jommeke
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 09:27 | Onderwerp: |
 |
|
- politieke processen
- censuur op tv, totale controle van
overheid op pers
- volledige afwezigheid van vrijheid van
meningsuiting in de universitaire,
culturele,... wereld
- staatsveiligheid volgt oppositie
- broodroof omwille van politieke overtuiging
- hersenspoeling in de scholen
- schending van de rechten van de
verkozenen des volks op massale schaal
- massale schending van het recht op vrije
vergadering
Eén of andere derde wereld-dictatuur? Nee, België anno 2001!
|
| Bericht: #9634 |
|
Advertentie
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 09:41 | Onderwerp: |
 |
|
Ze zijn zuinig op moorden en martelingen en je mag nog meer dan een derde van je inkomen houden en meestal pakken ze je huis niet af. Dat is toch een belangrijk verschil.
Het zijn eerde verlichte despoten, zoals Jozef II. |
| Bericht: #9636 |
|
|
Geert G
PI Pro

Uit: Sint-Truiden |
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 10:01 | Onderwerp: |
 |
|
Dan vind ik Jozef II nog veel sympathieker.
Die had het op zijn eigen pedante, bemoeizuchtige manier toch wel nog goed met de mensen voor.
|
| Bericht: #9639 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 10:17 | Onderwerp: |
 |
|
Voorlopig nog niet, Hans???Maar wat niet is kan nog komen??? |
| Bericht: #9640 |
|
|
bregt
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 10:41 | Onderwerp: |
 |
|
Jommeke, net zoals in uw stripboeken is het allemaal wel een beetje overdreven vind ik.
"- censuur op tv, totale controle van
overheid op pers
culturele,... wereld "
Dat eerste misschien gedeeltelijk en dan alleen op VRT. Dat tweede zou ik niet weten waar je dat vandaan haalt. Voorbeeld ?
"- broodroof omwille van politieke overtuiging
- hersenspoeling in de scholen"
Deze twee wil ik ook wel eens een voorbeeld van zien.
|
| Bericht: #9645 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 10:51 | Onderwerp: |
 |
|
Ja Bregtje je zou er toch van verschieten hoeveel waarheid daar inzit????Je moet verder zien dan dit , dat is zoals toneel , eenmaal het doek naar beneden, gebeuren er heel andere dingen, die wij niet allemaal kunnen weten. Maar er gebeurd veel meer dan je denkt. Maar daar moet je in de juiste kringen vertoeven of genoeg mensen kennen. |
| Bericht: #9646 |
|
|
bregt
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 11:15 | Onderwerp: |
 |
|
Zit Jommeke dan in die kringen ? Dan kan hij zijn beweringen probleemloos staven met voorbeeldjes ? |
| Bericht: #9656 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 11:16 | Onderwerp: |
 |
|
Wel ik kan alvast een voorbeeldje geven van die hersenspoeling in scholen :
In september 2000 ging ik op een woensdagnamiddag pamfletten bussen voor de verkiezingen. Mijn neefje (hij zat toen in het 6de leerjaar) hielp mij daarbij. Het is een snuggere gast, dus leest hij ook wat hij in de bus steekt.
Een paar weken later komt hij verschrikt naar mij toe en zegt "Zeg, weet jij dat eigenlijk wel ? Die partij waar jij bij bent, die willen alle vreemdelingen buiten".
Ik heb hem gevraagd hoe hij daaraan kwam en wat bleek : ze hadden op school les gehad over de verschillende politieke partijen. Bij het Vlaams Blok had de juf gezegd dat die partij alle vreemdelingen uit het land wil zetten. Om haar woorden kracht bij te zetten had ze verschillende leerlingen (in Brussel zitten er nog al wat!) met de vinger aangewezen : "jij en jij en jij moeten dus terug naar jullie land van herkomst".
Dit noem ik hersenspoeling! Ik vind dit zo degoutant dat ik er geen woorden voor heb! |
| Bericht: #9658 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 11:17 | Onderwerp: |
 |
|
Wel ik kan alvast een voorbeeldje geven van die hersenspoeling in scholen :
In september 2000 ging ik op een woensdagnamiddag pamfletten bussen voor de verkiezingen. Mijn neefje (hij zat toen in het 6de leerjaar) hielp mij daarbij. Het is een snuggere gast, dus leest hij ook wat hij in de bus steekt.
Een paar weken later komt hij verschrikt naar mij toe en zegt "Zeg, weet jij dat eigenlijk wel ? Die partij waar jij bij bent, die willen alle vreemdelingen buiten".
Ik heb hem gevraagd hoe hij daaraan kwam en wat bleek : ze hadden op school les gehad over de verschillende politieke partijen. Bij het Vlaams Blok had de juf gezegd dat die partij alle vreemdelingen uit het land wil zetten. Om haar woorden kracht bij te zetten had ze verschillende leerlingen (in Brussel zitten er nog al wat!) met de vinger aangewezen : "jij en jij en jij moeten dus terug naar jullie land van herkomst".
Dit noem ik hersenspoeling! Ik vind dit zo degoutant dat ik er geen woorden voor heb! |
| Bericht: #9659 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 12:06 | Onderwerp: |
 |
|
Bregtje , het ligt allemaal niet zo simpel, het is altijd gemakkelijk, ik durf heel ver gaan in m'n uitspraken, maar liefst face to face, maar je kan absoluut niet alles zeggen wat je weet, "WAAROM" als je dingen gaat vertellen, moet je wel opletten dat je andere onvrijwillig niet in discrediet brengt, je kan niet zomaar alles op een forum zetten, als ik moet vertellen wat ik allemaal weet ,en meegemaakt heb, dan zit ik binnen een uur den bak in , want hier mag je de waarheid niet zeggen, en als je dan toch iets aanhaald zijn ze hier corrupt genoeg om het te verdoezelen, en zolang die corruptie hier hoogtij viert, staan we nergens, dat is dweilen met de kraan open. Dus iets zeggen is altijd niet zo gemakkelijk, en zeker niet dat er andere mensen kunnen geschaadt worden.Dus verzint eer je begint.En weet je Bregtje op den duur wordt je daar zo moe van, het enige plezier om je eens te uiten, (in mate) dat is dit forum , en als je eerlijk bent, dan is dat al heel moeilijk, want hier geraken we er dikwijls niet uit, of mensen worden direct geklasseerd als ze hun mening zeggen. |
| Bericht: #9668 |
|
|
jommeke
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 12:19 | Onderwerp: |
 |
|
| Quote: |
Op 2001-11-22 10:41, schreef bregt:
Jommeke, net zoals in uw stripboeken is het allemaal wel een beetje overdreven vind ik.
"- censuur op tv, totale controle van
overheid op pers
culturele,... wereld "
Dat eerste misschien gedeeltelijk en dan alleen op VRT. Dat tweede zou ik niet weten waar je dat vandaan haalt. Voorbeeld ?
"- broodroof omwille van politieke overtuiging
- hersenspoeling in de scholen"
Deze twee wil ik ook wel eens een voorbeeld van zien.
|
Broodroof. Twee voorbeelden:
* Wim Van Acker was aangesteld als dorpsopbouwwerker in Doel. Hij deed zijn werk prima, dat werd niet betwist. Toen De Morgen echter met grote artikels uitpakte dat hij in zijn studententijd lid was geweest van de Nationalistische Studentenvereniging werd hij prompt ontslagen.
* Wie op een verkiezingslijst stond van het Vlaams Blok werd buitengegooid uit ACV en ABVV. Deze organisaties die beweren op te komen voor de zwakken gooiden zelfs mensen op straat aan wie ze stempelgeld uitbetaalden. Het was zelfs zo dat zij het stempelgeld dat zij krijgen van de overheid om de uitkeringen te betalen gewoon weigerden door te storten naar de gerechtigde. Zo zijn mij twee gevallen bekend. Die maand zaten deze mensen zonder inkomen. De juridisch dienst van het Vlaams Blok leidde een klacht in.
Afwezigheid van vrijheid van meningsuiting in de culturele wereld:
Al ooit op de boekenbeurs geweest. Zowat alle non-fictieboeken zijn geschreven door linkse auteurs. Waarom? Wel, boeken van auteurs met een Vlaams Blok-etiket (ze hoeven zelfs geen lid te zijn)worden gewoon niet uitgegeven. Julien Libracht, Vlaams parlementslid voor het Vlaams Blok, was een gevierd auteur, tot hij kritische geluiden liet horen over de multiculturele samenleving. Daarna werd hij volledig geboycot.
Bekende Vlamingen (zangers, acteurs,...) met sympathieën voor het Vlaams Blok durven hiervoor niet uitkomen uit angst voor een media-boycot. De affaire met de Strangers die nog maar optraden op een meeting van het Vlaams Blok creëerde immers een afschrikwekkend precedent. Er zijn er nochtans genoeg met sympathieën voor het Vlaams Blok, alleen: in 't geheim.
Afwezigheid van vrijheid van meningsuiting in de universitaire wereld:
De enkele professor die durfde uit te komen voor zijn Vlaams Blok-gedachtengoed, professor Lamine van de KUL heeft al heel wat pesterijen te verduren gehad. Andere professoren helpen het Vlaams Blok wel anoniem (zoals bij het proces, waar het Vlaams Blok juridische bijstand kreeg van verscheidene professoren), maar durven voor hun mening niet uitkomen.
Boycot in de media:
De meeste kranten publiceren vrije tribunes. Alle kranten, met uitzondering van FET en GVA weigeren vrije tribunes op te nemen van het Vlamas Blok. Hetzelfde geldt trouwens met advertenties van het Vlaams Blok, ook in verkiezingstijd. Zelfs een advertentie van Politicsinfo voor een gesprek met Filip Dewinter was taboe voor het Laatste Nieuws.
Inderdaad, alleen de folteringen ontbreken nog...
|
| Bericht: #9673 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 12:38 | Onderwerp: |
 |
|
Ja Jommeke, en moesten de mensen van blok eens allemaal gewoon uitkomen voor hun keuze, dan zou het rap gedaan zijn, met die boycotten, want ze kunnen niet iedereen onslag geven of negeren, ik ben helemaal niet bang om eender waar te zeggen, dat ik blok zal kiezen, zelfs m'n allochtonen vrienden weten dat, en er heeft nog geen enkel mij daar op verweten, weet je waarom, omdat ze het op z'n minst tof vonden, dat ik daar eerlijk voor uit kwam, en die weten wel dat ik geen racist ben,maar die wteten ook dat er veel blokkers zijn en in hun ogen zijn dat dan schijnheilige, die er niet durven voor uit te komen , en geloof me als je met een Allochtoon praat en wat nuanceert, en op z'n minst ook hun verhaal wilt horen , kom je ver, in het begin van dat gesprek zijn die wel wat agressief maar naargelang het gesprek vordert des te kalmer worden die. Want dan hebben er al heel wat ingezien dat de Media alles verdraait, dus kom er voor uit, maar met z'n allen , dat heeft niets met racisme te maken, en nogmaals , alleen de echte criminelen, en illegalen met andere bedoelingen moeten eruit, en dan bedoel ik weer niet ene die bv een parkeerboete krijgt , of dergelijke. Schuld eigen beleid. |
| Bericht: #9679 |
|
|
bregt
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 13:35 | Onderwerp: |
 |
|
Het is enkel en alleen door de triestige situatie in Belgie dat een partij als het blok uberhaupt aandacht krijgt, vermits zij met de juiste beloftes komen aandraven (of er effectieve oplossingen bijzijn, wordt afwachten)Indien de andere partijen niet zo een boeltje gemaakt hadden van de situatie, had geen haan naar het blok gekraaid. Ze profiteren dus enkel van de hier aangehaalde punten. De aangehaalde punten hebben trouwens enkel betrekking op het blok, dus niet in het algemeen. Niet eerlijk jegens het blok, akkoord, maar gedeeltelijk verdiend door de manier van profileren van het blok: personages als Colen en Dillen zijn niet bepaald positief voor hun imago, net zoals de slogans die ronduit rascistisch klinken (of ze dat na grondige analyse nu zijn of niet) evenals vele minstens zwaar betwistbare standpunten en achtergronden die erg extreem en beangstigend overkomen (en dan bedoel ik niet via de media ). |
| Bericht: #9684 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 13:54 | Onderwerp: |
 |
|
Met wat je zegt van Colen, Dillen, ben ik akkoord , maar dat zijn er maar twee hé Bregtje, ze overdrijven alle twee op hun manier, maar twee mensen maken niet het hele vlaams blok. En wat je zegt van de reden dat het blok zo groeit , ok, ook waar, maar ligt dat aan hen, neen als de regeringen wat meer geluisterd hadden naar de mensen, was het nooit zo'n chaos geweest. |
| Bericht: #9686 |
|
|
bregt
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 16:35 | Onderwerp: |
 |
|
Ik wilde niemand de schuld geven, Miauw, ik deed enkle de vaststelling. Bedankt in elk geval voor uw eerlijk antwoord !  |
| Bericht: #9735 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 16:38 | Onderwerp: |
 |
|
Bregtje, thanks, thats me. |
| Bericht: #9736 |
|