Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Voor ons de plichten, voor hen de rechten.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
Knuppel
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 09:52 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

In de senaat is men de "bespreking" begonnen over gemeentelijk stemrecht voor migranten. Iedereen die is pro krijgt volop het woord, terwijl de mensen met tegenargumenten in de hoek worden geduwd.
Er wonen hier intussen Nederlanders die hier hier geboren zijn en oud geworden, die uit een Belgische vader of moeder geboren zijn, die zich integreerden en de taal vlekkeloos spreken, die nooit om stemrecht vroegen omdat dit de normale prijs was voor het behoud hun nationaliteit en die ook nooit stemrcht gekregen hebben. Nooit heeft zich daar iemand druk over gemaakt.
Waarom en voor wie moet dat stemrecht er nu opeens komen?
Afgezien daarvan wordt nog eens het eigen volk gediscrimineerd. Of hoe heet dat anders als de ene stemplicht heeft en de andere stemrecht krijgt?
Indien dit er ooit moest doorkomen zal ik het wegens discriminatie aanklagen. Ik hoop dat er dan velen op die kar zullen springen maar nog meer dat dit niet nodig zal zijn.

Er is immers geen probleem indien stemrecht enkel zal verleend worden aan mensen die het verwerven van onze nationaliteit als voorwaarde aanvaarden. Indien ook onze "vertegenwoordigers" die vandaag hierover bekvechten dat gezonde verstand aan de dag zouden leggen.
Bericht: #9471

Rapporteer deze post

Advertentie
Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 10:00 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Over die nederlanders gesproken... ik ontving verleden week het "Klasse"-foldertje. Het ging over racisme op school.
Daarin werd o.a. gesteld dat je racisten met "juiste en volledige" argumenten moet bestrijden, nl. dat "maar 10% van de bevolking van vreemde nationaliteit is, waarvan de Nederlanders het grootste deel uitmaken".
Ik beschik niet over cijfers, maar als ik eventjes rondom mij kijk, heb ik eerlijk gezegd moeite die "juiste" informatie te geloven. Ik heb dan ook een vlamende brief teruggestuurd.

Indien er geïnteresseerden zijn, wil ik mijn antwoord wel op het forum zetten...

Wat ik graag had willen weten : zijn die migranten (dus diegenen die NIET de belgische nationaliteit hebben) eigenlijk zelf wel geïnteresseerd in dat stemrecht?
Bericht: #9473

Rapporteer deze post

jommeke
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 10:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Vreemdelingenstemrecht moet er komen om de linkse partijen die al te veel kiezers hebben verloren aan het Vlaams Blok te compenseren, onder het motto 'als de kiezers niet voor u willen stemmen, maak dan nieuwe kiezers'.
Bericht: #9474

Rapporteer deze post

jommeke
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 10:14 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Het is een illusie dat stemrecht leidt tot meer betrokkenheid van de vreemdelingen bij de politiek en integratie. Vandaag staat trouwens een artikel in de FET over het falende inburgeringsbeleid in Nederland, waar wel vreemdelingenstemrecht is.
Bericht: #9475

Rapporteer deze post

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 11:28 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Er is een spreekwoord dat zegt ' wie niet horen wil moet voelen' .Als echter de hoge heren beslissen dat migrantenstemrecht er komt dan zullen de hoge heren in hun paleizen niets voelen, althans voorlopig toch, maar het zullen weeral de klein Vlamingskes zijn het aan de lijve zullen ondervinden als de Ubermenchen van vandaag stemrecht krijgen.Stemrecht(plicht) moet je verdienen, niet krijgen!
Bericht: #9486

Rapporteer deze post

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 11:32 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ja Jommeke , ze hebben allemaal schuld, alle regeringen dachten dat ze het konden, en heb ze zijn al direct verkeerd begonnen over jaren terug, en alles gedoogd, en nu het (bijna) niet meer te lijmen is) gaan er nog veel problemen komen, die dan wel op de burgers hun kop terecht komen, en niet op het beleid die het echt in de hand gewerkt heeft. Dus vreemdelingen hebben geen schuld, want het kon hier allemaal, en waarom zouden ze de kas niet grijpen.
Bericht: #9487

Rapporteer deze post

Knuppel
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 11:44 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-21 10:00, schreef Dina:
Over die nederlanders gesproken... ik ontving verleden week het "Klasse"-foldertje. Het ging over racisme op school.
Daarin werd o.a. gesteld dat je racisten met "juiste en volledige" argumenten moet bestrijden, nl. dat "maar 10% van de bevolking van vreemde nationaliteit is, waarvan de Nederlanders het grootste deel uitmaken".
Ik beschik niet over cijfers, maar als ik eventjes rondom mij kijk, heb ik eerlijk gezegd moeite die "juiste" informatie te geloven. Ik heb dan ook een vlamende brief teruggestuurd.

Indien er geïnteresseerden zijn, wil ik mijn antwoord wel op het forum zetten...

Wat ik graag had willen weten : zijn die migranten (dus diegenen die NIET de belgische nationaliteit hebben) eigenlijk zelf wel geïnteresseerd in dat stemrecht?

Dina, er wonen hier inderdaad heel veel Nederlanders waarvan we het niet merken. Juist omdat ze zich zo goed integreren. Ik heb een "nederlandse" partner. Die is geboren uit een Nederlandse vader en en belgische moeder. Deze (zeer grote!)familie heeft nooit anders dan in België gewoond. Sommigen zijn om welbelaade redenen (niet omwille van het stemrecht want daar is nooit eerder zo over gesproken)Belg geworden. Anderen willen voor geen geld officieel lid worden van dit "apenland".
Ook een Turkse familie die ik goed kende werd Belg omwille van andere redenen dan stemrecht.
En daarmee is dan je laatste vraag beantwoord. Neen, het zijn niet de "buitenlanders" (want zo wordt een "Nederlander" volgens de wet gezien die hier al meer dan een halve eeuw woont) die wakker liggen van dat stemrecht. Het zijn vooral de franstalige partijen die daar direct voordeel uit weten te halen. En de meeste Vlaamse partijen geven toe. Zoals altijd. Om ziek van te worden.

Bericht: #9493

Rapporteer deze post

Bobke
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Wo 21 Nov 2001, 11:56 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Migrantenstemrecht moet er volgens mij ook komen om de Vlamingen in Brussel helemaal te versmachten. De zoveelste zet van de Waalse PS. Lauretteje is niet voor niets verhuisd naar Brussel. Wanneer gaat Vlaanderen nu eindelijk zijn tanden eens laten zien en die Waalse ballast overboord gooien. Als het moet kunnen wij ze nog altijd ontwikkelingshulp geven.
Bericht: #9496

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 5 Sep 2008, 09:29
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 2002: meer zelfmoorden dan verkeersdoden joppe Zo 13 Apr 2008, 18:56
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Dit moeten we onthouden!!! De Prof Za 10 Nov 2007, 17:17
Roeland1 Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk [ Poll ] Filip Dewinter uit BRUGGE: 'Ik ben een Antwerpenaar!' the Piano Vr 26 Jan 2007, 16:27
vlijmscherp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Manu Ruys en Cas Mudde over het proces Vicky Di 27 Apr 2004, 16:33
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief