staan. De
inbrekers gaven echter plankgas. De buurman sprong op de motorkap en klampte
zich stevig vast. Dertig meter verder ging de chauffeur vol op de remmen
staan en slingerde zo de ongewenste passagier van de motorkap. De 46-jarige
stuntende buurman geraakte niet gewond.
De politie startte onmiddellijk een zoekactie. In de Campaniastraat werd het
vluchtvoertuig teruggevonden. De politie plukte de twee inbrekers uit het
struikgewas. Daarin verborg zich nog een andere verdachte vrouw.
|
| Bericht: #8993 |
|
|
|
|
Eugene
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 14:00 |
 |
|
Ja en de vraag is hoeveel Vlamingen zoiets nog durven.Als er iets gebeurd, en zeker als er marokkanen of zo bij betrokkken zijn durft er niemand tussenbeide komen, zelfs de huidige politie, in tegenstelling tot de vroegere rijkswacht, neemt maar al te graag een afwachtende houding aan.Maar wat wil je als er in plaats van een commisaris een zelfbenoemd fotomodel aan de leiding van de politie staat. |
| Bericht: #9021 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 14:20 |
 |
|
Ja Eugéne dat is ook een waarheid als een koe. |
| Bericht: #9027 |
|
|
Pakrac
PI Junior

Uit: Borgerhout |
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 19:28 |
 |
|
Klein verhaaltje over burgerzin.
Ik reed met 2 passagiers van Antwerpen naar Brussel. Omdat ik afrit Rumst moest hebben, en die zaterdag avond er relatief weinig verkeer was hield ik rechts aan bij de afrit van Kontich. Daar splits immers de E17 in 2 aparte 2 baanvakken (dus 4 in totaal).
Op't einde daar valt het meest rechtse vak weg, zo dat er 3 baanvakken terug samenkomen. Op dat punt remde een camion zeer bruusk. Gelukkiglijk heeft mijn voertuig goede remmen, want een uitwijkmogelijkheid was er niet.
Traag ging het dan tot waar die 3 baanvakken terug bij elkaar kwamen en de camion begon voorbij te steken.
2 voertuigen, de ene trok de andere, rijdende op het rechtse baanvak (en NIET op de pechstrook) gingen niet harder dan 50.
Als goed menende man bleef ik achter hen rijden, daar ik zag dat hun 4 pinkers ook niet goed marcheerde (achteraan leek het of de laatste auto rechts wou afslaan).
Wanneer zij echter de afrit Rumst voorbij reden, ik nog steeds achter hen, belde ik de Rijkswacht op. (Toen al nipt Federale, ik weet het niet juist meer)
Ik vertelde hen dit voorval, ik reed er toen nog achter. Meer dan 30 keer liet ik het bellen. Uiteindelijk antwoord.
De man vroeg mij of dat ik schade aan mijn voertuig had. Gelukkiglijk niet, maar dan was voor hen geen reden om te bellen, dus legde hij de hoorn promt neer.
Ik belde terug, dezelfde persoon aan de lijn, en vroeg zijn naam. Die kreeg ik niet, want de hoorn lag sneller neer dan daarvoor.
Ik ben dan maar de snelweg afgegaan, ik wou niet al te laat op de afspraak komen.
Ik ben tussen die afrit en de plek waar ik moest zijn, 2 rijkswacht kantoren gepasseerd. Ze waren dicht, en dit voor 20.00 op een zaterdag.
Blijkbaar is het hebben van enige burgerzin dus onnodig.
Ik stel me gewoon vragen bij het geheel. |
| Bericht: #9097 |
|
|
Eugene
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 20:10 |
 |
|
Ja Pacrac het is inderdaad zielig gesteld met onze(?) politie. Vorige week in de abdijstraat op het kiel, twee agenten spreken een 3-tal allochtone boefjes aan omdat die auto's aan het beschadigen waren.De boefjes waren binnen de minuut met een stuk of 15 (hoe doen ze het toch, als ze eens zo snel werk zouden zoeken he,maar da's weer wat anders) en maakten de vrouwelijke agent uit voor het rot van de straat, ze zeiden vlakaf dat ze haar wel eens een goede beurt zouden geven enz... enzoverder.De agenten hebben dan maar een scooter aangehouden met twee autochtone jongeren en beboet omdat er iets niet in orde was met hun scooter.Geef mij maar terug de Rijkswacht hoor, die zouden wel rap grote kuis hebben gemaakt. |
| Bericht: #9116 |
|
|
Miss G
PI Senior

Uit: ik ga af en toe eens uit ja :o) |
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 20:23 |
 |
|
ge weet toch dat men in Antwerpen niet meer problemen heeft met altochtone misdaden dan ergens anders? Ale, toch ni volgens de statistieken. Ik moet er dan wel bij vertellen dat men van hogerhand opdracht heeft verkregen om maar een beperkt aantal zaken met altochtonen te vervolgen en in de boeken te schrijven. Al wat over dit quota boven komt wordt "vertikaal" geklasseerd. En dit is wel degelijk zo, niet zomaar een fabeltje. Ik heb dit rechtstreeks van iemand van de politie daar zelf!!!!
|
| Bericht: #9119 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 20:46 |
 |
|
Hello Galaxiana, eindelijk horen we je nog eens, dank je voor je leuke kaartje.
En wat jouw topic betreft dat is dus echt waar , dat kan ik u 100% ook bevestigen, daar ik ook heel wat mensen van het gerechtelijk apparaat ken, en wat Eugéne zegt is ook waar, maar aan wie ligt dat???
Ik hoop Galaxiana dat we je wat meer zien nu.
|
| Bericht: #9123 |
|
|
Pakrac
PI Junior

Uit: Borgerhout |
| Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 21:14 |
 |
|
Wat mij dan ook zo stoort aan 'de politie' is dat ze corrupt moeten zijn.
Indien zulke mistoestanden bestaan, waarom legt de politie er dan niet de blok op. Stakingen om zulkse censuur en ware mafiapraktijken te doen ophouden.
Der moet gewoon een groot gedeelte zijn van het politiekorps dat minstens even corrupt is, en wellicht ook verdient aan deze koehandel.
Ik denk dat er niet alleen in't Antwerps Stadhuis iets moet opgekuist worden. |
| Bericht: #9397 |
|
|
DdS
PI Junior

|
| Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 21:37 |
 |
|
minder return please |
| Bericht: #9403 |