Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Voor welke partij zou je stemmen en met welke reden?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
Ward
PI Pro
PI Pro

Uit: Stabroek
Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 13:38  Reageer met quote   Naar boven

Ergens wel een beetje ambetant voor de mensen die nog 10.000 ballen betaald hebben, zoals ik. Benijden doe ik ze toch niet, een beetje geluk voor sommige mensen kan ook geen kwaad.
Bericht: #9259

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 13:50  Reageer met quote   Naar boven

Ik heb ze ook betaald , Wardje maar spijtig, maar ik heb er ook al langer plezier van, en weet je alleen al aan de informatie, kranten, de platen die je kunt down loaden , haal je het er al uit. Maar het is nu wel goed voor de mensen die het met nog minder moeten doen , dan wij.
Bericht: #9262

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 14:06  Reageer met quote   Naar boven

Ward, is het de schuld van Geert Bourgeois dat Verhofstadt liever ging onderhandelen met de PSC dan met de Vlamingen?!
Bericht: #9264

Truder
PI Expert
PI Expert

Uit: Altijd onderweg
Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 14:35  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-18 00:00, schreef EricS:
Ik lees dat er mesen onder u zijn die niet meer op het Vlaams blok stemmen omdat er een cordon omheen is geplaatst. Dat is dan wel het laatste wat u zou moeten doen! Laat u niet chanteren en intimideren! Straks is de gevestigde politiek nog winnaar ook!

Dus: wanneer u niet (meer) op het Blok stemt omdat er een cordon om is geplaatst, geeft u uw tegenstanders hun zin! U verliest!

Volledig mee eens, nu er barsten in het cordon zijn moeten we massaal op het VB blijven stemmen, tot de dijkbreuk er is.

Voor de N-VA stemmers heb ik alle respect zij dienen dezelfde zaak, ze nemen alleen een andere weg.
Nu maar te hopen de Geert Bourgeois zich niet laat omringen door slechte raadgevers, en zo op die manier toch nog van het Vlaamse pad afdwaalt.
Bericht: #9271

Truder
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 14:43  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-20 12:41, schreef Administrator:
Als ik de reacties bekijk ... dan zie ik dat er veel aanhangers van rechtse strekkingen deelnemen aan dit forum? Waar blijven de SP.a-ers, de PVDA-ers, de Vivanters, de groenen, .... ????

Is Blokbusters hier moederziel alleen?

De discussies zouden natuurlijk nóg interessanter worden als er wat meer meningen en strekkingen vertegenwoordigd zijn.

Iemand ideeën om die mensen naar hier te halen? Wink

Maarten Malaise

Ga ze uitnodigen op linkse forums, SPA, Agalev en PVDA zullen ook wel forums hebben nodig ze gewoon uit.
Ik heb bv een uitnodiging geplaats op het http://www.fortuyndiscussie.nl/ forum daar is links en rechts ook zeer aktief. Ik ben hier al een paar mensen van daar tegengekomen.
Het is wel verboden op forums reclame te maken voor andere forums, maar je kan dit verwerken in een antwoord of in een topic.

zoals je ziet Lol
Bericht: #9272

Ward
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 15:15  Reageer met quote   Naar boven

Niet helemaal pjotter, hij had zich in de media al een beetje verbrand, door zijn onverzettelijkheid. Als ge dan als eerste minister moet publiek op Uw knieen vallen, is nogal moeilijk he. Eerst proberen te onderhandelen, DAN stoer doen is politiek. Eerst stoer doen en dan onderhandelen gaat meestal niet.
Bericht: #9278

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 16:10  Reageer met quote   Naar boven

De regering heeft nooit te kennen gegeven te willen onderhandelen over het Lambermontakkoord. Wanneer de nood het hoogst was, heeft de regering zich enkel tot de PSC (die oorspronkeliijk ook een duidelijk 'njet' gaven) gericht.
U zou u pijlen eerder moeten richten op de Vlamingen in de regering, die plat op hun buik gingen voor het Waals dictaat.

U noemt Bourgeois onverzettelijk, ik noem hem consequent!
(b.t.w. Hij ijverde enkel voor de toepassing van de beleidsverklaring van de Vlaamse regering)
Bericht: #9292

Ward
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 16:18  Reageer met quote   Naar boven

DAT pjotter, is verschil van mening en hoe ge het bekijkt. Ongelijk kan ik U niet geven, wat er achter de schermen gebeurt weten wij ook niet. Ik probeer ook consequent achter mijn ideeen te staan. Iedereen heeft daar een andere kijk op. Geluk dat we niet allemaal hetzelfde denken. Triestige wereld zou dat zijn.
Bericht: #9294

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 16:25  Reageer met quote   Naar boven

Chance, anders mochten ze dit Forum opdoeken.
Bericht: #9298

Ward
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 16:26  Reageer met quote   Naar boven

Eindelijk, op dit punt zijn we het gloeiend eens.
Bericht: #9300

stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Uit: giesbaargen
Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 17:25  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-18 19:05, schreef Pjotter:
ok, gevonden

En Pjotter???
stef
Bericht: #9321

stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 17:41  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-20 14:35, schreef Intruder:
Quote:

Op 2001-11-18 00:00, schreef EricS:
Ik lees dat er mesen onder u zijn die niet meer op het Vlaams blok stemmen omdat er een cordon omheen is geplaatst. Dat is dan wel het laatste wat u zou moeten doen! Laat u niet chanteren en intimideren! Straks is de gevestigde politiek nog winnaar ook!

Dus: wanneer u niet (meer) op het Blok stemt omdat er een cordon om is geplaatst, geeft u uw tegenstanders hun zin! U verliest!

Volledig mee eens, nu er barsten in het cordon zijn moeten we massaal op het VB blijven stemmen, tot de dijkbreuk er is.

Voor de N-VA stemmers heb ik alle respect zij dienen dezelfde zaak, ze nemen alleen een andere weg.
Nu maar te hopen de Geert Bourgeois zich niet laat omringen door slechte raadgevers, en zo op die manier toch nog van het Vlaamse pad afdwaalt.

Beste vrienden, laten we eens een klein moment realist zijn...
Behoudens op gemeentelijk vlak is de grote "Boum" niet mogelijk...Doch wat wel mogelijk is vloeit eenvoudig voort uit het feit dat Verafstoot in zijn regeringsverklaring duidelijk stelde dat de manier waarop het Blok zou worden teruggedrongen bij de volgende verkiezingen de maatstaf zal zijn die de graad aangeeft waarop deze regering is geslaagd of niet...
Er is dus voor de burger geen andere keuze dan ofwel voor ofwel tegen het Blok te stemmen...zo simpel is dat...
Dat uitgangspunt van Slangen en co is ook de drijfveer voor mijn keuze...
Ik herhaal, de grote verschuiving is een utopie, maar U kunt hen zeer doen, enorm pijn......want elke blokstem meer dan vroeger is een pijl recht in het hart...maw, elke Vlaming die voor een andere partij stemt heeft de oproep van Verhofstad niet begrepen, meer nog, speelt er zelfs positief op in...Elke stem die van het Blok naar de NVA zou gaan is een boeketje in hun handen...waardoor de Vlaamse reflex van de nieuwbakken splijtgroep de NPCdragers goed uitkomt...
Dat is, naar mijn bescheiden mening, de politieke realiteit...
Stef
Bericht: #9328

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 18:56  Reageer met quote   Naar boven

Geen nood stef, het Vlaams Blok zal groter worden ondanks dat het veel stemmen zal verliezen aan de N-VA.
Maar, denk jij nu echt dat een machtsgeile en weinig principiële Verhofstadt daar veel rekening zal mee houden? ... Nee! (dit is de politieke realiteit).

Bericht: #9366

dolessbemore
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 21:39  Reageer met quote   Naar boven

Elke partij heeft het recht een visie naar buiten te brengen en elke partij heeft de democratische plicht om voor elke visie een zeker respect te tonen, al is die niet altijd in overeenstemming met het eigen ideaal. Ik ben geen Vlaams Blokker, maar als de andere partijen geen respect tonen voor de vele stemmen van het volk, dan stem ik voor het Vlaams Blok. En zeker als zij vreemdelingen het stemrecht (terwijl wij de plicht hebben) geven.
Bericht: #9404

Truder
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 22:00  Reageer met quote   Naar boven

dolessbemore, je hebt gelijk maar kon je geen makkelijker nick kiezen? Lol
Bericht: #9408

VJP
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 22:13  Reageer met quote   Naar boven

Sorry dat ik al lang niets meer heb laten horen van mij op mijn eigen onderwerp!
Alvast bedankt iedereen voor jullie mening
ben blij met zoveel reactie!
Ik ga nu eens proberen een samenvatting te maken van wat tot nu toe gezegd is!

Over 1 ding zijn we het hier allen eens:
Vlaams-Nationalisme boven! (daar sta ik volledig achter!)
Daarom gaan zo goed als alle stemmen naar N-VA en Vlaams Blok, de redenen hiervoor zijn het ongeloof in de grote schijnpartijen! En in deze 2 partijen gelooft men wel!
Hier ga ik ook volledig mee akkoord!
Mijn stem zal volgende verkiezing waarschijnlijk naar N-VA gaan, da's de partij die mij het meest ligt!
Bericht: #9410

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 22:19  Reageer met quote   Naar boven

Vergeet niet dat de eerste prioriteit is de cordon de chasteté in zijn hemdje te zetten.
Bericht: #9411

Truder
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 22:22  Reageer met quote   Naar boven

N-VA is goed zolang ze niet de linkse kaart trekken. Er zijn nog partijen die met rechtse propaganda verkozen zijn en nu een links beleid voeren.
Voor de rest heb je gelijk

Bericht: #9413

Knuppel
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 00:48  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-20 22:22, schreef Intruder:
N-VA is goed zolang ze niet de linkse kaart trekken. Er zijn nog partijen die met rechtse propaganda verkozen zijn en nu een links beleid voeren.
Voor de rest heb je gelijk

Reken er maar op dat ik de N-VA goed in de gaten zal houden. Ik ga nu al niet met alles akkoord. Op alle slakken zout leggen is echter zinloos. Niets of niemand is ooit helemaal zoals een ander dat graag wil. Punt is dat een partij zoveel mogelijk moet zien te bereiken wat haar leden willen. Wordt het gegeven woord opnieuw gebroken dan zal ik niet aarzelen om voor een andere partij te stemmen.
Bericht: #9434

stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 09:58  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-20 22:13, schreef VJP:
Sorry dat ik al lang niets meer heb laten horen van mij op mijn eigen onderwerp!
Alvast bedankt iedereen voor jullie mening
ben blij met zoveel reactie!
Ik ga nu eens proberen een samenvatting te maken van wat tot nu toe gezegd is!

Over 1 ding zijn we het hier allen eens:
Vlaams-Nationalisme boven! (daar sta ik volledig achter!)
Daarom gaan zo goed als alle stemmen naar N-VA en Vlaams Blok, de redenen hiervoor zijn het ongeloof in de grote schijnpartijen! En in deze 2 partijen gelooft men wel!
Hier ga ik ook volledig mee akkoord!
Mijn stem zal volgende verkiezing waarschijnlijk naar N-VA gaan, da's de partij die mij het meest ligt!

VJP-tje dàt wist ik al van toen je het probleempje introduceerde...
stef

[ Dit Bericht is bewerkt door: stef vereecken op 2001-11-21 14:09 ]
Bericht: #9472

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Za 11 Okt 2008, 06:46
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group